950 ADVENTURE -2003 до 2006


ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ
ДВИГАТЕЛ:
2-цилиндров, 4-тактов, V 750
Обем: 942 см3
Диаметър/ход на буталото: 100/60 мм
Мощност: 72 Kw при 8000 об./мин.
Ускорение: 95 Nm при 6000 об./мин.
Коефициент на сгъстяване: 11.5:1
Стартер/акумулатор: Ел. Стартер/12 V
Трансмисия: 6 скорости
Горивна система: Карбуратор
Управление: 4 клапана
Смазване: 2 трохоидни помпи (нагнетателна и всмукателна)
Моторно масло: SAE 10W-50
Първично предавателно число: 35:67
Крайно предавателно число: 17:42 ч.
Охлаждане: Водно
Съединител: Мокър мулти-дисков, хидравлично функциониращ съединител
Електроника/запалване: Безконтактно електронно транзисторно запалване
ШАСИ:
Рама: Хром-молибден решетъчно-търбна рамка, прахово боядисана
Вторична рама: Алуминиева
Кормило: Алуминиево, Ø 28/22 мм
Предно окачване: WhitePower - USD, Ø 48 мм
Задно окачване:WhitePower - PDS, хидравлично регулиращо се
Ход на окачването предно/задно: 230 мм/230 мм
Предна спирачка: 2 двубутални Brembo помпи, плаващ спирачен диск Ø 300 мм
Задна спирачка: 1 двубутална Brembo помпа, плаващ спирачен диск Ø 240 мм
ABS
Джанти предна/задна: 2.15 х 21"; 4.25 х 18"
Гуми предна/задна: 90/90-21"; 150/70 R 18"
Верига: X - Ring 5 / 8 x 5 / 16"
Ауспух: 2 бр. ауспуси от неръждаема стомана с катализатори
Ъгъл на завиване: 63.40
Следа: 119 мм
Междуосие: 1570 ± 10 мм
Разстояние от земята до най-ниската точка: 281 мм
Разстояние от земята до седалката: 880 мм
Резервоар: приблизително 22 л./4 л. Резерва
Тегло: 206 кг. (без гориво)
1.Сервизно Обслужване след 1000км
Смяна на масло и маслени филтри, проверка на водната система, диагностика за грешки чрез компютър на всички електронни елементи, проверка на водната система
2.Сервизно Обслужване на 7500км
Смяна на масло и маслени филтри
3.Сервизно Обслужване на 15.000км
Смяна на масло и маслени филтри, проверка на клапнаите, смяна на свещите
1.сервизиране на окачване(след това на всеки 30.000км)

След известна смяна на приоритетите в рамките на две години не ми се налагаше да купувам сериозен турер,докато се стигне 2007-ма,началото на сезона реших,че е време да взема нещо,което винаги да ми е под ръка.
След известно проучване на марки и возила в големите класове ендуро се спрях на две марки,БМВ и КТМ.За БМВ въобще и не исках да си мисля,тъй като този мотор винаги ми е бил гроз,странен с тоз боксер и цък...,моля колегите с БМВ да не ми се сърдят,изказвам единствено и само лично мнение,без да претендирам за каквато и да е меродавност.
В крайна сметка се спрях на КТМ-950 Адвентчър.Грабна ме спортната визия,стойката на мотора и разбира се тест-дрийв-а,който ми осигуриха момчетата от КТМ-БГ.

модел 2005г,вкаран от КТМ-БГ през 2006г.,а аз го закупих с цялата окомплектовка,готов за път.
Веднага след покупката направих пътуване до Хърватска(приятели) и бях очарован от мотора,като слюдата беше сменена веднага с турингова.

Първият фабричен дефект,който излезна беше в скоростната кутия,докато мотора стои на пачи крак(лек дразнещ шум на зъбно колело).Слагаш го на централна стойка-нищо.Оказа се,че е зъбно колело на 5-та скорост-наистина фабричен дефект,който го има само при 950-ките,не и при 990-модел(т.е.отстранен).Другия недостатък,който КТМ-БГ отстрани превантивно по моя мотор без да има проблем е подмяна на хидравличната помпичка на съединителя(отново фабричен дефект при 950-ките).Бях много щастлив от този факт.....представяте ли си това да се случи на път?!Така през сезон 2007 с този мотор направих едва 4,000 км.През сезон 2008 завъртях 12,000 км,без никакви оплаквания.Малкото км.,са поради факта,че го използвам за пътувания над 250-300км.Този сезон му предстоят не малко км.,така че споделянето на впечатления ще продължи.
Мотора харчи около 6/6,5/100 при скорост до 140,нагоре вече стига и до 8/9/100.Перфектно се държи на скорост 170/180,тествал съм го и на 200/210(имам свидетели...не се шегувам),но мотора има вибрации,предницата започва да сее и не смятам че това не е подходяща скорост за него.
За мен лично скорост от 140/150 е оптималната за дълги пътувания,осбенно като се има предвид,че трябва и да разглеждаш,а и все пак там е най-икономичен....
Разход на черно около 8/100.
Разход с втори човек и прилично количество багаж е около 7-8/100
Таблото е с всички необходими индикатори,както и ниво на горивото.

