Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Категории/типове мотоциклети според предназначението им

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Категории/типове мотоциклети според предназначението им

    Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
    За какво да го ползвам-за удоволствие. Нямам никакъв опит с мотоциклети.Трябва ми да мога от село да стигна до града, да отида на работа, да е с компромисно удобна стойка и седалка, за да измина не повече от 200-300 км. за 1 ден, да има малък куфар/каса за шлема или за др. дрехи, да може без проблем да минава бързо през дупките по разбитите междуселски пътища, да е ендуро до толкова, че да отида на някоя хижа или по чер междуселски път.
    Току що съм тръгнал по този път с Хонда Доминатор, с абсолютно същите изисквания. На този етап не съжалявам, а и друго не може да бъде - нали е първа любов...
    Публикувайте отговор

    Коментар


    • #17
      От: Категории/типове мотоциклети според предназначението им

      Първоначално публикуван от egerchev Преглед на мнение
      Търсих темата на Ива , ама нещо не мога да я намеря. (а е много полезна). Ако някой я знае къде е , ЩЕ СЪМ МНОГО БЛАГОДАРЕН ДА ПУСНЕ ЛИНКА !
      От Ива /Ламята Спаска/ се сещам за тази тем, чел съм я много пъти: http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=7960
      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
      я да се абонирам аз...
      Преди доста години изненадващо за мен Джорджо от Бургас замени джипа с мотоциклет, а после Румен от Ямбол /Картест/ ме изненада, като се появи в село на колела. Така, че чети, мисли или послушай сърцето както казва колегата за първия мотор.
      Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

      "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

      Коментар


      • #18
        От: Категории/типове мотоциклети според предназначението им

        Ами то си имало много хубава, точна и подробна тема. Няма какво да повтаряме всичко отново.
        Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
        Златомир Попов - Forry

        Коментар


        • #19
          От: Категории/типове мотоциклети според предназначението им

          Точно тая тема ! Благодаря!

          Коментар


          • #20
            От: Категории/типове мотоциклети според предназначението им

            В другата тема виждам само ендура, пък било то и тежки. Мултстрадата и подобни шосейни спорт-туристически мотори не са засегнати.

            А по темата - никога не съм мислел върху такава класификация, пък и не я намирам за особено полезна. Примерно какъв е моят мотор аз не знам. Бих казал асфалтов туристически, ама по "класификациите" такъв може би няма. Както каза Иван, просто си помисли какъв е интересът ти към маршрути, дестинации и т.н. и лесно ще си избереш мотор. Разбира се след време може да установиш, че избрания мотор вече не ти върши работа, но това е друго...
            LZ2NKM

