Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Shaft Effect

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Shaft Effect

    Първоначално публикуван от SAMURAI Преглед на мнение
    За кардана CJ е прав. Кавазаки са първите и единствените до момента, които успяха да се справят с този проблем и за пореден път показаха на БМВ, а и не само на тях как се правят мотоциклети с кардан, а и по принцип как се правят мотоциклети като цяло. ......
    Първоначално публикуван от the slow heart Преглед на мнение
    .....пак ще напиша,
    интересна ми е темата, откъде почерпахте тая информация,
    дайте малко да почета и аз, не бъдете така голословни ......
    Добре колега. Все пак ще опитам да ти обясня. При потегляне, или ускоряване се проявява неприятен страничен ефект, изразен в надигане на задницата на мотора, което нарушава стъбилността му. Особено при ускоряване в завой. Много гадно. Как се случва това? Пиньона в диференциала се завърта спрямо короната така, че короната да се завърти в посоката на движението на мотоциклета. Тоест зъбите на короната в задната и част се движат на горе, а в предната и част (към двигателя) се движат на долу. Приемаме, че задното колело е "бетонирано" неподжижно към асфалта. Какво ще се получи тогава? Пиньона се стреми да завърти короната натискайки зъбите в предната и част (към двигателя) на долу към земята за да се завърти колелото по посока на движението. Тъй, като гумата е "бетонирана" короната не може да се завърти и тогава пиньона започва да се "катери" на горе по короната. Тъй, като кардана е закрепен към пиньона, той започва да се движи подобно на стрелка на часовник. Задната част на кардана (към пиньона) остава фиксирана към центъра на колелото, а предната му част (към скоростната кутия) започва да се повдига. Получава се лост. Тоест, кардана се вдига на горе, и по този начин повдига целия мотор. В нормални условия при небетонирана гума при рязко потегляне, или ускорение гумата създава съпротивление и се опитва да не се завърти, а пиньона от своя страна се стреми да я завърта все по силно и така, започва постепенно да се "катери" по короната. Това е като да тичаш на горе по ескалатор, който се спуска. Ако тичаш достатъчно бързо ще се изкачиш, въпреки, че стълбите се спускат. Представи ли си го? Това е елемнтарна механика. Само с думи по-добре не мога да го обясня. Ако се срещнем някой ден ще ти го обясня нагледно. Дано съм бил полезен.
    Последно редактирано от SAMURAI; 14-07-09, 15:25.
    "Всеки струг - танк! Всеки шлосер - войн! Всеки детайл - бомба в лицето на империализма!"

  • #2
    До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

    С интерес прочетох обясненията... Не е елементарна механика, а обикновена динамика, която впрочем е част от теоретичната механика, ако говорим за наука.

    Колега, имам конкретен въпрос, Вие лично, усещали ли сте това, или информацията Ви е от сорта, ЕЖК?

    Всъщност, тук доста хора карат машини с кардан, интересо би било и тяхното мнение.
    Последно редактирано от giorgio; 03-10-09, 10:44.
    Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
    Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

    Коментар


    • #3
      До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

      Аз съм го усещал ! много е отчетливо наприлер на интрудера на FJ-тата , при БМВ е по-слабо усезаемо но ГО ИМА

      Какво е ЕЖК ?
      Човек първо е изобретил колелото а после премазаните животни !

      Коментар


      • #4
        До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

        Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
        ... Не е елементарна механика, а обикновена динамика, която впрочем е част от те3оретичната механика, ако говорим за наука....
        Е да де. Динамиката, както и статиката са част от механиката. Демек това е механика. Нали аз точно това казах?

        Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
        ...Колега, имам конкретен въпрос, Вие лично, усещали ли сте това, или информацията Ви е от сорта, ЕЖК?....
        Не знам какво значи ЕЖК. И да. Усещал съм го лично. Имал съм два мотоциклета с кардан. Една Ямаха XJ750 Миднайт максим и една Хонда CX500 и съм карал доста други, като Сузуки интрудер 700/750/800/1400/1500, Вулкан 1500, БМВ (много се смях на германците) и други. Този ефект се усеща най силно при рязко потегляне и при рязко ускорение. При движение на право не пречи, но в завой е доста неприятно, особено при по-голям наклон на мотоциклета.

        Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
        ...Всъщност, тук доста хора карат машини с кардан, интересо би било и тяхното мнение.
        Е, мойто мнение, като на бивш карданаджия го имаш. Може и другите да се изкажат. Но не очаквай бавнокаращите да са го усетили и да им е пречило.

        Ако тярбва да съм честен единственния мотоциклет с кардан, който бих карал, е новата Кава, която има поведение на мотоциклет с верига. А ремъчната предавка изобщо не пее в хора. "Краде повече мощност" Няма свобода на корекция на предавателните числа и калта я убива мигновено. Да не говорим колко по-скъп е ремъка от веригата. И не е вярно, че ремъчните колела не се сменят. Набития в ремъка прахоляк става като шкурка и яде зъбите на колелата, а самите колела са още по скъпи от пиньоните на веригата. За мен ремъка не е никакво решение на нищо. Точно поради тази причина не е така разпространен сред производителите на мотоциклети. Е, Харлей ги ползват много, но пък от друга страна харлей са известни с факта, че не са способни да произведът качествен мотоциклет. Доста японски "чопъри" също ползват ремък, но това е с цел да приличат на Харлей. Това се прави с цел да се впишат в тази пазарна ниша на фанатични фенове. Също така не е вярно, че кардана е по-здрав от веригата. При сериозни натоварвания, като кантарене и бърнаути каретата на кардана постепенно си отиват за винаги. Дори смея да твърдя, че каретата са много по-чусвтителни към ударни натоварвания от колкото веригата. Веригата притежава известна еластичност, но и тя не е безкрайна.
        "Всеки струг - танк! Всеки шлосер - войн! Всеки детайл - бомба в лицето на империализма!"

        Коментар


        • #5
          До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

          ЕЖК=Една Жена Каза...

          При БМВ може да се наблюдава леко завъртане около надлъжната ос, когато мотоциклетът е вдигнат на централна стойка и рязко се подаде газ. Това завъртане се дължи на ускорението на коляновия вал, чиято ос е разположена по посока на надлъжната ос на мотоциклета. Не е за пренебрегване и фактът, че при подобен опит карданът е неподвижен. При каране, не би могло да се получи толкова голямо ускорение на коляновия вал и съответно усилието, което се явява нормална реакция на ускоряващата се маса на колямовия вал е пренебрижимо малко...
          Ако все още имате някакви съмнения, то до колкото си спомням, при БМВ коляновия вал и карданът се въртят в противоположнио посоки, т.е. дори и да има някакви моменти от ускоряващи се маси, то те би трябвало да се уравновесяват взаимно.

          Няма да коментирам какво се случва с усилията в зъбните колела, защото това е абсурдно, дори като постановка.
          Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
          Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

          Коментар


          • #6
            До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

            Не не , не по надлъжната ос !
            Пример караш си с 80-90км/ч на 2-ра ! Това е някаква средна газ и рязко подаваш всичката на мотора задницата се повдига с 4 пръста ( както на ускоряващ хеликоптер ) !
            Човек първо е изобретил колелото а после премазаните животни !

            Коментар


            • #7
              До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

              Първоначално публикуван от CJ_ Преглед на мнение
              Не не , не по надлъжната ос !
              Пример караш си с 80-90км/ч на 2-ра ! Това е някаква средна газ и рязко подаваш всичката на мотора задницата се повдига с 4 пръста ( както на ускоряващ хеликоптер ) !

              Имах аналогичен случай. Със старият ми Ве-Макс в тази ситуация просто се опитваше да ми скъса ръцете. Отзад пушек.
              ...TO THE LAST BREATH...ОФРОУД РАЛИ ''ЧЕРНО МОРЕ 2018''- 15 ГОДИНИ ЗАЕДНО

              Коментар


              • #8
                До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

                Ъъъъъъъъ ... разни дървени философи и тук налазиха.

                Ще замоля всезнаещия Чефо да се въздържа от леенето на мозък в този раздел - сигурен съм, че ще се оправим все някак си без него.

                Благодаря.

                Коментар


                • #9
                  До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

                  Тази дискусия ми е много странна.
                  Говори се за някакъв невероятен, супер проблем на мотоциклетите с кардан?! Той е толкова голям, че в завой направо не се трае ... и може да се обясни само с ръкомахане на маса, ако са ти свободни ръцете
                  Аз бих искал да кажа, че не знам за какво говорите, и че когато "дам 'сичката гаС " на първа или втора, моят карданен мотор елегантно повдига предната си гума ... на педя, две или повече от земята.

