Обява

Свий
Няма добавени обяви.

KTM-950 Adventure модел 2005

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • KTM-950 Adventure модел 2005

    950 ADVENTURE -2003 до 2006







    ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ


    ДВИГАТЕЛ:

    2-цилиндров, 4-тактов, V 750
    Обем: 942 см3
    Диаметър/ход на буталото: 100/60 мм
    Мощност: 72 Kw при 8000 об./мин.
    Ускорение: 95 Nm при 6000 об./мин.
    Коефициент на сгъстяване: 11.5:1
    Стартер/акумулатор: Ел. Стартер/12 V
    Трансмисия: 6 скорости
    Горивна система: Карбуратор
    Управление: 4 клапана
    Смазване: 2 трохоидни помпи (нагнетателна и всмукателна)
    Моторно масло: SAE 10W-50
    Първично предавателно число: 35:67
    Крайно предавателно число: 17:42 ч.
    Охлаждане: Водно
    Съединител: Мокър мулти-дисков, хидравлично функциониращ съединител
    Електроника/запалване: Безконтактно електронно транзисторно запалване

    ШАСИ:


    Рама: Хром-молибден решетъчно-търбна рамка, прахово боядисана
    Вторична рама: Алуминиева
    Кормило: Алуминиево, Ø 28/22 мм
    Предно окачване: WhitePower - USD, Ø 48 мм
    Задно окачване:WhitePower - PDS, хидравлично регулиращо се
    Ход на окачването предно/задно: 230 мм/230 мм
    Предна спирачка: 2 двубутални Brembo помпи, плаващ спирачен диск Ø 300 мм
    Задна спирачка: 1 двубутална Brembo помпа, плаващ спирачен диск Ø 240 мм
    ABS
    Джанти предна/задна: 2.15 х 21"; 4.25 х 18"
    Гуми предна/задна: 90/90-21"; 150/70 R 18"
    Верига: X - Ring 5 / 8 x 5 / 16"
    Ауспух: 2 бр. ауспуси от неръждаема стомана с катализатори
    Ъгъл на завиване: 63.40
    Следа: 119 мм
    Междуосие: 1570 ± 10 мм
    Разстояние от земята до най-ниската точка: 281 мм
    Разстояние от земята до седалката: 880 мм
    Резервоар: приблизително 22 л./4 л. Резерва
    Тегло: 206 кг. (без гориво)

    1.Сервизно Обслужване след 1000км
    Смяна на масло и маслени филтри, проверка на водната система, диагностика за грешки чрез компютър на всички електронни елементи, проверка на водната система

    2.Сервизно Обслужване на 7500км
    Смяна на масло и маслени филтри

    3.Сервизно Обслужване на 15.000км
    Смяна на масло и маслени филтри, проверка на клапнаите, смяна на свещите

    1.сервизиране на окачване(след това на всеки 30.000км)














    След известна смяна на приоритетите в рамките на две години не ми се налагаше да купувам сериозен турер,докато се стигне 2007-ма,началото на сезона реших,че е време да взема нещо,което винаги да ми е под ръка.
    След известно проучване на марки и возила в големите класове ендуро се спрях на две марки,БМВ и КТМ.За БМВ въобще и не исках да си мисля,тъй като този мотор винаги ми е бил гроз,странен с тоз боксер и цък...,моля колегите с БМВ да не ми се сърдят,изказвам единствено и само лично мнение,без да претендирам за каквато и да е меродавност.
    В крайна сметка се спрях на КТМ-950 Адвентчър.Грабна ме спортната визия,стойката на мотора и разбира се тест-дрийв-а,който ми осигуриха момчетата от КТМ-БГ.


    модел 2005г,вкаран от КТМ-БГ през 2006г.,а аз го закупих с цялата окомплектовка,готов за път.
    Веднага след покупката направих пътуване до Хърватска(приятели) и бях очарован от мотора,като слюдата беше сменена веднага с турингова.


