Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Старата доказана слава или новите модерни машини

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Старата доказана слава или новите модерни машини

    Модератор:
    Заформи се интересна тема и я дялнах от едноименната за GS-a


    ili4 много добре си го написал, но не разбрах откъде черпиш информация. Не мога да разбера защо като се търси мотор се търси нещо подобно на танк . Аз също се притеснявам на път дали няма да се счупи нещо по кардана и да не мога да продължа и по тази причина купих нов мотор, за който се грижа аз и от мен зависи поддръжката му по време на експлоатация. Ако всички сме на това мнение, че старото е по-добро, то тогава мотоиндустрията ще загине. Относно електрониката - на моя мотор има датчик за мерене налягането в гумите. Сега в Йордания като спуках гума веднага ми се изписва, че налягането е много малко и има проблем. Миналата година на Хондата ми спуках гума в Гърция, не разбрах по нищо и си карах спокойно, като благодарение на трафика поддържах ниска скорост. След като много спадна гумата задницата на мотора на един завой просто подскочи. Спаси ме ниската скорост, това че мотора беше 350кг и с втори човек. Ето тук мисля, че предимството е в електрониката. Има естествено много + и -, но ще се породи един спор.
    Какви са алтернативите при мотор за дълъг път - нов 1200 с гадна електроника, щото и новия Адвенчър е с такава, или 1150 без електроника. Адвенчър 1150 на колко хиляди може да се купи, но реални. Колко ще сме сигурни, че не се впускаме в подмяна на захабени вече части от дългата експлоатация на мотора и набиването на доста пари, щото частите са си скъпи. А и двата модела не са в никакъв случай за тежък офроуд. Просто могат да минат, но удоволствието изчезва.
    Приемете, че в бъдеще ще се слага електроника по моторите и няма връщане назад.
    Владич при разминаването с тировете никога не съм имал проблем с този мотор 1200, въпреки че е по-лек.
    Последно редактирано от Жоро Донечки; 27-05-09, 10:28.

  • #2
    До: BMW R1100 GS, R1150 GS, R1150 GS Adventure

    Бойко, радвам се, че дискусията не се превръща в спор!
    Това са много лични неща и всеки си има предпочитания. Никой не може да ти каже кой е най-добрия мотор ЗА ТЕБ!

    Аз лично не мисля, че по-старото е по-добро. Нововъведенията при 1200 моделите са точно това, което BMW винаги са правили и е част от това което е наложило техните мотори да са може би най-добрите туристически машини. Новите технологии сами по себе си не ме плашат – това което ме притеснява е, че много малка част от света може да се оправя с тези технологии. Просто шансовете да се оправя с 1150 без да имам нужда от пътна помощ са малко по-високи (говоря само за себе си). Не е огромна разлика, но има разлика. Никога не съм имал илюзията, че може да се подготвиш 100% за трип, но това не променя факта, че 1200 е по-комплексен. Бил съм на няколко срещи на Horizons Unlimited (ония които правят околосветски обиколки на мотори – някои от тях дори живеят по 10-15 години по пътищата - те ми промениха живота завинаги…) и всички казват едно и също: ‘Всички мотори се чупят при такива трипове!’ Друго нещо, което всички от тях споделят е, че изборът на мотор е по-маловажен от колкото си мислим преди такъв трип. Важното е мотора да ти слага усмивката на лицето – нищо друго няма значение!

    Ако си сменяте машините често, електрониките не ги мислете – те ще ви дадат много екстри, които може да се окажат важни. Аз самият смятам да се задържа по-дълго на следващия си мотор и ще гледам да е с по-традиционни компоненти. Ще дам един пример: аз вярвам, че ABS е добра система за такъв тежък мотор, които е направен да се кара в почти всякакво време – мокро, студено, и т.н. и си търся мотор с ABS. Но напълно осъзнавам, че ако нещо там се прецака, ще трябва да байпас-на системата и да съм с обикновени спирачки.

    Ще дръпна един паралел с фотография: ако искам най-доброто което съществува като технология, за цивилизовани места, взимам нещо дигитално с безшумен и внезапен авто-фокус, стабилизиращи системи, GPS, и т.н. – ще ми даде всичко веднага! Ако обаче отивам далеч от цивилизацията (тук не става въпрос за мото-трип, за експедиция до хималаите например) взимам нещо, с което имам повече шансове: нещо което се е доказало с десетилетия като най-здравото, което няма нужда от батерии и зареждане и нещо което дори да се прецака, ще мога да намеря някой, който да го оправи (например Nikon F2 ). Знам, че сравнението с фотоапарати е малко неадекватно (не можеш да си вземеш резервен мотор като пътуваш и т.н.), но показва подхода към избора на инструмент за дадена работа.

