Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ЕРЦБЕРГ РОДЕО 23-26.06.2011

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: ЕРЦБЕРГ РОДЕО 23-26.06.2011

    Чакам с нетърпение понеделник вечерта, 18:00 часа за да набия Ванката...ако не се поправи и продължи. Чинел, просто никой не иска да ти спами постовете, виж само колко хора влизат в темата. Аз например, съм си я сложил приоритетно тази страница и през 10-15 мин постоянно проверявам и чета...

    Второ, без да съм го съгласувал с тези мои приятели, искам да им благодаря за неоценимата помощ от всякакво естество, която абслютно безкористно и без да съм го поискал, по тяхна инициатива, дадоха(без да ми се сърдят за последователността):

    - Вики Терзиева ;
    - Мони и Бойко от името на "BolkanOffroadAdventure"];
    - Еди МОто ЦЕнтър;
    - Гълъбин Колев;
    - Специално "механика", шофьора и "сянката" на Андон - шампиона в E1 Михаил Митов(Мишо 69);
    - всички останали, които знам и не знам...но са помагали на момчетата на самото състезание;

    Мога да ориентирам само за цената на тази абсолютно аматьорска подготовка, без основните инвестиции в мотор и екипировка - към 5 000 лв. в резервни части(80% не му потрябваха, но...), 50% от моя мотор на части(тези които са взаимозаменяеми), 2 500 евро разходи до Ерзберг, там и обратно. Грубо и без детайли за консумативи като масла, течности, гуми(1 предна и 2 задни за пролога; 1 предна и 1 задна за същинското състезание в неделя; нови, фимски).

    Също така искам да се извиня на Сиренцето и фамилия за причинените им абсолютно неумишлено от Андон щети. Ако считат, че е необходима и финансова компенсация, съм готов за среща и обсъждане на предложение.

    Едно пояснение за тренировките на Ади. Да, за професионални постижения са абсолютно недостатъчни. КАто време - кара се само събота и неделя(но всяка), защото просто останалота време е на училище. Вид подготовка - липсва траял(въпреки че съм осигурил машина) както и такава по вида каране в пролога. Треньор няма, то е ясно, за основен спонсор(фирмен) също е ясно. Явно ще трябва още доста усилия ако иска някой да го забележи. Лошото е, че времето за подготовка и състезания в следващата година на завършване на гимназията ще му е доста ограничено, предвид евентуално друга подготовка по други въпроси...Но...такъв е живота.

    Честно казано, основното което ме вълнуваше беше да е жив и здрав, а второто което го попитах - дали се е накефил от тези 3 дена. Той каза "Да", което ми е достатъчно...ХАйде, ще го цитирам "брифли" :"...Тати, не можеш да си представиш какво е 500 мотора да загряват до тебе, след което тишина...от адреналина ми пресъхна езика и ми се при...ра ужасно."
    Mitsubishi L200 DobbleCab

    KTM XC 450 RW 2009
    KTM 350 SX 2011

    Коментар


    • От: ЕРЦБЕРГ РОДЕО 23-26.06.2011

      Първоначално публикуван от boiko73 Преглед на мнение
      ...към предложението на другия Жоро. Хубаво, ама пак няма да има резултат. Тук в една тема не можем да се обединим, а какво остава за нещо по-голямо. Преди заминаването на Ади се пусна тема, че спешно му се търси превоз за мотора, че нямаше с какво в последния момент. Темата се прегледа над 400 пъти и само Димо се обади да предложи буса си. А уж сме голям форум. Има и друг момент. Като наберем средства за спонсорство как ще избегнем после коментари на големите карачи като тези на ostar. Нали едно официално спонсорство води до поемане на ангажименти от страна на състезателите и веднага ще се появят приказки кой какво очаквал, пък те какво направили и така още повече се убива ентусиазма. За мен нещата трябва да са по-прости. Харесва се една школа за траял в чужбина, вижда се колко струва курса и колко пари ще трябват, пускаме тема и събираме, като съответно самата школа си я харесат състезателите, а не ние. Така всеки да даде, ама дето се вика да са от сърце....
      Хич да не ви пука кой какво очаква и какво иска ...аз съм с две ръце ЗА тази идея , и ще дам колкото мога от сърце , щото тия двамата наистина много взеха да се развиват и не искам и да си представям ,родителите им как издържат ! Да пробваме и да видим , от опит глава не боли! Относно тези "лъжици катран"(както казва Краси) , не им обръщайте внимание , че така се чувстват по-специални и "набират скорост" . С Риск да стана банален , и аз казвам "голямо браво" на Чинела , Перитол и всички ,които ни доближават максимално до това събитие в света на ендурото! На "ония двамата" успех в бъдещите им изяви !!
      "Суетата, е любимият грях на дявола"!

