Обява

Свий
Няма добавени обяви.

DUCATI MULTISTRADA 1200S TOURING (2010)

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Малко снимки на разглобения мотор:





    При премерване на компресията нещо не беше както трябва:





    Поглед отвътре:



    Причинителя на шума от двигателя, добре че не е паднала някоя съчма в картера, че тогава...





    Таз гайка какъв зор е видяла та се спукала...



    Хоризонталната глава не бе зле:





    Но вертикалната с падналата компресия... зачудих се кога съм наливал нафта



    На буталото му се разтворил кокса донякъде, отдавам го на добавката Motul която наливам в бензина веднъж-дваж в годината за почистване на горивната система:



    Буталата след полиране се оправиха:



    Но цилиндрите и след лек хонинг нямаха този късмет, покритието е прекалено изтъняло. Клиренса бутало-цилиндър е над допустимия лимит.





    И заминаха за ремонт... бяха опаковани разбира се, не така насипно



    Главите бяха изчистени, клапаните и леглата шлайфани:



    Един хубав почистен клапан ​:



    Преди и след шлайфане:








    ​​И сглобяването ще започне скоро... дано да е готов за сезона.
    HONDA NC700X '13
    HONDA Wave 110i '13

    Коментар


    • #32
      Не се виждат снимките

      Коментар


      • #33
        Няма ги снимкитеее

        Коментар


        • mutragen
          mutragen коментира
          Редактиране на коментар
          Нямам идея защо не се виждат... аз ги виждам.

      • #34
        HONDA NC700X '13
        HONDA Wave 110i '13

        Коментар


        • #35
          Прилича да е каран на ниски обороти дълго време.
          Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

          тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

          Коментар


          • Стоян Боюков-Sariones
            Стоян Боюков-Sariones коментира
            Редактиране на коментар
            Ако не се кара нормално е много вероятно да прогори бутало примерно. След подобно каране е редно постепенно да се кара на по-високи обороти (и скорост де) , докато се изчисти двигателят.

          • mutragen
            mutragen коментира
            Редактиране на коментар
            Колеги, замисляйте малко се преди да напишете нещо. 😁

          • motor_men
            motor_men коментира
            Редактиране на коментар
            L-образен двигател , с тази кубатура и с тази степен на сгъстяване , няма как да се кара на много ниски обороти , не го позволява , и не е приятно за каране.Не съдете за оборотите по звука който издава двигателя. Бутало в ниски обороти няма как да прегори. Бутало прогаря при бедна горивна смес , много високи обороти , малко предварение на запалването. Това с омасляването и образуване на нагар , и нуждата от каране на високи обороти с цел изчистване , важи за дву-тактовите двигатели.
            Последно редактирано от motor_men; 01-03-22, 09:39.

        • #36
          Този двигател да не е с директно впръскване на горивото/бензина?

          Защото много нагар има за бензин.

          Ако е с директно впръскване на бензина(каквито бяха модерни и сега също са), но няма дюза за впръскване преди въздушна клапа, образуват такъв нагар.
          Ауди това не го знаеха и затова имат няколко поколения двигатели които 'хвърляха" бутала, двигател и се правеше основен ремонт + нови бутала с по дебели пръстени/сегменти и на повече разстояние между сегментите.


          Ако е с директно впръскване и е без такава дюза за каквато говоря горе(което е най-вероятно, защото и италинаките по това време бяха с такива двигатели, но с много по-малко изразено образуване на нагар), то за такива двигатели има и специално разработена категория масла по точно определен стандарт.

          Коментар


          • #37
            Първоначално публикуван от Justif Преглед на мнение
            Този двигател да не е с директно впръскване на горивото/бензина?

            Защото много нагар има за бензин.

            Ако е с директно впръскване на бензина(каквито бяха модерни и сега също са), но няма дюза за впръскване преди въздушна клапа, образуват такъв нагар.
            Ауди това не го знаеха и затова имат няколко поколения двигатели които 'хвърляха" бутала, двигател и се правеше основен ремонт + нови бутала с по дебели пръстени/сегменти и на повече разстояние между сегментите.


            Ако е с директно впръскване и е без такава дюза за каквато говоря горе(което е най-вероятно, защото и италинаките по това време бяха с такива двигатели, но с много по-малко изразено образуване на нагар), то за такива двигатели има и специално разработена категория масла по точно определен стандарт.
            Проблема е , че двигателя е горял масло , от това е нагара , а не от дюзи , впръскване и подобни.
            В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

            Коментар


            • mutragen
              mutragen коментира
              Редактиране на коментар
              А от какво друго? Аз открих само още една възможна причина освен изтънени цилиндри и износени сегменти - на цилиндъра с отлагания единия изпускателен клапан недозатваряше. Няма нищо общо с бутала, директни впръсквания, ниски обороти и темподобни измишльотини. Все пак двигателя е пред мен разглобен, измит, премерен! Всичко се свежда до недобра поддръжка от предишния собственик, недобре свършена работа в сервиза на Дукати (проблемния клапан е вписан като в граничен допуск, а той не е! И още 2 не бяха! Сервизираме а ти продавай по-скоро!), каране с неподходящо за целта масло! Това е риска употребяваните МПС-та. Поздрави.