    Първият фабричен дефект,който излезна беше в скоростната кутия,докато мотора стои на пачи крак(лек дразнещ шум на зъбно колело).Слагаш го на централна стойка-нищо.Оказа се,че е зъбно колело на 5-та скорост-наистина фабричен дефект,който го има само при 950-ките,не и при 990-модел(т.е.отстранен).Другия недостатък,който КТМ-БГ отстрани превантивно по моя мотор без да има проблем е подмяна на хидравличната помпичка на съединителя(отново фабричен дефект при 950-ките).Бях много щастлив от този факт.....представяте ли си това да се случи на път?!Така през сезон 2007 с този мотор направих едва 4,000 км.През сезон 2008 завъртях 12,000 км,без никакви оплаквания.Малкото км.,са поради факта,че го използвам за пътувания над 250-300км.Този сезон му предстоят не малко км.,така че споделянето на впечатления ще продължи.
    Мотора харчи около 6/6,5/100 при скорост до 140,нагоре вече стига и до 8/9/100.Перфектно се държи на скорост 170/180,тествал съм го и на 200/210(имам свидетели...не се шегувам),но мотора има вибрации,предницата започва да сее и не смятам че това не е подходяща скорост за него.
    За мен лично скорост от 140/150 е оптималната за дълги пътувания,осбенно като се има предвид,че трябва и да разглеждаш,а и все пак там е най-икономичен....
    Разход на черно около 8/100.
    Разход с втори човек и прилично количество багаж е около 7-8/100
    Таблото е с всички необходими индикатори,както и ниво на горивото.

    Допълнителни екстри:
    подгряване на ръкохватките;
    GPS стойка- Touratech ;


    зарядно включено към ел.системата+букса;


    ауспуси –Akrapovic,естествено са качени след покупката.





    За мен лично проблема на мотора е в седалката.Като такъв и претендиращ за Адвентчър-Турер,седалката е меко казано недомислица.Супер твърда,неудобна и създава проблеми след преход,около 500/600 км
    Поръчах ергономична оригинална от КТМ-малко по-добре,но не съвсем домислено отново.




    Принудих се да поръчам седалка,чисто нова,която се изработва от компания занимаваща се само със изработка не седла,както за участници в “Дакар”,така и за турери.

    Renazco Racing
    3980 Montecito Ave
    Santa Rosa, Ca. 95404
    +1-707-526-1282

    Този сезон ще споделя впечатленията си от новата седалка.

    Мотора също така разполага с много качествена екстра за нискооктанов бензин,букса намираща се под седалката,която се изключва.



    Допълнително улеснение е настройката на централния амортесьор на WP;


    Фабрично мотора го закупих с гуми Pirelli Scorpion,които за асфалт са ОК,но за каквото и да е черно,въобще не стават.В момента карам с Continental TKC80,с тях пътувах и в Бл.Изток и мога да кажа само хубави неща,както "on",така и "off",единствено,много меки и бързичко заминават,особенно задната.До момента съм изминал,около 6,000 км с тях и задната има още не повече от 2,000км.
    Като стабилност в завой-перфектни!
    Това най-общо казано са впечатленията от този прекрасен спортист.



    Допълнителни впечатления ще бъдат публикувани през текущия сезон.


    Поздрави
    Последно редактирано от Мони; 16-03-09, 08:38.
    търся си подписа....

  • #2
    До: KTM-950 Adventure модел 2005

    Мони сезона напредна доста.Давай обещаните впечатления от мотора.
    Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

    Коментар


    • #3
      От: KTM-950 Adventure модел 2005

      Едно видео на двама върху КТМ-ма. Пича ясно, ама от къде намери тази безстрашна мацка отзад

      Доста тежко трасе за такова каране и то 2-ма.

      Коментар


      • #4
        От: KTM-950 Adventure модел 2005

        Струва ми се, че повече друса камерата, отколкото е тежко трасето
        Последно редактирано от Ivan_J; 03-01-11, 13:04.

        Коментар


        • #5
          От: KTM-950 Adventure модел 2005

          Трасето е средна хубост, и то като се има в предвид че на мотора са двама. За сам човек пък макар и с тежък мотор, си е нормален горски, черен път! Но пък и моториста не го минава за първи път това трасе, та затова поддържа такава скорост!
          "Do not correct a fool, for he will hate you;
          Correct a wise man, for he will appreciate you."

