Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Машина за околосветско пътуване...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Старите папакита са убийствено удиотоустойчиви. В Гърция в караваната си имам Ямаха Минт от 89 година за ходене до магазина. Карам я с акумулатор от UPS и държи ток по цяла година. Миналото лято от кумова срама и смених буталото и сегментите, не за друго а защото ги намерих в селския магазин за символична цена. Не си представям, обаче пътешествие със скутер. А за машина за околосветско, към КЛР съм леко резервиран. Не зная как е новият, но някога имах от по-старите и ми е създавал доста и неприятни проблеми. Карах известно време и BMW R850R и го разкарах с кеф... Синът ми има KLE 500 и той е що годе безавариен, като се изключи отлепването на магнитите от генератора и последващото мазало. В това отношение Африката е отличник. Тежък и тромав хипопотам, но абсолютно безавариен и надежден. Не съм карал от новите мотоциклети и не зная как са откъм надеждност. Дано не са като всичко останало...
    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

    Коментар


    • #32
      Някои и с колела пътешестват , но нали темата е за мотори.
      В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

      Коментар


      • mutragen
        mutragen коментира
        Редактиране на коментар
        На втората водка вече ми идва идеята да си взема един Трабант, да го ревизирам и да ида да пообиколя с него я Мароко, я Грузия..., но Мароко ми е цел определено! Пък и Шорш е наполовина мотор, така че става И той е прост като галош, и на него няма какво да му се счупи.(Две бутала, един будала, който си мисли, че кара кола!). Впрочем, като студент когато бях в Габрово, взех трабито на един колега да си закарам бурканите до у нас. Имаше и една котка с нас, карах я като подарък за нашите Та тъпата котка се загнезди от страх под педалите на Трабито точно като изкачвах Шипка Я натисна съединител - я изреве на умряло... голямо пътуване падна 204км хаахах. На равното на 3-та и газта до ламарина тъкмо хване 90, чукна 4-та и омаелее на 80 - много насрещен вятър.. Абе приключение си бе, как ли ще е, ако го напъна от Мюнхен до Мерзуга и обратно Ах какъв пъклен план ми се роди в празната глава хахахах. И да умре на пътя му свалям номерата и се прибирам със самолет, със сигурност няма да ми излезе по-скъп от един ДР(ъгел)650. А може и да отцелее добичето. Тази идея дълбоко ми заседна в главата... В краен случай имам Дачия Сандеро, купих я нова преди 3г, а там ги има в изобилие, та и тя ще ми свърши работа. Честно да си кажа с Дукатито (Multistrada 1200S Touring / 2010г. малко ме е страх да тръгна, най-малкото че ако нещо загасне - как изобщо ще намеря някой в тея забутани села да ми го оправи? Може и да изкара, а може и да не (все пак е Дукати.. водят ги премиум мотоциклети, демек ако нещо спре - само в сервиз за да ти одерат кожата), а е бъкано с електроника. Много добър мотор е, но да не ти се скапе нещо на такова пътуване, предпочитам само в белите държави да го карам. Главата започва да работи.... Пък и винаги можеш да му шибнеш в багажника един резервен двигател за всеки случай.
        Последно редактирано от mutragen; 31-01-21, 23:22.

    • #33
      https://www.youtube.com/watch?v=49vYOK_guWM
      HONDA NC700X '13
      HONDA Wave 110i '13

      Коментар


      • #34
        Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение

        Сега ще обясня защо толкова старо. Околосветско пътуване не съм правил , но темата нали е за мечти. За подобно пътешествие ще избягвам всички магистрали , първокласни пътища , големи градове , .... предпочитам да пътувам по планински пътища , черно , чакъл , пустиня , ..... Затова ми трябва мотор да ме закара навсякъде и да ме върне от всякъде , без да разчитам на сервиз , компютри , резервни части , ... И казвам предимствата на този мотор.
        1-горивна система , два прости карбуратора , няма бензинова помпа , дюзи , компютър , жици , датчици , сонди , ...