      Коментар


      • От: ЕРЦБЕРГ РОДЕО 23-26.06.2011

        Да пусна още някой и друг кадър, че после не знам кога ще довърша.








        Тук на единият от състезателите свърши бензина и се наложи да източват от гайдовете.






















        Коничи уа...

        Коментар


        • От: ЕРЦБЕРГ РОДЕО 23-26.06.2011

          Хай, Туранага сан ...

          Чинел, вече ми е неудобно да сипя суперлативи за творчеството ти, ама като се налага ... Страхотни кадри !

          А някой знае ли каква е била дължината на трасето и продължителността на състезанието ?

          Коментар


          • От: ЕРЦБЕРГ РОДЕО 23-26.06.2011

            Първоначално публикуван от ЗМЕЙ Преглед на мнение
            Хай, Туранага сан ...

            Чинел, вече ми е неудобно да сипя суперлативи за творчеството ти, ама като се налага ... Страхотни кадри !

            А някой знае ли каква е била дължината на трасето и продължителността на състезанието ?
            Трасето тази година по мои сведения беше 25км. а продължителността е винаги 4 часа.
            Стартира се в 12:00 и финал в 16:00, кой докъдето е стигнал до там.
            За колко време финишира първият и другите най-точно може да каже Бойко, той беше на финала.
            А за снимките каквото и да пишете аз знам едно, не са нищо особено, ръмеше дъжд през цялото време и облаците бяха на 100метра над нас.
            За да направиш снимки в такова време трябва да си ПРО, а аз съм само един юноша бЛлледен с огромно желание да се научи да снима.

            Коментар


            • От: ЕРЦБЕРГ РОДЕО 23-26.06.2011

              Ето някой снимки и от по ниските контроли, където започваха големите тапи.

















































              Прикачени файлове
              Последно редактирано от Жоро Донечки; 30-06-11, 09:39.

              Коментар


              • От: ЕРЦБЕРГ РОДЕО 23-26.06.2011

                Чинел,хайде недей да скромничиш. Прекрасни са снимките. Научил си се вече, а според мен отдавна. Първият младеж - Jarvis се появи на финала точно 2 часа след старта. 10 минути след него дойде и Tadeusz. Общо финала преминаха едва 11 души, като тук са и пропусналите контролите - Jarvis и Cyril Despres.

                Коментар


                • От: ЕРЦБЕРГ РОДЕО 23-26.06.2011

                  Още няколко




































                  интересно ремарке




                  Прикачени файлове
                  Последно редактирано от Chinela; 30-06-11, 10:05. Причина: увеличаване размера на снимките

                  Коментар


                  • От: ЕРЦБЕРГ РОДЕО 23-26.06.2011

                    Първоначално публикуван от Chinela Преглед на мнение
                    Трасето тази година по мои сведения беше 25км. а продължителността е винаги 4 часа.
                    Стартира се в 12:00 и финал в 16:00, кой докъдето е стигнал до там.
                    За колко време финишира първият и другите най-точно може да каже Бойко, той беше на финала.
                    А за снимките каквото и да пишете аз знам едно, не са нищо особено, ръмеше дъжд през цялото време и облаците бяха на 100метра над нас.
                    За да направиш снимки в такова време трябва да си ПРО, а аз съм само един юноша бЛлледен с огромно желание да се научи да снима.
                    Че си юноша знам...от каката, толко си бил бърз колкото аз в 9-ти клас!
                    Колкото до снимките - на слънце първо всеки може, второ на слънце никога не стават такива добри снимки алоооо....не добри, а отлични!
                    Трето, ако си прегледал клипчетата 10-на поста назад, то ТЕБ те има на всичките, а ТАди и другите ги има само по веднаж! А сега кажи кой е звездата...
                    Mitsubishi L200 DobbleCab

