Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как караме офроуд моторите си.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: Как караме офроуд моторите си.

    Ползите от карането на мотор


    ГАБРИЕЛА ВАЛЕНТИНОВА СИМЕОНОВА·MONDAY, OCTOBER 19, 2015




    Ако и на вас ви е омръзнало да слушате разговори тип „Карането на мотор е толкова опасно“, то значи може и да ви стане интересно Специално за всички, които все намират „добри“ оправдания да не си купят мотор и които са убедени, че мотористите са просто едни ненормалници. Всички знаем какви са рисковете при карането на мотор, но ето и малко научно-доказани факти за ползите:
    1. По-здрави колена
    Според ортопедичните хирурзи мотористите имат по-здрави колена, тъй като карането на мотор укрепва ключови мускули, предназначени да държат на място капачката на коляното и другите му части. Карането на мотор облекчава и намалява болките в колената и със сигурност предпазва от проблеми здравите колена. Повечето от ключовите мускули, които държат колянната става минават по бедрата. От там и следващата полза...
    2. По-стегнати бедра
    Неслучайно мацките, които карат мотори се славят със страхотни, изваяни и стегнати бедра! Само за допълнение – бутането и наместването на мотор при паркиране, особено под наклон е равносилно на лег преса с 250 кг! Определено има ефект!
    3. По-стегнат корем
    Всички движения, включени в управлението на мотоциклета, особено при ниска скорост натоварват и коремната преса. Доста по-забавно е от стандартни упражнения за корем!
    4. Подобрена чувствителност към инсулина
    Инсулинът е единственият хормон в организма, който понижава нивото на кръвната захар. При недостиг на инсулин настъпва болестно състояние – диабет. Карането мотор изисква доста повече движение в сравнение с карането на кола, което автоматично води до повишаване на инсулиновата чувствителност за 8-12 часа. Доказано е, че диабетици, които карат мотори рядко имат нужда от инсулина си по време на самото каране. Инсулинът има пряка връзка с обмяната на веществата и подпомага отслабването!
    5. Изгаряне на калории
    Карането на мотор гори калории! Точка. Докато сме на мотора непрекъснато се движим, особено при завиване, а пък да не говорим при завиване с висока скорост. Карането срещу вятъра пък гори още повече калории, тъй като тялото напряга всички мускули да се пребори с вятъра и да се задържи на мотора. Освен, че гори калории, непрекъснатото съпротивление на мускулите ги укрепва, което води и до забързването на метаболизма. Отделно карането с кожен екип в горещите летни дни по нищо не отстъпва на качествената сауна. Опаковането на багажа и закрепването му на мотора, екипирането, маневрирането с мотора от място докато го изкараме от гаража и всички други приготовления също горят калории. Карането на мотор не е като да седиш в колата, да караш и едновременно да се наливаш с кока-кола и да се тъпчеш с понички. Доказано е, че за 1 час умерено каране на мотор се горят 200 до 300 калории! По време на състезание мотоциклетистите горят над 600 калории на час! Не е зле, а?! Само да уточним обаче, че това не се отнася за пътниците на мотора! J Пътници, вие горите 0 калории на час! Време ви е да се замислите да си купите свои мотори и да освободите задната седалка! J Е, добре де – пътник на голям чопър не гори никакви калории, на другите мотори като пътник може да изгорите максимум до 50 калории на час! Вие си преценете!
    6. По-здрав врат
    Носенето на каска за няколко часа на ден подобрява здравината на врата, без значение дали карате мотор или се возите, или просто си стоите с каска. Особено много заздравява врата носенето на каска докато караме бързо мотор без защитна слюда. Много е полезно, особено за хора с гръбначни изкривявания.
    7. Повишена мозъчна дейност и упражнение за ума
    Карането на мотор те прави по-умен! Докато караш мотор непрекъснато си нащрек, което активира мозъчната дейност. Непрекъснато трябва да следиш и да предвиждаш реакциите на другите участници в движението, да се пазиш от видими и невидими препятствия на пътя и т.н. Доказано е, че мотористите запомнят до 50% повече от другите хора. В съвременния свят, в който грижата за ума е основен проблем, това е много интересно откритие.
    8. По-добро настроение и повече енергия
    Доказано е, че след карането на мотор всички мотористи са по-щастливи и заредени с положителна енергия. Неслучайно карането на мотор се сравнява с терапия. Това е уникален начин да се освободят ендорфините, които повишават настроението и подобряват външния вид. Отделно времето, прекарано на мотора през по-голямата част от деня води до излагането на слънце, което ни зарежда с ценния витамин D. Часовете, в които сме насаме на мотора позволяват напълно да се откъснем от проблемите или пък неусетно да им намерим подходящите разрешения и нещата да се подредят от само себе си. Много са познатите, на които като им дойде в повече напрежението просто се мятат на мотора и се връщат като нови – свежи и усмихнати.
    Така че, както се убедихте и сами, карането на мотор е много полезно! Предимствата му са много, и в здравословен, и в емоционален план, наслаждавайте им се! Не забравяйте обаче да карате разумно и никога под въздействието на алкохол и/или други упойващи вещества! Ride safe!


