Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Africa Twin - Вечна Бензинова помпа

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Africa Twin - Вечна Бензинова помпа

    Първоначално публикуван от петър442 Преглед на мнение
    единствено резистора 68 ома 5 вата позагрява
    На тоя резистор от мен можете да му дадете 680 ома / 1 ват и няма да си помисли да загрява никога, а схемата ще работи досущ еднакво. Може и повече, ама не знам какъв е рискът да се намокри нещо там.

    Коментар


    • #47
      От: Africa Twin - Вечна Бензинова помпа

      Мдааа ... само, че ще се зацапа контакта ...
      Стотина милиампера са минимума ...
      Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

      Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

      Коментар


      • #48
        От: Africa Twin - Вечна Бензинова помпа

        Някои снимки са с телефона и са с по кофти качество. Платката с елементите я сложих в кутийка. МОС транзистора е с радиаторче, и клеморед за кабелите. Аз ги залях със горещ силикон но за препоръчване е епоксидната смола! И да добавя че резисторите може да са 0.25W. Успех!
        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0085.jpg
Прегледи:1
Размер:95.3 КБ
ID:5510675Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0087.jpg
Прегледи:1
Размер:88.5 КБ
ID:5510676Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0088.jpg
Прегледи:1
Размер:87.9 КБ
ID:5510677Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Снимка 0370.jpg
Прегледи:1
Размер:96.9 КБ
ID:5510678Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Снимка 0368.jpg
Прегледи:1
Размер:103.8 КБ
ID:5510679Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Снимка 0369.jpg
Прегледи:1
Размер:89.0 КБ
ID:5510680
        (сега обмислям да си правя и реле регулатор)
        HONDA AFRICA TWIN XRV 750 RD 04

        Коментар


        • #49
          От: Africa Twin - Вечна Бензинова помпа

          Първоначално публикуван от петър442 Преглед на мнение
          Здравейте колеги! Да споделя и моето мнение за бензиновата помпа на Африката. След дълго мислене реших да си направя тази схемичка на Бат Илко. За което сърдечно му благодаря!! И днес тя проработи! Искренето изчезна напълно. Но! Чух един колега моторджия че схемата му не проработила.. Та със колегите от работата (това работим електроника) стигнахме до единодушно решение че има разлика в схемите. Ето при тази няма ефект:[ATTACH=CONFIG]617771[/ATTACH]

          А ето тази е вярната схема която направихме:[ATTACH=CONFIG]617773[/ATTACH]
          Та го пиша това мнение да не се обърка някой. Дано Бат Илко ме разбере
          И цялата работа излиза около 5-6 лв. и час два мислене и запояване. И единствено резистора 68 ома 5 вата позагрява НО само ако мотора е на контакт без да работи продължително време! Утре ще залея елементите със смола и ще кача снимки.
          Пеше, да не те разочарован, но и двете схеми са напълно идентични. Само дето едната е по прегледна, а другата е по-близка до реалното разположение на кабелите и модулите.

          В случая при който на колегата не му тръгна преработката, се оказа, че схемата му е съвсем наред, а проблема беше че е изгоряла намотката на помпата (Вероятно след като са се заварили контактите си е карал със захранена постоянно помпа много време).

          Иначе си се справил много професионално. Особено ми хареса идеята с Клемореда, стои много добре.
          Радиатор на транзистора не е нужно да се слага въобще. Той работи в ключов режим, вътрешното му съпротивление е минимално и топлина върху него на практика не се отдава. ТОва ще позволи и самото модулче да се направи по-компактно.

          @Яска, CarTest е прав. Не бива съпротивление по-голямо от 68 oHm да се слага заради самопочистването на контактите. ТО и не грее толкова много всъщност, както и Петър е отбелязал.
          Следващият път, когато умът ви витае, последвайте го! => www.smehurko.info

          Коментар


          • #50
            От: Africa Twin - Вечна Бензинова помпа

            Първоначално публикуван от CarTest™ Преглед на мнение
            Мдааа ... само, че ще се зацапа контакта ...
            Стотина милиампера са минимума ...
            Значи и кондензатор! Не обичам аз схеми с голям ток на покой.

            Коментар


            • #51
              От: Africa Twin - Вечна Бензинова помпа

              Баце .... контакта е нормално отворен ....

              Ток протича за ..... едно мигване ....

              Та къде да сложа кондензера?
              Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

              Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

              Коментар


              • #52
                От: Africa Twin - Вечна Бензинова помпа

                Дай да не си говорим на баце. Когато ти трябва ток за самоочистване на контактите, това може да се постигне и с кондензатор паралелно на въпросния контакт.

