Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как се сменя гума на тежко ендуро

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: Как се сменя гума на тежко ендуро

    Къде в София мога да сменя гуми на Трансалп? Току що питах в Радиал - не можели

    Коментар


    • #62
      От: Как се сменя гума на тежко ендуро

      Далко моторс, Ади 95....
      В Космоса никой няма да чуе писъка ти....

      Коментар


      • #63
        От: Как се сменя гума на тежко ендуро

        Мотобум, Маргел....
        LZ1NDI
        DR650SE K8

        Коментар


        • #64
          От: Как се сменя гума на тежко ендуро

          Открих и благодаря. Далко моторс ми смениха гумите и то през обедната почивка. Сега се подаряват старите Митас 07г. и 08г. ако не се лъжа.

          Коментар


          • #65
            От: Как се сменя гума на тежко ендуро

            Колеги, дайте адрес на магазин за щангички в София, че ме чака път, а не ми се поръчва от луиса. Ако някой знае къде продаваи малки компресорчета ще е чудно.Благодаря!

            Коментар


            • #66
              От: Как се сменя гума на тежко ендуро

              Имаш Л.С. да не става реклама.
              Калин - О88 б579I9I
              Обичам да пътувам, не обичам да пристигам.

              Коментар


              • #67
                От: Как се сменя гума на тежко ендуро

                Реших да си сменя сам гумите на Африката в гаража, за да знам какво ме чака ако някой ден си спукам гумата в някой генгерлик.
                Иначе носенето на резервни гуми и щанги не е съвсем оправдано, защото то човек хубаво вика неволята и си оправя нещата, ама може да му отиде половин ден
                Ползвах три щанги, и трите от Луис, две къси и една дълга. Разбордирането на предната си стана само, докато със задната се борих сигурно час като прасе с тиква.
                Пробвах даже и да я натисна с пачия крак на мотора, както е на централна стойка, има го тоя мурафет в нета. Бях вързал лоста на предната спирачка и заключил кормилото,
                за да не ми тръгне мотора нанякъде. Само дето и така не стана, а май беше на косъм. Просто ме достраша, да не съборя мотора, но с двама души ще стане 100%.
                Накрая успях да я разбордирам с помощта на голямата щанга и двете малки, но беше голям чанч. През цялото време си мислех как бях чел някъде из форума нещо от сорта на:
                "Хайденау К60 са с доста твърд борд и здрави телове, успех да си смениш задната сам"

                Естествено успях да спукам по една вътрешна на всяка гума
                Предната я продупчих с късите щанги преди да забележа, че са доста некадърно направени и имат остър ръб, който после загладих с пилата и шкурка.
                Гумата беше чисто нова, но доста по-тънка от старата ми, която после използвах. Иначе имах мерак да сменя и вътрешните, но не ми се получи съвсем.
                Задната я спуках не знам как, но дупчицата беше съвсем малка и може да й е било и време, понеже реших да ползвам старата вътрешна, след като натрупах
                горчив опит с предната. Само дето не стана ха-ха-ха. После си сложих новата, която имах за резервна, хем изглеждаше с по-дебела гума.
                За капак при надуването на голямата с компресора нещо свистеше вътре, но реших, че е прекалено да съм спукал и втората вътрешна и я надух смело докато бордовете се изпънат по джантата.
                После врътнах няколко кръгчета в подземието на гаража и като я мерих, не беше спаднала.

                Искам да попитам с каква скорост ще спада гумата според вас, ако има малка дупчица на вътрешната? И дали ще спада еднакво ако се кара или не, може би ако се кара ще спада по-бързо...
                Че не ми се сваля пак външната, да проверявам дали вътрешната е спукана или не, предпочитам да я наблюдавам и да я сваля само ако почне да спада, но се чудя колко бързо ще е това.
                Идеята ми е, че след като бордовете прилепнат плътно до джантата въздух може да излезе най-лесно през спиците, обаче те са с гумена лента отгоре, която уплътнява.
                Самата вътрешна също прилепва за външната и ако дупката е малка, има логика да се запушва. Та се чудя дали е възможно човек да си кара със леко спукана вътрешна без да знае и тя да не спада...
                Малко безумно звучи, но не ми се струва съвсем нелогично. Надявам се маниаците с ендурата, които сменят по няколко гуми на сезон да изкажат мнение
                Уф, стана доста дълъг пост, но не по-дълъг от времето, което се борих със задната.
                Последно редактирано от balkanski; 04-08-13, 20:58. Причина: Уточнение
                Човекът е човек, когато е на път...

                Коментар


                • #68
                  От: Как се сменя гума на тежко ендуро

                  След 24ч и поне малко каране, сложи сапунена пяна около вентила. Ако излизат балончета, значи може и да издиша.
                  Може да спада и за седмица, случвало ми се е.
                  Не е безопасно да се кара със дупчица, независимо колко бавно спада, от дупчицата може да се среже гумата и да се претрепеш.

                  Коментар


                  • #69
                    От: Как се сменя гума на тежко ендуро

                    И аз така мисля, че не е безопасно, току виж дупката изведнъж стане голяма и се очистиш.
                    Ще покарам малко градско за проба, но май ще купя нова вътрешна и ще сваля гумата пак, сякаш свистеше нещо вътре докато помпих, няма от какво да е, сигурно съм я спукал, пфу...
                    Тъкмо ще потренирам още със щангите, но може би трябва да взема направо две вътрешни, че сигурно едната ще я спукам
                    А вътрешните могат ли да се вулканизират ако дупката е само една и е малка и после да се кара с тях или не е препоръчително?
                    Не че цената на една вътрешна е много голяма, но както е тръгнало ще събера доста спукани покрай самосменянето на гуми...
                    Човекът е човек, когато е на път...

