Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Каква трябва да е екипировката за ендуро състезание?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Каква трябва да е екипировката за ендуро състезание?

    Здравеите на всички.Отскоро карам по чукарите,но мисля да се пусна на някое друго състезание.Нека обсъдиме тази тема,да не стане така че някои да забрави нещо и после да си блъска главата.
    jrc member

  • #2
    В ендуро състезания не съм участвал , но предполагам че ти трябва следното:
    1. Сравнително надежден мотор, с достатъчно голяма вместимост на резервоара (нито прекалено голяма, нито много малка) и хубави гуми
    2. Ботуши за мотокрос
    3. Панталони (бридж) за мотокрос (от много здрава материя е)
    4. Хубава каска (ясно защо) и очила (може да имат roll-on или tear-offs при участие на затворено трасе)
    5. Протектори за горната част на тялото - колан за кръста и бъбреците, нагръдник (или яке с протектори), налакътници, ръкавици
    6. Качулка под каската също е удобно да имаш
    7. Махни си огледалата на мотора (ако има), че при плонж през кормилото не се знае какво може да закачат (личен опит)
    8. Чантичка с инструменти (разбирачите ще кажат какви)
    9. Флакон със спрей за спукана гума
    10. Резервна свещ в нерпромокаемо калъфче
    11. Резервно свързващо звено за верига съм чувал, че понякога влизало в употреба
    12. Махни си мигачите да не ги счупиш
    13. Лепни си лепенка (тиксо) на фара, че ако толкова много го изкаляш по-лесно да го изчистиш като се стъмни

    Надявам се малко да помогна. Ако се сетя още нещо, ще пиша.

    П.С. Как се процедира ако си изтърва мотора в река и го наводня?
    No bike - no fun!

    Коментар


    • #3
      Dido DR доста изчерпателно е изредил какво трябва да е оборудването, но аз се сещам за нещо не по-малко важно - НОСЕТЕ СИ ВОДА. Идеалния случай е ако имате специална торбичка за гърба с маркуч до устата - да си пийва човек докато кара . Както се казва поради липса на куфари може и с дисаги - една бутилка в раница на гърба също върши работа. Ако ще да вали и да е студено, за 3-4 часа при състезание човек може така да се обезводни, че накрая "да му се размекне мозъка" и да не може да държи кормилото на мотора и да си фокусира погледа . Съвсем сериозно. Може би повечето от вас са го изпитвали като покарат няколко часа в стил "разкарвам се".
      2010 CRF 250 R

      Коментар


      • #4
        С обезводняването димитър има опит да знаете Лятото щурмувахме с него една бая тежка пътека по която май повече ги бутахме носихме и дърпахме моторите отколкото да ги караме а беше около 35-40градуса на сянка по едно време бат димитър наистина зе да изтърва кормилото и без да го видя се шибнал в едно дере от което едвам го изкарахме,все пак обаче трябва да кажем че беше с мотор който надхвърля теглото му над два пъти.Освен че беше яка жега бяхме се облякли и с "пълно бойно"така да се каже каски ботуши бриджове и т.н.Бая зор видяхме и ако носихме вода щеше май да е много по добре,към края и на мене зеха да ми треперят крайниците ама аз имам повече резервни тъкани и течности по тялото та горе долу издържах

        Коментар


        • #5
          Като ви казвам че беше с по тежък мотор да не си помислите че е бил с
          DR750BIG Напротив беше с KTM250 крос но той е толкова лек че даже и тоя мотор му идва тежък

          Коментар


          • #6
            Нещо друго което бива да се носи и май най често ми трябва е малко резервен бензин.ОСОБЕННО ако кранчето няма опция за резерва както е на всички кросови мотори.Да не ви разправям къде ми е оставал мотора заради тая подробност.Само ще кажа че веднъж щях да го загубя в една придошла река заради тая работа. Съвсем сериозно тръгна да върви към дълбокото а с изгаснал двигател в тинята не можеш да го буташ

            Коментар


            • #7
              Има едни метални шишенца от "октан плюс"на LIQUI MOLI много са удобни да си съхраните малко бензин могат да се поберат в джоба или в чантичка за кръста нямат колям обем но е достатъчно да те изведе от някоя трудна ситуация като по горе описаната.Горещо ви препоръчвам да си носите такова малко шишенце ВИНАГИ а и по голямо в раницата например ако отивате по надалече.
              Сега се сещам един друг много показателен случай , веднъж вече на прибиране но все още далеч ме подгони една подивяла немска овчарка на чийто собственик явно въобще не му пукаше аз разбира се и дръпнах но поедно време усетих че бензина ми свършва
              не можете да си представите колко бъъърррзззооо извадих шишенцето и го сипнах в резервоара
              Тоя Астор ако ме беше видял щеше да ме вземе за асистент
              ПП Процедурата бе извършена в по гоямата си част в движение спирането беше колкото за бъъърррззз ритник по манивелата