            Коментар


            • #21
              От: Категории/типове мотоциклети според предназначението им

              Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
              Загледах трансалпа http://www.bikez.com/motorcycles/hon...nsalp_2008.php малко ми грознее и ми се струва доста офф ориентиран и за по-далечни преходи. Може би http://www.motorcyclespecs.co.za/mod...enere%2009.htm е по-добрия вариант или http://motorcyclespecs.co.za/model/y...t660x%2004.htm, но този втория е със 17 цола предна гума, което ми харесва повече, а е с 1 спирачен диск. Това означава ли по-лоши спирачки?
              Не ти трябват определения за типове мотор, така или иначе в България "рокер" означава моторист, а "чопър" е групово определение на клас мотор, който можеш да си купиш от магазина.
              Ако трябва да ти отговоря на цитираното мнение, спрямо изискванията, които си пуснал в предишния линк то ще бъде-ти вече си посочил МОТОРА.
              От известно време имам в гаража Хонда Трансалп 650, този който си посочил е следващата генерация-малко по-голяма кубатура, много важно-вече е инжекцион, но за съжаление подобно на "модата" в модерното моторно производство е повече шосейно насочен. Взех Трансалпа, защото обичам да карам извън границите на асфалта, но ако не се направи много сериозно къстъмизиране особенно върху окачването мотора е предназначен към лоши пътища, но не и черни такива.
              От скоро в гаража имаме и третият посочен мотор- Yamaha XT660X- първият мотор на малкото ми братче, първоначално го взе като модификацията-R, тоест мотора беше с 21''предна джанта, но му купи комплект джанти и смята да го кара като супермото. Интересен мотор, идеален за междуградски пътчета с много завои-там му е силата, усеща се сравнително лек, добри спирачки (не гледай само броят дискове, Транса ми е с два диска отпред, но са 280мм, докато ХТХ-а е един 320мм като на пистов мотор), предницата му е малко слабичка, лично на мен ми идва малко мека, но това се оправя с прогресивно пружини. Страхотен двигател-ползва се от няколко производителя, инжекцион, двигател доказал се като неразрушим! Ако искаш да се качиш почерният път до някоя хижа обаче не мисля че е най-подхоящият избор, не че не познаваме и такива примери- Машината кара ДРЗ-а си в супермото вариант наравно с леките ендура по пътеките в Люлин планина, но той е Машината все пак
              И накрая, но не на последно място- Yamaha XT660Z Tenere! За мен това е мотора, хареса ми още когато излязоха първите коцептуални снимки на модела, сега за визията няма да коментирам това си е въпрос на личен избор, същият двигател и рама като на другите XT-та, същата Paioli предница-нищо особенно, това е и може би единствения минус на мотора, макар че ти едва ли ще разбереш в началото колко не е добро окачването, а може и никога да не разбереш ако не го натовариш подобаващо.
              Така или иначе какъвто и мотор да вземеш ще има нужда от персонализиране или дотунинговане, в каква насока и кога ще решиш да спреш само ти можеш да си решиш, досега за Хондата съм дал 1/4 от цената и като допълнителен тунинг, в крайна сметка ще стигна до около 1/2 и то ако не пипам окачването.
              Относно "леките ендура", аз съм голям почитател на ДРЗ400 на Сузуки, но ако трябва да минеш 100+км. с който и да е от мотор под условно 500-600 кубика след карането ще имаш неприятното чувство за разцепен на две ъъъ да де
              В село Сапарево се продава Кавазаки КЛЕ500 в уникално състояние, беше сравнително новичко-2007-2009 по спомен, не е лош като за първи мотор.
              Един приятел си продава КТМ LC4 640 Супермото-страхотно окачване, уникално състояние, само вибрациите са му малко в повече, но и за тях има лек.
              Успех и дерзай!

              Коментар


              • #22
                От: Категории/типове мотоциклети според предназначението им

                Основните категории са три: мотокрос , пистов , турист. В зависимост от това къде ще се ползва мотоциклета , се прави микс от тези три категории , и се получава нужният мотор. Нещо като основните цветове , при смесването им , се получават повечето от останалите.



                Примерно: от туриста взимаме двигателя , от кросовия окачването , получава се рали мотор /Супер Тенере , Африка , Др Биг.../
                Мултистрадата е смесица от мощен пистов двигател , ходова част и спирачки, удобството на туристическия мотор , малка част от окачването на кросовия мотор. За супер мотото Слави каза вече.
                Като най-видим пример на всичко това са КТМ и Априлия , ползват един и същ двигател за турист , тежко ендуро , пистов мотор.
                Така , че автора трябва да прецени каква мощност му е нужна , каква проходимост , разход , цена , и т.н. , за да прецени какъв микс му трябва и какъв мотор да си купи. Перфектен микс няма , винаги единия има нещо повече от другия ,за сметка на нещо което е по-малко.
                В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                Коментар


                • #23
                  От: Категории/типове мотоциклети според предназначението им