                    KTM XC 450 RW 2009
                    KTM 350 SX 2011

                    Коментар


                    • От: ЕРЦБЕРГ РОДЕО 23-26.06.2011

                      Да допълня нещо по отношение на самото състезание в неделя.

                      Взаимопомощта на двамата по време на състезанието е другото нещо, което заслужава най-големи адмирации.
                      Почти навсякъде са се движили в пакет, като ту единия, ту другия са минавали първи една или друга контрола. На мноого места са разчитали САМО ЕДИН НА ДРУГ, изчаквали са се и са си давали кураж. Е... по този повод са думите на Ади за физическата подготовка и издръжливост, визирайки пред мен едно място където са дърпали само двамата 10 метра моторите.

                      ТАка, че не само Дъг Ламкин е този който помага на сънародниците си...

                      И сигурно не случайно двама братя са едновременно в първата десятка...Що ли...
                      Mitsubishi L200 DobbleCab

                      KTM XC 450 RW 2009
                      KTM 350 SX 2011

                      Коментар


                      • От: ЕРЦБЕРГ РОДЕО 23-26.06.2011

                        Макар и малко, макар и недоказано, тук (в тази тема) очевидно има хора, които се вълнуват от развитието на спорта Ендуро! Може и да е само за малко и заради еуфорията от Ерзберг, най-вероятно истински заинтересованите са само близките на състезателите... поне на мен така ми се струва... Каквато и да е истината, ще използвам момента да се опитам да поведа някаква дискусия с тия, които вероятно имат желание дисциплината Ендуро да е нещо повече.
                        За да има какъвто и да било интерес от страна на СПОНСОРИ, трябва дейността в която те ще ИНВЕСТИРАТ да бъде популяризирана. Призива към хора и институции да помогнат, без да имат пазарен интерес, а само за да дарят е освен недостоен (въпрос на лични разбирания, тука няма да споря), но и наивен и недалновиден. За да сложи някоя фирма името си някъде в нашата "хава", трябва тя да знае, че ще има полза от това, а за да има полза, тя трябва да получи достатъчно добра реклама= много хора гледат и остават с добри впечатления. Ендуро общността в Бг е достатъчно многобройна за да постигне много неща:
                        1. Добра позиция в обществото и пред институциите;
                        2. Силен и конкурентен национален шампионат;
                        3. Силни и конкурентни състезатели;
                        4. Други (много и важни, но първите 3 са най-важните)
                        Защо обаче ги нямаме?
                        Много хора знаят отговора за поне част от някои точки. Има хора, които поназнайват и какво може да се направи за да придвижим нещата в положителна посока. Защо обаче не се получава? Защото в България няма глобално и отборно мислене! Защото тука е по-важно да покажеш с кого си пиеш уискито, "нашия" да е пред "вашия" със всички средства, защото тук всички мислят и сочат с пръст грешките и кусурите, а не се опитват да помислят как да те да бъдат поправени. Защото тук градена и доказвана с години безупречна репутация е по-маловажна от хулите на един единствен човек.
                        Не разбирам защо българина обича да мрази, защо не разбира силата на екипа и какво точно се случва в нашите географски ширини, но ако някой иска просперитет (в спорта) за себе си или детето си или пък за някой много близък, трябва да знае че сам няма да стигне до никъде и че развитието в спорта става със СРЕДА. Не може само той или само неговия състезател да е добър, не може да намери спонсори само за себе си, ако другите нямат... важно е да градим общо нещата за да има бъдеще за всички.
                        А Ерзберг е едно частно състезание в което най-важни са мнението на Катох, интересите на КТМ и това 10те хиляди души да дойдат пак. Принципите на спорта в Ерзберг малко се позамазват понякога и няма сила, която да ги контролира. Аз не го приемам като сериозно състезание, защото в никой момент състезателите в него не са равнопоставени и защото за поне 90% от състезателите едно от най-важните за предно класиране неща са, да имат късмет. Инъче продължавам да съм фен и ще продължавам да ходя там, винаги когато ми е възможно, заради неповторимата атмосфера и заради това, че състезанието е четиридневен Ендуро празник.
