Обява

Свий
Няма добавени обяви.

KTM Adventure 990 подобрения и поддръжка

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: KTM Adventure 990 подобрения и поддръжка

    За теб знаем Нали цяла тема си написал

    Ми дай мнение де. Какво мислиш за тази джаджа дето пуска на обратно помпата че да махне от филтъра запъналата се мръсотия??

    По смело де

    Коментар


    • От: KTM Adventure 990 подобрения и поддръжка

      Първоначално публикуван от sabin Преглед на мнение
      За теб знаем Нали цяла тема си написал

      Ми дай мнение де. Какво мислиш за тази джаджа дето пуска на обратно помпата че да махне от филтъра запъналата се мръсотия??

      По смело де
      Колегата ме попита и аз му отговорих:

      Първоначално публикуван от Chinela
      ...

      Сега го прочетох всичкото, за отзиви не мога да дам.
      При такива случаи ползвам чуждите форуми, чета и премислям, аз членувам в още 3 големи международни форума.
      Там наистина има ГРАМОТНИ и можещи хора, те са твоя източник на информация, а аз мога да напиша само някоя глупост, нищо повече.

      Успех.

      Коментар


      • От: KTM Adventure 990 подобрения и поддръжка

        Понеже в част от темата става въпрос за филтър при карбураторни двигатели , и такива с инжекцион , трябва да се направи едно уточнение: При карбураторния двигател , през филтъра преминава само горивото което двигателя изгаря , при инжекциона , количеството гориво в резервоара , многократно преминава през филтъра , и то при високо налягане.
        Поради тази причина , филтъра се задръства много по-бързо при инжекционния двигател. На моят мотор съм монтирал резервоар от КТМ 690 , и съм запознат със системата в резервоара , защото я преработих за карбуратори.



        Това което показват на клипчето е приложимо ако сте някъде на път , и двигателя започне да глъхне поради недостик на гориво. Пускате помпата на обратно , от едната страна на филтъра се създава вакум , от другата налягане , и час от мръсотията пада. Но не ми е ясно , от къде ще засмуче гориво помпата, ако се пусне на обратно. И друго , като работи на обратно , ще се събере мръсотия от другата страна на филтъра , и като се пусне нормално , тази мръсотия ще отиде точно където не трябва. Затова моето мнение е , че горивото трябва да се пречисти преди да влезе в резервоара.
        В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

        Коментар


        • От: KTM Adventure 990 подобрения и поддръжка

          Съвсем нямам право да се меся тук, но това ако работи коректно е приложимо за всички инж. бензинови системи.
          Освен въпросите повдигнати от motor_menме глождят още няколко:
          Не съм виждал отворена бензинова помпа от КТМ, но конвенционалния метод на една помпа не позволява потока да се реверсира ако е като на снимката?

          Какво се случва с отделената мръсотия? Вместо да се изнася от резервоара чрез смяна на филтъра, ние я трупаме вътре и подсигуряваме материал за още по лесно запушване.
          И накрая, нека си вдигнат ръцете тези от вас които са пробвали да издухат прахта от въздушен филтър, в обратна посока със сгъстен въздух, независимо на кола, за купе или мотоциклет и се е получил като нов?

          П.П. Колко чест се налага смяна на филтрите според манюала за модела?

          П.П." не изказвам негативизъм че системата работи, но само ако си отговоря на въпросите бих похарчил пари за нея.
          още за мен на ВВВ//sites.google.com/site/fozysite/home

          Коментар


          • От: KTM Adventure 990 подобрения и поддръжка

            Аз най-редовно си продухвам въздушните филтри на мотора и на колата, и даже по някога ги пера с Веро. Става въпрос за стандартни въздушни филтри, а не за някакви спортни. До сега не съм имал никакви проблеми, като по този начин доста по-рядко купувам нови въздушни филтри. За съжаление при горивните филтри тези номера не вървят. Там сменям само с ново!
            Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
            Златомир Попов - Forry

            Коментар


            • От: KTM Adventure 990 подобрения и поддръжка

              На КТМ 990 има едър филтър (който хич не е едър мисля че е ~100 микрона), след това помпа, след това фин филтър след него отива към дюзите и излишното обратно в резервоара през регулатор. Значи всеки път когато върнеш мръсотията от финниат филтър отива обратно в помпата ама концентрирана - нали се сещате. Отделно филтрите филтрират от-до, което означава че всеки път който издухаш боклучетата обратно в горивото им увеличаваш шанса да успеят да минат следващия път ако попадат в диапазона от-до. И как точно това увеличава живота на помпата че не ми е ясно

              Иначе за кит-а на малките КТМ-ми има нов (пробит) клапан в комплекта.