                  Много Ви благодаря за отговорите. Темата на Ива съм я чел няколко пъти, но тя обхваща повече ендуро мотоциклетите и понеже е доста стара /темата, не Ива/ тези мотоциклети, които ме интересуват ако и да са били създадени не са се карали масово. Вече имам някаква ориентация какво ми трябва и мисля че КТМ 690 е идеален, но няма предлагане втора употреба, също много ми харесва Yamaha XT660Z Tenere, но също ги няма втора употреба. Интересно ми е какво е предназначението на новата придобивка на Ронин: http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=173043 също ме интересува KTM Duke той за какво е предназначен? П.П. Какво представлява Suzuki DL 650 Vstrom?
                  Последно редактирано от s_s1; 22-04-14, 12:49.
                  Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                  "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                  Коментар


                  • #24
                    От: Категории/типове мотоциклети според предназначението им

                    Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                    ...Преди доста години изненадващо за мен Джорджо от Бургас замени джипа с мотоциклет, а после Румен от Ямбол /Картест/ ме изненада, като се появи в село на колела. Така, че чети, мисли или послушай сърцето както казва колегата за първия мотор.
                    А, за мен интригата е малка. Жена ми към моторите е скептична и във връзка с това, ако ще вземам нещо двуколесно, то ще е BMW. Свързани са нещата, но е дълго за обясняване. А BMW-тата не са безкрайно много.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Категории/типове мотоциклети според предназначението им

                      Te 90% от жените са скептични към моторите. Иначе БМВ са лесни за избор. Имат едноцилиндрови двигатели, двуцилиндрови редови двигатели и двуцилиндрови боксери. Това е. Четири цилиндровите им редови двигатели вече са само за голями и чисто шосейни мотоциклети. Отваряте мобиле бг и избирате. Добре е след избора, но преди покупката, да се консултирате с хора наясно с даденият модел, защото сме в България и много отворковци се опитват да ловят риба в мътна вода.
                      Последно редактирано от ВладиЧ; 22-04-14, 18:24.
                      Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                      Златомир Попов - Forry

                      Коментар


                      • #26
                        От: Категории/типове мотоциклети според предназначението им

                        Първоначално публикуван от ВладиЧ Преглед на мнение
                        ...Добре е след избора, но преди покупката, да се консултирате с хора наясно с даденият модел, ...
                        Някой току-що се вкара в задачи

                        Ама спокойно, засега не ми е до мотор. А както са ми тръгнали колената, може и никога да не ми е до мотор. А ако все пак - ще го избира BMW ентусиастът в семейството по каквито критерии намери за добре. Аз съм казал само че BMW с 3 и повече колела не искам да виждам.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Категории/типове мотоциклети според предназначението им

                          Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
                          Основните категории са три: мотокрос , пистов , турист.
                          Е стига бе това е толкова грубо определение, че според него отхвърляш поне 1/4 от типовете мотори. Как ще определиш какво е пистов мотор по нея, защото под пистов старите мотористи имат предвид speedway, а не шосеен мотор, както е разпространено напоследък. А бобъра към кои ще ги причислиш, а трайка? Прекалено е грубо това определение според мен.
                          Дюка е Naked bike, демек гол пистов, но в случая на КТМ не точно, за твоите цели не ти трябва. КТМ 690 е супер мотор, но ако ще правиш преходи с него забрави за ветрозащита, но на черно в правилните ръце и с правилните гуми може да покаже чудеса
                          Версуса е ни рак ни риба, изглежда висок като ендуро, но определено не му е предназначението да се кара по черен път.
                          VStrom-a казват че е един от най-добрите мотори за возене на втори човек за дълъг път, особенно ако е инжекция, но и той не е много за черно, нищо че има клипове доказващи обратното .
                          Тенере има, но не си търсил явно: http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi...s&slink=6aqcyx специално това съм го виждал на живо, мотора е в уникално състояние!
                          А ето това Кавазаки споменах по-рано, също съм го разглеждал, състоянието му е "неразличим от нов" без да имам каквото и да е изгода от двете обяви, просто съм ги гледал и двата мотора наживо, наскоро: http://nfs.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi...s&slink=6aqcyx
                          Така или иначе мнение по четене в интернет не можеш да си създадеш, най-добре отдели един ден и се разходи до Дупница, