Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Africa Twin - Вечна Бензинова помпа

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Africa Twin - Вечна Бензинова помпа

    Широко известен проблем на HONDA Africa Twin е отказ на бензиновата помпа. Същата е необходима, понеже нивото на част от резервоара е по-ниско от карбураторите. При спиране на помпата, ако горивото е спаднало под въпросното ниво, мотора загасва. Ако горивото е по-високо, ездача няма да усети, че има проблем, а неприятната изненада ще настъпи след като горивото спадне.

    Все пак ситуацията не е фатална и движението може да продължи, като се долее гориво. Естествено, при тези обстоятелства, няма да се използва целият капацитет на резервоара, а само горните 12 литра. т.е. ще трябва да се зарежда на около 200 км.

    Обикновено описаният проблем се проявява след 60 000 км. пробег и се дължи на износване /заваряване/ на електрическите контакти, намиращи се в самата помпа. При нормална експлоатация бензиновата помпа сработва веднъж на 5 sec. на празен ход и веднъж на 1 sec. при натоварен двигател. т.е. контакта се износва нормално. Ако обаче мотоциклета се кара с минимално количество гориво, има опасност бензиновата помпа да засмуче въздух (при наклон в завой и др.). Тя започва да работи изключително бързо 20-30 включвания в sec. Бързото превключване разрушава контактите и износва помпата механически. Допусне ли се това, дефект ще възникне много по-рано.



    Намерих в мрежата няколко пътя за борба с този проблем.

    1. Вакуумна помпа - монтира се вакуумна помпа от Yamaha Tenere. Неудобството тук е, че тя е скъпа (около 100 EUR), а освен това при продължителна работа на празен ход вакуума не е достатъчно за да работи помпата т.е. на светофари и в задръстване мотоциклета може да загасне, и няма да може да се запали отново, защото вакуума при въртене на стартер също няма да е достатъчен за да подкачи помпата гориво.

    2. Диод в обратна посока - паралелно на намотката се включва, в обратна посока, мощен, бързодействащ диод. Той трябва да поема енергията от индуктивният товар (намотката) и да не допуска претоварване на контактите. Тествах този вариант и установих, че почти няма промяна в искренето на контакта т.е. това не е достатъчно.

    3. Външно реле - с елементарна модификация в помпата се включва външно реле, което да поема силовото превключване, а през контакта на помпата тече само тока необходим за задействане на външното реле. Този метод щади вътрешният контакт, но също не е много удачен. Отново имаме механичен контакт. Да, няма да се повреждат контактите на помпата, но ще се повреди контакта на външното реле. Крайният резултат е пак същият - неработеща помпа.



    Анализирайки ситуацията стигнах до мое решение - четвърти вариант. Реализирах идеята и тя се оказа успешна. Към момента на написване на статияа карам вече 9 000 км. с тази модификация и всичко е наред. Ето моето решение:


    Демонтирайте бензиновата помпа. На RD04 тази процедура е най-трудното нещо в цялата модификация. Помпата се намира зад централната конзола и достъпа до нея е изключително труден. Крайно глупаво решение от страна на конструктора да завре на толкова недостъпно място потенциално проблемен модул. Явно не са очаквали да дефектира. Разбира се в по-късните модели, когато са разбрали за проблемите, е монтирана по-достъпно, но това е не по-малко странно. Да бяха я сменили с друга!!!


    За да се демонтира помпата се свалят страничните панели под седалката, спойлерите от двете страни на резервоара, седалката, резервоара и разширителя на задния амортисьор.