    Honda CRF 250 X
    Touareg 3.0 TDI

    Коментар


    • #62
      От: Как караме офроуд моторите си.

      ГАБРИЕЛА ВАЛЕНТИНОВА СИМЕОНОВА·SATURDAY, OCTOBER 24, 2015




      Да се отговори на този въпрос е като да търсиш отговор на въпроса: „Какъв е смисълът на живота?“... Особено ако се отговаря на някой, който не кара мотор и никога не се е качвал на такъв... Ще те гледа тъпо или с учудване и накрая пак няма да разбере за какво става въпрос...Някакви идиоти дето си махат там... Но всъщност едва ли има човек, който да не е виждал как се поздравяват мотористите на пътя докато се разминават! И едва ли има някой, който да не е усетил уникалната атмосфера на сплотеност и приятелство, която се създава дори когато се разминават напълно непознати мотористи... Защо се поздравяват мотористите и какво означава това?
      Малкият жест, с който се поздравяват мотористите е знак за споделената страст, общата лудост и нуждата, която представлява карането на мотор. Защото карането на мотор не е просто хоби, то е философия на живот, начин на живот, необходимост... Един по-различен светоглед, разчупен, свободен, неподвластен на общите стереотипи... Да си част от общността на мотористите означава никога повече да не бъдеш сам... Ти си част от едно голямо, задружно и сплотено семейство... Дори когато излизаш да покараш сам, срещаш се или се разминаваш се с непознат моторист, поздравявате се и ти вече имаш нов приятел. Остава топлото усещане, че си разбран, че имаш подкрепа, че някой го е грижа за теб, че това, което изпитваш докато караш е споделено, защото другият моторист, който току-що си срещнал изпитва същото.... Поздравът на мотористите е знак за свързаност! Знак за уважение!
      Мотористите се поздравяват почти откакто ги има и самите мотори. Легендата разказва, че поздравът стартира през 1904 година, когато партньорите Харли-Дейвидсън – Уилям Харли и Артър Дейвидсън се разминали на пътя и си помахали. Това е било забелязано от преминаващи хора, които го възприели като етикет за поведение сред мотористите. Дали наистина е така само историята знае.
      Факт е, че през годините поздравът между мотористите се е наложил като етикет за поведение и има значение дали, кога и как ще поздравиш братятата и сестрите си на пътя.
      Как се прави? Не може да махаш на пътя все едно махаш на майка си за довиждане на първия ти учебен ден! А пък жените особено – не се превземайте прекалено много и не махайте все едно сте английската кралица! Смешно е! И освен, че е смешно може да се възприеме и като обида... Както се казва или поздравявай като хората, или по-добре не поздравявай да не вземеш да обидиш някого!

      Най-разпространен е така наречения „V- знак“ или „знакът за мир“ с лявата ръка, с пръсти насочени надолу към пътя като ръката е под ъгъл 45 градуса. Не е задължително да е “V-знак“, може да се изпълнява и с два, и с три пръста или с цяла длан. Когато ръката е заета за поздрав се кимва с глава. В някои държави дори поздравът с глава е по-разпространен. Понякога може да вдигнеш за поздрав и само един или два пръста от съединителя... Както и да поздравиш, важен е жеста! Без значение дали човекът отсреща кара пистов, чопър, ендуро, крос или скутер. Важното е, че е на две гуми и е част от нас!
      От съображения за сигурност обаче има някои ситуации, в които е по-добре да избегнем поздравяването и да се концентрираме повече върху управлението на мотора. Така например при разминаването в завой, в натоварен трафик, на магистралата, когато сме с висока скорост и т.н. В някои ситуации като каране в дъжд или по тъмно пък е твърде вероятно и да не ни видят, а и пак е по-добре да сме по-концентирани върху пътя.
      Може невинаги да успеем да поздравим този, който пръв ни е отправил поздрав, тъй като сме го видели късно или сме били концентрирани върху други действия по оцеляването на пътя, но важното е да „предадем нататък“ и да поздравим следващия моторист. Не поздравявай, защото очакваш да бъдеш поздравен! Направи го заради идеята на самия поздрав, покажи разбиране, уважение и свързаност с другия. Понякога именно този поздрав може да стопли целия ден на някого... Поздрави и дай своя принос за запазване на духа на общността! Ride safe!

      All rights reserved by Motolegal!


      Honda CRF 250 X
      Touareg 3.0 TDI

      Коментар

      Активност за темата

      Свий

      Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

      Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

      Зареждам...
      X