Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Shaft Effect

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

    Първоначално публикуван от ЗМЕЙ Преглед на мнение
    ... да уточнят и от кой род е
    От женски, разбира се!

    Митко (ЗМЕЙ), аз предлагам по-прост начин, за доказване на тези свръхестествени явления. Събираме се, и тези които искат да ни покажат как се вдигат задници го правят по трасе с предварително поставени височинни маркери, а ние снимаме клипове, после гледаме клиповете и ако сме сбъркали, извиняваме се официално с каса бира...

    Що се отнася до повдигане на задниците на колите, снощи разговарях с един колега-джипар, който постоянно експериментира с окачвания... След последните, поредни преработки, при ускоряване на джипката му, заницата действително се повдигала, но там причината е в разположението на захватите на А-рамената на задния мост.

    Сещам се и за още един подобен куриоз при БМВ. Вероятно това касае само 1200 GS, но при спиране, мотоциклетът не "забива" предницата, а целият "кляка". Обяснението е съвсем прозаично - активно окачване, което се грижи за комфорта на мотоциклетиста...
    Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
    Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

    Коментар


    • #17
      До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

      Нека да спестим усилията за доказване на грешни твърдения.
      Вероятно колегите имат предвид лост от първи род, където земното кълбо е диференциала, а скоростната кутия - Архимед :



      Едва ли, някой би започнал подобен безсмислен спор, ако беше разгледал отблизо въпросния агрегат, който отвън изглежда така:



      Това, в което се вярва, че в "определени условия" се превръщало в лост въпреки наличието на две карета и шлици !!! изглежда така :





      Не е необходимо човек да е държал в ръка "полуоската" за да се досети, че всякакви сравнения с откритието на Архимед са неуместни ...



      С горните примери искам само да припомня, че е невъзможно да се издърпаш сам за косата, колкото и "рязко, силно и в завой" да си причиняваш тази болка, въпреки че случаят е описан от един господин с благородническо потекло, известен в литературата като Мюнхаузен.
      ______2
      Е = MZ

      Коментар


      • #18
        До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

        Според мен навлизате в едни доста излишни теории, при които всеки е прав за себе си.
        Резултат от спора определено няма да има.
        Който иска кардан ще кара кардан. Който иска верига ще кара верига.
        Основните плюсове и минуси мисля са ясни. Всичко останало е наддумване.

        Коментар


        • #19
          До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

          Здрасти пак!
          Не знам защо така настръхнахте всички, но то и няма особено значение.
          Сигурно заради хапливите ми подмятания по адрес на БМВ И Хрлей. Е то е на майтап веееее. Нали заради това слагам усмивчици. Да се знае, че е майтап. Но както и да е.
          Разбирам, че нищо не сте разбрали от обясненията ми (освен Иван) но аз и не съм очаквал друго. Точно за това казах, че ми е много трудно да го обясня само с думи без нагледно да показвам какво се случва. И ето, че наистина излязох прав, че не мога само с думи да го обясня.
          Змей, при автомобила окачването няма нищо общо и няма как да се получи подобно повдигане. Ако окачването беше на еднораменен шарнир с интегрирано предаване, както при мотоциклетите, то щеше да се повдига също така. Да, ама такъв автомобил няма. В същност лоста не е самият кардан сам по себе си, а в комбинация с кожуха около него. В същност самия кожух, който играе роля на заден шарнир, или на носещото рамо на окачването повдига мотоциклета. Това повдигане съвсем не е 4 пръста, както преувеличи CJ. Доста по-малко е но си е голям минус.
          И тук не говорим за инерционни моменти на коляновия вал. Тук става дума за чисто механично преместване на пиньона посредством короната, завъртайки се по оста на короната в посока нагоре. Тоест, лоста за който говорех. Нали сте чували онзи закон, че всяка сила поражда равна на себе си но с обратна посока сила? Ами това е то. Оффф... Не става само с думи. Някой ден като се срещнем с някой от вас с удоволствие ще обясня нагледно какво съм имал пред вид. До тогава предлагам на по-разсъдливите люде да се абстрахират от предубедеността си и да си кажат:
          "Ами, ако тоя смешко SAMURAI е прав? Я да се опитам да проумея какво точно се опитва да обясни. Може да са глупости, но може и да има логика в това, което говори. Я чакай да прочета внимателно и да се опитам да си го представя."

          Какво губите ако го направите? Ако наистина аз се окажа "глупчо смешков", то тогава нищо не губите и хубаво ще се посмеете за сметка на глупчото, но ако отричате твърденията ми безусловно и плюете по мен, а един хубав ден се окажа прав? Е, тогава пак аз ли ще съм глупчото? Не са ли достатъчно разумни тези доводи?
          Аз не твърдя, че кардана е за боклука, а че има недостатъци, както веригата например. Всеки сам си избира кое му допада. Точно заради това се произвеждат и карданни и верижни предавки. За всеки по нещо.

