Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Техники в офроуда: Кал и Коловози

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Техники в офроуда: Кал и Коловози

    Абе тук май му е мястото да питам нещо. Срам не срам ще питам. Карам чат пат на офроуд и за моите туристически цели се справям, обаче голяма мъка ми е да карам на кал с коловози. Ако няма коловози става, но появят ли се край. Вярно е, че имам фобия от тях, но се старая да я преборя. Вчера например излязох да покарам сам за да не ме притеснява никой. Навлязох в гората далеч от чужди погледи и се почна. Трасето беше влажно, но не кално. Мотора се държеше страхотно стабилно. В завоите задницата леко преплъзваше и влизах с лек слайд. Много яко и надъхващо. Постепенно, навлизайки на вътре пътя стана кален, но поведението на машината не се промени особено, освен, че почна да плъзга повечко в завоите и се налагаше да удрям по някой крак тук там. С подаване на газ машината си влизаше сама в пътря. До тук добре, обаче изведнъж се появиха кални коловози и всичко свърши. Мотора почна да се мята брутално. Изобщо не можеше да става дума да вдигна краката на степенките. Върнах газта и подкарах полека. Мотора продължи да не ме слуша по никакъв начин. Беше ми адски трудно да го държа в пътя, а и себе си да задържа върху него. На няколко пъти се наложи да спра за да не падна. Реших да пробвам съветите на някой хора и да давам газ. Нали с газ всичко се оправя. Отпуснах се, преговорих правилната стойка върху мотора и всичко беше перфектно спазено от моя страна. Наложих воля над страха си и стремейки се да не се сковавам раздадох газ. Мотора тръгна перфектно и измина цели 10 метра, след което последва грандиозно и величествено пльосване по очи в калта и то на правата. Изправих се и се метнах отново на мотора. Почваме от начало. Дойде завоя и аз отново бях по очи. Със завоя си викам няма да стане от началото. Дай да тренирам на правата. След не знам кое под ред падане сили не ми останаха. Надали успях да мина повече от 10 метра. С бавно каране пак не се получава. Не падам или падам по-малко, но и голяма мъка бера. Не става нито с бавно, нито с бързо каране. Как по дяволите се справят другите? Дайте съвет конкретно за каране в кални коловози. Къде бъркам? Все пак излизам за да карам предимно, а не за да падам предимно. Кефа отива по дяволите и само се комплексирам още повече. Стига се до там, че като видя такъв път просто обръщам мотора и се връщам, а на мен ми се ходи в друга посока. Опитвах се бог ми е свидетел и много се старах, но резултата е нулев. Сигурен съм, че не се сковавам и, че пазя правилна стойка. Преодолявам страха и давам газ, но веднага след това просто най-унизително се пльосвам в калта. Преди мотора ми беше тежък и с калпави гуми. Сега всичко е наред уж. Защо по дяволите не се получава? Направо ми иде да зарежа всичко. Другата седмица мисля пак да се пробвам за това дайте акъл.
    Последно редактирано от SAMURAI; 24-11-08, 15:58.
    "Всеки струг - танк! Всеки шлосер - войн! Всеки детайл - бомба в лицето на империализма!"

  • #2
    До: Първи стъпки в офроуда

    Коловозите са едно от най-гадните неща в нашия спорт. Принципно гледам да не влизам в коловози, а да карам между тях, или отстрани. Понякога обаче се случва да влезеш в коловоза, което е доста гадно, особено ако е кално и хлъзгаво. Аз процедирам по следния начин (говоря за твоя случай - кално, иначе на сухо е по-лесно) - ако вляза в коловоза, се стремя да карам в него, и да пазя равновесие, защото наклони ли се мотора, той автоматично се опитва да завие в посоката на наклона, а когато коловоза е хлъзгав и дълбок това не е възможно, и следва описаното от теб пльосване в калта по очи
    Постоянно търся подходящ момент да изляза от коловоза - например там, където е по-плитък. Излизането става с много газ, за да олекотиш предницата, и да „изкочиш“. След това се приготви задницата евентуално да се заинати, и да ти поднесе.
    Ако коловоза е дълбок и хлъзгав, въобще не се мъчи да излизаш, ами чакай удобно място. На мен лично при по-стръмни хлъзгави изкачвания ми е по-трудно да изляза, защото задната гума често остава вътре, и се завъртам. Това е, ако някъде съм сгрешил, сигурен съм че ще ме поправят, защото и аз карам от тази година.