                        Състезанието за мен протече както всяко едно офроуд състезание в което съм участвал. С еднодневна подготовка и с подръчни материали (даже забравих да монтирам коланчетата за теглене). Не виждам смисъл за повече и честно казано малко се чудя на тези, които го вземат много на сериозно, но в същото време се радвам на състезателите, които го оценяват по-високо, защото водещото за тях е хъса и спортната злоба.
                        В четвъртък се опитахме да си помогнем и 4мата които в последствие се класирахме (сега осъзнавам, че бяхме точно ние...) ходихме на рзузнаване по трасето за пролога. Огледахме и набелязахме места, където можеш да бъдеш доста по бърз и изградихме тактика . В първото качване в петък за пръв път реших да измамя и пресека един завой (единствено защото видях, че това е обичайна практика там), но Господ веднага ме наказа . Една оранжева лента на австрийската марка ме хвана и се прострях. Добре поне, че проправих път за Ади, който беше плътно зад мен, но аз загубих 20-30 секунди докато вдигна мотора, запаля и т.н.
                        В събота трасето беше значително по-лошо - изровено от над 2000 мотора преминали по него. Почти всички влошиха времената си, аз карах по-бавно в дупките, но този път не паднах и подобрението за мен беше 10 сек, които от над 200 ме сложиха на почти същото като 2010г. 162 масто и 4та редица.
                        В неделя се наредих на доста добро място на редицата - плътно вдясно и когато Катох махна стартирах добре. След първия сипей пред мен виждах само двама от моята редица, а малко по-късно май изпреварих и някой от тях, но на последното качване допуснах грешка и пропилях всичко. Бедстването за мен започна. Още бях свеж и след още 2 опита (заради закъсващите пред мен други състезатели) се измъкнах от там. Още в първата гора разбрах, че тази година след седмица дъжд трасето е много по-лошо. На място, което не си спомням като проблемно през 2010 имаше закъсали десетки състезатели, които бяха създали първата за деня зверска тапа, в която освен ако не можеш да минаваш върху другите, нищо не зависи от теб. След 10 минутно чакане, буксуване и носене се измъкнах. Продължих нататък и стигнах без особени проблеми до мястото, където през 2010 прекарах половината от 45минутното ми участние. Този път вече знаех кое къде е и директно се засилих към сипея встрани от адската гора, в която отново бедстваха десетки затапени. Странно, пред мен застанали двама, които не можах да определя дали са GUIDE-ве или публика, но ми сочеха да се завра в тапата и препречваха пътя към сипея. След като с жест ги попитах не мога ли да мина от там, те колебливо ми показаха, че там накъдето съм се насочил е стръмно и се поотместиха. "Оо, you want to fucked me up, a?" - казах и минах по по-добрия път. Съкратих си поне 10 - 15 минути чакане и мъкнене. Миналата година видях, че отстрани- по този сипей, се опитваха да минат доста участници, обаче вече се бях нахакал в тапата и не исках да проверявам алтернативата, та ако се окаже не по-добра да се връщам и да чакам наново. Там обаче явно беше правилния път и много ми е странно какви бяха ония хора, които пускаха там избирателно и ми сочеха неправилния път... Взех си 3-та контрола и 2 дози RedBull от каките там и продължих към "ваната". Не си спомнях обаче да съм минал през 1ва контрола. Още се чудя, дали не си я спомням или има някаква грешка, та ме класират на 8ма...
                        На проклетата "Badewanne", на която миналата година минах с вече счупени скорости, закъсах. Правих 5-6 опита по единия сипей, дори отворих очите на другите заседнали там с по-добра алтернатива на 20 метра - по-лесен сипей, обаче и там закъсах. Май трябваше да си сложа нова задна гума и май тактиката ми с преден мус в задната широка 115 не беше успешна. На меките сипеи около старта имах страхотно сцепление, но в неделя и на твърдия наклон на "Ваната" нещата бяха различни. После се претрепах на последното излизане от там (пак 70-80м. сипейче със завой), като падането беше едно от най-атрактивните виждани там със сериозни кълбета надолу. Истинска катастрофа. Заседнах в калта, следващото качване изкарах до средата... Само проблеми. Много носене ме носиха, а аз хабях повече сили да ги навивам, отколкото да си помагам. По едно време я докарах до най-високия сипей който съществува там. Това е някъде преди или след 5та контрола. След един два неуспешни опита, долу пристигна Ники Сървайвъра. Ха! Тръгна от 8ма редица!!! И той се пробва няколко пъти. След малко пристигнаха Ади и Марти заедно. Зарадвах се, че вероятно са си помагали до там. Ади тръгна да се засилва без никаква подготовка, даже някой му подвикна и се обърна назад за малко, но продължи, някак успя да набере и хооооооооооооооооооооп след малко беше горе С Ники му се изкефихме искрено!