                  А това с "катеренето на пиньона" и "застопорената гума" е несериозно.
                  ______2
                  Е = MZ

                  Коментар


                  • #10
                    До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

                    Първоначално публикуван от ЗМЕЙ Преглед на мнение
                    Ъъъъъъъъ ... разни дървени философи и тук налазиха.

                    Ще замоля всезнаещия Чефо да се въздържа от леенето на мозък в този раздел - сигурен съм, че ще се оправим все някак си без него.

                    Благодаря.
                    Е да, ама в случая "всезнаещия" е прав. Макар че го е обяснил в стил ЕЖК

                    Коментар


                    • #11
                      До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

                      Иване, лесно е да кажеш, че някой е крив или прав. Само четири букви са. По-трудно е да ни обясниш защо ? Ще се радвам на компетентно мнение съответно - не в познатия ни вече стил.
                      ______2
                      Е = MZ

                      Коментар


                      • #12
                        До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

                        В началото и аз щях да го скастря, че пак се прави на многознайко и е объркал науките, но като прочетох приказката още веднъж, видях че е прав.
                        Първоначално публикуван от SAMURAI Преглед на мнение
                        Получава се лост. Тоест, кардана се вдига на горе, и по този начин повдига целия мотор.
                        А при веригата е обратно - дърпа мотора надолу. Обърни внимание коя част от веригата е натегната и коя отпусната при движение.

                        П.С. Вече съм на 2 бири, а след първата винаги бъркам F-овете.
                        Утре, ако се сетя ще го начертая на аутокада, барабар със стрелките и силите.

                        П.С.2 Кой каквото да говори, аз съм ЗА веригите при моторите - искам да мога бързо, лесно и евтино да сменям предавателното отношение. А пробега може да се удължи с ойлер.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

                          Този спор е като въпроса кое е първо кокошката или яйцето. Винаги отговора е ПЕТЕЛА.
                          Все пак в спора трябва да се отбележи, че се намира в темата Експедиционни машини (тежки мотоциклети). Тук не става въпрос за "кантарене" и "бърнаути". Новата Кава искам да видя как се кантари . SAMURAI това с повдигането на задницата при карданите е голям майтап. Аз също съм карал Suzuki Intruder 800, HONDA VTX1300C и в момента BMW R1200GS. На нито един задницата не се вдига нагоре, а уж не съм от най-спокойно каращите. Така че за това много поздрави, ама не е вярно. При БМВ има само едно придърпване надясно при рязко подаване на газ. Винаги като карам и рязко подам газ се вдига предницата и това много личи при нощно каране като свети фара. Не мога да разбера как вашите мотори се вдигат нагоре. Новият GTR1400 на Кава наистина е впечатляващ, но нека не забравяме, че трябва да минат няколко годинки за да се видят проблемите на модела, а тук тези годинки липсват.
                          Нека все пак не изказваме мнения от прочетено в книгите, а да говорим от опит.
                          Относно верига или кардан - спора е излишен и всяко решение си има своите плюсове и минуси.

                          Отивам да изхвърля кардана и очаквам демо с кантарене на новата Кава, ама по възможност да не е от клипове по V-box или други подобни сайтове.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

                            Като го взема нама грижи


                            Дотогава това ! И всичко което има 1-ва и съединител се кантари !
                            цялата разправия тръгна от там , че изброявахме + и - и аз си казах мнението ! Ако на вас това неви пречи добре за вас мен ме дразни както и мотори с по-малко от 150-160 коня
                            Човек първо е изобретил колелото а после премазаните животни !

                            Коментар


                            • #15
                              До: Верига или кардан - предимства и недостатъци

                              Първоначално публикуван от Ivan_J Преглед на мнение
                              ......
                              Офффф, и ти ли, Бруте

                              Айде тогаз някой на прост български /щото съм си прост българин/ да ми обясни защо 1. ВСЕКИ мотор с кардан опитва да изправи предната гума; 2. Колата със задно предаване при потегляне напред снижава задницата, а назад - повдига; 3. И защо, по дяволите, гениите, които твърдят обратното не вземат да патентоват това явление, което решава повечето проблеми, стоящи пред състезателите във всичките мотонапревари за успешен старт

                              В заключение - илюстрирането на твърденията, че моторите с кардан си повдигат задницата при движение напред чрез твърдението, че кардана е лост, е добре да уточнят и от кой род е

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X