    Коментар


    • #3
      До: Първи стъпки в офроуда

      Първо искам да ти кажа две неща:
      -не е срамно да се пита
      -НИКОГА не карай сам , особено в случаи когато не се чеувстваш сигурен-когато излизаш да "тренираш" риска от травми е най-голям-просто се опитваш да правиш неща които не умееш и това предполага падания.Намери си някой друг ентусиаст и тренирайте заедно.Така и да стане нещо поне ще има някой до теб!

      90% от карането на мотор се крият в една вълшебна дума-БАЛАНС(правилно разпределяне на масата ти спрямо мотора и правилно накланяне на мотора в зависимост от терена).Това е нещо което не се учи-ТО СЕ ПРИДОБИВА С КАРАНЕ.Останалите 10% са техника на пилотаж.Т.е. универсални съвети няма-просто трябва да почувстваш мотора и себе си.
      ПП.Има разбира се някои дреболии,но те няма да променят нещата драстично.
      Последно редактирано от ЕМО; 24-11-08, 18:33. Причина: допълване
      Това на снимката естествено не съм аз.Обикновено тия изпълнения ги правя без да искам!


      "... ние ще направим това не защото е лесно , а защото е трудно! "
      Джон Кенеди

      Коментар


      • #4
        До: Първи стъпки в офроуда

        Колега... с коловозите съм малко скаран - имам едни красиви ленти по левия лакът от тях. Все пак - измести се малко по-назад на седалката - по този начин ще олекне предницата, а задната гума ще зацепва по-добре. Дръж мотора в ниски и средни - ти поне си с четиритактов - ако ти се наложи да "прескочиш" от коловоз в коловоз "щипни" съединителя и дръпни леко към себе си кормилото за да прескочи предната. Значи твоя мотор е доста по-тежък от моя и за това тия неща ти ги казвам с уговорката, че съм ги правил с лек мотор! Тук някъде Краси беше обяснявал как точно се прави! Ако ти е по-лесно просто го питай на лични.

        Коментар


        • #5
          До: Първи стъпки в офроуда

          Първоначално публикуван от SAMURAI Преглед на мнение
          ...Преди мотора ми беше тежък и с калпави гуми. Сега всичко е наред уж. Защо по дяволите не се получава? ...
          И сега ти е тежък мотора и с калпави гуми.
          Помниш ли лятото като каза, че тези максиски ти харесват как се държат на черно. Аз ти казах, че есента пак ще си говорим. Е дойде есента и аз пак ще ти напомня какво те посъветвах - сменяй задния обръч с 18" и си вземи истински гуми. А другото - в гората ще ти покажа как се...пада

          Коментар


          • #6
            До: Първи стъпки в офроуда

            Първоначално публикуван от ivan_j Преглед на мнение
            И сега ти е тежък мотора и с калпави гуми.
            Помниш ли лятото като каза, че тези максиски ти харесват как се държат на черно. Аз ти казах, че есента пак ще си говорим. Е дойде есента и аз пак ще ти напомня какво те посъветвах - сменяй задния обръч с 18" и си вземи истински гуми. А другото - в гората ще ти покажа как се...пада
            Мотора не е калпав и максисите не са зле - просто е за съвсем друго. За каране в коловози и кал се иска лек мотор с по-читаво окачване. Иначе и с този ще се научи пича, просто си иска търпението и добра ПРОТЕКЦИЯ!