                        Единия от опитите ми започна доста добре. Успях да набера долу в хлъзгавите камъни и с по-добра от всеки друг опит скорост нагоре си вика "сега ако не стане, никога няма да стане" и в този момент видях камък с диаметър 25-30 см. да лети надулу. Право в мене!!! Удари ме в коляното и гърдите. Направо ме свали от мотра! 10 минути реанимация и пак гас! Докарах го до опашката горе и си изчаках реда за въжето. Минах.
                        След това минах още няколко места, където ми се струваше че е невъзможно както и едно, където качваха ВСИЧКИ с въже, но един по един, а задръстването беше около 20 минутно... Седяхме си в индианска нишка и си чакахме реда! Абсолютно нищо не можеш да направиш. Просто чакаш. Това е едно от най-големите ми разочарования свързано с Hare scramble-а. Абсолютно никой не мина някак си покрай нас, през нас, около нас. Седяхме си и си изчакахме реда, след което ни изтеглиха горе и продължихме, а се оказа че съм 140ти... Ако е за последните, както и да е, но то е още за 3та редица. Половинчасово задръстване в което просто дремеш...
                        След като ме изнесоха и от там стигнах до място, където намерих Данчо, Цеци Минков и още няколко българи, някои от които не познавах. Да ви кажа честно, заради тях пиша. Момчетата, въоръжени с въже, ми предложиха интересен маршрут! Понеже на подбраната за трасе пътека е било поредното бедствие, което дори не видиях, те пуснаха въже по един отвес и ме накараха да хвърля мотора колкото може по-нагоре. Сигурно 15 минути го теглихме тоя мотор, но това, което ме впечатли беше самоотвержеността на тия момчета и това, че на тях сякаш им пукаше повече от колкото на мен за това колко по-нататък ще стигна! Няколко пъти ме питаха за Ади и Марти, явно ги бяха изпуснали, защото те би трябвало да са минали преди мен. Колегата PERITOL явно е един от тези хора. Пуснал е снимки точно от момента след голямото дърпане след което нямах ръце за съединителя, та Цеци ми качи мотора по ония железни стъпала. Оказа се, обаче, че стъпалата и маркировката там водят в грешна посока! Маркери от миналата година!!! На Ерзберг!!!
                        Данчо ми посочи вярната посока и взех 8ма и последна за мен контрола. След нея имах сили да боравя със съединителя само за по 5-10 секунди и после спирах да почивам. Данчо ме съпроводи нагоре, като темпото му пеш беше по-високо от моите възможности. Заедно минахме няколко пътеки с камъни и корени. После продължих още малко, на подобни такива пътеки ме поносиха и някакви австрийски тийнейджъри, на които бях по-скоро смешен. По интересното е, че там вече нямаше никой нито отпред нито отзад. За 10 те минути в които минавах тия 200м. примерно, никой не дойде отзад. След това стигнах на поредната опашка, където установих, че е 16:00 ч. и си тръгнах към лагера. Направих грешката да се опитам да мина по трасето - спускане след 11та - 12та контрола. Викам си "Спускането е лесно" обаче като нямаш сили не е така. Най-яките падания и щети по мотора взех тогава. Едни истински кални отвеси сред дървета, каменни зидове по 2 м. и от всякъде стърчащи железа, на които може да се осакатиш...
                        Много е тежко това състезание!
                        Голямо приключение!
                        Готино е.
                        Обаче за мен не е нещо, дето ме амбицира да тренирам повече, защото изхода от него зависи повече от съпорта отколкото от мен самия. Аз поне така виждам нещата. Разбира се, навсякъде, където бедствах и ме теглиха, питах как са минали първите и на повечето места е било без помощ. Ок! Световните шампиони по триал се справят много добре. Мен обаче тази дисциплина никак не ми е любима
                        Та ще се видим на Ерзберг отново през 2012, но дали ще карам или този път ще гледам, ще реша по-късно. Миналата година бях останал малко "гладен" след повредата в 40тата минута, но сега вече си изкарах целите 4 часа и си "начесах крастата".
                        Обаче класиране в топ 50 е нещо не само реално, но и не чак толкова висока цел. Румънеца Ервин Ковач е 32ри, а това си е състезател от "нашата черга".

