Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Превключване на скорости.Със или без съединител?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Превключване на скорости.Със или без съединител?

    Благодаря колеги! Изпратих жилото в София при Микрон-Доцев. Казаха че за 30-40 лева ще направят същото, като моето за един работен ден. До края на тази седмица най-вероятно, пак ще съм с мотора.
    Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
    Златомир Попов - Forry

    Коментар


    • #32
      От: Превключване на скорости.Със или без съединител?

      Първоначално публикуван от ВладиЧ Преглед на мнение
      И сега да питам някой знае ли, от къде мога да си купя ново жило преди да опра до Камор ауто и да ми съдерат кожата с космическите си цени?
      Взимаш старото жило и ходиш до Краси Шопов( зад Болницата) да му сложи нова пъпка, той има всякакви размери.

      Коментар


      • #33
        От: Превключване на скорости.Със или без съединител?

        Обадиха ми се от Микрон-Доцев, че новото жило ми е готово. Утре ще си го получа обратно. Изработката му струва 20 лева. От Краси Шопов ще си взема резервна пъпка, която ще нося с мен в мотора за бъдещи изненади.
        Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
        Златомир Попов - Forry

        Коментар


        • #34
          От: Превключване на скорости.Със или без съединител?

          Като включвам нагоре не ползвам съединител не за друго ами включва по чисто. Ако ползвам съединител често се усеща двойно чукане преди да захапе. Надолу го ползвам и дори добавям малко газ за по меко/чисто включване. КТМ-а е с доста по груби скорости от японките и БМВ-то. При ползване на съединител даже има случай където се нацелва междинна (нулева) някъде нагоре и става мазало защото се фулсира яко двигателя и после щрак.... ужас направо боли ме сърцето всеки път, но като включвам нагоре без съединител го няма този проблем. Та общо взето съвета ми е както влизат по меко скоростите - така да се ползват.

          Коментар


          • #35
            От: Превключване на скорости.Със или без съединител?

            Първоначално публикуван от sabin Преглед на мнение
            Като включвам нагоре не ползвам съединител не за друго ами включва по чисто. Ако ползвам съединител често се усеща двойно чукане преди да захапе. Надолу го ползвам и дори добавям малко газ за по меко/чисто включване. КТМ-а е с доста по груби скорости от японките и БМВ-то. При ползване на съединител даже има случай където се нацелва междинна (нулева) някъде нагоре и става мазало защото се фулсира яко двигателя и после щрак.... ужас направо боли ме сърцето всеки път, но като включвам нагоре без съединител го няма този проблем. Та общо взето съвета ми е както влизат по меко скоростите - така да се ползват.
            На Дюка това е между 5-та и 6-та...и може би не е случайно. Остава там при "недовършено" превключване. Случва се особено когато най-не ти трябва...ако въобще тази горна неутрална е необходима изобщо за нещо.
            Mitsubishi L200 DobbleCab

            KTM XC 450 RW 2009
            KTM 350 SX 2011

            Коментар


            • #36
              От: Превключване на скорости.Със или без съединител?

              Първоначално публикуван от miki64 Преглед на мнение
              На Дюка това е между 5-та и 6-та...и може би не е случайно. Остава там при "недовършено" превключване. Случва се особено когато най-не ти трябва...ако въобще тази горна неутрална е необходима изобщо за нещо.
              Да, мисля че и при адвенчъра е там. Не мисля че е истинска неутрална, защото реално трудно може да я нацелиш ако искаш.

              Коментар


              • #37
                От: Превключване на скорости.Със или без съединител?

                На Африката също няколко пъти съм намирал "неутрална" м/у горните предавки, не помня обаче м/у кои.

                Коментар


                • #38
                  От: Превключване на скорости.Със или без съединител?

                  Нещо като неутрална има между всички предавки , защото за да включите примерно на трета , трябва да изключите от втора , има нещо като малък "луфт" между предавките , но само между първа и втора този "луфт" е по-голям , и нулевата е фиксирана. На мен ми се е случвало на много мотори , между различни предавки , много неприятно е при мото кроса , когато между елементите има строго определено време за смяна на предавките и ускорение.
                  В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                  Коментар


                  • #39
                    От: Превключване на скорости.Със или без съединител?

