Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Верига или кардан - предимства и недостатъци

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Верига или кардан - предимства и недостатъци

    Бойко, провокираш ме да се изкажа, този път професионално. Разликата мжду веригата и кардана е огромна. Веригата е консуматив. Освен редовното смазване, което само по себе си е досадно, тя има силно ограничен експлотационен период, който рязко се съкращава от вода, прах и пясък, все неща, които се срещат в изобилие по пътищата... Вероятността да строшиш кардан, който при BMW GS, е защитен отвсякъде и работи в маслена баня, е по-малка, отколкото да строшиш скоростна кутия, или двигател.
    Последно редактирано от giorgio; 15-12-09, 08:05.
    Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
    Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

  • #2
    До: BMW R1100 GS, R1150 GS, R1150 GS Adventure

    Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
    Вероятността да строшиш кардан, който при BMW GS, е защитен отвсякъде и работи в маслена баня, е по-малка, отколкото да строшиш скоростна кутия, или двигател.
    Каданите на BMW не работят в маслена баня,и не са чак толкова здрави,за разлика от японските кардани,които са практически вечни.

    Коментар


    • #3
      До: BMW R1100 GS, R1150 GS, R1150 GS Adventure

      Не съм разглеждал конкретнаата конструкция, на кардана на BMW, но дори самите карета да не са в маслена баня, то поне са скрити в ботуша. Имах предвид цялостната силова верига, скоростна кутия - двигателно колело...
      Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
      Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

      Коментар


      • #4
        До: BMW R1100 GS, R1150 GS, R1150 GS Adventure

        Скоростната кутия,кардана и лагерите на редуктора на задното колело при BMW,имат лоша слава на ненадежни агрегати.

        Коментар


        • #5
          До: BMW R1100 GS, R1150 GS, R1150 GS Adventure

          Тук ще замълча, защото както писах съм 100% юзър и не разбирам. Пиша само лични наблюдения. Всъщност досега само веднъж съм виждал счупен кардан и това беше на Мото Гуци на един друг Бойко, който Sev ремонтира успешно и още си работи. Иначе последните ми три мотора са винаги с кардан и не съм имал проблеми. Имах Сузуки, после Хонда и сега БМВ. Следващия мотор за дълъг път пак ще го взема с кардан, може би щото не се обслужва много и е идеално за неразбиращи като мен.

          Коментар


          • #6
            До: BMW R1100 GS, R1150 GS, R1150 GS Adventure

            Лоша, или добра, славта се придобива по форумите, а надежността е въпрос на статистика. Примерно, колко % от агрегатите на дадена марка/модел, дават дефект в първите 20000 км, колко до 50000, колко до 100000.
            Предполагам, става дума за 1200 GS, защото допълнителните 15-ина киловата, не са подсигурени с някакви допълнителни усилвания по въпросните възли. При това, тези допълнителни киловати, са от повишения въртящ момент.
            Последно редактирано от giorgio; 26-05-09, 22:53.
            Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
            Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

            Коментар


            • #7
              До: BMW R1100 GS, R1150 GS, R1150 GS Adventure

              Става дума за 1100 и 1150

              Коментар


              • #8
                До: BMW R1100 GS, R1150 GS, R1150 GS Adventure

                Първоначално публикуван от sev Преглед на мнение
                Става дума за 1100 и 1150
                Това са резултатите, от една амкета, проведена в един представителен мото-форум, между собственици на BMW 1100 и 1150, към която ме насочи sev:

                Заден е въпросът: "Как се случи повредата ви, в предавката от кардана, към задното колело."

                А. Не забелязах нищо - просто ме остави на пътя. (33) 22.60%
                B. Забелязах проблем, но успях да се прибера до цивилизацията. (53) 36.30%
                C. Проверих го и изглеждаше добре, но "умря" след няколкостотин мили. (10) 6.85%
                D. Забелязах проблем, но покарах мотоциклета още няколкостотин мили, без тотална повреда. (50) 34.25%

                В скоби е броя на отговорилите.

                П.П. Разбира се, това съвсем не означава, че карданът, или хипоидната предавка отзад, е лошо и ненадежно решение.
                Последно редактирано от giorgio; 27-05-09, 09:20.
                Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                Коментар


                • #9
                  До: BMW R1100 GS, R1150 GS, R1150 GS Adventure

                  Много интересна тема - пълна с компетентни мнения от първа ръка и различни гледни точки.

                  По отношение на трансмисията - интересно ми е посочените проблеми само за ГС ли са характерни, или се отнасят и за други модели на БМВ ? Как се справят по - спортно ориентираните /както редови, така и боксери/ ?

                  Между другото, за трети или четвърти път срещам мнението, че карданната предавка и задния редуктор на ГС са по - скоро недостатък, отколкото предимство в сравнение с верижните на японските и други европейски аналози. За съжаление, освен с XLV 750 на Хонда /доста стар и отдавна спрян от производство модел/, няма с какво да го сравня.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

                    И двете предавки си имат своите предимства и недостатъци.
                    Аз ще изкажа личното ми мнение.
                    Карданът има едно единствено предимство пред веригата и то е - обслужването.
                    Веригата иска поне през 400-500км смазване. През няколко смазвания си иска и почистване.
                    В днешно време неудобството до някаква степен е решено с т.нар. ойлери - за шосейни/туристически мотори са много удобни и практични, удължават и живота на веригата, безспорно.
                    Надеждност. Не бих казал, че веригата е НЕ надеждна предавка, дори напротив. Вече има доста качествено производство на доказани фирми с рингови уплътнители, които задържат безкомпромисно заводската смазка в звената. Най-елементарните са О-ринговите, които не са никак за подценяване, след това нивото се покачва с Х-ринг, W-ринг, та дори и Ж-рингови уплътнители вече се използват от качествените производители.
                    При съвестно обслужване и съвестно шофиране, една верига примерно на ДІД, спокойно може да подмине 20 000км. Говорим за разтягане, за скъсване и дума да не става.
                    Всеки един туристически трип, дори с експедиционен характер може да разчита напълно на една подменена качествена верижна предавка.
                    Понеже много от тежките ендура са с 525 верига (вкл. и Африката), която е достатъчно здрава(дори Супер Тенерето е с 520), ако някой иска да се презастрахова, спокойно може да се подсигури с 530.