            • motor_men
              motor_men коментира
              Редактиране на коментар
              Тоя нагар е толкова мазен , че просто няма друга причина. Възможно е да има отлагания и по изпускателната система.

            • mutragen
              mutragen коментира
              Редактиране на коментар
              Тръбите са добре, не чернят мазно, сухи са. От сега нататък повече няма да гори масло.

          • #38
            ОК.

            Просто зная, че двигателите бензин с директно впръскване на горивото от този период поради спецификата на работа и най-вече на директно впръсквания бензин на практика се получава доста често, да не кажа постоянно преждевременно възпламеняване на едно или няколко места преди подаване на искра и недобро/непроектирано горене на сместа в цилиндрите.Това води до бързо натрупване на нагар/карбон по сегменти, бутала, цилиндри.

            До момента този проблем не е решен от нито един производител на автомобили и двигатели и съвременните бензини на директно впръскване на практика не са чисти двигатели с директно впръскване, а задължително имат и(н)жектор/горивна дюза която впръсква гориво веднъж на няколко горивни цикъла "по стария начин" .

            Към днешна дата всички немски производители и всички италиански производители, включително Мазерати правят двигателите с полудиректно впръскване горната дюза впръскваща бензина във въздух преди въздушен клапан и правеща смес с въздуха още преди навлизане цилиндъра я слагат всички тези немски, италиански, а предполагам и японски, корейски и американски производители.

            В САЩ имат разработен стандарт за масло, което предотвратява това преждевременно запалване на горивната смес в 98% от случаите.

            П.П.Това което казвам е, че проблемът с "горенето на масло" е вторичен, последващ проблем, след като вече е натрупан нагар по сегменти, цилиндър, бутала.След това неизбежно започва и горенето на масло.

            Но след като сте сигурен, пожелавам ви още веднъж Успех във възстановяването на мотора и много приятни моменти с него с многогодишен многокилометражен безавариен пробег.

            Direct Injection, Problems and Solutions | The Fine Print - YouTube

            С това прекратявам участието си в темата.
            Последно редактирано от Justif; 01-03-22, 15:03.

            Коментар


            • mutragen
              mutragen коментира
              Редактиране на коментар
              Не е с директно впръскване! Обикновени инжектори са

          • #39
            Първоначално публикуван от Justif Преглед на мнение
            ОК.

            Просто зная, че двигателите бензин с директно впръскване на горивото от този период поради спецификата на работа и най-вече на директно впръсквания бензин на практика се получава доста често, да не кажа постоянно преждевременно възпламеняване на едно или няколко места преди подаване на искра и недобро/непроектирано горене на сместа в цилиндрите.Това води до бързо натрупване на нагар/карбон по сегменти, бутала, цилиндри.

            До момента този проблем не е решен от нито един производител на автомобили и двигатели и съвременните бензини на директно впръскване на практика не са чисти двигатели с директно впръскване, а задължително имат и(н)жектор/горивна дюза която впръсква гориво веднъж на няколко горивни цикъла "по стария начин" .

            Към днешна дата всички немски производители и всички италиански производители, включително Мазерати правят двигателите с полудиректно впръскване горната дюза впръскваща бензина във въздух преди въздушен клапан и правеща смес с въздуха още преди навлизане цилиндъра я слагат всички тези немски, италиански, а предполагам и японски, корейски и американски производители.

            В САЩ имат разработен стандарт за масло, което предотвратява това преждевременно запалване на горивната смес в 98% от случаите.

            П.П.Това което казвам е, че проблемът с "горенето на масло" е вторичен, последващ проблем, след като вече е натрупан нагар по сегменти, цилиндър, бутала.След това неизбежно започва и горенето на масло.

            Но след като сте сигурен, пожелавам ви още веднъж Успех във възстановяването на мотора и много приятни моменти с него с многогодишен многокилометражен безавариен пробег.

            Direct Injection, Problems and Solutions | The Fine Print - YouTube

            С това прекратявам участието си в темата.
            При системата за която пишеш/малко неразбрано/ , горивото се впръсква директно в горивната камера. Има снимки на главите , никъде не се вижда отвор за дюза. Не става ясно кое наричаш въздушна клапа , всмукателния клапан или дроселовата клапа. При въпросният двигател , горивото се впръсква от дюза след дроселовата клапа и преди всмукателните клапани. Така е при повечето мотоциклетни двигатели. Има и двигатели при които освен тази дюза , има втора , която впръсква допълнително гориво преди дроселовата клапа.

            https://motocrossactionmag.com/ask-t...oes-that-work/
            В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

            Коментар


            • #40
              Не ми се вярва мотоциклет, ако се движи дълго време в градски условия да поддържа примерно 5 6000 об./мин. Нагар се получава освен от масло и от въглерод в горивото. Двигателят така или иначе е с вътрешно горене и на къде са разположени цилиндрите е все едно. Който го интересува да прочете за горивните процеси и общо за теорията на ДВГ. Това кой какво е видял на практика е интересно, но не е еднозначно.