                    На МЗ 250 ЕТЗ което си държах до скоро (носталгия) имаше такъв по голям ход (луфт) между четвърта и пета скорост. Беше направо супер. Винаги се целеше дори и от хора които не са свикнали с мотора и скоростите тоест целеше се точно толкова лесно колкото и нулева. Лошото е че такива междинни нулеви не са фиксирани и ми се е случвало един или два пъти от дупка МЗ-та да включи от въпросната "нулева" (м/у четвърта и пета) на четвърта при което мотора се изфорсирва доста яко. Разбира се това на малка кубатура двутактов двигател с компресиа 8.5 бара не е проблем. Не искам да си представа какво би станало на Трансалп-а при такава ситуация ако нямаше slip clutch (сори, но на това не знам как му се вика по нашенски).

                    Другото което съм се чудил, е толкова място ли отнема в скоростната една нулева м/у четвърта и пета скорост например че никой производител не слага там още една фиксирана нулева. Лично на мене след като 8 години бях карал МЗ това все още много ми липсва при дълги спускания. Дааа, знам че наклон се спуска на скоростта на която се и изкачва иначе има опасност да ти прегреят спирачките и така нататък...., но аз искам да имам опцията за една нулева там.
                    Например по магистралата от Витиня до Ботевград е 15 км. спускане при което максималната скорост на мотора по инерция е около 100-110 което е нормално за магистрала.
                    При сегашната ситуация обаче ми се налага да давам газ при спускането за да поддържам тази скорост (не, не ми е проблема разхода на гориво, знам че е пренебрежително малка разликата в такава ситуация, просто се дразня от факта че мотора е на 5к оборота като може да е на 1,3-1,5к т.е. на празни обороти)

                    Стига толкова спам, сега по темата.

                    Превключването на скоростите го правя винаги със съединител освен ако няма основателна причина да го правя без съединител, иначе превключването без съединител направено както трябва става точно токова добе и без всякакви удари или каквото и да било, както и при ползването на съединител, но това важи само когато се направи както трябва. Честно казано си мисля че ако превключваш нормално (без съединител но с правилната техника) скоростите на мотора няма как да се счупят.
                    Когато не се ползва съединител е почти невъзможно да се нацелят въпросните междинни нулеви докато при ползване на съединител например на Трансалп-а мога да ми нацеля нулева между всички скорости кочато ползвам съединител.
                    Honda Transalp XL600v PD06 1993 - откраднат в Лондон.
                    Honda Varadero XL1000 SD03 2011

                    Човек е 80% вода и ако няма мечти или цели в живота, това е просто една вертикална локва.

                    Коментар


                    • #40
                      От: Превключване на скорости.Със или без съединител?

                      Ама при дълго и не толкова стръмно спускане тая нулева между 4 и 5 си ми харесваше много.Ама то си беше серийно това при ЧЗ-то едно време-между 1-2 и 4-5,и лампа светкаше дори че си на нулева.А за без съединител и нагоре и надолу научиш ли го на газка,както при мен,после при всяка машина е просто детска играчка.И наистина тогава се пазят доста работи!
                      Иво (таксито) Андреев
                      0988 91 80 50
                      Каджива Елефант 750 Лъки Експлорър 89-та

                      Коментар


                      • #41
                        От: Превключване на скорости.Със или без съединител?

                        Това с устърклемата е готин трик. Преди 10тина години имах 49ccm Puch Maxi .... всяка седмица късах жило на декомпресора. Само дебело жило и половинка от клема ме спасяваше винаги.

                        Откакто прочетох темата пробвам няколко пъти да превключвам без съединител ... става .. но понякога се усеща тупване, заради което си предпочитам съединителя.
                        Всеки си знае
                        Toyota RAV4 XA2 2.0 D4D 2004г. | Honda XRV 750 Africa Twin RD04 1992 г.
                        Piaggio Vespa PK50S 1983 г. | Puch Maxi N 1982 г.
                        Спортен Клуб Стрелба с Лък - Етър 78 В.Търново

                        Коментар


                        • #42
                          От: Превключване на скорости.Със или без съединител?