            Коментар


            • #7
              До: Първи стъпки в офроуда

              В същност едно от паданията беше точно, когато се опитвах да карам между коловозите. В един момент задната гума хлътна в единия, а предната в другия и познайте какво стана. Отказах се от това и реших да следвам коловоза, но той лъкатуши по съвсем различен начин от това, което иска мотора. Направо е ад. Сухи коловози също мразя, но не са ми чак такъв проблем. Позволяват каране по ръба им в завой, както и доста по-лесно излизане. Абе кара се не е като в калните коловози. Там всеки опит за излизане свършва с шкембе в калта. Колкото до карането сам и мен си ме е страх да карам без придружител точно заради опасноста от травми, но от друга страна така мога да се опитвам спокойно без да се притеснявам. Някой хора доста ми се присмиват заради фобиите ми от кал и заради бавното ми каране, а това не е никак приятно. Знам че просто се базикат и не тъят злоба, но аз се впрягам и само се комплексирам допълнително. Изобщо не ми действа стимулиращо. Има един приятел, който би могъл да ми е от полза, но той е доста бърз и усещам, че съм му в тежест когато караме заедно, та за това гледам да не го тормозя да кара с мен. Доста добре си караме с едно друго момче близко до мойто ниво, но той пък рядко има възможност и така си оставам сам. Трета по ред седмица звъня на всички , които познавам и все няма с кой да карам. Еми какво да правя? Казах си и сам войнът е войн и излязох да карам. Старах се да не се отдалечавам много от главния път та да мога да се довлача до него, ако не дай си Боже стане беля. Е, не стана беля този път. Обаче друго ме тревожи. Сега като си спомня и ме обхваща страх. Не знам как ще се престраша в неделя да пробвам пак в калта. Просто колкото повече се пробвам май толкова повече се наплашвам. Ами до колкото разбирам трябва да продължа сам да опитвам. Ще се помъча още малко и ако няма поне минимални наченки на нещо ще се откажа и ще си карам само по пътища без кални коловози. Човек трябва да знае кога да се спре. Е, няма се дам лесно де. Ще се постарая още малко пък каквото стане.
              Последно редактирано от SAMURAI; 24-11-08, 21:54.
              "Всеки струг - танк! Всеки шлосер - войн! Всеки детайл - бомба в лицето на империализма!"

              Коментар


              • #8
                До: Първи стъпки в офроуда

                Първоначално публикуван от SAMURAI Преглед на мнение
                ... Ще се помъча още малко и ако няма поне минимални наченки на нещо ще се откажа и ще си карам само по пътища без кални коловози. ...
                Мотора, който караш е паркетно ендуро! Не го навирай в калта... Иначе е хубав мотор, но доколкото разбирам нямаш склонност към мазохизъм и за това не го карай там за където не е правен!

                Да не бъркам, но ти НЕ караш KLX, а KLR, което си е паркетно моторче...

                3ти едит...
                Значи грешка моя - KLX-а си е баш ендуро, а и окачването бая ми го похвалиха на няколко места... По-добре поговори с някой да ти покаже на място какво прави... в по-предния пост ти казах аз какво правя, но това едва ли е най-доброто за теб! Мотора е тежък и си иска опита. Не се насилвай с глупости - пробвай на по-лесно място.
                Последно редактирано от господин никой; 24-11-08, 22:03. Причина: Смислова добавка... Добавка...

                Коментар


                • #9
                  До: Първи стъпки в офроуда

                  Баш KLX карам. Абе не ща да ставам състезател. Искам просто да се науча да се движа по тия коловози без да падам. Само да мога да минавам спокойно от там. Друго не ща. Как да не го завра в калта, като сега в гората друго освен кал просто няма. Това значи да не карам.
                  Последно редактирано от SAMURAI; 24-11-08, 22:11.
                  "Всеки струг - танк! Всеки шлосер - войн! Всеки детайл - бомба в лицето на империализма!"

                  Коментар


                  • #10
                    До: Първи стъпки в офроуда

                    Първоначално публикуван от ivan_j Преглед на мнение
                    И сега ти е тежък мотора и с калпави гуми.
                    Помниш ли лятото като каза, че тези максиски ти харесват как се държат на черно. Аз ти казах, че есента пак ще си говорим. Е дойде есента и аз пак ще ти напомня какво те посъветвах - сменяй задния обръч с 18" и си вземи истински гуми. А другото - в гората ще ти покажа как се...пада
                    Не мога да намеря 18-ка ве човек. Не съм спрял да търся, а просто не намирам. За по-лек мотор пари нямам. Знаеш, че имам мерак на едно КТМ-че или WR-че,(с копче) ама не мога да си го позволя за сега. Знам, че ти им знаеш цаката на калищата, ама като те виждам как умираш от скука когато караш с мен гледам много, много да не те тормозя. Ти искаш да даваш газ, аз не мога. Налага ти се да спираш по 100 пъти да ме чакаш. Развалям ти кефа. Не че си ми казал нещо, даже напротив, но на мен ми е кофти, защото не искам да съм в тежест на никой. Аз за това и много не те карам да караш с мен. Скучен съм за офроуд.
                    Последно редактирано от SAMURAI; 24-11-08, 22:16.
                    "Всеки струг - танк! Всеки шлосер - войн! Всеки детайл - бомба в лицето на империализма!"