          Щом моето твърдение така ви дразни и ви е толкова неприятно, то аз ще спра да защитавам твърдението си и няма повече да ви обяснявам какво имам пред вид. Просто ще замълча, но ще следя редовно темата в очакване един ден да стигнете сами до "мойта истина". Тя в същност не е моя истина. Аз доста съм я отричал и с много труд успяха да ме убедят, че не съм прав и да ме накарат да потърся отговора. Е, не само ме убедиха, но след, като го потърсих го и намерих. Успях да го почувствам. Както и да е. Спирам да дрънкам, докато сами докажете правотата ми.
          И не се сърдете за шегите ми за БМВ и Харлей.
          Последно редактирано от SAMURAI; 15-07-09, 16:29.
          "Всеки струг - танк! Всеки шлосер - войн! Всеки детайл - бомба в лицето на империализма!"

          Коментар


          • #20
            До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

            Само за протокола, че да не останат заблуди.

            При автомобилите с цял мост го има същото явление но то се изразява не в повдигане на автомобила, а в надигане предната част на задния диференциал нагоре. Там това движения се обира от ресьорите респективно от пружините и стабилизиращите щанги.

            Коментар


            • #21
              До: Ефектът "SAMURAI"

              Тук вече спокойно може да продължим дискусията. Никой няма да ни пречи, но и тя няма да има претенции за техническа. Това последното ще остане така до обоснованото теоретично и емпирично доказване на твърдението, след което доказателствата ще се върнат в сериозния раздел, а явлението вече ще си има име (като авторът му може да си го кръсти и по друг начин), когато то тръгне да се легитимира пред широката публика . Заглавието е работно.

              Аз, доколкото съм застанал от "другата страна", на тези които песимистично гледат на доказателствата за наличие на Ефекта SAMURAI ще продължа с аргументите против.

              Напълно разбирам това, което се опита да ни обясниш и то може би щеше да има някакви основания ако пиньона беше зацепен с короната в единия си край, а другия му нещо там продължава към полуоската, кардана и т.н. с твърди връзки, но това не е така...В двата му края има точно 2 лагера! Това прави невъзможно движението му "нагоре, обикаляйки короната" доколкото и пиньона и лагерите и короната са част от едно нещо - диференциал. От там и примера, който написах с "изтеглянето за косата".
              Силите, които действат са много, само че - ето ти загадка. Движението е въртеливо (това на кардана и пиньона). Сега си представи каква е силата и посоката на тези "обратните по големина и посока"

              Ето още няколко снимки, в които може да се разгледа целият възел и от които става ясно защо пиньона не може да се движи, като стрелка на часовник, обикаляйки по короната.





              Тук разбира се въобще не искам да коментирам никакви чувства.
              Кой, какво , как чувствал ... са си някакви чувства.
              Тези работи (чувствата) по принцип са си необясними. Поетите успяват сякаш, защото много хора твърдят, че са се разчуствали след прочетеното.
              Разбира се, че е възможно и диференциалът да бъде възпят в стихотворение, но ще цитирам един от преподавателите си по Физика в ТУ:
              " Езика на инженера, това са графики, формули, диаграми и чертежи"
              ______2
              Е = MZ

              Коментар


              • #22
                До: Ефектът "SAMURAI"

                А бре Димо ти само заради тая тъпа и безмислена дискусия ли си разглоби мотора?
                Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                Златомир Попов - Forry

                Коментар


                • #23
                  До: Ефектът "SAMURAI"

                  )))) Владич, и аз за това си мислех ))....а иначе към Самурай
                  -Хората са чувствителни на тема кардан ! Не може да кажеш на човек ,който примерно се е оженил скоро- Абе, на жена ти и е леко крива физиономията !
                  Така ,че в тази дискусия чувства винаги ще има !

                  Коментар


                  • #24
                    До: Ефектът "SAMURAI"

                    За какви чувства иде реч?
                    Най-малко аз мога да бъда обвинен в пристрастност, защото единствения мотоциклет с кардан, който съм карал е М... и то преди 35 години... Нито се въртеше, нито си вдигаше задницата... Друг е въпросът, че тука се развиха едни "теории" от хора без теоретична подготовка.