    Бойко ме подсети за нещо, което трябваше да включа в първия си пост при съветите за покупка: Не се плашете от много километри! Дизайна е такъв, че мотора да се кара. Дано не прозвучи абсурдно, но ако имам избор между два 2002 1150 ADV, единия с 10 000 км и друг с 40 000 км, тоя с 10 000 км не го пипам. Това са прекалено малко км (за 2002 модел) и може да има изненади в началото, особено ако е минал през доста собственици. Ако мотора е сменял собственици често в последните си години, това също е причина да продължите да търсите. В adventure rider е пълно с постове за BMW боксери с по над 3 – 400 000 мили.

    За електрониката в бъдещето на мотоциклетите съм сигурен, само не знам как ще свикна с безшумните електроциклети…
    You'll never find out - I got no key hole....

    Коментар


    • #3
      До: BMW R1100 GS, R1150 GS, R1150 GS Adventure

      Няма никакъв смисъл от водене на спор кое е по-по-най. Всеки си има предпочитания. В този ред на мисли доколкото знам само КТМ предлагат опция срещу едногодишен абонамент, те се задължават да ти доставят необходимата част до 7 дни до всяко място, на което се намираш. Аз лично не съм технически грамотен и съм един 100% юзър. Сам на пътя трудно се оправям, а ако нямам GSM съм загинал . Аз лично не съм някакъв заклет фен на определена марка и винаги съм казвал, че всеки мотор е хубав. С тези чужди форуми какви ли не чудеса съм прочел от сорта с пистов мотор през пустинята и т.н. Сега в Йордания се запознах с човек изминал цяла Африка /15000км/ с Ямаха 125 кубика. Така че не трябва много да му се мисли. Пожелавам на всеки да си има един мотопарк и да си избира подходящ мотор за всяко отделно пътуване.

      Коментар


      • #4
        До: BMW R1100 GS, R1150 GS, R1150 GS Adventure

        Момци , колото и да се забиваме в техническата част, факт е че парите са определящи в крайна сметка . Аз пътувам в момента с мотор( имам и няколко други де...) , за 3000 лв(БМВ К100РС) , и усмивката ми е винаги на лицето , това което съм преживял на него е многократно изплатено , и колкото и да съм сантиментално настроен и сигурен в него , със сигурност не бих се отказал и от нещо , което е по ново от марката и последна дума на техниката. За сега и аз се заглеждам твърдо по ГС1150 - просто е най-разумният компромис между "грозния"( не ме убивайте) ГС1100 и "скъпия" ГС1200 ...

        п.п. Наздраве !

        Коментар


        • #5
          До: BMW R1100 GS, R1150 GS, R1150 GS Adventure

          Добра тема се получи с доста инфо. Цената наистина е определяща, но тук се разиска надълго и широко предимствата на по-старите мотори като технология. Та в тази връзка не знам защо ВладиЧ иска да сменя мотора, тъй като с подобен на неговия едни поляци правят невероятни маршрути по света.

          Коментар


          • #6
            До: BMW R1100 GS, R1150 GS, R1150 GS Adventure

            Бойко, това за ВладиЧ, е несериозно... нали тази тема той я пусна, оглежда се за боксерче, само кубатурата не си е избрал още...

            П.П. А ако толкова много искаш като поляците, да беше се качил на влака за Йордания, барабар с мотоциклета...
            Последно редактирано от giorgio; 26-05-09, 20:36.
            Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
            Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

            Коментар


            • #7
              До: BMW R1100 GS, R1150 GS, R1150 GS Adventure

              go6o, не съм съгласен, че само парите са решаващи в случая. 1200gs и 1150 GSA (и двете втора ръка) са на едни пари... А 1200 го включих само защото ВладиЧ го спомена в първия си пост. Ако пък имаш предвид спрямо други мотори... Усмивката е най-важна...
              You'll never find out - I got no key hole....

