Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Машина за околосветско пътуване...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Машина за околосветско пътуване...

    Здравейте на всички, така и така е зимен сезон и си стоим у дома.. нека малко помечтаем... Та въпроса ми е... вие с каква машина бихте започнали околосветско пътешествие и защо? Разход на гориво, взаимозаменяемост на частите...един или два цилиндъра... такива неща. Нека определим нашия опит най-доброто! И да не чувам приказки БМВ ГС е върха, защото не е ... точно за тази цел! Поздрави...
    HONDA NC700X '13
    HONDA Wave 110i '13

  • #2
    Какво му е на BMW GS, че не е точно за тази цел?
    https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

    Коментар


    • mutragen
      mutragen коментира
      Редактиране на коментар
      Карам Дукати Мултистрада 1200, ми не става... гори много, сервизния му интервал е много малък, скъп и не е за всеки сервиз. Гори много, около 6 на 100. Ако трябва да го сервизирам в африка или азия.... горко ми. Това имах в предвид, случая с гс1200 е същия, те просто не стават за това... Някой ДР650 или КЛР650 биха били по-добрия избор....

    • p-pleven
      p-pleven коментира
      Редактиране на коментар
      На колко обслужваш Мултистрадата?

    • mutragen
      mutragen коментира
      Редактиране на коментар
      На 24000км, но вече съм на 55000 и ще ми е нужна подмяна на пулове и на двете глави... т.е. вече не ставам за околосветско.

  • #3
    Литература по въпроса колкото човек иска. Теми във всякакви форуми - бол. И то от хора с опит по въпроса. Машини са ползвани от 50 кубиков скутер до Хонда Голдуинг. Въпрос на избран маршрут, налично време и налични финанси. Ако авторът на темата уточни тези параметри, ще му пратя списък с литература на хора, които са направили успешно нещо подобно. Ако няма идея какво точно иска, да започне със следните три книги:
    - Adventure Motorcycling Handbook, Chris Scott
    - Mondo Enduro, Louis R. Bloom
    - The World's Great Adventure Motorcycle Routes

    Коментар


    • mutragen
      mutragen коментира
      Редактиране на коментар
      "така и така е зимен сезон и си стоим у дома.. нека малко помечтаем."
      Имам само едната книга.. просто исках да съживя форума с МЕЧТИ.. за повечето от нас.

  • #4
    Аз все пак бих избрл БМВ, но по-стрите айрхедите,1200 ГС а не тия новите с водното охлаждане. От последните айрхеди точно преди да пуснат тия с водното. Всичко им е изпитано и проверено, а и БМВ имат много широка и развита сервизна мрежа по целият свят. Интервала за смяна на маслото им е 10 000 км, а всякакви останали неща и консумативи, там на 20 000 км смяна на маслото в редуктора на кардана и в скоростната кутия, и проверка на клапаните са препоръчителни, а не задължителни.
    Разбира се всичко много зависи от това, от къде точно е прекаран маршрута и колко е асфалта, и офроуда по въпросният маршрут. ДР и КЛР са добър избор, но за Латинска Америка, а не непременно за целият свят. Те и двата са карбураторни и горят към 5-6/100. Все пак вече сме 21 век и примерно моят G 650 GS, който е инжекция гори 3-3,5/100. Това за околосветско има голямо значение.
    По-евтино, по-изгодно и по-удобно е на различни места по света да се ползват различни мотори, марки и кубатури, местни под наем, или закупени там на самото място за даден континент примерно, а не непременно да се ползва един и същи мотоциклет за целият свят. Но това е въпрос на избор и логистика.
    В същност за мен по-интересен е въпросът със средствата, които ще се ползват, от къде ще дойдат и в какво количество, а не толкова, какъв точно да бъде мотора.
    Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
    Златомир Попов - Forry

    Коментар


    • #5
      От мотори не разбирам, ама редовно ми се налага да оравя разни ремонти на лодки по забутани места на Латинска Америка. Златнито правило е “просто и ремонтноприходно”. И търсиш нещо произвеждано с петилетки и навсякъде. Съмнявам се при моторите да е много по различно.
      https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

      Коментар


      • ezhko
        ezhko коментира
        Редактиране на коментар
        Не мисля, че е много по-различно. Проблемът е, че произвежданите напоследък модели нито са прости, нито особено ремонтопригодни извън фирмен сервиз. А останалите си имат проблеми с ЕГН-то... Предполагам, че и при лодките е така?