        2-електрическа система , възможно най-проста , монофазен алтернатор , лесен за ремонт , почни всяко реле може да се приспособи. При липса на бензинова помпа и други консуматори , може да се изминат стотици километри без алтернатор.

        3-запалване , елементарно и много надеждно.

        4-двигател , ниска степен на сгъстяване , ниско оборотен , много надежден , лесно достъпен за ремонт , наличие на манивела , непретенциозен към гориво и масло. Елементарно и надеждно газоразпределение. Много лесен достъп до клапани , свещи , бутала , .....

        5-въздушно охлаждане , изключват се проблеми с гарнитури , радиатор , водна помпа , маркучи , капачки , вентилатори , течност , боза. Така разположените цилиндри са най.доброто за въздушно охлаждане.

        6-задната спирачка е с барабан и механично командване , безпроблемна.

        7-гуми , най-разпространения размер за ендуро.

        На този мотор , при повреда в един от цилиндрите/бутало,клапани/ , маже да го махнеш и само със здравия да се върнеш от нищото.
        До голяма степен съм съгласен с казаното по-горе и въпреки, че не съм правил сериозни маршрути гУедам много фиУми и опитвам да си направя изводи.
        Та от тези филми съм стигнал до заключението, че в по голямата част от света асфалта е "екстра". Бензиностанциите не винаги са толкова начесто, колкото ни се иска. Качеството на горивото е....съмнително. Сервизите и "механиците" в тях не са "оторизирани" и т.н. В този ред на мисли моята представа за приключенски турист трябва да отговаря на следните изисквания.
        - Масов - за да се намират части по-лесно. "Уникални" екзотики само за колекция закачени на стената.
        - Елементарен- като изгори габарит да не ми влиза в авариен режим.., а и как да му обясниш на индианеца в джунглата (или на бедуина в пустинята), че по кабела освен ток върви и информация за компа?
        -Надежден - да не си ставам близък със всички майстори по трасето
        -Безотказен - да няма "Абе вчера до последно работеше, а сега що не иска да запали?!?"
        -Ремонтопригоден - Отвертка, клещи, 4-5 ключа и "технически конец" да са достатъчни за да докуцукаш до цивилизацията.
        -Непретенциозен - да няма "Този бензин ми е кисел-не го ща!"
        -Евтин за поддръжка и експлоатация - да не лапа като Змей и да иска само "масло с краварката в левия ъгъл"
        -Не прекалено тежък и не прекалено лек - угодия нЕма!
        -Невидим - да не дразни погледите на зложелатели, щото света не е само цветя и рози.
        - и т.н. и т.н.

        В този ред на мисли KLRите които обсъждате по-нагоре отпадат, защото пак от фиУмите знам, че не може да се разчита много на тях. БМВ, Дукати, Гуци - пак не отговарят на някои (или на повечето) от условията. Пистови и чопъри от всякакви марки и модели - НЕ.
        За мен най-подходящо е XTZ660 (като на Павлин) или XF650 (дятето на дъртия DR650). Ямахата е Чук с главно "Ч" и го е доказала не веднъж, а Сузукито и е близнак ама от друга майка. Може би и последните Доминатори, но за тях не съм много сигурен.И трите си имат неща за изкусуряване (подготовка) за дълъг път, но то с кое не е така?!
        Последно редактирано от Bat Sande; 01-02-21, 07:57.

        Коментар


        • p-pleven
          p-pleven коментира
          Редактиране на коментар
          Доминатора, ако изключим любовта към крварката в десния ъгъл - всичко му е таман. От няколко месеца следя във фейса един пич с Доминатор (RD0, дето разцепва Южна Америка предимно по черно. Верно, след Африка, на клетата машинка нещо и дойде нанагоре, че беше отварqл двигателя ведни колиби в джунглата. Но сега пак е на пътя.
          Един цилиндър + въздушно + спици мисля е добра концепция за "муле".
          Последно редактирано от p-pleven; 01-02-21, 08:24.