                    Все пак всичко това е въпрос на виждане и техническо разбиране, от където идват и различните предпочитания сред колегите.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

                      Браво за темата. Ще следя с интерес за да се ограмотя малко. Какво мислите за по-плавното потегляне на мотор с кардан.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

                        На въпроса "кардан или верига" отговорът ми е "ремък" !

                        По отношение на веригата - като най - разпространено крайно предаване едва ли има някой, който не е запознат с нея. Да, трябва да се маже. Да, тегаво е, особено за човек, който е загубил навици /такъв като мен/. Да, въпроса е лесно решим чрез ойлер /само дето още не мога да намеря баланса "смазана верига - чиста регистрационна табела /. Да, доста по - лесно и евтино излиза "ремонта", но се и прави по - често /на практика си е подмяна на консуматив/. Всъщност, последната верига, която смених, беше на точно 25 119 км., струваше точно 210 лв. /525 Х-рингова/ и според мнението на всички, които я видяха, можела да изкара още много /не беше неравномерно разтеглена и имаше още много място за опъване, но като се намокри такива звуци издаваше, че ми се свиваше сърцето/. Реших да сменя и пиньоните с веригата, но след като получих само овиквания и упреци, че ще дам пари на вятъра накарах да ги сравнят с нови и се оказа, че действително е безсмислено.

                        По отношение на кардана - блага работа, действително. Поне откъм обслужване. Такива са моите впечатления от няколкото японски мотора, които съм карал, и няколкото десетки японски мотора, върху които имам наблюдения. Аз лично не съм имал никакви проблеми, а единствения проблем, за който знам беше на една Магна 750 `83 год. - бяха се износили шлиците на задната джанта. Затова са ми интересни описваните проблеми при БМВ - една уважавана от мен марка и ми е странно защо така се получава при тях, а при япончетата - не. Още повече, че преди години карах АВО Турист `52 и макар то да е несравнимо по отношение на мощност, въртящ момент и технологично съвършенство със съвременните екземпляри нямах никакви проблеми точно с трансмисията му - съединител, скорости, кардан и заден редуктор.

                        Два сезона имах удоволствието да карам мотоциклет с ремък - това според мен е предавката, която съчетава лекотата на веригата и липсата на обслужване на кардана. Доста по - тих от веригата, няма нужда да се маже и почиства постоянно, подмяната струва доста по - малко, отколкото би струвал ремонта на карданно предаване, не е нужно да се сменят пиньоните и в същото време е достатъчно надеждна.
                        Последно редактирано от ЗМЕЙ; 27-05-09, 12:04.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

                          Айде сега с този ремък стана страшно. Аз също очаквам някой запознат /SEV/ да обясни проблема в кардана на БМВ, като се изключат случаите на счупен кардан в резултат на падане или друг вид удар. Това ще бъде ценно като информация за всички.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

                            Първоначално публикуван от ЗМЕЙ Преглед на мнение
                            Два сезона имах удоволствието да карам мотоциклет с ремък - това според мен е предавката, която....
                            Мдаа...
                            Нямам преки наблюдения, нямам и косвени.
                            Преди известно време с Оги ходихме до Солун.
                            Там случайно се запознахме с един колега, наше момче от Шопско, който се оказа, че е главен механик на Харли Дейвидсън - Солун.
                            Нормално пича кара само Харли, съответно си има работа само с ремъци и не само по неговия мотор.
                            Такива думи не бях чувал за ремъците. Направо останах изненадан.
                            Твърдеше, че е правил на ремък над 200 000км.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

                              Първоначално публикуван от Жоро XR 600 Преглед на мнение
                              Мдаа...
                              Нямам преки наблюдения, нямам и косвени.
                              Преди известно време с Оги ходихме до Солун.
                              Там случайно се запознахме с един колега, наше момче от Шопско, който се оказа, че е главен механик на Харли Дейвидсън - Солун.
                              Нормално пича кара само Харли, съответно си има работа само с ремъци и не само по неговия мотор.
                              Такива думи не бях чувал за ремъците. Направо останах изненадан.
                              Твърдеше, че е правил на ремък над 200 000км.
                              Ако говориш за Джорджо,не очаквай да чуеш лоши думи за Харли
                              Миналата седмица чистих ремъка и шайбите на Спортстер883,човека бе изминал около 50метра по дълбока кал,резултат-зъбните шайби и ремъка са се затлачили с кал и камъчета, бе започнало изронване да зъбите на каиша.
                              При ремъчната предавка няма го ефекта на самопочистването както при веригите,може би това е една от причините зъбният ремък да не става за ендуро.Също и почти невъзможната промяна на предавателното отношение поради конструктивни причини,за разлика от веригите.
                              Последно редактирано от Sev; 27-05-09, 21:19.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X