Допълнителни екстри:
подгряване на ръкохватките;
GPS стойка- Touratech ;

зарядно включено към ел.системата+букса;

ауспуси –Akrapovic,естествено са качени след покупката.

За мен лично проблема на мотора е в седалката.Като такъв и претендиращ за Адвентчър-Турер,седалката е меко казано недомислица.Супер твърда,неудобна и създава проблеми след преход,около 500/600 км
Поръчах ергономична оригинална от КТМ-малко по-добре,но не съвсем домислено отново.

Принудих се да поръчам седалка,чисто нова,която се изработва от компания занимаваща се само със изработка не седла,както за участници в “Дакар”,така и за турери.
Renazco Racing
3980 Montecito Ave
Santa Rosa, Ca. 95404
+1-707-526-1282
Този сезон ще споделя впечатленията си от новата седалка.
Мотора също така разполага с много качествена екстра за нискооктанов бензин,букса намираща се под седалката,която се изключва.

Допълнително улеснение е настройката на централния амортесьор на WP;

Фабрично мотора го закупих с гуми Pirelli Scorpion,които за асфалт са ОК,но за каквото и да е черно,въобще не стават.В момента карам с Continental TKC80,с тях пътувах и в Бл.Изток и мога да кажа само хубави неща,както "on",така и "off",единствено,много меки и бързичко заминават,особенно задната.До момента съм изминал,около 6,000 км с тях и задната има още не повече от 2,000км.
Като стабилност в завой-перфектни!
Това най-общо казано са впечатленията от този прекрасен спортист.

Допълнителни впечатления ще бъдат публикувани през текущия сезон.
Поздрави

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ
ДВИГАТЕЛ:
2-цилиндров, 4-тактов, V 750
Обем: 942 см3
Диаметър/ход на буталото: 100/60 мм
Мощност: 72 Kw при 8000 об./мин.
Ускорение: 95 Nm при 6000 об./мин.
Коефициент на сгъстяване: 11.5:1
Стартер/акумулатор: Ел. Стартер/12 V
Трансмисия: 6 скорости
Горивна система: Карбуратор
Управление: 4 клапана
Смазване: 2 трохоидни помпи (нагнетателна и всмукателна)
Моторно масло: SAE 10W-50
Първично предавателно число: 35:67
Крайно предавателно число: 17:42 ч.
Охлаждане: Водно
Съединител: Мокър мулти-дисков, хидравлично функциониращ съединител
Електроника/запалване: Безконтактно електронно транзисторно запалване
ШАСИ:
Рама: Хром-молибден решетъчно-търбна рамка, прахово боядисана
Вторична рама: Алуминиева
Кормило: Алуминиево, Ø 28/22 мм
Предно окачване: WhitePower - USD, Ø 48 мм
Задно окачване:WhitePower - PDS, хидравлично регулиращо се
Ход на окачването предно/задно: 230 мм/230 мм
Предна спирачка: 2 двубутални Brembo помпи, плаващ спирачен диск Ø 300 мм
Задна спирачка: 1 двубутална Brembo помпа, плаващ спирачен диск Ø 240 мм
ABS
Джанти предна/задна: 2.15 х 21"; 4.25 х 18"
Гуми предна/задна: 90/90-21"; 150/70 R 18"
Верига: X - Ring 5 / 8 x 5 / 16"
Ауспух: 2 бр. ауспуси от неръждаема стомана с катализатори
Ъгъл на завиване: 63.40
Следа: 119 мм
Междуосие: 1570 ± 10 мм
Разстояние от земята до най-ниската точка: 281 мм
Разстояние от земята до седалката: 880 мм
Резервоар: приблизително 22 л./4 л. Резерва
Тегло: 206 кг. (без гориво)
1.Сервизно Обслужване след 1000км
Смяна на масло и маслени филтри, проверка на водната система, диагностика за грешки чрез компютър на всички електронни елементи, проверка на водната система
2.Сервизно Обслужване на 7500км
Смяна на масло и маслени филтри
3.Сервизно Обслужване на 15.000км
Смяна на масло и маслени филтри, проверка на клапнаите, смяна на свещите
1.сервизиране на окачване(след това на всеки 30.000км)

