Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как караме офроуд моторите си.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Как караме офроуд моторите си.

    Вече тия проблеми се изчистиха - не ме болят китките, канавките им свикнах... Сега на дневен ред е друго. Сигурно ще ви се стори глупав въпроса, но - каква е техниката при завъртане на мотора на 180 градуса на място?
    И още нещо - как преодолявате остри или обратни завои при голямо изкачване? Онзи ден зациклих на една пътека, която като цяло не беше никак трудна, но имаше едно „криво“ място: изкачване, последвано от почти обратен стръмен завой, с много едри камъни... Пробвах няколко пъти - не можах да го мина. Заради камъните ставам прав, иначе задницата ме изхвърля (по принцип на по-големи камъни и неравности карам прав, иначе мотора е много нестабилен). На самият завой е доста стръмно, ако го мина прекалено бързо, не мога да взема завоя, а ако е по-бавно - почвам да буксувам по камъните, губя скорост и падам...

    Коментар


    • #17
      До: Как караме офроуд моторите си.

      Въпроса въобще не е глупав, а не е и лесно да завъртиш мотор така, ако тежи около 130 кила. Значи понеже не съм много-много по обясненията не съм сигурен дали го обяснявам добре... Ако завърташ наляво - левия крак на земята стъпил здраво и стабилно, кормилото в завой наляво. Първо поглеждаш къде отиваш да не се нацепиш в някое дърво, както аз се нацепих един два пъти . След като ти е ясно къде трябва да отидеш процедурата е следната - стискаш съединителя (обяснявам ти наляво не случайно!), крака на скоростите, смяна на първа, КРАКА ОБРАТНО ДОБРЕ СТЪПИЛ НА ЗЕМЯТА!, бавно отпускаш съединителя, като същевременно бавно подаваш газ. Кормилото възможно по-наляво! При това положение мотора тръгва на ляво и тука е тънката част - колко да наклониш или да не наклониш мотора? Ако е прекалено много задната гума ще избяга някъде далече и няма спиране! Ако е прекалено малко степенката ще ти прасне прасеца отзад - боли! Става с опити. Ако ти е двутактов мотора (XT-то е четири таката, но знам ли вече какво караш?) внимавай след 4500 оборота да не ти избяга на някъде мотора ... Тук има и по-вещи сигурен съм, че по-добре ще ти обяснят.

      За завоя... малко трудно те разбирам какво имаш предвид. Ако става въпрос за къс завой в най-висока точка... не мога да ти кажа съвсем точно, защото първо хондата е двутактова и второ защото е 95 кила и си я подмятам както си искам... в подобен завой обикновенно съм седнал с крак изпънат към завоя - камъни, не камъни това ми е най-лесно. Ако е чак толкова стръмно и каменисто - с повече газ до момента точно преди завоя и от там почваш играта със съединителя, сядаш и изпъваш крака напред. Ако разбира се това е постановката, защото не ми е много ясна...
      Последно редактирано от господин никой; 26-10-08, 23:02. Причина: Добавка... typo...

      Коментар


      • #18
        До: Как караме офроуд моторите си.

        Все едно го вартиш в кръг ,само ,че до половина кръг Мисля ,че го обясних

        Коментар


        • #19
          До: Как караме офроуд моторите си.

          Първоначално публикуван от господин никой Преглед на мнение
          ...
          Благодаря за отговора! Аз си мислех, че се натиска и предната спирачка, явно там ми е била грешката. Следващият път като излизам да карам (за съжаление напоследък почти нямам време - много работа ), ще потренирам на някоя поляна. Общо взето схванах каква е процедурата
          За завоя - за съжаление самия завой не е в най-висока точка, а след него стръмното продължава, т.е. загубиш ли скорост увисваш в завоя, или в по-лошия случай, както аз направих - избоксувах между два камъка, и паднах. Да седна пък изобщо не мога, защото неравностите са такива, че седнеш ли, мотора те подмята като чувал с картофи..

          Коментар


          • #20
            До: Как караме офроуд моторите си.

            Първоначално публикуван от ACCELERATOR Преглед на мнение
            Сега на дневен ред е друго. Сигурно ще ви се стори глупав въпроса, но - каква е техниката при завъртане на мотора на 180 градуса на място?