    Свалете пластмасовият капак на помпата. Как работи тя? В тялото и има намотка - електромагнит. Когато е захранен, той издърпва котвата, в единият край на която е закачена мембраната на помпата, а в другия електрически контакт, управляващ включването на електромагнита. При подаване на захранване, електромагнита се задейства, изтегля котвата, засмуква гориво от резервоара и разединява контакта. Магнита се изключва и горивото започва да се изпомпва към карбураторите под действие на силата на пружина. Ако карбураторите са пълни, иглите им са затворени и помпата стои така, под налягане, докато те се отворят. Когато котвата достигне първоначалното си положение (цялото гориво от камерата е подадено към карбуратора) тя бута контакта и електромагнита се включва отново, издърпва, котвата, изключва електромагнита, засмуква гориво от резервоара и т.н. отново и отново.


    В момента, в който отворих капака установих, че всяка минута загубена по демонтажа си е струвала. Контактите бяха изключително изядени, неравни и с дълбоки язви. Искряха обилно. Очевидно беше въпрос на няколкостотин километра за да се заварят окончателно. Горе са снимани след сериозно изпиляване.


    Модификацията на помпата е следната. Единият край на бобината (нарисуван със зелено) се разпоява от контактната площадка(червеното кръгче) и от него се прави единият нов извод(зеленият пунктир). Вторият нов извод(белият кабел) се запоява към контактната площадка, там където преди малко сме разпоили края на бобината. Плюс и минус се вземат директно от съществуващите кабели. Оголват се без да се прекъсват и към тях се запояват новите проводници. Всичко се бандажира и херметизира надлежно.


    Подробно описане на принципа на работа на схемата и още снимки се намират ТУК.
    Следващият път, когато умът ви витае, последвайте го! => www.smehurko.info

  • #2
    До: Africa Twin - Вечна Бензинова помпа

    Ха, това ли бил проблема на тия прословути помпи !?!

    Евалата, Иля, че си разбрал/тествал/постнал начина за модифициране на този досаден чарк ! Което за пореден път руши максимата "Бе щом го е измислило малкото жълто човече, значи няма нужда от преправяне".

    Между другото, аз брах ядове с бензиновата помпа на един дърт Шадоу 750, само дето оная си беше капсулована и до контактите й нямаше нормален достъп ... та се наложи разрязването й. След манипулацията поработи още няколко месеца и спаси положението, докато намеря друга.

    Коментар


    • #3
      До: Africa Twin - Вечна Бензинова помпа

      Доколкото знам тая "куца" помпа е взета точно от Shadow. Чудя се как не са разбрали за проблемите с нея още от там, а са я монтирали непроменена на Africa-та. Не е типично за японетата. Вероятността проблема при теб да е бил абсолютно същият е много голяма.

      Не съм писал горе, че описаният вариант, с електронното реле, ще работи дори ако контакта на помпата е взел-дал тотално. Достатъчно е само да го разедините по някакъв начин, ако се е заварил. Т.е. може да се даде още доста живот на някоя иначе отписана помпа.
      Следващият път, когато умът ви витае, последвайте го! => www.smehurko.info

      Коментар


      • #4
        До: Africa Twin - Вечна Бензинова помпа

        През пролетта смених моята ел-бензинова помпа на Африката с вакумна. Не съм имал проблеми с нея, но моторът тогава мина 60 000 км и реших, че е време. Дадох я на един приятел с Голф-1 и той си кара колата с нея. А с новата вакумна аз съм вече на 71 000 км и не съм имал никакви проблеми с нея.
        Вакумната помпа се изпразва, за над 5 минути, ако работи само на празен ход с ниски обороти мотора. За това е необходимо, когато се налага да чакаш повече с работещ двигател на празен ход да вдигаш от време на време оборотите над 3000. Или казано по-просто да подаваш от време на време газ за 1-2 секунди. Това решава проблема с изпразването.
        Освен това махаш един консуматор на ток от ел инсталацията на мотора, когато смениш оригиналната ел помпа на Африката, което също е добре.
        Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
        Златомир Попов - Forry