      • #35
        XTZ660 - 171 kg dry
        DR650SE - 147 kg dry
        XF650 - 162 kg dry

        Моят ДР го мерих 155кг с пълен резевоар преди да сменя акумулатора, сега трябва да е 3кг по-малко (махнал съм това-онова, добавил съм това-онова...)
        LZ1NDI
        DR650SE K8

        Коментар


        • #36
          Ямаха XT 660 Z Тенере тежи 183 кг сухо тегло, а 206 кг заредена, а старата Ямаха XTZ 660 Тенере e 195 кг пълна заредена.
          Виж ХТ-то е по-леко. Ямаха ХТ 660 R е 172 кг "суха", а 181 кг заредена, но с 15 литра резервоар, а Тенерето има 22 литра резервоар и разни други неща още по нея.
          Макар, че този показател "сухо тегло" за мен е рекламен трик и е напълно безполезен. Никой не си кара мотора без беннзин, без масло, изобщо без течности, та ми ги пробутват, колко са "леки" моторите, които правят.
          Моето БМВ 650 Сертао е 177 кг "сухо" и 191 кг пълно заредено. Но БМВ имат в този клас и по-леки мотори. БМВ G 650 Х Чалъндж, което е 53 коня, (за разлика от 48 коня на Сертаото) тежи 144 кг "сухо", а 165 кг пълно заредено. Освен това ходът на амортисьорите му е по 270 мм, но пък резервоарът му е само 9,5 литра. То си е машина предназначена за оффроуд, до като Сертаото си е Адвенчър машина.
          Така, че нищо ново под слънцето. Всеки трябва да си избере, какво го устроива и после да си преработи, и нагласи машината, за там, за където ще я ползва.
          Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
          Златомир Попов - Forry

          Коментар


          • #37
            Мотори има за всеки вкус и джоб. А правилният винаги се свежда до личните предпочитания.
            "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

            Коментар


            • #38
              Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
              Мотори има за всеки вкус и джоб. А правилният винаги се свежда до личните предпочитания.
              +1...ОБАЧЕ сега се опитваме да избистрим кое е по-по-най за целта.
              Теглото според мен трябва да е между 140 и 180кг с течностите без багажа. За да не те засмуче някои тир на магистралата, а и същевременно като го изпуснеш многократно на камънака също така многократно да можеш да го вдигнеш. Да може да поддържа 50-60 по черно и 90-110 по магистрала без да се поти (прегрява).. Резервоара (разхода) да позволява поне 400-500км автономия (на асфалт) без EXTRA FUEL. Ветрозащитата трябва да е на ниво, но пластмасите да не са хрупкави като вафла. Допълвайте каквото смятате за важно и правилно. Аз съм се спрял вече на 2 конкретни машини пък да видим дали и колко ще пътуват. За сега тренирам локално.

              Коментар


              • KingofROAD
                KingofROAD коментира
                Редактиране на коментар
                Ако не е тайна какви са машините?

            • #39
              Първоначално публикуван от Bat Sande Преглед на мнение

              ...Резервоара (разхода) да позволява поне 400-500км автономия (на асфалт) без EXTRA FUEL...
              Това на мотор под 180 кила, без тунинг, стоково не мисля, че съществува.
              Иначе точно този момент за мен е съществен.
              Винаги може да се окичиш с туби но удоволствието да шофираш 600км пробег без зареждане е нещо, от което трудно бих отвикнал.
              Или да го кажа така: Ачербис трудно биха ми опонирали с цена, която не бих платил точно за това.

              Враг усраине

              Коментар


              • Bat Sande
                Bat Sande коментира
                Редактиране на коментар
                Разхода се влияе от много фактори, но от гледната точка на скромния ми опит смея да твърдя, че има стокова машина без тунинги в диапазона 180кг. + 150кг ездач и багаж, която да прави по 500км. без презареждане. За следващия сезон съм тунинговал (не резервоара) пък да видим какви ще са резултатите.