            И още нещо - как преодолявате остри или обратни завои при голямо изкачване?

            По първото - накланяш мотора странично, но внимавай да не ти натежи и да го изпуснеш. БЕЗ да пипаш предна спирачка(може и с предна ама при определени ситуации). Слагаш на скорост 1ва или 2ра, ако ти е силен мотора може и 3та да му ръгнеш и навиваш яко масура, ама запомни особено ако си на стабилна настилка с добро сцепление ти трябва много газ за да превърти иначе ще си отгледаш мотора как се изтрелва напред или нагоре без теб...
            И тази позиция(наклонен мотор с много газ) я задържаш до колкото искаш, а през това време моторът си рисува кръгчета.
            Съветвам те първо да го пробваш на хлъзгав терен - кал, пясък, мокър асвал, зимата на сняг.... и чак тогава да опитваш на сух асвалт, ако имаш хубава задна гума и на трева също има много добро сцепление!
            Аз обикновенно го въртя на втора, много рядко на първа. На 3та на сух асвалт не съм пробвал още.

            По второто ти питане с думи нестава. Трябва сам да го усетиш, щото всичко е много условно - от завой до завой има разлика от стръмно до стръмно също, от камък до камък също... От значение е дали имаш възможност да хванеш вираж на тоя завой или не.... Въобще всяка пътека и всеки завой са си специфични сами по себе си - с думи от компа няма да стане...
            Другият вариант е някой който го минава лесно да е с теб на момента и да ти дава съвети на място.
            Последно редактирано от Жоро Донечки; 27-10-08, 10:59.

            Коментар


            • #21
              До: Как караме офроуд моторите си.

              Първоначално публикуван от Жоро XR 600 Преглед на мнение
              ...ти трябва много газ за да превърти иначе ще си отгледаш мотора как се изтрелва напред или нагоре без теб...
              ...
              От това ме е най-страх. Явно трябва да го преодолея, защото от страх мотора да не ми „избяга“ подавам твърде малко газ, а по този начин точно това се получава - той тръгва без мен, тъй като гумата не може да превърти. Затова мисля следващият път като карам, да намеря по-песъчливо място и да потренирам - първо ще пробвам без завъртане, просто да оттренирам момента с газта и пускането на съединителя, така че да почне да буксува на място, и после и самото завъртане. Мерси и на двамата!

              Коментар


              • #22
                До: Как караме офроуд моторите си.

                Чудех се какво да ти отговоря, защото Жоро е много прав - не става от компютъра. И все пак - не знам дали си пробвал да завиваш прав, има си техника, която иска добро познаване и упражнения.

                Когато си в точно такава ситуация, но без изкачване т.е. права, която плавно минава в завой и същевременно е с много бабунки има един метод - заставаш прав на степенките още преди правата. Прехвърляш тежеста на крака, който е от вътрешната страна на завоя и мотора започва да завива натам, дори и без да въртиш кормилото! Това иска доста сериозни тренировки, за да знаеш до колко да се наклониш без да се отъркаляш. Освен това на мен ми се наложи да се боря с рефлекса да се опитам да балансирам - пречи много в такива моменти. Въобще преди да пробваш това си намери някой хубав, гладък и широк вираж и внимателската защото се пада точно, когато се опиташ да изправиш мотора!
                Последно редактирано от господин никой; 27-10-08, 15:51. Причина: typo...

                Коментар


                • #23
                  До: Как караме офроуд моторите си.

                  Тъкмо се прибирам - направихме едно много добро, но за съжаление кратко (2-3 часа) каране из врачанския балкан с един приятел, и точно това взимане на завоите с накланяне го отработих доста добре. Става идеално, дори и при по-остри и резки завои (например заобикаляне на някой камък), а накланянето много помага дори и седнал. Вече се чувствам доста по-стабилен на мотора. Имаше някои доста каменисти стръмни места с едри камъни, и не успях да падна нито веднъж. За сметка на това накрая точно преди да излезем на асфалта, където пътя беше вече „магистрала“ успях да бутна предната гума в един коловоз и да се пребия

                  Става въпрос за такива „бабунки“ (прилагам снимков матр'ял ). Само да кажа, че това не е въпросното „кофти място“ - там имаше доста шума и се пързаляше, а точно където са камъните имаше 180-градусов завой, плюс изкачване нагоре...
                  Прикачени файлове
                  Последно редактирано от ACCELERATOR; 27-10-08, 17:53.

