Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Превключване на скорости.Със или без съединител?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Превключване на скорости.Със или без съединител?

    Човека пита за превключване на скоростите без съединител, вие му казвате да подава междинна газ... все още твърдя че това са глупости, ако щете и 10 червени картона ми дайте. Много искам да видя как някой ще подаде междинна газ без да натисне съединителя, ама няма да посетя БОА за това. Посетил съм мотоучилищата, които съм сметнал за необходими. Междинната газ е нещо друго, за което не става въпрос тук.

    Първоначално публикуван от motor men
    Къде прочете , че се подава междинна газ без съединител?
    Първото мнение е
    Преди 2-3 дни установих,че е възможно да превключвам скоростите от 2ра до 5 и обратно без съединител.Превключването става много елегантно без неприлични звуци в скоростната кутия.Мотора е Хонда ТРансалп XL700.ПОзволено ли е това и до какво води?

    Коментар


    • #17
      От: Превключване на скорости.Със или без съединител?

      Първоначално публикуван от Жоро Донечки Преглед на мнение
      Не бъркай двойното амбриране на старата руска техника с междинната газ при мотоциклетите - две коренно различни неща.
      ...

      ПП Темата се изчерпа!
      Питах те като нормален човек, ти тръгна да отбиваш въпроса. Защо си мислиш, че бъркам с двойното амбриране?!?! Може и магии да ползваш, но не им казвай междинна газ.
      You'll never find out - I got no key hole....

      Коментар


      • #18
        От: Превключване на скорости.Със или без съединител?

        Всъщност Жоро е говорил точно за междинна газ със съединител То вярно без съединител няма как да стане междинната газ. Общо взето ми се струва говорите за различни неща. Иначе то е ясно, че междинната газ на моторите не е като същата при камионите.

        Първоначално публикуван от Жоро Донечки Преглед на мнение
        Ако сваляте надолу при високи обороти, освен амбреажа, е необходимо да изравните оборотите с междинна газ, а след това и отпускането на съединителя трябва да бъде контролирано, особено ако е преди завой.
        Последното е важно, за да избегнете приплъзването на задното колело, което ако е при влизането в завой ще ви поднесе задницата посока навън.
        Всичко това не е страшно, дори си е яко фън, стига да го правите контролирано и да бъдете с добра линия в завоя.

        ПП Под високи обороти имам предвид диапазона м/у червената зона и 3-4-5 хил/об надолу от нея, според зависи от машината.
        "Междинната газ" тук е за да се премахне спиращото действие от високите обороти на задното колело при пускане на съединителя. При превключване надолу без съединител, обаче трябва да се отнеме газта за да се разтоварят предавките и да се "откачи" от горната скорост, което неминуемо води до рязко спиране при зацепването на долната предавка и честно казано нямам идея как се използва на практика при мотори. При всички положения на хлъзгава настилка, смъкването надолу без съединител трябва да се избягва. При автомобилите превключването надолу без съединител (със съответната кутия, на състезания, на асфалт) се ползва за подпомагане на спирането, като се внимава много на хлъзгави настилки, понеже води до блокиране на колелата.
        Предполагам че при пистови състезания с мотори се ползва, но там има quick shifter-и, които отнемат и подават газта когато трябва, приплъзвъщи съединители, добро сцепление и т.н. Все ми се струва, че при мотори на черно трябва да се ползва по-рядко, или поне от доста опитни карачи...
        LZ2NKM

        Коментар


        • #19
          От: Превключване на скорости.Със или без съединител?

          Първоначално публикуван от damon Преглед на мнение
          При превключване надолу без съединител, обаче трябва да се отнеме газта за да се разтоварят предавките и да се "откачи" от горната скорост, което неминуемо води до рязко спиране при зацепването на долната предавка и честно казано нямам идея как се използва на практика при мотори.
          Не знам на теория как е, но при мен трябва да се увеличи газта за да влезне долната мазно...
          You'll never find out - I got no key hole....

          Коментар


          • #20
            От: Превключване на скорости.Със или без съединител?

            Вижте на човека темата за какво се отнася , а не разсъждавайте ( или на който му се разсъждава да направи нова тема и всички разсъждения в нея) . Значи конкретното питане: 1-Позволено е (ако знаеш как --- по-точно ако усещаш как , а щом си я пуснал темата значи усещаш). 2-До какво води ? Ако се прави както трябва, явно до нищо лошо не води. А ти tozi, ако си го правиш и нагоре и надолу превключването без съединител , просто се кефи и това е. Тук акъл не е хубаво никой на никого да дава , че става еднааа.....И МОЛЯ НЕ ПРАВЕТЕ РЕКЛАМИ !

            Коментар


            • #21
              От: Превключване на скорости.Със или без съединител?

              Той пита за качване и сваляне на предавки без съединител. Ние за това говорим. Нали е форум, не може без даване на акъл..
              You'll never find out - I got no key hole....

              Коментар


              • #22
                От: Превключване на скорости.Със или без съединител?

                Със. Толкова ли ви мързи? Едно пръстче на съединителя.. Моя винаги е там. И без става, ама после почват темички като "защо ми се изключват скоростите" Защото всеки, който е разглабял скоростна кутия, и му е ясно как работи, веднага ще му излезне от главата идеята да се прави на "майстор", и да превключва без съединител...
                Последно редактирано от ACCELERATOR; 01-07-11, 02:09.

                Коментар


                • #23
                  От: Превключване на скорости.Със или без съединител?

                  Според мен няма проблем да се превключват без съединител с подходящата техника. Пробвал съм многократно както на пистаци така и на ендуро мотори. Скоро ми се скъса жилото на съединителя по средата на тежък горски преход, бях с Yamaha YFZ 450 (atv), скоростите си влизаха без проблем и след тази случка имам няколко прехода без някакви проблеми в скоростите.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Превключване на скорости.Със или без съединител?

                    По навик ползвам съединител - пак казвам навик . С идеята че той къса връзката двг - ск.кутия . Не ми пречи , дори даже не го натискам изцяло , но си го щипвам . Факт е че от неправилно включване на скорости (при несъобразени обороти например ) се прецакват кутии , който е карал и тормозил пистарки или друг тип откровено спортен мотор знае .

                    Коментар


                    • #25
                      От: Превключване на скорости.Със или без съединител?

                      Предвид донейде неаргументираната полемика, проведена до тук, реших да погледна дали случайно японците не са споменали нещо по въпроса в Owners manual. В случая за XT600Z. Оказа се, че са споменали:-CAUTION:......Always use the clutch when changing gears.The engine, transmission, and driveline are not designed to withstand the shock of forced shifting and can be damaged by shifting without the clutch.

                      Always use the clutch while changing gears to avoid damaging the engine, transmission,and drive train, which are not designed to withstand the shock of forced shifting- а това е извадка от ръководството за XT1200Z
                      Същото го пише и за XT660Z...примерно, погледнах какво пише за модел 2008г
                      Това все пак важи за тази фирма и тези модели...

                      Сигурно се "презастраховат", но тъй като съм педантичен, мисля да спазвам препоръките, нищо че скоростите се включват "безпроблемно" и без ползването на съединител.
                      Всъщност поради честата смяна на мотори, едва ли е толкова от значение факта как се превключват скоростите, стига да е културно...да му мисли последния "печеливш" собственик
                      Последно редактирано от gnomerhone; 04-07-11, 01:40. Причина: безпроблемно в кавички
                      Gnome Rhone AX2 800 1938
                      Yamaha XT600Z 1VJ 1986
                      Husqvarna Te 510 1989
                      Argvmentvm ad novitatem

                      Коментар


                      • #26
                        От: Превключване на скорости.Със или без съединител?

                        Естествено че така ще напишат за да се презастраховат откъде да знаят на какъв реднек идиот ще попадне мотора им след като излезе от завода, в този смисъл повечето превозни средства излизат с препоръки за марки консумативи-масла, филтри, свещи§со аз си признавам, че не винаги ги спазвам, ами вие?
                        Който е разглобявал подредена скоростна кутия(на мотор за да не стане объркване) знае че е "малко" по-различна от тази на кола не е проблем и все пак зависи от карането. Между другото Галъбин преди години беше гръмнал втора скорост на ХР600 който караше.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Превключване на скорости.Със или без съединител?

                          Двойно натискане и подаване на газ между двете натискания на съединителя се прави за да се изравнят оборотите на първичният с вторичният вал. При мотоциклет аз не знам да е възможно, освен между 1-ва и 2-ра предавка.
                          Междинна газ при сваляне на предавки се подава за да не се получи моторна спирачка. Идеята е да се изравнят оборотите на двигателя с тези на гумата.
                          EXC TPI 2019

                          Коментар


                          • #28
                            От: Превключване на скорости.Със или без съединител?

                            Вчера ми се скъса жилото на съединителя на БМВ-то горе при ръчката. Спусках се от Юндола към Велинград и няколко километра преди града се скъса. Включвах надолу без съединител. Успях да спра в началото на града на скорост, като изключих двигателя с ключ-стопа. После установих, че само пъпката се е откъснала, но нямах резервна. Тръгнах към Пазарджик, като се опитвах да тегля жилото с клеща, за да включвам скоростите, но се оказа, че така не става. Освен това, изобщо не може да се потегли без съединител. Използвах следната "техника". Паля мотора на нулева и го пускам по наклон, и когато набере малко скорост чукам втора. Малко подскача, но тръгва. По някое време внимателно на ниски обороти напипвам трета и така. Във Велинград минах само един светофар, който уцелих на зелено и няколко кръстовища, които минах транзит, почти без проблеми. На втора и трета се добрах до курорта Свети Константин, където имам вила. Там свалих една устер клема от ел инсталацията на вилата използвах я за пъпка на жилото и се прибрах успешно. Иначе щях да се прибирам по малките часове в Пазарджик, за да карам без спиране по кръстовища и светофари.
                            Сега по темата. Без съединител може да се кара, но изключително само в краен случай! Изобщо не е лесно и просто. Да не говорим, че ако няма наклон, за да засилиш малко мотора на празен ход и тогава да включиш на скорост, изобщо не можеш да потеглиш. От място веднага гасне от нулева на първа. Надолу се свалят малко по-лесно скоростите, от колкото включването нагоре на по-висока предавка, като естествено аз не съм ги редил от първа до пета. Около 40 км карах само на втора и трета, като минах през Велинград, Ракитово и Цигов Чарк по този начин без да спирам, което общо взето си беше кошмарно, като пътуване и доста опасно.
                            И сега да питам някой знае ли, от къде мога да си купя ново жило преди да опра до Камор ауто и да ми съдерат кожата с космическите си цени?
                            Последно редактирано от ВладиЧ; 30-07-12, 08:12.
                            Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                            Златомир Попов - Forry

                            Коментар


                            • #29
                              От: Превключване на скорости.Със или без съединител?

                              От Княжево, малко след последната спирка на трамвая, в дясно посока Перник. Познати са като "жиларите", иначе "Микрон Доцев".
                              Носиш старото жило.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Превключване на скорости.Със или без съединител?

                                Прати го на тия да ти го оправят, имат сериозно ноухау за жила. Цяла България си прави жилата при тях. Макар, че мойто жило на скоростомера правено при тях изкара около 3-4 хил. км, но да речем не са виновни само те...
                                LZ2NKM

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X