Обява

Свий
Няма добавени обяви.

KTM Adventure 990 подобрения и поддръжка

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: KTM Adventure 990 (2009) подобрения и поддръжка

    Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
    Сибине, съдейки по снимките, което е доста относително, то тавата е направена от стоманен лист, с дебелина около 3 мм. Прав ли съм? Ако да, то колко тежи?
    Виж пост 23...
    Only after the last tree has been cut down,
    Only after the last river has been poisoned,
    Only after the last fish has been caught,
    Only then will you find that money cannot be eaten.

    Коментар


    • #62
      От: KTM Adventure 990 (2009) подобрения и поддръжка

      Не е от стомана а от някакъв твърд алуминии е(дурал може би). Тава от стомана не съм виждал

      Дебелината мисля е е около 3.5мм, но ще я измеря и ще пиша.

      Коментар


      • #63
        От: KTM Adventure 990 (2009) подобрения и поддръжка

        По каталог е 4mm алуминий.

        Някои си поръчаха 5mm "тава" (но без отделение за инструменти)
        На малкия Адвенчър я бях счупил алуминиевата, така че по-дебело е по-добре за мен

        Коментар


        • #64
          От: KTM Adventure 990 (2009) подобрения и поддръжка

          Добавката за инструменти е нежна. Тя е от 2 мм дурал. За хард разходки не става така или иначе.
          Последно редактирано от sabin; 07-01-11, 01:06.

          Коментар


          • #65
            От: KTM Adventure 990 (2009) подобрения и поддръжка

            Първоначално публикуван от Димо Преглед на мнение
            Мони, няма да е лошо да напишеш защо моторът ти умря в Кейптаун. Доколкото и от летище София до Пазарджик не отиде на ход, ще е полезно, както за темата, така и за феновете на големи КТМ ендура.
            А това, за което КТМ наистина заслужава поздравления е поддръжката им в България и конкретно дилъра в Пазарджик. Нито една марка мотоциклети не могат да се похвалят у нас с подобен сервиз и обслужване за съжаление.
            Мони е човек, който обича повече да ги кара моторите, от колкото да ги чопли. Не всеки е монтьорче като мен

            Ей Димо, понеже много ми го хвалиш твоя мотор реших да погледна подготовката ти за пътуването до Памир.

            Човече ти да не си объркал нещо и да си пуснал списъка с ремонта на колата ти?

            Ендуро мотоциклетите обикновенно нямат такива проблеми:

            - смяна на съединител. Оказа се, че не е изтрит. Семеринг на коляновият вал е пропуснал масълце. Малко, но достатъчно за да превърти и да посинеят дисковете. Така, че смяна и на притисквателен и огледален диск, заедно със семерингите по скоростната кутия и тези на коляновия вал ( за този модел два броя с разл. диаметър един зад друг)
            - подмяна на бързите връзки по горивната система (от пластмасови с метални)
            - смяна на ремък (време му беше)
            - смяна на селеновата втулка на диференциала
            - смяна на двата малки лагера на диференциала(които останаха от миналият път)
            - стъпков мотор на инжекциона ( не е сменен, взех си един резервен)


            Странно ... много странно

            А тези туби с масло да не са за 2 смени?

            На колко километра ти протече семеринга на съединителя казваш?

            Добре че нямаш водна помпа, че представим си какво щеше да е тогава

            хихихи

            Коментар


            • #66
              Shark Fin - Предпазител на задния спирачен диск

              На всичките ми мотори ползвам Shark Fin и всичките изглеждат по зле от войнишко канче, което показва че работят. Затова и на новия ми мотор реших да не пропусна тази екстра, знаейки колко ми е акъла и как задължително някога ще се зачукам на място където не е за този мотор.

              Най здравия предпазител, който съм срещал е този на Scotts Performance и затова реших за този тежък мотор да не правя компромиси. На сайта им за съжаление има една снимка на всички модели и нямаше как да видя как ще стой на КТМ-ма.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:199lg.jpg
Прегледи:1
Размер:142.7 КБ
ID:5241628

              Ето как изглежда реално:

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:new.jpg
Прегледи:1
Размер:73.8 КБ
ID:5241629

              За съжаление обаче се оказа, че този sharkfin не става за моя мотор въпреки, че са го обявили за KTM Adventure 990 2009, а освен R модела всички други имат ABS

              Оказа се че няма място за буксата за ABS:

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:no_ABS.JPG
Прегледи:1
Размер:141.5 КБ
ID:5241630

              Също се оказа, че е по-широк и даже не може да влезе в шарнира
              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:wider.JPG
Прегледи:1
Размер:37.8 КБ
ID:5241631

              Направих шаблон по оригиналната част с точна позиция на ABS сензора и ми изработиха на фреза липсващото ухо. След това Юлката го завари супер прецизно. Отнехме от широчината за да стане като оригиналния. Оказа се че се наложи да отнемем само от средната част и здравината на детайла остана същата. Всичко заспа и ето финалния продукт.