                  Коментар


                  • #24
                    До: Как караме офроуд моторите си.

                    Колега и един съвет от мен, при завъртане на 180 градуса от неопитен райдър може да се получи ГОЛЯМ ПРОБЛЕМ с коляното.
                    Имам някъде из форума клипчета как го правя но на сняг, ако ги намеря ще пусна линка.

                    Коментар


                    • #25
                      До: Как караме офроуд моторите си.

                      Първоначално публикуван от Chinela Преглед на мнение
                      Колега и един съвет от мен, при завъртане на 180 градуса от неопитен райдър може да се получи ГОЛЯМ ПРОБЛЕМ с коляното.
                      Имам някъде из форума клипчета как го правя но на сняг, ако ги намеря ще пусна линка.
                      Предполагам имаш предвид усукване? Как да се предотврати това? Стъпване на пръсти? Леко пристъпване в момента на завъртането?

                      Коментар


                      • #26
                        До: Как караме офроуд моторите си.

                        Първоначално публикуван от ACCELERATOR Преглед на мнение
                        Предполагам имаш предвид усукване? Как да се предотврати това? Стъпване на пръсти? Леко пристъпване в момента на завъртането?
                        Няма начин да удържиш 130 кила желязо на пръсти! Стъпва се с пръстите възможно по-навън - т.е. крака завъртян възможно по назад, за да имаш аванс при завъртането.

                        Коментар


                        • #27
                          До: Как караме офроуд моторите си.

                          Да завъртането си е майсторлък. Аз вече го усвоих ама не на всеки терен става. На прах и трева и въобще на някакъв материал който не предполага гигантско сцепление се връткам както си искам.
                          Интересното е, че на едната страна ми е много по лесно отколкото на другата.
                          Техниката ми е следната: Стъпвам в страни стабилно накланям мотора яко напомпвам съединителя и съм готов. Но засега това го мога само на равно, на наклон ми идва високо мотора и става туп...
                          Но терена си е важен щото ако зацепи гумата може и с мотора да тръгнете по различни пътища
                          KAWASAKI Let the good times roll

                          Коментар


                          • #28
                            До: Как караме офроуд моторите си.

                            Това с предната гума е много гадна работа. Моят мотор дойде с гуми 50-50%, смених ги с ендуро гуми и на другия ден паднах на място, което съм минавал 20 пъти. По леко надолнище гумата влиза в невидим от тревата диагонален коловоз, който преди не съм виждал, паднах като талпа. На всичкото от горе коловоза беше много плитък. Извода ми е, че каквато и да е гумата ако не си нащрек се пада много ефективно, особено надолу, когато тежестта е отпред.

                            Коментар


                            • #29
                              До: Как караме офроуд моторите си.

                              Нещо което колегите пропуснаха да кажат а е много полезно.
                              Когато наклониш мотора в момента на подаване на газ бутни със задната част на бедрото (задника) седалката на мотора в посоката на въртене и ще видиш че завъртането става почти на место без мотора да ти тръгва на където и да било
                              Husqvarna WR125 94-->Honda CR125 97-->Yamaha YZ125 04-->KTM 200EXC 07-->KTM 250EXC 06-->KTM 250EXC 09

                              Коментар


                              • #30
                                До: Как караме офроуд моторите си.

                                Първоначално публикуван от Краси Преглед на мнение
                                Нещо което колегите пропуснаха да кажат а е много полезно.
                                Когато наклониш мотора в момента на подаване на газ бутни със задната част на бедрото (задника) седалката на мотора в посоката на въртене и ще видиш че завъртането става почти на место без мотора да ти тръгва на където и да било
                                Аз по принцип дърпам кормилото, но май твоя вариант е по-умен... следващата проба ще е така!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X