След известна смяна на приоритетите в рамките на две години не ми се налагаше да купувам сериозен турер,докато се стигне 2007-ма,началото на сезона реших,че е време да взема нещо,което винаги да ми е под ръка.
След известно проучване на марки и возила в големите класове ендуро се спрях на две марки,БМВ и КТМ.За БМВ въобще и не исках да си мисля,тъй като този мотор винаги ми е бил гроз,странен с тоз боксер и цък...,моля колегите с БМВ да не ми се сърдят,изказвам единствено и само лично мнение,без да претендирам за каквато и да е меродавност.
В крайна сметка се спрях на КТМ-950 Адвентчър.Грабна ме спортната визия,стойката на мотора и разбира се тест-дрийв-а,който ми осигуриха момчетата от КТМ-БГ.
модел 2005г,вкаран от КТМ-БГ през 2006г.,а аз го закупих с цялата окомплектовка,готов за път.
Веднага след покупката направих пътуване до Хърватска(приятели) и бях очарован от мотора,като слюдата беше сменена веднага с турингова.
Първият фабричен дефект,който излезна беше в скоростната кутия,докато мотора стои на пачи крак(лек дразнещ шум на зъбно колело).Слагаш го на централна стойка-нищо.Оказа се,че е зъбно колело на 5-та скорост-наистина фабричен дефект,който го има само при 950-ките,не и при 990-модел(т.е.отстранен).Другия недостатък,който КТМ-БГ отстрани превантивно по моя мотор без да има проблем е подмяна на хидравличната помпичка на съединителя(отново фабричен дефект при 950-ките).Бях много щастлив от този факт.....представяте ли си това да се случи на път?!Така през сезон 2007 с този мотор направих едва 4,000 км.През сезон 2008 завъртях 12,000 км,без никакви оплаквания.Малкото км.,са поради факта,че го използвам за пътувания над 250-300км.Този сезон му предстоят не малко км.,така че споделянето на впечатления ще продължи.
Мотора харчи около 6/6,5/100 при скорост до 140,нагоре вече стига и до 8/9/100.Перфектно се държи на скорост 170/180,тествал съм го и на 200/210(имам свидетели...не се шегувам),но мотора има вибрации,предницата започва да сее и не смятам че това не е подходяща скорост за него.
За мен лично скорост от 140/150 е оптималната за дълги пътувания,осбенно като се има предвид,че трябва и да разглеждаш,а и все пак там е най-икономичен....

Разход на черно около 8/100.
Разход с втори човек и прилично количество багаж е около 7-8/100
Таблото е с всички необходими индикатори,както и ниво на горивото.

Допълнителни екстри:
подгряване на ръкохватките;
GPS стойка- Touratech ;
зарядно включено към ел.системата+букса;
ауспуси –Akrapovic,естествено са качени след покупката.
За мен лично проблема на мотора е в седалката.Като такъв и претендиращ за Адвентчър-Турер,седалката е меко казано недомислица.Супер твърда,неудобна и създава проблеми след преход,около 500/600 км
Поръчах ергономична оригинална от КТМ-малко по-добре,но не съвсем домислено отново.
Принудих се да поръчам седалка,чисто нова,която се изработва от компания занимаваща се само със изработка не седла,както за участници в “Дакар”,така и за турери.
Renazco Racing
3980 Montecito Ave
Santa Rosa, Ca. 95404
+1-707-526-1282
Този сезон ще споделя впечатленията си от новата седалка.
Мотора също така разполага с много качествена екстра за нискооктанов бензин,букса намираща се под седалката,която се изключва.
Допълнително улеснение е настройката на централния амортесьор на WP;
Фабрично мотора го закупих с гуми Pirelli Scorpion,които за асфалт са ОК,но за каквото и да е черно,въобще не стават.В момента карам с Continental TKC80,с тях пътувах и в Бл.Изток и мога да кажа само хубави неща,както "on",така и "off",единствено,много меки и бързичко заминават,особенно задната.До момента съм изминал,около 6,000 км с тях и задната има още не повече от 2,000км.
Като стабилност в завой-перфектни!
Това най-общо казано са впечатленията от този прекрасен спортист.
Допълнителни впечатления ще бъдат публикувани през текущия сезон.
Поздрави
Коментар