                    Коментар


                    • #11
                      До: Първи стъпки в офроуда

                      Първоначално публикуван от господин никой Преглед на мнение
                      ... Не се насилвай с глупости - пробвай на по-лесно място.
                      Ами таковатааа... хъката мъката.... те тез коловози в същност не са никак големи, ами аз май таковата.... Абе много съм зле ве. Ей на признавам си. Кво да правя? Няма ли кални коловози и всичко е наред. Има ли нищо не е наред.
                      "Всеки струг - танк! Всеки шлосер - войн! Всеки детайл - бомба в лицето на империализма!"

                      Коментар


                      • #12
                        До: Първи стъпки в офроуда

                        Спри да се самосъжеляваш и спри да се опитваш да си надскочиш сянката! Да караш 650 кубика си иска опит - не бързай! Иначе аз си карам сам откато си купих собствен мотор. Никой не е умрял от това, ако си мисли с горната глава! В началото на темата има подробно обяснено какво ти трябва за да започнеш да караш по-стегнато. Ако ти е трудно през коловозите, карай между дърветата - аз лично това го харесвам най-много.

                        Ето ти още една тема за дъвчене...
                        А ето и нещо за гледане...
                        Последно редактирано от господин никой; 24-11-08, 22:22. Причина: Добавка...

                        Коментар


                        • #13
                          До: Първи стъпки в офроуда

                          Да между дърветата направо е върхът. Абе не се самосъжелявам, ами ме е яд на мен, че от 4 години се водя ендурист, а видя ли кал се излагам. Колкото до опита, то аз друго освен тежко ендуро не съм карал. КЛХ-а е направо перце в сравнение с предния ми мотор. Аз на другите места си карама задоволително. Проблема ми е в калните коловози. Само там ми е зора. Или ти говориш май за друг опит.
                          "Всеки струг - танк! Всеки шлосер - войн! Всеки детайл - бомба в лицето на империализма!"

                          Коментар


                          • #14
                            До: Първи стъпки в офроуда

                            Така е в началото. И аз бях така, но напоследък почнах да изоставам и да падам по-малко, да минавам през по-тегави места, които преди не съм си и помислял, че ще мога да ги мина. Там, където преди ми се е доревавало от зор и съм висял по 1 час, мъчейки се с мотора, сега минавам без да се замислям, и даже ми е кеф... Имам само около 10-15 карания зад гърба си, тъкмо изтрих първата си задна гума , но с всяко каране научавам по нещо ново и придобивам опит, и това ми доставя огромно удоволствие. Така че - газ, и да не ти пука, каране му е майката, и инат.
                            Ето, вчера си направихме такова яко каране - имаше и сняг, имаше и кал, имаше и сипеи, няколко екстрима, и скоростни отсечки - абе кеф, още ми държи

                            Коментар


                            • #15
                              До: Първи стъпки в офроуда

                              Здравейте колеги.До скоро имах КТМ 450ЕХС и КТМ LС4 620 едновременно.Като поведение в коловози двата мотора нямаха нищо общо,ама нищо.620-ката я настройвах доста дори и пружини сменях оправия нямаше,само леко подобрение.Просто килограмите и баланса/както по-горе спомена един колега/ са от голямо значение.Най-благотворно се оказа снижаването на предницата и леко вдигане на задницата.Поне при мен беше така.450-тката дори и с не дотам правилни настройки излиза от коловозите като скакалец без никакъв проблем.Другото,което установих е,че 620-ката с леко по-твърда предница се чувства по-добре.За 450-тката Кики.т в една друга тема наскоро го каза много точно и за нови собственици на такъв мотор ще е много полезно Основното според мен е човек да успее да настрои удачно мотора си,а и той да успее да се настрои към мотора.А и не ти ли идва отвътре е по-трудно.Успех на всички.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X