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:ABS_Sensor.JPG
Прегледи:1
Размер:158.8 КБ
ID:5241633

              Натиснете снимката за да я уголемите

Име:final.JPG
Прегледи:1
Размер:149.7 КБ
ID:5241632

              Разстоянието на ABS сензора е спазено и всичко работи перфектно

              Сега спокойно мога да си блъскам по камъните от тази страна

              Коментар


              • #67
                От: KTM Adventure 990 (2009) подобрения и поддръжка

                Първото нещо, което винаги правя с новите ми мотори е да им смажа с морска грес всички дълги болтове, лагери по амортисьорите и оси. Също не забравям и конусните лагери на мостовете на предницата. За мое учудване този беше 1-вият мотор със солидно смазана ос на шарнира. Общо взето всичко беше добре смазано. Личи си че мотора е направен за хора, които не си търсят причина да си разглобяват моторите

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:PC103016.JPG
Прегледи:1
Размер:104.4 КБ
ID:5241634

                Най подходящата грес за целта, която съм намерил е quicksilver морска грес. Дори и да проникне вода, за нея това не е никакъв проблем и ръжда никога не се появява. Пише даже че издържа на солено вода!

                Коментар


                • #68
                  От: KTM Adventure 990 (2009) подобрения и поддръжка

                  Като спомена ръжда, може ли да споделиш как предпазваш всичко метално по мотора от ръжда.
                  Това, което сипват по пътищата зимата, е нещо страшно.

                  Коментар


                  • #69
                    От: KTM Adventure 990 (2009) подобрения и поддръжка

                    Първоначално публикуван от sabin Преглед на мнение
                    ...
                    Ей да не ти каже нещо човек
                    Щом те интересеува подготовката на моя мотор преди пътуване 20 хил.км., да ти кажа с две думи:
                    - смяна на съединител: съединителят е сух, както си писал няколко поста напред и изкарва над 100 хил.км. Семеринг на коляновия вал при мен беше изпуснал и го смених на 60 хил. за съжаление заедно със съединителя (защото го омаза).
                    -бързите връзки по маркучите не бяха за смяна, но са пластмасови и стареят. Моторът ми не е нов(вече е на 82хил.км). Затова ги подмених с метални (стотинки някакви).
                    -ремъка трябва да се хвърли след 40х.км. Аз го смених на 58х.км. и си го запазих, щото е като нов.
                    -селеновата втулка не я смених -оставих я.
                    -двата малки лагера на диференциала подмених . Ето тук съм писал кое, как Смяна семеринг на диференциала на BMW R1150GSA . Краткият отговор на въпроса ти е "Семеринг на диференциала на около 40 000км"
                    - стъпков мотор на инжекциона : Аз не съм много сигурен, че знаеш това как изглежда и се чудя що ти трябва да го знаеш, обаче е на такова място, че може лесно да се тресне. И понеже не си падам по "тунинг манията" не взех туратехските защити, а просто си сложих един " в джоба" и още си е там
                    И за маслото ти казах, за това се ебаваш сега
                    Взех 6 литра. За една смяна и доливане. И върнах 2...

                    А водна помпа освен, че нямам, нямам и нейните 4-5 кг Май всички коли имат такова нещо и май някои мотори, ма не знам за какво е точно ... На дядо МЗта нямаше, на баща ми Ирбит-а и той нямаше ... и моят - няма.

                    Пък Мони да си кара мотора ... Ма то не става само с каране. Бензиновата помпа на КТМ950 е пълен боклук, също както и хидравличната на съединителя, която са изхвърлили още гаранционна. Това, че неговата бензинова е изкарала 65х.км е късмет някакъв. Тока, който протича при управлението ѝ е твърде голям, което прави неудачно предаването му чрез контактни клеми. Те от своя страна нагарят и помпата спира.Обикновено тя просто започва да прекъсва (съответно и двигателя) и да хвърля искри, но има случаи и на запалване. Отделно тя не е водозащитена, което само спомага всичко това да се случи.
                    Този проблем има различни решения. Слагат кабели ( вместо контактните пъпки), съответно променят и платката, което намаля тока, както и оборотите ѝ, но това не пречи ... Като има решения, платката да остане в помпата или да се извади навън. При всички случаи се мисли и за херметизирането (заради дъжд, реки или просто конденз), за което производителя не е помислил. При помпата на КТМ 990 този проблем е поредният отстранен и тя не дава ядове, но пък има други В тази връзка с нетърпение чакам да разкажеш за тунинга на горивната система на 990. Кое, кога, защо ...