              п.п.Ааа. и да допълня за възможността да прогори бутало. Нагарът освен всичко възпрепятства охлаждането!
              Последно редактирано от Стоян Боюков-Sariones; 01-03-22, 21:53.
              Животът е това, което се случва, докато ние кроим планове....

              тел. имаше преди, ама сега е в профила щото ...

              Коментар


              • #41
                Първоначално публикуван от Стоян Боюков-Sariones Преглед на мнение
                Не ми се вярва мотоциклет, ако се движи дълго време в градски условия да поддържа примерно 5 6000 об./мин....
                Извинявай, но да те попитам нещо... мотор караш ли? Без да се обиждаш. На този мотор на 6000 об/мин си на точно 180км/ч! Ако караш мотор, може да имаш стил на каране "на всяка скорост - до прекъсвач!", знам ли, хора има всякакви.

                П.п: Старата ми Хонда на 6500 влиза в критични

                Натиснете снимката за да я уголемите  Име:image_748257.jpg Прегледи:0 Размер:179.7 КБ ID:6824751
                HONDA NC700X '13
                HONDA Wave 110i '13

                Коментар


                • Стоян Боюков-Sariones
                  Стоян Боюков-Sariones коментира
                  Редактиране на коментар
                  Ми карам! И не на прекъсвач. Ама на тия обороти се движа извън града. Не случайно писах 5 6000 об./ мин. Това в градски условия не става.

              • #42
                Първоначално публикуван от Стоян Боюков-Sariones Преглед на мнение
                Не ми се вярва мотоциклет, ако се движи дълго време в градски условия да поддържа примерно 5 6000 об./мин. Нагар се получава освен от масло и от въглерод в горивото. Двигателят така или иначе е с вътрешно горене и на къде са разположени цилиндрите е все едно. Който го интересува да прочете за горивните процеси и общо за теорията на ДВГ. Това кой какво е видял на практика е интересно, но не е еднозначно.


                п.п.Ааа. и да допълня за възможността да прогори бутало. Нагарът освен всичко възпрепятства охлаждането!
                Стоянчо , аз имам диплома за ДВГ, а практиката съм я започнал години преди това. Но понеже и ти претендираш , че знаеш теорията , ето ти нещо за размисъл , обороти , въртящ момент , степен на сгъстяване.

                https://www.motorcyclespecs.co.za/mo..._1200%2010.htm

                https://www.motorcyclespecs.co.za/mo...ec_fi%2003.htm

                Като си готов , ще обсъдим и охлаждането на буталото , ще обсъдим и разположението на цилиндрите , по-точно интервала/градусите/ между работните ходове.
                В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                Коментар


              • #43
                Малко да поосвежа темата.
                Накупих необходимия набор пулове, напаснахме хлабините на клапаните на заводско ниво и дори шлайфахме някои от тях, за да влязат в най-добрите граници.






                Вече събрани, 5 пъти премерени хахаха и чакащи да им дойде времето.

                HONDA NC700X '13
                HONDA Wave 110i '13

                Коментар


                • #44
                  За подмяната на лагерите на картера няма какво да напиша, освен че нямаше разбит или задрал лагер!!! По настоящем за това нали основно го отворихме, нали се предполагаше повредени основни лагери? Да ама не, на 57хил.км. лагерите си бяха като нови, но нали ги накупих... сменихме всичко. Преса, горелка и работата става... имаше малко трудни моменти с глухите лагери, но и на тях им намерихме цаката.


                  Натиснете снимката за да я уголемите  Име:received_653300379283898.jpeg Прегледи:0 Размер:59.7 КБ ID:6866783



                  Натиснете снимката за да я уголемите  Име:received_814500126179078.jpeg Прегледи:0 Размер:77.3 КБ ID:6866784
                  HONDA NC700X '13
                  HONDA Wave 110i '13

                  Коментар


                  • #45
                    Мотор с кратък, но вълнуващ живот.... Важното е да те кефи... Като гледам какви ремонти му правиш, още повече си обикнах дрътата Африка.
                    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                    Коментар


                    • mutragen
                      mutragen коментира
                      Редактиране на коментар
                      Сега с "чисто нов" двигател ще продължава да ме радва! На мен мил ми стана сега и Фрийуинда, преди седмица му навъртях 5500км в Турция, но... предпочитах в 90% от времето да съм с Дукатито. Абе ще си ги карам и двете моторетки, всяка си има поле на действие.

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X