Обява

Свий
Няма добавени обяви.

KTM Adventure 990 подобрения и поддръжка

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    От: KTM Adventure 990 (2009) подобрения и поддръжка

    Никелирана цинкова отливка, със о-пръстен, дето не го ядът петролни продукти. Грешката е само в цената, около 50лв за мъжко и женско Сторило ми се е малко на фона на общата сметка, но то кое ли евтино...
    Ей така изглежда бързата връзка

    ______2
    Е = MZ

    Коментар


    • #92
      От: KTM Adventure 990 (2009) подобрения и поддръжка

      Първоначално публикуван от T-Mac Преглед на мнение
      Мисля, че на повечето ни се е случвало да минем 500 км без да срещнем работеща бензиностанция.
      Съгласен съм, че ако резервоара на КТМ-а беше колкото на БМВ-то нямаше да търся решение за по-голям резервоар.
      Ако целта е да постигнеш 31 литра, можеш да сложиш един заден резервоар на мястото на единия ауспух. Дават го 9.5 литра (3.5 галона).

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:fuel_tank_back.png
Прегледи:1
Размер:317.2 КБ
ID:5242581

      За целта ще трябва да си купиш и този преходник от 2 към един ауспух:

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2in1_pipe.png
Прегледи:1
Размер:190.2 КБ
ID:5242582

      Всичко излиза към $700, което е доста по евтино.

      Отделно винаги имаш варианта да "добавиш" няколко литра в предните резервоари, като ги разшириш с гореща вода и слаб компресор. Като гледам дизаин-а им спокойно могат да се добавят 4 литра. Едно време резервоара на XR-а ми от 8 литра го бях надул на 9.5 литра, а той беше с доста по труден за надуване дизайн. КТМ-ският с тези прави стени ще поеме повече модификация ми се струва. Може и да пробвам, само ще трябва да си направя една тапа за мястото на помпата, защото не мисля да я кисна във водата.

      Коментар


      • #93
        От: KTM Adventure 990 (2009) подобрения и поддръжка

        Първоначално публикуван от sabin Преглед на мнение
        Ако целта е да постигнеш 31 литра, можеш да сложиш един заден резервоар на мястото на единия ауспух. Дават го 9.5 литра (3.5 галона).
        Лично аз не съм фен на това решение, но някой от четящите настоящи или бъдещи собственици може да пробва.

        Относно разширяването, наблюдавай Сафари резервоара, защото всички казват, че лятото като се напълнят се разширяват.

        Коментар


        • #94
          От: KTM Adventure 990 (2009) подобрения и поддръжка

          Първоначално публикуван от T-Mac Преглед на мнение
          Лично аз не съм фен на това решение, но някой от четящите настоящи или бъдещи собственици може да пробва.

          Относно разширяването, наблюдавай Сафари резервоара, защото всички казват, че лятото като се напълнят се разширяват.
          Да,но и за Safari резервоарите са доста разнопосочни мненията,най-вече за соло резервоарите-например за 690 модел,не пасва добре към помпата.Що се отнася до двойния за 950/990 моделите не съм чел почти нищо,но,ако не се лъжа Събин писа,че има някакъв проблем по "напасването".

          Поздрави,
          търся си подписа....

          Коментар


          • #95
            От: KTM Adventure 990 (2009) подобрения и поддръжка

            Да, наистина този който ми дойде е с несериозно качество за резервоар, който е по-скъп от 180лв. Отвора на помпата е все едно е дялкан с тесла и длето. Благодарение на това, че го купих през Сашо Ковачев (http://www.offroad24.bg/) имам някаква нормална гаранция и ще ми го сменят. Не искам да си мисля ако го бях взел от USA с цел да спестя 100-200лв как щях да напасвам нещата.... не че нямаше да се справя, но продукт за тези пари трябва да е безупречен! Добре че зимата е пред мен та не бързам много ... пък да видим какво ще дойде
            Последно редактирано от sabin; 12-01-11, 16:52.