                    Коментар


                    • #70
                      От: Как се сменя гума на тежко ендуро

                      Залепи ги бе човек... Не знам, къде ще ти излезе есапа, ако непрекъснато слагаш чисто нови вътрешни гуми. Гумата се лепи, също както на колело. Намираш дупката, като прекарваш напомпената гума под вода, после търкаш с шкурка мястото на спукване, за да стане грапава гумата, после мажеш с лепило гумата, чакаш, около 3-4 минути да засъхне лепилото и слагаш лепенката, като предварително белиш защитният слои от към цветната и страна. Притискаш лепенката, изчакваш още малко да засъхне всичко и монтираш. Нищо страшно и особено трудно няма в тази процедура.
                      Въздуха, който си чувал да свисти, при първоначалното помпене най-вероятно не е от спукана отново гума, (макар че и това е възможно), а най-вероятно е въздуха, който се намира между двете гуми, външната и вътрешната. Ако имаш възможност да сложиш малко талк между двете гуми, това няма да позволи гумите да се слепят в последствие, и предотвратява спукване от загряване на гумите.
                      И накрая лепенки с различни размери и лепило се продават навсякъде в магазините за, авточасти, велочасти, или на сергии и т.н.
                      Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                      Златомир Попов - Forry

                      Коментар


                      • #71
                        От: Как се сменя гума на тежко ендуро

                        Владич, мерси за идеята с лепенето, просто се чудех дали е надеждна работата.
                        Карам колело и рекордът ми е 6 лепенки на една гума, докато не почне да изпуска отвсякъде
                        Само, че там ползвам друга техника - шкуря мястото, изрязвам кръгла лепенка от стара гума, шкуря и нея малко, после една капка "Капчица" и натискам за минута, после газ.
                        Но най-вероятно така не става толкова здраво, колкото лепенки, които са баш за това.
                        Инак сложих талк като сменях гумите, знам го това отново от колелото. Ще изчакам задната една седмица и ще покарам малко из града да я провокирам.
                        Ако не мръдне - няма да се занимавам със смяна, само ще ги сваля и занеса на баланс. Въпреки, че докато помпих отвътре съскаше сякаш продължително баш като от дупчица,
                        но аз вече бях яко нервиран от борбата и реших да я помпя, пък после да му мисля. Скоро ще стане ясно каква е работата, но май мирише на щанги пак...
                        Да видим кой борд е по-як, стар Хайденау или нов Мишелин
                        Човекът е човек, когато е на път...

                        Коментар


                        • #72
                          От: Как се сменя гума на тежко ендуро

                          Тези гуми на мотора са по-дебели от гума на велосипед и не става с лепенка изрязана от такава гума, както не става с лепило "капчица". Има си специални лепенки и лепило за гуми към тях и струват смешни пари. Лепенките специално са стотинки. Взимаш си различни размери лепенки, тубичка лепило към тях и малко парче шкурка и си подготвен за дълъг път. Това е.
                          Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                          Златомир Попов - Forry

                          Коментар


                          • #73
                            От: Как се сменя гума на тежко ендуро

                            Първоначално публикуван от balkanski Преглед на мнение
                            Не че цената на една вътрешна е много голяма...
                            Ако купуваш вътрешни от по 6лв, по-добре си лепи старите.
                            Най-евтините вътрешни, които да стават са над 20лв, та не е много евтино да пукаш и сменяш при монтажа.

                            Коментар


                            • #74
                              От: Как се сменя гума на тежко ендуро

                              Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
                              Ако купуваш вътрешни от по 6лв, по-добре си лепи старите.
                              Най-евтините вътрешни, които да стават са над 20лв, та не е много евтино да пукаш и сменяш при монтажа.
                              ... да не говорим, че има огромна разлика да натовариш комплект с 6 лепенки и да натовариш 6 вътрешни гуми, като тръгнеш нанякъде

                              @balkanski: добър съвет, намери някой читав гумаджия, почерпи го бири и го помоли да ти разкаже някои неща за лепенето на гуми. До какъв размер дупки има смисъл да се лепи, кога и как се цепи една гума и какво се случва след това, особено ако е по-калпава и така нататък. Казвам го съвсем сериозно, може да ти спести доста висене по болниците.
                              О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                              Коментар


                              • #75
                                От: Как се сменя гума на тежко ендуро

                                Благодаря за съветите, ама гуми за 6 лв, вие какво ме направихте...
                                Естествено, че ще си купя за 20 и нагоре, от гуми не пестя и никога не съм пестил.
                                Освен това ми се струва, че е доста по-лесно да спукаш евтина тънка гума при монтажа, отколкото дебела усилена такава.
                                А определено не е хубаво да пукаш вътрешната при всяка смяна, няма спор, но така се учи човек, още малко техника ми трябва със щангите и ще стане работата.
                                Струва ми се, че лепенки + резервни вътрешни е най-добрата комбинация за дълги пътувания, така си подсигурен отвсякъде, особено ако не пукаш новата вътрешна при смяната
                                Човекът е човек, когато е на път...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X