      • NIKSD
        NIKSD коментира
        Редактиране на коментар
        Да, и при лодките същата работа- новите бъкани с излишна електроника /дизел със 6 букси с по 57 кабелчета на букса, върви го разбери що не пали в джунглата на Коста Рика/, дъртите дизели, са елементарни и ремонтнопригодни, ама одъртяха.

        Едната ми моторетка е Ямаха TW200, вкарана в производство 1987 та до сега. Елементарен въздухар с един цилиндър. Ония ден чета, че в някаква африканска държава гонели бракониерите с такива. Ама кофти, само 16 коня е, иначе щеше да е супер да си изпърпориш около света с нея.
        Другата ми моторетка е 2007 КТМ 450 EXC, доста прост и здрав мотор, ама гол.
        Бях се замислил за BMW F800GS, ама не обичам електроники в пустинята /тука Baja 1000 я правим по десетина пъти на година ама покрай брега с лодки, и ми е ясно какво мога да намеря като части в Бахата/.

        Наш Димо преди година и нещо ми разправяше за KLR, ама аз тогава имах други идеи, изтървах едно почти новичко.
        Абе дилема...

    • #6
      Аз бих избрал един от двата , Това е най-правилният мотор за тази цел.

      https://silodrome.com/bmw-r80-g-s-paris-dakar/

      https://www.motorcyclespecs.co.za/mo...gs_pd%2088.htm

      В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

      Коментар


      • #7
        Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
        Аз бих избрал един от двата , Това е най-правилният мотор за тази цел.

        https://silodrome.com/bmw-r80-g-s-paris-dakar/

        https://www.motorcyclespecs.co.za/mo...gs_pd%2088.htm
        Е нямах в предвид чак толкова стари айрхеди, но и тия двата мотора са идеални за околосветско пътуване. Само, че без тия пластмасови куфари, а с алуминиеви куфари Туратеч Про.
        Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
        Златомир Попов - Forry

        Коментар


        • #8
          ЯМАХА Р1 Знам, че ще ми се исзсмеете, но стига да има желание, има и начин.
          Спомням си в Идилево засякох Ямаха Р 1 с куфари и много амортизирана. Поли каза, че на следващия ден собственика на машината ще разкаже за неговите пътешествия, но понеже целия комплекс беше запазен само за пътешественици в късната лятна вече аз и синами подпалихме моторетките и ' айде у дома.
          Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

          "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

          Коментар


          • icerunner
            icerunner коментира
            Редактиране на коментар
            дублиран коментар

        • #9
          Абе аз да питам. Околосветско през екватора или през полюсите? Щото има известна разлика. А иначе някоя Хонда. И не, че съм фен, ама са разпространени и е по-вероятно да намериш части налични, а не да чакаш доставка от 1000 км. най-близо. Щот БМВ-то май не е баш така. Виж с двуцилиндрова Хонда став.
          Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

          тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

          Коментар


          • #10
            Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
            ЯМАХА Р1 Знам, че ще ми се исзсмеете, но стига да има желание, има и начин.
            Спомням си в Идилево засякох Ямаха Р 1 с куфари и много амортизирана. Поли каза, че на следващия ден собственика на машината ще разкаже за неговите пътешествия, но понеже целия комплекс беше запазен само за пътешественици в късната лятна вече аз и синами подпалихме моторетките и ' айде у дома.
            Тоя пич доста е обикалял с не най-подходящите мотори
            Сега прави ъпгрейди и специални джанти и гуми за обиколка на Северния полюс.

            Ето му сайта:
            http://www.r1goesextreme.com/
            https://www.facebook.com/R1Sjaak

            Коментар


            • NIKSD
              NIKSD коментира
              Редактиране на коментар
              Венци, аз мотор за Северния полюс имам /един японец е ходил до там точно с TW200/, ама ще ми е много студено! Хахах
              А че има хора нарочно тръгват с грешните мотори, има. То май и това му е тръпката.

            • s_s1
              s_s1 коментира
              Редактиране на коментар
              Погледнах сайта, но моторягата не съм го виждал, само моторетката.
              Споменах го защото вярвам в максимата: има ли желание-има и начин!

