Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Превключване на скорости.Със или без съединител?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Превключване на скорости.Със или без съединител?

    Преди 2-3 дни установих,че е възможно да превключвам скоростите от 2ра до 5 и обратно без съединител.Превключването става много елегантно без неприлични звуци в скоростната кутия.Мотора е Хонда ТРансалп XL700.ПОзволено ли е това и до какво води?

  • #2
    От: Превключване на скорости.Със или без съединител?

    И аз ползвам съединител рядко освен за 1-ва.
    В зависимост от типа скоростна кутия, съединител и т.н. за някои казват, че не хубаво да се прави.
    Аз съм със сух съединител напр. и за 35 хил км на този мотор няма никакъв проблем. Засега.
    You'll never find out - I got no key hole....

    Коментар


    • #3
      От: Превключване на скорости.Със или без съединител?

      Според мен ако използваш както трябва оборотите , след 1-ва не ти трябва съединител. Аз ВФР-а извън града го карам почти без съединител(съединител основно за 1-ва и в града от 3-та надолу). Извън града при точни обороти си влизат скоростите перфектно и надолу без лявата ръчка. Иначе в града рядко стигам 4-та. До сега около 40 000 без да усетя приплъзване или друга индикация за износване( верно , че не го пържа много мотора , рязкото подаване на газ до към 8-9000 -((моите обороти са до 13)), си е обаче пак вид тормоз за съединителя. Не знам до къде ще изкара и започвам да си задавм същите въпроси(хич не ми се прави точно съединител или кутия). Преди имах Трансалп и там ситуацията беше подобна , но го продадох след около 20 000 км навъртени само . Не знам на колко е бил съединителя. И на ВФР-а не знам де .
      ПП На времето когато имах Жигули за бас съм превключвал скоростите само с обороти и не успях да разбия кутията( не се хваля , просто си мисля , че за това са измислени синхронизаторите между зъбчатките вътре в кутията и ако се подхожда правилно става) . Автоматичните скоростни кутии работят на подобен принцип , ама който е по- запознат да обясни.

      Коментар


      • #4
        От: Превключване на скорости.Със или без съединител?

        Съединителя не е важно какъв е. Важна е скоростната кутия. А мотоциклетите са с подредени скорости.
        Ако съумеете да правите превключването в точния момент, с точните действия, без да губите време, няма никакъв проблем да го правите без съединителя - и нагоре, и надолу.
        Но надолу е важно да не е във високи обороти. Ако сваляте надолу при високи обороти, освен амбреажа, е необходимо да изравните оборотите с междинна газ, а след това и отпускането на съединителя трябва да бъде контролирано, особено ако е преди завой.
        Последното е важно, за да избегнете приплъзването на задното колело, което ако е при влизането в завой ще ви поднесе задницата посока навън.
        Всичко това не е страшно, дори си е яко фън, стига да го правите контролирано и да бъдете с добра линия в завоя.

        ПП Под високи обороти имам предвид диапазона м/у червената зона и 3-4-5 хил/об надолу от нея, според зависи от машината.

        Коментар


        • #5
          От: Превключване на скорости.Със или без съединител?

          Нагоре става най-лесно, като леко напрягаш нагоре лоста и затвориш леко газта. В момента на изравняване на оборотите предавката влиза. Надолу е малко по-сложно но пак се получава с изравняване на оборотите. Номерът е да няма удар при превключването. Просто трябва малко усет и подходящи обороти.
          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

          Коментар


          • #6
            От: Превключване на скорости.Със или без съединител?