                Все едно, "самоочистването" (ако материалът на тези контакти изобщо го предполага) става само в моментите на отваряне и затваряне, при искренето. Кондензаторът осигурява ток в тия моменти.

                Все едно - помпата идеално ще работи и с въпросните 68 ома.

                Коментар


                • #53
                  От: Africa Twin - Вечна Бензинова помпа

                  Хахахаха, е нали ние от искрите бягаме бе Яска.
                  И имам странното чувство, че с този кондензатор искаш да ми направиш по-полегат фронта на изключване с което да ми увеличиш мощността разсейвана върху крайния транзистор
                  Последно редактирано от Ilarioncho; 16-08-13, 17:21.
                  Следващият път, когато умът ви витае, последвайте го! => www.smehurko.info

                  Коментар


                  • #54
                    От: Africa Twin - Вечна Бензинова помпа

                    CarTest контакта е нормално затворен.
                    Още веднъж ти благодаря бат Илко и се надявам някой ден да имаме възможността да се видим наживо! Ти си един от хората заради които си взех мечтания мотор
                    HONDA AFRICA TWIN XRV 750 RD 04

                    Коментар


                    • #55
                      От: Africa Twin - Вечна Бензинова помпа

                      Абе малко е объркващо, ама и двамата сте прави и е добре да се уточни.

                      Контаката наистина е нормално затворен, както в писал Петър. Т.е. като е изключена помпата, пружината натиска котвата и държи контакта затворен (включен).

                      Като работи помпата обаче контакта стои отворен през повечето време и се включва само за миг, както е писал CarTest. Включва се за миг, магнита изтегля котвата, свива пружината, засмуква гориво от резервоара, което напълва помпата и в същото време изтеглената котва изключва контакта. Сега пружината започва бавно да изпомпва горивото, което вече е в помпата, към карбуратора. Бавно, бавно пружината се разтяга, горивото от помпата се изпомпва в карбуратора и като свърши хода на котвата - Цък, включва контакта за миг и котвата пак се изтегля.... т.е. контакта стои отворен през повечето време.

                      Инак че ще се видим на живо, ще се видим разбора се... Неведоми са пътищата мотопътешествениески... А и да не се видим, не си изпуснал кой знае какво, ахахахах Важното е, че вече си на борда на "правилният" мотор.
                      Последно редактирано от Ilarioncho; 16-08-13, 22:13.
                      Следващият път, когато умът ви витае, последвайте го! => www.smehurko.info

                      Коментар


                      • #56
                        От: Africa Twin - Вечна Бензинова помпа

                        Първоначално публикуван от Ilarioncho Преглед на мнение
                        Хахахаха, е нали ние от искрите бягаме бе Яска.
                        И да, и не.

                        Електрическият разряд в контатктите има съвсем различен характер в зависимост от това какъв товар превключва. Оригинално е индуктивен, с него искрата е продължителна и геометрично дълга, като отдава повечето енергия във въздуха около контакта.

                        ----
                        Все едно, после ще пиша.

                        Коментар


                        • #57
                          От: Africa Twin - Вечна Бензинова помпа

                          Абе те хората го били написали за кондензатора:
                          http://en.wikipedia.org/wiki/Wetting_current

                          Коментар


                          • #58
                            От: Africa Twin - Вечна Бензинова помпа

                            Абе те хората отдавна са открили и вакумните помпи ама....
                            Yamaha XT​M600E '98
                            Mazda 626 2.0 DITD '99 Estate

                            Коментар


                            • #59
                              От: Africa Twin - Вечна Бензинова помпа

                              А, и да допълня разсъжденията си за тази помпа - така и така някога като пораснат децата ще си взема мотор.

                              Всъщност никой не ни кара на тази помпа да и ползваме контакта. Ако електромагнитът сработва малко по-често от обикновено никаква беда няма да произлезе. Просто трябва един асиметричен мултивибратор да клопка по 200мс на всеки 2-3 секунди и нещата ще вървят.

                              Коментар


                              • #60
                                От: Africa Twin - Вечна Бензинова помпа

                                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                                А, и да допълня разсъжденията си за тази помпа - така и така някога като пораснат децата ще си взема мотор.

                                Всъщност никой не ни кара на тази помпа да и ползваме контакта. Ако електромагнитът сработва малко по-често от обикновено никаква беда няма да произлезе. Просто трябва един асиметричен мултивибратор да клопка по 200мс на всеки 2-3 секунди и нещата ще вървят.
                                Лошо няма, дано да я измислите помпата. Малко само не ми се вярва да се напълни и изпразни за 200мс.
                                Правя аналогия с помпата на парното на ЗАЗ и там нещата не ставаха как да е.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X