                    Въпреки всичко, предложението ми за експеримент остава в сила!
                    Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                    Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                    Коментар


                    • #25
                      До: Ефектът "SAMURAI"

                      Аз от всичко на света най мразя теоретиците , винаги са дървени философи

                      Няма нужда да се изписват 100 страници и да трупаме излишни постове !
                      Вземете да покарате 10 мин. сузуки интрудер примерно и ще разберете за какво говорех .....
                      А и както написах това е голям недостатак за МЕН , то хора всякакви даже на някой им харесва да ги е...т
                      Човек първо е изобретил колелото а после премазаните животни !

                      Коментар


                      • #26
                        До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

                        Първоначално публикуван от Жоро XR 600 Преглед на мнение
                        Само за протокола, че да не останат заблуди.

                        При автомобилите с цял мост го има същото явление но то се изразява не в повдигане на автомобила, а в надигане предната част на задния диференциал нагоре. Там това движения се обира от ресьорите респективно от пружините и стабилизиращите щанги.
                        Това явление съм сигурен че се дължи на факта ,че моста завърта гумите,а не кардана диференциала.Ако е обратното,мислиш ли че този кардан(дълга куха тръба)ще издържи?
                        А дали при спиране,този диференциал не започва да сочи земята по същия начин,както небето при тръгване?
                        Също така,за да има изместване,освен лост трябва да има опорна точка,а в случая и двете липсват
                        Последно редактирано от kalin09; 15-07-09, 23:24.
                        Калин Владов,09РСПБЗН

                        Коментар


                        • #27
                          До: Ефектът "SAMURAI"

                          Много се радвам, че разговора върви в тази посока. Значи решението ми да е на Стъргалото е правилно

                          Ето, още един поет/художник се съгласи, че всичко било чувства

                          CJ_ аз не съм виновен, че докато сме ходили на училище сме карали и мотори ...
                          Обаче, като става дума за сили, закони ... някакви, не може да се ръси ей така Всъщност може, но тук. На стъргалото.
                          Споко, тук постовете не се броят.

                          ВладиЧ, аз съм от хората, дето някой, като им каже нещо и се втурват да си разглобят мотора, щото да проверя "дали пък не и е крив носа"
                          Не е това. Смених семеринг. Консуматив. Впрочем, това също надълго и нашироко ми беше обяснявано как и защо не може да стане в БГ ...
                          Е, може. Т.е. някои могат, други-не. Нищо ново.

                          А по повод чувствата, да ви споделя. Когато тръгна рано сутрин, без да съм закусил, лятно време, след около 400-450 км, след обед, около 14-14:30 чувствам, че ужасно ми се доспива и ми се прищяват едни работи. При R6-цата не беше така, при F-ката също, за ЧЗто да не говорим! Чудя се това от вибрациите на боксера ли е или от що? Може би изпадам в резонанс?!? Вероятно честотата им е грешна. Обаче, чувството, като цяло не е неприятно. Даже ми се иска, това дето ми се ще. При вас как е? Чух, че при Хаябуса - та го има същия проблем.
                          ______2
                          Е = MZ

                          Коментар


                          • #28
                            До: Ефектът "SAMURAI"

                            За тези, на които им се чете, ето го и ефектът, обяснен теоретично.

                            http://books.google.gr/books?id=84hF...hl=en&pg=PT288

                            Коментар


                            • #29
                              До: Ефектът "SAMURAI"

                              Първоначално публикуван от Zois Преглед на мнение
                              За тези, на които им се чете, ето го и ефектът, обяснен теоретично.

                              http://books.google.gr/books?id=84hF...hl=en&pg=PT288
                              Което затвърждава мнението ми, че някой е прочел набързо изводите и е почувствал след това ефекта...

                              А случайно някой да е усетил ефекта от ускорението на Корьолис? Има го при повечето автомобили, както и при боксерите на БМВ...

                              Първоначално публикуван от kro Преглед на мнение
                              ... Даже ми се иска, това дето ми се ще...
                              Димо, това си е за "Бисери и блясъци".
                              Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                              Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                              Коментар


                              • #30
                                До: Ефектът "SAMURAI"

                                Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
                                Което затвърждава мнението ми, че някой е прочел набързо изводите и е почувствал след това ефекта...
                                Дали е почуствал ефектът след като е прочел изводите или преди да ги прочете, не мога да зная. Аз самият никога не съм карал мотор с кардан, както и ти в последните 35 години (според това, което твърдиш), така че от тази гледна точка, ние не знаем, как стоят нещата на практика и не можем да изказваме меродавно мнение.

                                На теория обаче, ефектът е доста добре описан, а също така и, какво правят отделните производители за минимизирането му.

                                Сега очаквам (след като се намери теоретично доказване на твърдението) темата да се върне в подходящия раздел с подобаващо заглавие.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X