                    Отделни са грижите за чистотата на горивото, броят и позицията(преди, след помпата) на горивните филтри. Но затова трябва да знаеш, къде се намират тези филтри примерно... Отделно е безсмислено да натискаш "червеното копче", докато акумулатора ти умре и той, и после да търсиш откъде да дадеш ток, а не да чистиш помпи, филтри и т.н.
                    Ей за такива неща са ми интересни и ми се говори, а не да се правя на човек от рекламния отдел на КТМ, преди съкращение на отдела поради слаби продажби примерно
                    Моторът си е много хубав, но си иска поддръжка и познаване. И това, че е рейсинг не те прави рейсър автоматично по никакъв начин.
                    И когато разговора премине в "Само БМВ/КТМ/Хонда" и "Да живей", предпочитам да не участвам.
                    Аз примерно никъде не съм писал, че "Като обелиш портокала, отвътре е манджа с грозде", ма на теб мога да ти го кажа, щото обичаш плодовата салата
                    Последно редактирано от Димо; 07-01-11, 16:48.
                    ______2
                    Е = MZ

                    Коментар


                    • #70
                      От: KTM Adventure 990 (2009) подобрения и поддръжка

                      Димо, ще разкажа всичко - обещавам!

                      Добра идея е да постнеш едно мнение в темата ти за подотовка какво е било излишно от тези неща и какво ти е липсвало

                      Коментар


                      • #71
                        От: KTM Adventure 990 (2009) подобрения и поддръжка

                        Димо, какви бързи връзки сложи на горивото? Имат ли клапани от двете страни? От къде ги взимаш?

                        Коментар


                        • #72
                          От: KTM Adventure 990 (2009) подобрения и поддръжка

                          Първоначално публикуван от Димо Преглед на мнение

                          Пък Мони да си кара мотора ... Ма то не става само с каране.
                          Ооооо...става,става...за твоя информация от тези 65,000км,малко повече от 50,000км са изминати все по турове,далечни и близки и за сега не си спомням любимия мотор да не ме е завел и върнал до там и обратно....хихихи

                          А иначе си прав...не съм "рейсър",ама като му навия "масура" се чувствам като такъв и това много ме кефффииии,защото мотора наистина е "READY TO RACE"
                          търся си подписа....

                          Коментар


                          • #73
                            От: KTM Adventure 990 (2009) подобрения и поддръжка

                            Първоначално публикуван от T-Mac Преглед на мнение
                            Като спомена ръжда, може ли да споделиш как предпазваш всичко метално по мотора от ръжда.
                            Това, което сипват по пътищата зимата, е нещо страшно.
                            Мотора няма нужда от предпазване на нищо освен осите, лагерите ... общо взето всичко затворено, където може да влезе вода и да си стои и ръждата да работи.

                            Както вече писах ползвам изключително устойчива грес:

                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:gres_small.jpg
Прегледи:1
Размер:73.6 КБ
ID:5241659

                            Купувам я от магазин за морски неща на бул. Христо Ботев №21, но предполагам я има и в други подобни магазини.

                            Коментар


                            • #74
                              От: KTM Adventure 990 (2009) подобрения и поддръжка

                              Е, аз от мотори не разбирам, но пък ми е съвсем ясно, че тази тема, е една от най-информативните напоследък... и заслуга за това имат всички участници, защото само с такава "яростна опозиция", могат да се намерят и най-малките кривици на една машина... Въпреки, че според мен 4 колела са си по-добре и на мен ми стана интересно... Единственият проблем на темата засега, е липсата на някой с новата Ямаха... да се надяваме, че и това ще стане...

                              Но със сигурност, всеки който си избирам мотор, ще е добре внимателно да прочете всичко буква по буква...
                              Последно редактирано от Венцислав Петров; 07-01-11, 19:44.
                              VPetrov.photography

                              Коментар


                              • #75
                                От: KTM Adventure 990 (2009) подобрения и поддръжка

                                А според мен , най- важното ИЗОБЩО не е с какво ще се обикаля , а ДА СЕ обикаля. А всеки да си го прави както си иска. Например един се доверява на техниката и не иска да я познава добре , защото си мисли , че за техническа грамотност си има хора . Друг (като мен ) си мисли , че и на 100 км да тръгнеш да ходиш , е важно да знаеш техниката ти как работи . Понякога може човек да се вкара във филм и за някаква елементарна глупост( примери има много , ама да не разводнявам , че май се получи спам). Вижте само Дъг какво кара и къде ходи (ама си знае всяко чаркче по мотора) . Имам питане: Някъде тука Ива беше пуснала супер тема за класификацията на моторите , която се скъсах да ровя , ама не мога да намеря. Някой може ли да ми помогне ? И още : Има ли друго КТМ-ендуро освен голямото с 2 цилиндъра? Сори за спама>

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 3 потребители онлайн. 0 потребители и 3 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X