          Коментар


          • #6
            От: KTM-950 Adventure модел 2005

            А бе да ви кажа...трасето си е "хард"...такива съм ги виждал в Африка...,а този дето кара е мнооого в час,че даже и с втори човек.....ехееей,а поддържането на скоростта го могат тези,които могат да КАРАТ......
            търся си подписа....

            Коментар


            • #7
              От: KTM-950 Adventure модел 2005

              Мотора също твърдят, че е натоварен. Пича бил 130кг. Предницата на няколко пъти удря до край. Който е карал такъв мотор, знае че това е прекалено бърза скорост за това трасе. Когато си с втори човек не може и да ставаш от седалката, което още повече натоварва окачването.

              Коментар


              • #8
                От: KTM-950 Adventure модел 2005

                А ве това на клипчето наклон ли е , или камерата лъже?

                Коментар


                • #9
                  От: KTM-950 Adventure модел 2005

                  Те това е пътеписа http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=612129
                  Прочетете го и тогава може да по-спорим от къде може да мине този мотор!
                  И дали е стръмна пътеката,или лъже камерата

                  Коментар


                  • #10
                    От: KTM-950 Adventure модел 2005

                    Да кажа за проблемите с помпите - бензиновата и водната.

                    Водната помпа трябва да се сменя на 25000 за да ти е мирна главата(според AdvRider форума протичала след около 30000км.). Мони може да каже колко е минал без да я пипа, защото има много км с неговия мотор. Ако имаш елементарно техническо понятие до толкова, че да може да си смениш дисковете на съединителя - можеш да се справиш и с това. Частите не са скъпи. Сменя се за половин час ако знаеш какво правиш, или за час ако не си много наясно. Има добавки за антифриза, които помагат за смазването и увеличават живота на помпата с примерно 1/3.

                    Като протече помпата лошо! Ако масленият филтър е хартиен (какъвто е оригиналния) водата почва да създава съпротивление на преминаващото масло и мотора почва да не се смазва както трябва и светва лампичката за слабо налягане на маслото. Ако не я видиш дълго време - проблем. Протече ли помпата ще трябва да смениш и маслото и масления филтър, което усложнява нещата.

                    Как да разберем дали имаме проблем? Ако не ти сълзят маркучите, драсваш с молив къде ти е нивото в преливника на студено и ако пада значи е почнала да ти прехвърля вода в маслото.

                    Бензиновата помпа е електрическа и се скапва след известно време. Като се скапе оставаш без бензин в карбураторите, защото тя подкачва горивото до тях. Карбураторите са много високо и затова е необходима тази помпа. Мони пак да каже колко е минал преди да се скапе. Добре е да си носиш с теб резервна, ако пътуваш по диви места и не си я сменял скоро. Има доста информация по въпроса, даже мисля че са и хванали цаката къде и е проблема и има документирано подобрение, след което спира да се разваля, но не съм чел много по въпроса, защото моята е друга. Един много добър сайт за информация на всички болежки и тунинги по мотора е http://www.ktm950.info/

                    Добра информация може да получиш от този сайт http://www.the-great-adventure.fr/wo..._id=14&lang=en където мъж и жена правят околосветско пътешествие с Адвенчър 990. Там пише какво са сменяли и на колко км.
                    Последно редактирано от sabin; 03-01-11, 22:14.

                    Коментар


                    • #11
                      От: KTM-950 Adventure модел 2005

                      Ето още един играч какви ги върши

                      Коментар


                      • #12
                        От: KTM-950 Adventure модел 2005

                        Когато си с втори човек не може и да ставаш от седалката
                        Може, може... Важното е как ще обучиш пасажера... моя е като пружинка... където съм аз на мотора, там е и пасажера ми.
                        С жената и Африката доста пътеки, стръмни качвания и спускания сме обиколили из Буховския балкан...
                        Просто трябва единомислие.

                        Коментар


                        • #13
                          От: KTM-950 Adventure модел 2005

                          Първоначално публикуван от sabin Преглед на мнение
                          Да кажа за проблемите с помпите - бензиновата и водната.

                          Водната помпа трябва да се сменя на 25000 за да ти е мирна главата(според AdvRider форума протичала след около 30000км.). Мони може да каже колко е минал без да я пипа, защото има много км с неговия мотор. Ако имаш елементарно техническо понятие до толкова, че да може да си смениш дисковете на съединителя - можеш да се справиш и с това. Частите не са скъпи. Сменя се за половин час ако знаеш какво правиш, или за час ако не си много наясно. Има добавки за антифриза, които помагат за смазването и увеличават живота на помпата с примерно 1/3.