        Коментар


        • #5
          До: Africa Twin - Вечна Бензинова помпа

          Може би това е момента да попитам само аз ли имам проблеми с вакуумната помпа на моята Африка?!? Владич, знам, че си с абсолютно същата като моята, но...аз отново изкарах 5000 км без бензинова помпа просто мотора угасна насред магистралата за Анкара и пак познатата процедура "директен байпас и по-често зареждане"... май вече изобщо няма да я закачам отново а ще си карам на принципа "нема помпа, нема ядове"
          П.п. Само да подчертая, че при мен проблема този път се появи след доста продължително каране с постоянна скорост от 140, когато разходът на бензин ми е около 6.5-7/100, което ме навежда на мисълта, че не и достига дебит!
          Последно редактирано от forry; 12-08-09, 08:49.
          Alvanovo motors - Сам съм си клуб, сам съм си президент!
          Yamaha XJ 900 F, Yamaha FJ 1200, Suzuki GSX 1100 F
          Fiat Grande Punto 1.4, Volvo 460 1.7 T, BMW 523i

          Коментар


          • #6
            До: Africa Twin - Вечна Бензинова помпа

            Карал съм продължително време със 140-150 км/час и не съм имал проблеми с вакумната помпа. Даже и със 170 карал по магистрали. Но смених бензиновият филтър пред помпата и махнах тънките маркучи с които я получих оригинално опакована. Сложих по-дебели с по-голям отвор, близки до оригиналните на Африката. Само за вакума от двигателя оставих тънък маркуч, и там направихме малък щуцер.
            Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
            Златомир Попов - Forry

            Коментар


            • #7
              До: Africa Twin - Вечна Бензинова помпа

              Тук да попитам, ако ми откаже вакумната помпа на трансалпа, при пълен резервоар ще минава ли горивото на самотек?

              Коментар


              • #8
                До: Africa Twin - Вечна Бензинова помпа

                Първоначално публикуван от nakovk Преглед на мнение
                Тук да попитам, ако ми откаже вакумната помпа на трансалпа, при пълен резервоар ще минава ли горивото на самотек?

                Да, но трябва да премахнеш помпата.

                Коментар


                • #9
                  До: Africa Twin - Вечна Бензинова помпа

                  Защо не използвате електрическа помпа от лека кола (японските имат такива, в разнообразие). Те изобщо нямат контакти, които да се износват (имат допълнителна намотка за сигнал), "електрониката" им е по-проста от показаната (всичко 1 транзистор), а на размер изглеждат подобни.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Africa Twin - Вечна Бензинова помпа

                    Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                    Защо не използвате електрическа помпа от лека кола (японските имат такива, в разнообразие). Те изобщо нямат контакти, които да се износват (имат допълнителна намотка за сигнал), "електрониката" им е по-проста от показаната (всичко 1 транзистор), а на размер изглеждат подобни.
                    Ясене, ако имаш информация, моля те, дай примерна цена на такава помпа нова / втора ръка.

                    Ще добавя и решението, което даде Вихър във байкърз. Безконтактна, безмембранна помпа на Facet, която с доставката му е излязла около 120 лв. Разгледах какво пише за нея из нета. Изглежда обещаващо. Освен това помпата е доволно малка. Очевидно още едно добро решение.

                    Трябва да уточня, че целта на описаното от мен горе е да посочи път за ПРЕВЕНЦИЯ и ако вече се е стигнало до там връщане към живот на оригиналната помпа на Africa-та, с минимални средства и труд.
                    Разходите за материали на моето решение са около 5 лв. !!!
                    Освен това схемата е елементарна за всеки, който поне малко се е хващал за поялника - 4 резистора, 2 транзистора и 1 диод, Сигурно може да се опрости още, но това е което работи в момента и е проверено.