              Коментар


              • #8
                това с кучетата си е проблем .Ако карате обаче YZ400F например или нещо друго подобно с кросовия заглушител е достатъчно само да подадете няколко пъти по рязко газ за да се оттървете ако ще и от цяла глутница кучета.Тия машинки произвеждат такова количество шум "особенно ако скоро не сте сменяли ватата" че и най смелото куче направо побелява
                ЗА ролките за очилата -по добре не си давайте парите .
                Самия аз имам такива.Голям мерак ми беше за тях имам и две резервни ролки.Но не са удобни за ползване ограничават малко и видимостта по скоро са за някои много много кален МОТОКРОС.Но и на такива като съм карал пак не ги слагам.Много по удобни са т.нар флиперчета прозрачни целуфанчета които се нареждат върху очилата и като се изцапа просто го хвърляш те са и бая по евтини можеш да ги наредиш много едно върхо друго и има да хвърляш...

                Коментар


                • #9
                  Гледам че дидо пита ако си наводни мотора кво става.Най добре е много много да се внимава това да не се случи.Не знам дали ви е направило впечатление на последния Париж-Дакар как внимаваха всички като пресичаха една рекичка само ДЕСПРЕ видях да я минава без да слиза от мотора Другите си бутаха и много внимаваха.И това само по себе си говори много.Даже и на световното по ендуро съм виждал да преминават рекички бутаики и то с загасен двигател.Явно предпочитат все пак да завършат отколкото да се направят на герои.

                  Коментар


                  • #10
                    Мен най-много ме претеснява това как ще се оправям по трасето,да не се загубя някъде.Нека колегите коити са си направили самоделни road book да кажат как се прави да си направим и ние.
                    jrc member

                    Коментар


                    • #11
                      Max, тази година състезанията ще са по маркировка, така че няма страшно! Ако видиш, че на следващият кръстопът няма знаци, това значи че си в грешна посока.Връщаш се и се ориентираш наново.
                      До сезон 2006 всеки трябва да се оборудва с роуд бук четец.
                      Ендурото и сексът не са шега работа !
                      -------------
                      Животът се измерва с броят на издишванията !

                      http://sixdayscrazyjob.com
                      http://crazy-job.com

                      Коментар


                      • #12
                        Много хора се притесняват от ориентирането и четците но според мен напразно не се отказвайте ами давайте да отиваме на състезанието пък там ще видите че не е толкова страшно със сигурност не сте по некадърни от другите които ще участват вярно някои имат повече опит други по малко но такива състезания се правят за пръв път така че всички сме начинаещи.Опита няма откъде да се добие освен от участие някой да е чувал някой с първото състезание да е станал шампион Няма такива работи А за ориентирането не мисля че ще има проблем нали има маркировка а и като минат първите 1-2 двойки със сигурност ще останат и СЛЕДИ ПО ЗЕМЯТА по които много лесно ще се ориентираме особенно ако е влажно към последните вече ще е като писта сигурно

                        Коментар


                        • #13
                          Пичове, няма нищо страшно! Направили сме с колегата Данчо маркировката. Днес я приключихме окончателно. Бързината няма да помогне на никой, ако не следи марките, така че колкото по-бързо караш, по-голям е шанса да се нахакаш някъде в тъча извън трасето. На всяко разклонение сме сложили марки, но лесно се пропускат, ако караш бързо. И не се осланяйте много на следи, че ще има много бързаци, дето ще оставят такива в грешна посока. Ако на следващият разклон не видиш марки, това значи че си в грешна посока и по- добре се върни до старата марка, за да не задълбаеш грешката.
                          Ендурото и сексът не са шега работа !
                          -------------
                          Животът се измерва с броят на издишванията !

                          http://sixdayscrazyjob.com
                          http://crazy-job.com

                          Коментар


                          • #14
                            Приятели като става въпрос за екипировка знаете ли че Митака от Димитровград си носи с него противозмийски серум

                            Коментар


                            • #15
                              Митака е подвижна работилница.Не знам за серум, но вече му дължа 3 вътрешни гуми,а на Митака да дължиш нещо не е никак малко постижение!!! Аз както обикновено тръгвам само с GSM в джоба и ако нещо стане импровизирам. Пълня гумите с трева, листа и квото има под ръка, а това не е добре. По-добре си носете по две вътрешни гуми и помпа "9 дена-8 часа", че в 50% от случаите този спрей не върши работа, особено ако дупката е по-голяма!
                              Ендурото и сексът не са шега работа !
                              -------------
                              Животът се измерва с броят на издишванията !

                              http://sixdayscrazyjob.com
                              http://crazy-job.com

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X