                          Като протече помпата лошо! Ако масленият филтър е хартиен (какъвто е оригиналния) водата почва да създава съпротивление на преминаващото масло и мотора почва да не се смазва както трябва и светва лампичката за слабо налягане на маслото. Ако не я видиш дълго време - проблем. Протече ли помпата ще трябва да смениш и маслото и масления филтър, което усложнява нещата.

                          Как да разберем дали имаме проблем? Ако не ти сълзят маркучите, драсваш с молив къде ти е нивото в преливника на студено и ако пада значи е почнала да ти прехвърля вода в маслото.

                          Бензиновата помпа е електрическа и се скапва след известно време. Като се скапе оставаш без бензин в карбураторите, защото тя подкачва горивото до тях. Карбураторите са много високо и затова е необходима тази помпа. Мони пак да каже колко е минал преди да се скапе. Добре е да си носиш с теб резервна, ако пътуваш по диви места и не си я сменял скоро. Има доста информация по въпроса, даже мисля че са и хванали цаката къде и е проблема и има документирано подобрение, след което спира да се разваля, но не съм чел много по въпроса, защото моята е друга. Един много добър сайт за информация на всички болежки и тунинги по мотора е http://www.ktm950.info/

                          Добра информация може да получиш от този сайт http://www.the-great-adventure.fr/wo..._id=14&lang=en където мъж и жена правят околосветско пътешествие с Адвенчър 990. Там пише какво са сменяли и на колко км.
                          Мойта бензинова помпа изкара 63,500 км и отказа да работи в Кейп Таун.За съжаление ние с Бойко се опитвахме да свалим тавата на Туратех от погрешно място....за да стигнем до същинския проблем,който според Вальо имаше решение.

                          Що се отнася до водната помпа....еми не съм я сменял...,а мотора е на около 65К км.,но това ме кара да мисля,че ще трябва да си взема една за резерва.

                          п.п. Забравих...задния спирачен диск смених на 40,000 км.,имаше пукнатина в него.Хубаво е да се наглежда.Колегите по форумите именно на такива километри споделят за такъв проблем и то именно със задния.


                          Поздрави,
                          Последно редактирано от Мони; 04-01-11, 08:13. Причина: допълнение
                          търся си подписа....

                          Коментар


                          • #14
                            От: KTM-950 Adventure модел 2005

                            Абе , че може да кара , може , ама на последното клипче е на забързан кадър , така , че е малко не реално.
                            В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                            Коментар


                            • #15
                              От: KTM-950 Adventure модел 2005

                              Първоначално публикуван от Мони Преглед на мнение
                              Мойта бензинова помпа изкара 63,500 км и отказа да работи в Кейп Таун.За съжаление ние с Бойко се опитвахме да свалим тавата на Туратех от погрешно място....за да стигнем до същинския проблем,който според Вальо имаше решение.

                              Що се отнася до водната помпа....еми не съм я сменял...,а мотора е на около 65К км.,но това ме кара да мисля,че ще трябва да си взема една за резерва.

                              п.п. Забравих...задния спирачен диск смених на 40,000 км.,имаше пукнатина в него.Хубаво е да се наглежда.Колегите по форумите именно на такива километри споделят за такъв проблем и то именно със задния.


                              Поздрави,
                              Да, оказва се(снощи почетох по въпроса), че проблема е в някакви контактори, които били тънели в кочина и ако знаеш за какво става дума може да си ги оправиш и да продължиш.

                              За помпата си шампион! Точно снощи като си легнах си мислех че едно е да правиш круизове с мотора на 5-та 6-та а друго е да го караш ендуро в гората на 2-ра 3-та.

                              Има и нещо друго. Новите мотори били с подобрена водна помпа, като това подобрение можело да се сложи и на старите. С кой вариант е твоята е интересно, но ще разбереш като я смениш. Имат разлика в дължината на оста до колкото разбрах.

                              Мони, вземи си я смени приятелю преди следващото ти голямо пътуване!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X