                    Ако някой има други идеи да споделя. Колкото повече варианти, толкова по-добре!!!
                    Следващият път, когато умът ви витае, последвайте го! => www.smehurko.info

                    Коментар


                    • #11
                      До: Africa Twin - Вечна Бензинова помпа

                      Говоря точно за безконтактна, безмембранна помпа на 12 волта за произволен карбураторен японски автомобил от първия попаднал магазин за авточасти. Аз взех такава за 50 лева за моята кола, но не виждам причини да не стане на мотоциклет.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Africa Twin - Вечна Бензинова помпа

                        Първоначално публикуван от nakovk Преглед на мнение
                        Тук да попитам, ако ми откаже вакумната помпа на трансалпа, при пълен резервоар ще минава ли горивото на самотек?
                        Неприятният опит на forry показва, че с вакуумна помпа няма да минава. Трябва да се прави байпас.

                        Как е с оригиналната не съм тествал, но от написаното тук-там останах с впечатление, че при нея гориво ще минава до достигане нивото на карбураторите. Ако ЗМЕЙ е написал горното на база собственият си опит от Shodow, за който спомена, явно не е точно така и пак ще трябва да се прави байпас.

                        Ако някой знае със сигурност, нека да пише, че иначе ще трябва да го симулирам.
                        Следващият път, когато умът ви витае, последвайте го! => www.smehurko.info

                        Коментар


                        • #13
                          До: Africa Twin - Вечна Бензинова помпа

                          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                          Говоря точно за безконтактна, безмембранна помпа на 12 волта за произволен карбураторен японски автомобил от първия попаднал магазин за авточасти. Аз взех такава за 50 лева за моята кола, но не виждам причини да не стане на мотоциклет.
                          Да! Няма никаква причина да не стане. Освен това цената е добра. А при положение, че е и широко достъпна, както казваш добре е да се препоръча като ОТЛИЧНО РЕШЕНИЕ!!!

                          Има още един много важен аспект. Ако не дай Боже се случи нещо с помпата, на път, лесно ще се купи точно такава, от обикновен магазин за авто части(ако си в цивилизацията де). Може дори временно да се закрепи някак си, да се захрани и пътуването да продължи, а чак после, като се върнеш, да се демонтира старата(както писах разглобява се половината мотор), за да не се губи време и нерви на сред пътя.

                          Благодаря, Яска!
                          Следващият път, когато умът ви витае, последвайте го! => www.smehurko.info

                          Коментар


                          • #14
                            До: Africa Twin - Вечна Бензинова помпа

                            Решението ти Лари е много добро - поздравления за положения труд,
                            а това което най ми харесва е, че си направил изпитан и тестван краен вариант на който може да се разчита. Иначе с електрониката може да се модифицира решението в широки граници според това какво имаме под ръка ( транзисторно, тиристорно и т.н. изпълнение ) залагайки на идеята за разтоварване на котвения контакт от големи токове, предполагам той може дори да се замени изцяло с друг от по-дълговечен тип, рид-ампула например.

                            А за тия безмембранни безконтактни помпи може ли знаещите да дадете повече разяснения относно принципа и реализацията, нима там няма ротор и четки търпящи амортизация и допълнителни релета да цъкат и правят проблеми покрай контрола на дебита. Чувал съм за такива проблеми, макар да съм пълен лаик в областта, все с дизели съм се цапал
                            http://vbox7.com/play:84ee5e6e

                            Коментар


                            • #15
                              До: Africa Twin - Вечна Бензинова помпа

                              Първоначално публикуван от Ilarioncho Преглед на мнение
                              Освен това схемата е елементарна за всеки, който поне малко се е хващал за поялника - 4 резистора, 2 транзистора и 1 диод, Сигурно може да се опрости още, но това е което работи в момента и е проверено.
                              Ето ви още една идея:

                              със същия брой елементи схемата може да се направи автогенеративна, така че да не се използват изобщо контактите и да няма нужда от втора намотка, каквато има например в моята помпа. Нямам как да я начертая тук, но имам предвид обикновен мултивибратор.


                              ___
                              Безмембранна помпа: тръба, в нея малко по-малка тръба с еднопосочен клапан и пружина, която я държи в единия край. Като я дръпне намотката, вътрешната тръба се мести в другия край, пружината я връща после.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X