Здравейте от скоро съм собственик на Тенеренце 660кубиково 92г.
Доволен съм от машинката, изчетох повечето теми от колегата ЕМО, който ги е систематизирал. Намерих си и мануали за мотора, както си списък със ОЕ номерата на частите за което съм благодарен на колеги от този и други форуми.
Но като новак за този мотор имам чуденки и се надявам да помагате
Моторчето ми се оказа по някво стечение на обстоятелствата при мен не съм го търсил точно конкретно. Двигателя ми е здрав засега, на 45 000км. е (толкова показва) за 3 седмици каране забелязах, че не гори масло, аспуха ми е тъмен от богата смес но няма следи от масло. Отворих го почти до цилндъра но нямаше следи от масло. Четох че този двигател има проблем с лагери на колянов и като ги разбият тропат здраво. Моя май е от малкото които не тропат и работят плавно.
Имам проблем с жилото на оборотомера, скъсано е и като го отворих беше ръждясало. Даже забелязах че тече вода от кожуха, предполагам това е помогнало да се скъса. Някой сблъсквал ли се е с тоя проблем?
Другото е че ми предстои да сменям верига и зъбаци. Какво може да ми препоръчате да сложа, сега е с оригиналните. Мисля да го карам асфалт и черно и малко горско(знам че е тежко).. Какви зъби да подбера, някой правил ли е експерименти?
Има ли място в София от където си купувате части на добри цени. Знам ги повечето мотомагазини защото карам от доста време но питането ми е дали има някое на добри цени?
Ами май е това, макар че ще се сетя и още нещо.
Също ще ми е от полза да прочета мнения от хора карали такива машини и отзивите им.
Поздрави на всички Бижо Бижев
Доволен съм от машинката, изчетох повечето теми от колегата ЕМО, който ги е систематизирал. Намерих си и мануали за мотора, както си списък със ОЕ номерата на частите за което съм благодарен на колеги от този и други форуми.
Но като новак за този мотор имам чуденки и се надявам да помагате

Моторчето ми се оказа по някво стечение на обстоятелствата при мен не съм го търсил точно конкретно. Двигателя ми е здрав засега, на 45 000км. е (толкова показва) за 3 седмици каране забелязах, че не гори масло, аспуха ми е тъмен от богата смес но няма следи от масло. Отворих го почти до цилндъра но нямаше следи от масло. Четох че този двигател има проблем с лагери на колянов и като ги разбият тропат здраво. Моя май е от малкото които не тропат и работят плавно.
Имам проблем с жилото на оборотомера, скъсано е и като го отворих беше ръждясало. Даже забелязах че тече вода от кожуха, предполагам това е помогнало да се скъса. Някой сблъсквал ли се е с тоя проблем?
Другото е че ми предстои да сменям верига и зъбаци. Какво може да ми препоръчате да сложа, сега е с оригиналните. Мисля да го карам асфалт и черно и малко горско(знам че е тежко).. Какви зъби да подбера, някой правил ли е експерименти?
Има ли място в София от където си купувате части на добри цени. Знам ги повечето мотомагазини защото карам от доста време но питането ми е дали има някое на добри цени?
Ами май е това, макар че ще се сетя и още нещо.
Също ще ми е от полза да прочета мнения от хора карали такива машини и отзивите им.
Поздрави на всички Бижо Бижев
и се надявам, че повече с този проблем няма да се сблъсквам.
Не знам защо сте си наумили да го мушите в гората този мотор, но той определено не е за там. Този модел е тежък за гора. Трябва да се олекоти. Това означава да му се махнат спойлерите, роубарите, (ако има), да се смени предният калник и т.н. Включително и упражнението, което се каните да направите със задното колело от 17 на 18. Аз не виждам никакъв смисъл в това. Точно този модел на Ямаха е създаден за пътешествия по черно и лоши пътища, но много добре и икономично си върви и по асфалт с много багаж. Но за гора определено не е ! Много по-добри за гора са моделите на Ямаха ХТ-Е, или ХТ-R. Те са създадени точно за хард офроуд.
Коментар