              • Esper
                Esper коментира
                Редактиране на коментар
                Повече от вероятно е да има такава машина но в тази тема не е само въпрос да направи 500 - 600км без презареждане.
                Аз не съм с претенциите да съм енциклопедия и бих се радвал ако науча нещо ново.
                Ма точно с КТМ колкото и да ги харесвам не бих излязъл дълбоко извън цивилизацята.

              • s_s1
                s_s1 коментира
                Редактиране на коментар
                В този линк има и такъв KTM690:
                https://lezvhas3hgzfadnu53p2m4jgei--...venture-bikes/
                Но не само седалката му е неудобна, това е такъв вибратор, че няма, или по не знам друг подобен.

            • #40
              Не бих тръгнал на дълго и диво с КТМ, но това си е мое мнение.
              "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

              Коментар


              • #41
                КТМ и аз нещо не ги слагам в сметките си, макар, че дилъра им е при мен в Пазарджик и ми е приятел. Пробвал съм ги, но нещо не ги харесвам тия мотори аз. За мен са леко странни, малко прекалено оффроуд ориентирани, малко по-чупливи от са другите мотори и могат много неприятно да те изненадат на най-различни, и неудобни места по планетата. Говоря за Адвенчър моделите. Може моделите им за мотокрос да са много добри, но мен такива модели мотори не ме вълнуват и интересуват. Но има хора, които, пък ги харесват. Светът е шарен.
                Жена му на дилъра на КТМ в Пазарджик, обаче кара БМВ G 650 X Country.
                Последно редактирано от ВладиЧ; 02-02-21, 08:17.
                Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                Златомир Попов - Forry

                Коментар


                • s_s1
                  s_s1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  БМВ G 650 X Country Що за мотоциклет с 9,5 литра резервоар? На всеки 100 км трябва да се оглеждаш за бензин. И КТМ дюк 390 с един човек поддържа 170 км в час, а с мен, жена ми и малко багаж до 140 набира бързо със сваляне на 1 скорост надолу.

              • #42
                Не е без значение и възрастта на пътешественика. Масово пътуват с тежки мотори от типа на Африка и ГС, които са си тежки машини. Когато си млад ги вдигаш безгрижно. И аз вече обмислям минаване към нещо по-леко и ниско, въпреки че си харесвам мотора.
                "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                Коментар


                • p-pleven
                  p-pleven коментира
                  Редактиране на коментар
                  вчера гледах един ютуб как вдигаха - направо хвърлиха моторите в движение (богаташите могат да си го позволят). Само че ги метнаха на дясна страна, че да подпрат на пачата като изправят...
                  Случи ми се веднъж да го изпусна в едни храсти... нито едно клипче не ми помогна - дърпаш с все багажа

              • #43
                КТМ преди всичко е мотоциклет за спорт , лек , много мощен , много добро окачване. Това го прави по претенциозен откъм поддръжка. Това не е мотор за бране на гъби , боровинки , и снимки на залеза.
                В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                Коментар


                • Esper
                  Esper коментира
                  Редактиране на коментар
                  То е малко като да впрегнеш състезателен кон.

              • #44
                Принципно Адвенчърът, би трябвало да става, въпреки че е грозен като Фашизма.
                "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                Коментар


                • s_s1
                  s_s1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Те всичките моркови са грозни, Баварците също са ми грозни.
                  Италианците са най-красиви, но нещо много не ги карат. Като видях на картинка "новата" мултискрада 1 200 и започнах да си мечтая ... да си я паркирам в хола. /това преди доста години/

              • #45
                Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
                КТМ преди всичко е мотоциклет за спорт , лек , много мощен , много добро окачване. Това го прави по претенциозен откъм поддръжка. Това не е мотор за бране на гъби , боровинки , и снимки на залеза.
                Абсолютно съм съгласен! Прекалено много "спорт" има в тия КТМ-и. Това е същото, като при пистарките. Тези модели, които са супер-спорт, те даже и по нормалните пътища са неудобни за каране, та камо ли, за околосветско. А околосветско пътешествие с мотор не е спорт. Това е начин на живот!
                Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                Златомир Попов - Forry

                Коментар

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X