            Коментар


            • #96
              Throttle Cam System

              Контрола върху мотоциклета е едно от най-важните неща за всеки пилот. Колкото по-мощен е един мотоциклет, толкова по-прецизен контрол е необходим, защото както повечето знаем мощният мотоциклет не прощава грешки. Когато искаме да караме 1000сс мотор по пътеките е от значение и най-малкото подобрение в контрола, което може да се направи. Затова и този тунинг хвана окото ми.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:01kit_face.jpg
Прегледи:1
Размер:63.7 КБ
ID:5242619

              Дръжката е с възможност за ползване на различен профил гърбици, което променя прогресивността на подаването на газ.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:02kit.jpg
Прегледи:1
Размер:70.6 КБ
ID:5242620

              В последствие разбрах, че същият тунинг се предлага и от КТМ България и много ме хвана яд, че не го взех от тях а се набутах да си го поръчвам от щатите

              Описанието на гърба на опаковката препоръчва първият профил за условия с добро сцепление а последния за хлъзгав терен.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:03models.JPG
Прегледи:1
Размер:122.8 КБ
ID:5242621

              В комплекта дойдоха не точно тези които са обяснени на гърба на опаковката. Вместо К100, което пише, че е като оригиналния дойдоха К200, К300 и К400.

              Разглеждайки детайла стигнах до извода, че не е много трудно да се модифицира стандартната пластмасова дръжка да има по полегат профил в началото.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:04razrez.jpg
Прегледи:1
Размер:49.1 КБ
ID:5242623

              Трябва да се изпили надолу канала и да се намали овала в началото на дърпащото жило.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:08compared.jpg
Прегледи:1
Размер:69.3 КБ
ID:5242625

              Комплекта идва с тапа от едната страна, която се маха ако се ползват предпазители за ръце.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:06cap.JPG
Прегледи:1
Размер:90.4 КБ
ID:5242628

              Дръжката лагерува в двата си края на тефлонови втулки, които лагеруват с невероятна лекота и без никакво осезаемо съпротивление.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:07teflon.JPG
Прегледи:1
Размер:83.7 КБ
ID:5242629

              Избраният профил се надява на дръжката, като така е направен, че няма как да го вкара човек на обратно.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:09assembled.JPG
Прегледи:1
Размер:86.1 КБ
ID:5242630

              Дръжката пасва перфектно на оригиналните жила и чашки и монтажа и е елементарен.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:10mounted.jpg
Прегледи:1
Размер:85.9 КБ
ID:5242631

              Усещането е все едно в началото пружината на карбураторите е по-слаба а после затяга. След тестове в реални условия пак ще пиша, но засега толкова.

              Коментар


              • #97
                От: KTM Adventure 990 (2009) подобрения и поддръжка

                И като става дума за контрол искам да добавя, че съм изумен колко контролируем е този мотор на ниските предавки. Първоначално ми направи впечатление, че е много спокоен по черните пътища, рядко боксува без да го желая и трудно се изправя на задна гума. Не познавайки машината си мислех, че това е заради тежестта и по-голямо сцепление с земята ... просто не можех да си го обясня. Прочитайки повече и запознавайки се по-добре с Адвенчъра се оказа, че има вторични клапи на смукателните колектори, които ограничават мотора до 3-та скорост и се отварят на 4-та и нагоре. Нещо като тракшън контрол. Това което е уникално обаче, е че има софтуер (безплатен), чрез който могат да се регулират кога да се отварят и колко. Реално може да му дадеш повече мощност на определени места или по малко в зависимост от стила ти на каране, настилката която очакваш и икономията която искаш да постигнеш - просто невероятно! Безплатната програма се казва TuneECU (http://www.tomhamburg.net/TuneECU_En/index.html). Може да си я изтеглите и да я разгледате. Все повече и повече ме радва този мотор

                Коментар


                • #98
                  От: KTM Adventure 990 (2009) подобрения и поддръжка

                  Първоначално публикуван от sabin Преглед на мнение
                  ... Реално може да му дадеш повече мощност на определени места или по малко в зависимост от стила ти на каране, настилката която очакваш и икономията която искаш да постигнеш - просто невероятно! Безплатната програма се казва TuneECU (http://www.tomhamburg.net/TuneECU_En/index.html). Може да си я изтеглите и да я разгледате...
                  От всичко написано до момента, за КТМ, това последното ме впечатли сериозно.