              Коментар


              • От: KTM Adventure 990 подобрения и поддръжка

                Схемата която са дали на клипа , е точно като на КТМ 690 , клапана за излишното гориво е в резервоара , и ако помпата се пусне на обратно няма как да засмуче гориво. При КТМ 990 ако клапана е извън резервоара и помпата може да върти горивото на обратно , то концентрираната мръсотия минавайки през помпата ще отиде от другата страна на филтъра. Но пак не ми се вярва , че при наличието на клапан , помпата може да върти горивото на обратно. Според мен , чрез това устройство помпата работи на кратки импулси ту в едната , ту в другата посоки , и така разрушава налепите по филтъра на финни частици. Но най-доброто решение е метода на Чинела : първоначално пречистване на горивото.
                В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                Коментар


                • От: KTM Adventure 990 подобрения и поддръжка

                  Клапана (вътре) се маха и се слага друг (вън). Не е на импулси. Продължавайте с дискусията

                  Коментар


                  • От: KTM Adventure 990 подобрения и поддръжка

                    Клапана действа в една посока , от налягането се свива пружина , клапана се отваря и горивото преминава. Ако помпата върти на обратно , то налягането действа от страната на пружината , значи по-плътно затваря клапана. Ако се сменя клапана , значи новият е двойно действащ. Но пак не виждам смисъл да се върти мръсотията в резервоара , вместо да се изхвърли със стария филтър.
                    В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                    Коментар


                    • От: KTM Adventure 990 подобрения и поддръжка

                      На 990-ката помпата е между два филтъра. Единственото което може да върне е това което има в помпата и във филтрите и маркуча. Няма как да засмучи от другаде.

                      Няма какво да продължаваме - пълна глупост е това...

                      Ако искаш да продължаваме дай някоя друга джаджа.

                      Моя вариант с външен филтър е много по хитър(естествено )

                      Ако сипя някаква кочина и ми се запуши филтъра, свалям помпата, махам ситния, резгам една дупка восоко в едрия и му слагам един чорап от тези дето Чинела е сложил на резервоара (нося си) и филтрирането се прехвърля на външния филтър. Естествено на дълги пътувания си нося и филтри.
                      Последно сменях на Лъчо филтрите с които той беше минал незнайно колко километра. Новият модел на КТМ филтрите даже са с по голям първичен филтър, който е проблема в повечето случай. Така че вместо да се дават пари за тази простотиика по добре комплект филтри в багажа и не го мисли... поне за 990-ката.

                      Коментар


                      • От: KTM Adventure 990 подобрения и поддръжка

                        Ето ти друг вариант за външен филтър

                        Коментар


                        • От: Маслен жигльор на съединителя.

                          Първоначално публикуван от sabin Преглед на мнение
                          Скрит между многото неща в списъка на поддръжката е един доста малък маслен жигльор през който минава маслото за смазване на дисковете на съединителя.

                          [ATTACH=CONFIG]285930[/ATTACH]

                          ...
                          Това нещо може ли да се пробие с бормашина до 0.5 мм - по-малка вероятност да се задръсти и повече масло за съединителя?

                          Коментар


                          • От: Маслен жигльор на съединителя.

                            Според мене ако се разшири отвора може да стане и обратен ефект! Т.е. вместо да пръска маслото където трябва, да го плюе и да не достига докъдето трябва.
                            "Do not correct a fool, for he will hate you;
                            Correct a wise man, for he will appreciate you."

                            Коментар


                            • От: KTM Adventure 990 подобрения и поддръжка

                              По принцип въпроса ми е базиран на това, което хората по света са направили и тествали (а именно разширение до 0.5). На мотора на Събин може лесно да се провери дали е така, защото е с прозрачен капак на съединителя.

                              Коментар


                              • От: KTM Adventure 990 подобрения и поддръжка

                                След като е правено и тествано по света, каква е уловката във въпроса дали може?? По важно май в случая е отгде идва маслото, какви разклонения има по магистралата и какъв дебит, т.е. ако се направи тази интервенция ще се наруши ли нейде подаваното количество масло. Но след като е правено и не са изпушили двигателите, сигурно може и с бургия 1мм да се пробие
                                Жигльор 30 каква пропускливост има?? И на какво Ф отговаря??
                                Gnome Rhone AX2 800 1938
                                Yamaha XT600Z 1VJ 1986
                                Husqvarna Te 510 1989
                                Argvmentvm ad novitatem

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X