            Първоначално публикуван от ili4 Преглед на мнение
            И аз ползвам съединител рядко освен за 1-ва.
            В зависимост от типа скоростна кутия, съединител и т.н. за някои казват, че не хубаво да се прави.
            Аз съм със сух съединител напр. и за 35 хил км на този мотор няма никакъв проблем. Засега.
            Първоначално публикуван от egerchev Преглед на мнение
            Според мен ако използваш както трябва оборотите , след 1-ва не ти трябва съединител. Аз ВФР-а извън града го карам почти без съединител(съединител основно за 1-ва и в града от 3-та надолу). Извън града при точни обороти си влизат скоростите перфектно и надолу без лявата ръчка. Иначе в града рядко стигам 4-та. До сега около 40 000 без да усетя приплъзване или друга индикация за износване( верно , че не го пържа много мотора , рязкото подаване на газ до към 8-9000 -((моите обороти са до 13)), си е обаче пак вид тормоз за съединителя. Не знам до къде ще изкара и започвам да си задавм същите въпроси(хич не ми се прави точно съединител или кутия). Преди имах Трансалп и там ситуацията беше подобна , но го продадох след около 20 000 км навъртени само . Не знам на колко е бил съединителя. И на ВФР-а не знам де .
            Всъщност при превключването без съединител той не се натоварва, освен ако няма някакви "удари" от неграмотно включване, но тогава най-малкия проблем ще е износването му. Найден доста добре беше описал нещата по въпроса тук: http://bikerz.bg/viewtopic.php?f=22&t=21600&p=189954
            LZ2NKM

            Коментар


            • #7
              От: Превключване на скорости.Със или без съединител?

              Първоначално публикуван от Жоро Донечки Преглед на мнение
              Ако сваляте надолу при високи обороти, освен амбреажа, е необходимо да изравните оборотите с междинна газ, а след това и отпускането на съединителя трябва да бъде контролирано, особено ако е преди завой.
              Жорка, преди години имах честта на навъртя доста километри на стари, руски камиони и междинната газ ми е до болка позната.... Как обаче може да го правиш на мотор - аз имам междинна само между 1 и2 предавка и повечето мотори са така. Как може да даваш междинна газ без да имаш междинна?!? Най близкото нещо до междинна газ, което аз правя е изравняване на оборотите преди отпускането на съединителя, но в този момент вече новата предавка е влязла... така че не е много междинна
              You'll never find out - I got no key hole....

              Коментар


              • #8
                От: Превключване на скорости.Със или без съединител?

                Първоначално публикуван от ili4 Преглед на мнение
                Жорка, преди години имах честта на навъртя доста километри на стари, руски камиони и междинната газ ми е до болка позната.... Как обаче може да го правиш на мотор - аз имам междинна само между 1 и2 предавка и повечето мотори са така. Как може да даваш междинна газ без да имаш междинна?!? Най близкото нещо до междинна газ, което аз правя е изравняване на оборотите преди отпускането на съединителя, но в този момент вече новата предавка е влязла... така че не е много междинна
                Жоро сигурно е имал предвид: лява ръчка-газ-сваляш една надолу-лява ръчка. Просто при тежките машини междинната газ на нулева предавка с отпуснат съединител вероятно има и друга функция за развъртане на някои тежки чарколяци.

                А и има разлика между нормално каране, когато имаш време да мислиш за обороти и тем подобни и другото.
                Mitsubishi L200 DobbleCab

                KTM XC 450 RW 2009
                KTM 350 SX 2011

                Коментар


                • #9
                  От: Превключване на скорости.Със или без съединител?

                  Стискаш съединителя , даваш рязко газ и рязко връщаш , включваш на по-ниска предавка , отпускаш съединителя. Важно е да се изравнят оборотите на коляновия вал с тези на първичния вал , преди да се включи на по-ниска предавка те са изравнени , но когато се включи по-ниската , оборотите на първичния вал на скоростите се повишават , и двигателя действа като спирачка. С подаването на междинна газ този проблем се елиминира.
                  В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                  Коментар


                  • #10
                    От: Превключване на скорости.Със или без съединител?

                    Това с междинната газ са глупости. Човека пита за превключване без съединител. Как ще подадеш междинна газ без съединител? Просто за изравняване трябва леко да подадеш газ в момента когато включваш надолу, съответно да отнемеш газта при превключване нагоре. Усеща се точно кога и колко след няколко превключвания. Влиза като по масло и няма грижи.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Превключване на скорости.Със или без съединител?