                  Събине, очакваме да споделиш резултатите, след като си поиграеш с настройките.
                  Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                  Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                  Коментар


                  • #99
                    премахване на SAS системата

                    SAS (Secondary Air System) е екологична система, която помага на недоизгорелите газове да се възпламенят в оригиналните затворени ауспусите чрез вкарване на свеж въздух в тях. След махането на оригиналните ауспуси тази система вече е излишна, пречи, тежи и само може да създаде проблеми. Ако си ползвате оригиналните ауспуси по добре не я махайте.

                    SAS-а седи зад филтърната кутия като е захванат за долната и половина, но има и един маркуч към капака:

                    Откача се този маркуч:

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:sas_epc_removal_002.jpg
Прегледи:1
Размер:30.0 КБ
ID:5253102


                    След това тези 2 болта и на 2-та цилиндъра:

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:sas_epc_removal_010.jpg
Прегледи:1
Размер:31.9 КБ
ID:5253103


                    буксата за захранване и се меха цялата простотия

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:sas_epc_removal_003.jpg
Прегледи:1
Размер:31.5 КБ
ID:5253101

                    Горните снимки са от 950 Адвенчър, защото не ги снимах докато бяха на мотора.

                    Ето как изглежда моя SAS свален от мотор:

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:sas.jpg
Прегледи:1
Размер:60.8 КБ
ID:5253104


                    И тежи половин кило доста високо (като добавиш, втората капачка, скобите и буксата която отрязах)

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:sas_kg.JPG
Прегледи:1
Размер:69.0 КБ
ID:5253105

                    За да не пищи компютъра към буксата която отрязах запоих 22к резистор и всичко го изолирах обратно в оригиналния шлаух.

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:cable.JPG
Прегледи:1
Размер:128.7 КБ
ID:5253106


                    От алуминиева ламарина с дебелина около 2мм изрязах тапи за дупките на цилиндъра. Не е необходимо да се слага силикон, защото си уплътнение което си седи на цилиндъра.

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:sas_epc_removal_011.jpg
Прегледи:1
Размер:29.2 КБ
ID:5253107

                    Ето и запушена:

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:tapa.JPG
Прегледи:1
Размер:128.0 КБ
ID:5253109


                    На мястото на SAS-а сложих допълнителен бензинов филтър, който да е между бързата връзка и дюзите на прожекционна за да не се запушат от боклуци попаднали във бързата връзка при откачането и когато махам резервоара.

                    На горната дупка където седеше маркуча на SAS-а сложих една тапа от Ямаха WR.

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:tapa+filter.JPG
Прегледи:1
Размер:122.1 КБ
ID:5253108

                    След махането на SAS-а се отвори много място покрай и зад филтърната кутия от всичките тези маркучи и клапи и спестих половин кило което ще ползвам за допълнителни екстри
                    Последно редактирано от sabin; 14-02-11, 00:18.

                    Коментар


                    • От: KTM Adventure 990 (2009) подобрения и поддръжка

                      Покрай махането на SAS-a махнах и филтърната кутия, която е точно над цилиндрите и със сигурност и е доста топло. Затова реших да я облепя в термо-отблъскващо фолио.

                      Преди:
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:before.JPG
Прегледи:1
Размер:145.1 КБ
ID:5253111


                      Сега:
                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:after.JPG
Прегледи:1
Размер:125.3 КБ
ID:5253112

                      Другото което направих е да сложа клапан от XR600R на мястото където имаше отворена тръба до под предния пиньон. Този клапан е така направен, че ако се потопи филтърната кутия във вода се затваря и няма да влезе вода, докато с маркуча водата ще се качи нагоре и ще наводни кутията.

                      Ето го и как стои на мотора:

                      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:onbike.JPG
Прегледи:1
Размер:134.1 КБ
ID:5253113
                      Последно редактирано от sabin; 14-02-11, 00:19.

                      Коментар


                      • Throttle Cam System продължение...

                        Оказа се, че настройването на жилата на газта не е проста работа при този мотоциклет. Проблема идва от там, че моторчето което регулира свободния ход реално бута дросела и трябва така да се регулират жилата, че да не можеш връщайки газта с ръка да се създава съпротивление на това моторче. Реално трябва да се отиде при КТМ дилър да му каже на компютъра да "бутне" моторчето и да се регулира тогава лифта на жилата. Ето как не трябва да са регулирани жилата според мен:



                        На горното видео ясно се вижда как моторчето за празен ход бута цялата дръжка.