                          Първоначално публикуван от ВладиЧ Преглед на мнение
                          Вчера ми се скъса жилото на съединителя на БМВ-то горе при ръчката. Спусках се от Юндола към Велинград и няколко километра преди града се скъса. Включвах надолу без съединител. Успях да спра в началото на града на скорост, като изключих двигателя с ключ-стопа. После установих, че само пъпката се е откъснала, но нямах резервна. Тръгнах към Пазарджик, като се опитвах да тегля жилото с клеща, за да включвам скоростите, но се оказа, че така не става. Освен това, изобщо не може да се потегли без съединител. Използвах следната "техника". Паля мотора на нулева и го пускам по наклон, и когато набере малко скорост чукам втора. Малко подскача, но тръгва. По някое време внимателно на ниски обороти напипвам трета и така. Във Велинград минах само един светофар, който уцелих на зелено и няколко кръстовища, които минах транзит, почти без проблеми. На втора и трета се добрах до курорта Свети Константин, където имам вила. Там свалих една устер клема от ел инсталацията на вилата използвах я за пъпка на жилото и се прибрах успешно. Иначе щях да се прибирам по малките часове в Пазарджик, за да карам без спиране по кръстовища и светофари.
                          Сега по темата. Без съединител може да се кара, но изключително само в краен случай! Изобщо не е лесно и просто. Да не говорим, че ако няма наклон, за да засилиш малко мотора на празен ход и тогава да включиш на скорост, изобщо не можеш да потеглиш. От място веднага гасне от нулева на първа. Надолу се свалят малко по-лесно скоростите, от колкото включването нагоре на по-висока предавка, като естествено аз не съм ги редил от първа до пета. Около 40 км карах само на втора и трета, като минах през Велинград, Ракитово и Цигов Чарк по този начин без да спирам, което общо взето си беше кошмарно, като пътуване и доста опасно.
                          И сега да питам някой знае ли, от къде мога да си купя ново жило преди да опра до Камор ауто и да ми съдерат кожата с космическите си цени?
                          Напълно съм съгласен с Владич,без съеденител сьм се пребирал няколко пъти,но винаги това е ставало когато се добера до някое надолнище и се засиля за да мога да включа на втора и от там вече скоростите се менят само да уцелваш оборотите.
                          HONDA DOMINATOR 650
                          ОРЕЛ ASTRA
                          РСПБЗН-Приморско

                          Коментар


                          • #43
                            От: Превключване на скорости.Със или без съединител?

                            Първоначално публикуван от suzuki team Преглед на мнение
                            Ама при дълго и не толкова стръмно спускане тая нулева между 4 и 5 си ми харесваше много.Ама то си беше серийно това при ЧЗ-то едно време-между 1-2 и 4-5,и лампа светкаше дори че си на нулева.А за без съединител и нагоре и надолу научиш ли го на газка,както при мен,после при всяка машина е просто детска играчка.И наистина тогава се пазят доста работи!
                            Де го тва ЧЗ-350 олицитворяващо комунизма с 5 скорости бре колега? ЧЗ-350 е с 4 скорости и между всяка има нулева без опасност от случайно превключване при друсване в дупка , като жълтата лампа /неутрал/ светва само на нулева между първа и втора. Освен това при добре регулиран Автоматичен съединител можеш спокойно да си включваш предавките нагоре и надолу и най важното е ,че можеш да потегляш на първа без натисната ръчка на съединител/или при скъсано жило/ само със скоростния лост. Потеглянето става със скоростния лост ,като се отпуска с крака плавно , а той се стреми да се повдигне сам за да си заеме правилното полужение. Те на това му се казва благинка и има ли сега друг мотор по света да го има това изобретение? Но това е друга бира де. А по темата съединител задължително се натиска освен в крайни случаи , като скъсано жило с добре изграден усет за изравняване на оборотите между двигател първичен вал/тогава те са едно цяло/ и вторичен вал или , ако мотора ще е за продан до година две другото е бош лаф.
                            Последно редактирано от traper2504; 26-08-12, 22:38. Причина: допълнение
                            Сузуки Витара 1,6 и лодка в морето от мечти.

                            Коментар


                            • #44
                              От: Превключване на скорости.Със или без съединител?

                              И при Юпитер 5 е така.

                              Коментар


                              • #45
                                От: Превключване на скорости.Със или без съединител?

                                Първоначално публикуван от sabin Преглед на мнение
                                Като включвам нагоре не ползвам съединител не за друго ами включва по чисто. Ако ползвам съединител често се усеща двойно чукане преди да захапе. Надолу го ползвам и дори добавям малко газ за по меко/чисто включване. КТМ-а е с доста по груби скорости от японките и БМВ-то. При ползване на съединител даже има случай където се нацелва междинна (нулева) някъде нагоре и става мазало защото се фулсира яко двигателя и после щрак.... ужас направо боли ме сърцето всеки път, но като включвам нагоре без съединител го няма този проблем. Та общо взето съвета ми е както влизат по меко скоростите - така да се ползват.
                                И в книката на Кейт Код го го пише както е написал Събин - надолу със съединител, нагоре без.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X