            • icerunner
              icerunner коментира
              Редактиране на коментар
              Тоя Пич с Ямахата в Идилево отговори на поредния въпрос "защо точно R1" така:
              - Щото всичките се чупят рано или късно и аз реших да взема този, който поне докато е здрав ми е кеф да го карам....

          • #11
            Първоначално публикуван от ВладиЧ Преглед на мнение

            Е нямах в предвид чак толкова стари айрхеди, но и тия двата мотора са идеални за околосветско пътуване. Само, че без тия пластмасови куфари, а с алуминиеви куфари Туратеч Про.
            Сега ще обясня защо толкова старо. Околосветско пътуване не съм правил , но темата нали е за мечти. За подобно пътешествие ще избягвам всички магистрали , първокласни пътища , големи градове , .... предпочитам да пътувам по планински пътища , черно , чакъл , пустиня , ..... Затова ми трябва мотор да ме закара навсякъде и да ме върне от всякъде , без да разчитам на сервиз , компютри , резервни части , ... И казвам предимствата на този мотор.
            1-горивна система , два прости карбуратора , няма бензинова помпа , дюзи , компютър , жици , датчици , сонди , ...

            2-електрическа система , възможно най-проста , монофазен алтернатор , лесен за ремонт , почни всяко реле може да се приспособи. При липса на бензинова помпа и други консуматори , може да се изминат стотици километри без алтернатор.

            3-запалване , елементарно и много надеждно.

            4-двигател , ниска степен на сгъстяване , ниско оборотен , много надежден , лесно достъпен за ремонт , наличие на манивела , непретенциозен към гориво и масло. Елементарно и надеждно газоразпределение. Много лесен достъп до клапани , свещи , бутала , .....

            5-въздушно охлаждане , изключват се проблеми с гарнитури , радиатор , водна помпа , маркучи , капачки , вентилатори , течност , боза. Така разположените цилиндри са най.доброто за въздушно охлаждане.

            6-задната спирачка е с барабан и механично командване , безпроблемна.

            7-гуми , най-разпространения размер за ендуро.

            На този мотор , при повреда в един от цилиндрите/бутало,клапани/ , маже да го махнеш и само със здравия да се върнеш от нищото.
            В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

            Коментар


            • petkov_bb
              petkov_bb коментира
              Редактиране на коментар
              Същите изисквания са приложими и за другите превозни средства, с които ще рискува в пустошта.
              ( Най малко ще искам, чрез интернет връзка да ми правят диагностика на проблема).

            • mutragen
              mutragen коментира
              Редактиране на коментар
              Много ми хареса какво си написал, за някои неща изобщо не се бях замислял. Браво!

          • #12
            https://howfarcanwego.de/leichte-reiseenduro/
            HONDA NC700X '13
            HONDA Wave 110i '13

            Коментар


            • #13
              Ако няма да се кара само по магистрали и първокласни пътища - DR650SE отговаря на 99% от изискванията за околосветско. Аз такъв и си купих, с идеята че се произвежда от 24 години без промени и части за него могат да се намерят практически навсякъде (освен това много детайли са съвместими с Freewind). Остава да намеря време за път ...
              Ако ще се кара повече асфалт -всяка Хонда над 400 кубика ще те закара с лекота. Поради което такава си и купих - CRF1000L , продава се в цял свят и е от най-опростените "модерни" тежки ендура.
              Но както каза чичо Дъг на Джовката преди години - тръгвай с мотора, който имаш!
              LZ1NDI
              DR650SE K8

              Коментар


              • #14
                Ако пуснат KLR650 (2022) в Европа - защо не?
                Публикувайте отговор

                Коментар


                • #15
                  Според мен няма да го пуснат. Дори с инжекциона няма да може покрие екостандатите.
                  Не че не може да си го внесеш от Щатите, но ще е скъпо упражнение.
                  LZ1NDI
                  DR650SE K8

                  Коментар


                  • Стоян Боюков-Sariones
                    Стоян Боюков-Sariones коментира
                    Редактиране на коментар
                    Тогава "само" остава да измислиш и как да го регистрираш.

                Активност за темата

                Свий

                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                Зареждам...
                X