                        За да не ми се получава това трябваше да дам на предното жило достатъчно луфт и от задното да регулирам луфта на газта.

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:not_ok.JPG
Прегледи:1
Размер:106.7 КБ
ID:5253200


                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:ok.JPG
Прегледи:1
Размер:100.2 КБ
ID:5253201

                        При грешно регулиране можело да се получи така, че да загасва мотора като върнеш газта и дръпнеш съединителя.

                        Ето и едно видео какво се получава в другият край на жилата. Съжалявам че е на ужасен английски, но малко импровизирано го записах и не бях си подготвил "речника"

                        Коментар


                        • Метален предпазител на радиатора

                          Един от малкото "тунинги" които намаляват тежестта на мотора вместо да я увеличават е смяната на пластмасовият предпазител на радиатора с метална решетка. Плюса на решетката е че кал, листа и треволяк не ти задръстват радиатора, както и клони не могат да се забият в него. Калта се налепва по решетката, но поради наличието на вентилатор това не вреди толкова много на охлаждането в тежки условия.

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:kg_original.jpg
Прегледи:1
Размер:65.6 КБ
ID:5253202


                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:kg_new.jpg
Прегледи:1
Размер:88.5 КБ
ID:5253204


                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:final.JPG
Прегледи:1
Размер:135.1 КБ
ID:5253203
                          Последно редактирано от sabin; 15-02-11, 08:38. Причина: корекция

                          Коментар


                          • От: KTM Adventure 990 (2009) подобрения и поддръжка

                            Малко преди зимата, отивайки на Балкан Офроуд Маратона с новият ми КТМ ми се случи нещо много странно. Бензинът ми беше на свършване, беше много топло и се изправих на степенките и разклатих мотора напред назад ... нещо си играех. За мое огромно учудване при силно дърпане на мотора назад се получи едно прекъсване, все едно че съм натиснал енджин стоп-а. Седнал на седалката не можах да го повторя този "ефект", но прав го правеше всеки път. Така и не разбрах от какво се получаваше това ... поне до скоро, когато прочетох за подобен случай в нет-а.

                            Оказа се нещо съвсем елементарно!

                            Пачия край има една скоба заварена за него за уж по-лесно вадене, което в никакъв случай не е по лесно ... или по не за мен.

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:1.JPG
Прегледи:1
Размер:90.5 КБ
ID:5253336

                            При пренасяне на тежестта силно назад, петата опира този триъгъник и леко отваря пачият крак, които от своя страна има датчик против пребиване и ако е отворен и мотора е на скорост гаси мотора.

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2.JPG
Прегледи:1
Размер:81.8 КБ
ID:5253339

                            Ето и бързият "тунинг"

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:3.JPG
Прегледи:1
Размер:105.6 КБ
ID:5253337

                            И вече петата е далече и няма как да създаде проблем.

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:4.JPG
Прегледи:1
Размер:79.0 КБ
ID:5253338

                            Коментар


                            • От: KTM Adventure 990 (2009) подобрения и поддръжка

                              Тъй като винаги съм обичал да си уплътнявам разни кухини в мотора с полезен багаж реших в тези 2 кухини от ляво и дясно да вкарам по една резервна вътрешна гума.

                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2009_KTM_990_Adventure_side.jpg
Прегледи:1
Размер:78.1 КБ
ID:5253525

                              Гумите ги увих в найлон както са си с талк-а за да са готови за монтаж.

                              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:right.JPG
Прегледи:1
Размер:121.8 КБ
ID:5253527

                              На черните кори надписах коя е предна и коя задна, за да не разглобявам и 2-те като се наложи, че по законите на Мърфи винаги първо ще отварям грешната кора
                              Последно редактирано от sabin; 17-02-11, 10:18.

                              Коментар


                              • От: KTM Adventure 990 (2009) подобрения и поддръжка

                                Там не е ти ли е Safari резервоара?
                                Ако си се отказал от него съм кандидат да го взема

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X