                      Къде прочете , че се подава междинна газ без съединител?
                      В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                      Коментар


                      • #12
                        От: Превключване на скорости.Със или без съединител?

                        Първоначално публикуван от nigell Преглед на мнение
                        Това с междинната газ са глупости. Човека пита за превключване без съединител. Как ще подадеш междинна газ без съединител? Просто за изравняване трябва леко да подадеш газ в момента когато включваш надолу, съответно да отнемеш газта при превключване нагоре. Усеща се точно кога и колко след няколко превключвания. Влиза като по масло и няма грижи.
                        Мдаа....прав си колега.
                        Нашата междинна газ е "глупавата", но наистина няма нищо общо с твоята "изравнителната" междинна газ...Сигурно накрая ще вземем и да ги противопоставим.
                        И не прави хората на глупаци, защото постовете на "глупаците" не се различават по смисъл от твоя. Нищо лично, но не са приети обидите тук и ще помоля модератора на темата да ти слага червен картон, просто ще считаме, че без да искаш си се изпуснал.
                        Поздрави!
                        Mitsubishi L200 DobbleCab

                        KTM XC 450 RW 2009
                        KTM 350 SX 2011

                        Коментар


                        • #13
                          От: Превключване на скорости.Със или без съединител?

                          Съединител-газ-една надолу става и без съединител (газ-една надолу), но това не е междинна газ. Може и така да му се вика, но е подвеждащо.
                          You'll never find out - I got no key hole....

                          Коментар


                          • #14
                            От: Превключване на скорости.Със или без съединител?

                            Първоначално публикуван от ili4 Преглед на мнение
                            Жорка, преди години имах честта на навъртя доста километри на стари, руски камиони и междинната газ ми е до болка позната.... Как обаче може да го правиш на мотор
                            Не бъркай двойното амбриране на старата руска техника с междинната газ при мотоциклетите - две коренно различни неща.

                            Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
                            Стискаш съединителя , даваш рязко газ и рязко връщаш , включваш на по-ниска предавка , отпускаш съединителя. Важно е да се изравнят оборотите на коляновия вал с тези на първичния вал , преди да се включи на по-ниска предавка те са изравнени , но когато се включи по-ниската , оборотите на първичния вал на скоростите се повишават , и двигателя действа като спирачка. С подаването на междинна газ този проблем се елиминира.
                            Веско ви го е обяснил. Всичко се случва за стотни от секундата.

                            Първоначално публикуван от nigell Преглед на мнение
                            Това с междинната газ са глупости.
                            Не са глупости. Ако посетиш мотоучилището на БОА ще имаш шанса да се запознаеш нагледно с техниката, да разбереш как работи, защо и в кой момент е важна.

                            ПП Темата се изчерпа!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Превключване на скорости.Със или без съединител?

                              Има голяма разлика между скорости на камион и скорости на мотор. При камиона се подава междинна газ на нулева скорост за да се изравнят оборотите между двата вала на скоростите ,за да може да се включи на по-ниска предавка. При мотора няма проблем да се включи на по-ниска предавка , но в зависимост от скоростта се получава приплъзване на задната гума , тъй като тя вече върти двигателя и той действа като спирачка , затова се дава междинна газ при натиснат съединител , за да се повишат оборотите на двигателя , и да се изравнят с тези на първичния вал на скоростите. Ако дадеш газ без съединител , освен , че ще се получи ускорение на мотора , ще повишиш оборотите и на двигателя , и на първичния вал. Всичко това се получава от разликата в съотношението работен обем на двигателя - тегло на превозното средство. За това винаги при превключване на по-ниска предавка при моторите ,е добре да се ползва съединител ,а в зависимост от скоростта ,работния обем , степента на сгъстяване , броя на цилиндрите , и междинна газ.
                              В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X