              Коментар


              • #8
                До: BMW R1100 GS, R1150 GS, R1150 GS Adventure

                Ще ми се да е Адвенчър, ама нямам 10 000 евро суха пара за 1200... Ще си карам Африката тази година и без това съм и сменил де що има за смяна с ново, пък и тя е от 2000 год, последен модел...
                Но щом съм решил да взимам от БВМ - далекобойна совалка, ще взема в един момент. Защото за този мотор (БМВ), не са от значение, нито времето, нито разстоянието, за което го ползваш...
                Не че Африката е лош мотор, но седалката е тясна и твърда, конете и са по-малко, резервоара е малък, има по-висок център на тежестта, и освен това е с верига...Може би е малко по-офроуд ориентирана от БМВ-то, но мен офроуда не ме интересува особено. Ако някога реша да карам из горите офроуд няма да се мъча с такива тежки мотори, като Африка Туин, или БМВ .... GS.
                Мен ме вълнуват пътешествията, като 90% от тях са по пътища с асфалт. А останалите 10% въпреки че не са асфалт всеки ще ги мине, даже и с чопър...
                Някой ще каже, че си противореча... Хем не си падам по офроуда, хем държа да е Адевенчър мотора.... Ами Адвенчъра е по-висок, с по-голям резервоар, по-здраво направени капли, понижаваща първа скорост, ролбари, куфари и т.н. И само на асфалт да го ползваш през цялото време на експлоатацията му, то това пак са си предимства нали така? Така че, ако можеш, вземи по-здравото и по-направеното, пък никой не те кара зорлем да го мушиш в гората, или в калта...
                Последно редактирано от ВладиЧ; 26-05-09, 21:03.
                Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                Златомир Попов - Forry

                Коментар


                • #9
                  До: BMW R1100 GS, R1150 GS, R1150 GS Adventure

                  Значи твърдо си за Адвенчър. На мен резервоар от 20 литра с натоварен мотор и разгънати куфари ми дойде малко. При каране със скорост от около 120-130 изминавах по около 250км, което според мен е малко за пътешествие. В такъв случай трябва задължително какъвто и мотор да вземеш да е с алуминиеви куфари, които позволяват към тях лесно да се прикрапи една туба от поне 5литра за бензин. На моите куфари, които са си точно за модела няма как да се добави нещо, освен да се пристегне с колани. Това естествено много зависи и от маршрута, който е избрал човек, но е добре резервоара да ти е 33литра като на Адвенчъра. Седалката не е толкова удобна, но пък винаги може да се преправи, както например Дюка стори с неговата. А относно веригата - ами никой не може да ме убеди, че кардана е по-сигурно. По-плавно потегля, по-равномерено се подава газ в ниските обороти, но пък много по-лесно е да метнеш в куфара една верига и едни пиньони, а не да носиш лагери, зъбчатки и да влачиш стенд за ремонт на диференциал .

                  Джорджо в тази тема като прочете човек за тия БМВ-та, ще отиде да си купи КТМ . Аз искам да ориентирам ВладиЧ да си избере нещо което му е на сърце, а не да слуша, че това се чупело, онова отказвало и т.н. Най-важното като се избира мотор е той да е наистина твоя, а щом е такъв значи става моментално най-добрия.


                  Забравих да спомена, че Орлето в Пловдив си продава неговия 1200GS, 2007 година на 50 000км, в много добро състояние. Не знам дали си чувал за този образ, но кара само нови машини БМВ, за мен е човек много разбиращ от поддръжката на БМВ, а е работил и в техен сервиз извън България.

                  Коментар


                  • #10
                    До: BMW R1100 GS, R1150 GS, R1150 GS Adventure

                    На Орлето мотора се продава. В същност миналата година от него го купи Марио и сега той го продава. Иска му 8000 евро, което никак не е много за този мотор. Стандартен R 1200 GS с куфари на БМВ, ляти джанти и т.н. Гаранционно му смениха съединителя, още до като го караше Орлето и други ядове не съм чул да е имал, за около 50 000 км.
                    Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                    Златомир Попов - Forry

                    Коментар


                    • #11
                      До: Старата доказана слава или новите модерни машини

                      В тази тема ще стане един спор, едно чудо. Моля само привържениците на старата доказана слава да имат предвид, че всичко ново се прави с доста мислене и едва ли някой го прави да се чупи бързо и да създава проблеми. При автомобилите е обратно, поне по мои наблюдения, щото карам нова японска кола и виждам там недостатъците.
                      Та по темата - аз съм си за модерните машини, които заслужават да им се даде шанс да станат стари и доказа ли се.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Старата доказана слава или новите модерни машини