                        Дано зарадвам някого с разказа, дано замисля някого с първата част от поста...
                        Краси е много прав, като казва, че стойностните хора, които пишат тук са все по малко, даже са на изчезване. Дори все по-малко влизат да четат...
                        К. Кулев

                        Коментар


                        • От: ЕРЦБЕРГ РОДЕО 23-26.06.2011

                          Благодаря за разказа "от първа ръка"!
                          През цялото време докато се катерех по калните и мокри камъни и сипей се чудех как се чустват състезателите на тези места, опитвах се да се поставя на тяхно място и този разказ ми помогна да си го представя, макар и бледо. В съзнанието ми са запечатани погледите на тези хора - изпод калните каски и лица се виждаха толкова остри и съсредооточени погледи, всеки се опитваше да напредне, да мине по-напред, по-нагоре, и всичко това след около 3 часа напрежение, умора и трудности. наистина изживяването е невероятно.
                          Участието на Българи в това трудно състезание добави и национална гордост към гореизброените емоции. Затова останах много учуден от тона на дискусята в темата, но това явно е национална черта.

                          Коментар


                          • От: ЕРЦБЕРГ РОДЕО 23-26.06.2011

                            Калине, здравей! Ей това нящо чакахме от теб, разказ от кухнята на състезанието. Благодарско!
                            Мариан Христов- Beta 300 RR- 2016

                            Коментар


                            • От: ЕРЦБЕРГ РОДЕО 23-26.06.2011

                              Много интересен и синтезиран е разказа ти за сустезанието Калине . Ако може да напишеш още интересни подробности.
                              Чинела ни дава прекрасни снимки. Клипчетата са уникални. Още клипове моля.
                              ...TO THE LAST BREATH...ОФРОУД РАЛИ ''ЧЕРНО МОРЕ 2018''- 15 ГОДИНИ ЗАЕДНО

                              Коментар


                              • От: ЕРЦБЕРГ РОДЕО 23-26.06.2011

                                Поздравления на Калин за разказа, БЛАГОДАРЯ.
                                Аз имам освен още много снимки, също и секретно инфо!
                                Ади Чулев пише есе за Ерзберг и скоро ще го публикува тук.

                                Нали не си мислите, че снимките са свършили, просто трябваше да сменя тонер касетата.
                                Това е Крис Бърч








                                Това е френският Калин Кулев, универсалният войник Сирил Депре.






















                                На този състезател все едно аз му казвах какво да направи...
                                Тоест: - Намааим му газта па к'вото стане...






                                Аре, аз легам, утре вечер пак.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X