                        Първоначално публикуван от boiko73 Преглед на мнение
                        При автомобилите е обратно, поне по мои наблюдения, щото карам нова японска кола и виждам там недостатъците.
                        Тук е тънкият момент.
                        Може би много хора съпоставят автомобилната индустрия с мотоциклетната.
                        При моторите нещата са доста по-различни.
                        И съм сигурен, че ако оставим част от електрониката на страна, усъвършенстването на моделите е на лице.
                        Аз единствено съм противник на някои глезотиики по моторите, но това си е лично отношение
                        Също така съм привърженик точно на конкретен тип мотоциклети със своите специфики,
                        за съжаление тази категория се пренебрегва от съвременните инженери, с изключение на тези от КТМ. Но това пак е лично

                        Коментар


                        • #13
                          До: Старата доказана слава или новите модерни машини

                          Бойко, добре, че си отхвърлил автомобилите. Щото мнението, че след 1996 г., почти няма свестени джипки, е общоприето. Въпреки това, аз накратко ще споделя моето виждане, защо новите джипове не отговарят на критериите ни, най-малко заради факта, че тенденциите в кой да е отрасъл, касаещ производството на транспортни средства, са общи.
                          На първо място е оглавяването на компаниите от т.н. мениджъри-финансисти, чиито хонорари пряко зависят от общата печалба на компанията. Те не се интерисуват от това, какво ще се случи с тази компания след 10, или 20 години, тяхната цел е в момента да получат максимална печалба. Това от една страна води до запълване на масовите пазарни сегменти със сравнително евтина стока. От друга страна, до ниско-качествена продукция, с аргумента, че потребителското общество изисква бърза смяна на модела. От трета страна, до насищане с екстри, най-вече електроника, която се поддава единствено и само на специализирано, сервизно обслужване и ремонт. Лъскавите, комфортни джипки се купуват най-вече от хора, за които е важно как ще изглеждат в съответната кола, а не какви са и офроуд възможностите. Те ще я паркират пред дискотеката и няма да я полват да достигнат до някое трудно-достъпно място... При това след година-две, ще я сменят с нова, по-лъскава и по-непроходима.

                          Предполагам и при мотоциклетите, проучването е показало, че броят на хората, които искат да яхнат машината си, за да достигнат до края на света, е твърде малък, в сравнение на общия брой потребители. Т.е. ние се вписваме в сегмент, твърде малък за да си струва разработката и производството на сравнително малка серия, нечупливи, ремонтопригодни машини, които при това да бъдат и евтини, за да се разшири достатъчно броя на потенциалните купувачи.

                          За съжаление, ние станахме част от потребителското общество, независимо от това, дали ни харесва или не. Чалгата не подмина нито автомобилостроенето, нито ще подмине мотоциклетостроенето...
                          Последно редактирано от giorgio; 27-05-09, 12:43.
                          Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                          Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Старата доказана слава или новите модерни машини

                            Ей тук не мога да се съглася с теб, Джорджо - личните ми наблюдения по отношение на мотоциклетите са доста по - различни от тия при автомобилите и докато съм склонен да се съглася в известна степен за четириколесните, то за двуколесните - тц.

                            Не знам как са нещата при "джипките" - далеч съм от тая материя, но ако разглеждаш т.нар. джипове единствено и само като средство за преодоляване на тежки терени - да, склонен съм да се съглася дотолкова, доколкото допускам, че някоя мутреса може да реши да вкара новото си Q5 в кал до кръста или да го метне по стръмни чукари.

                            При моторите обаче нещата не стоят точно така - тенденцията е да се конструират и произвеждат все по - специализирани машини, а не "унисекс" такива и няма нищо странно в това, че GSX-R 1000 не е подходящ за дълги пътувания, CRF 450 X не става за туризъм, а R 1200 GS не може да ускори до 100 за 3,5 секунди. Смея да твърдя обаче, че новите модели в отделните класове стават все по - съвършени за целта, за която са създадени и ако в някой нов модел се появят бъгове, това не е нещо странно или нечувано и в никакъв случай - повод за недоверие или слагане на етикет "Лош".
                            Последно редактирано от ЗМЕЙ; 27-05-09, 13:01.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Старата доказана слава или новите модерни машини

                              Специализирани да, но тук май се търси универсалният компромис , в лицето на БМВ , и реално освен КТМ, май други алтернативи няма - справка далечните пътища .

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X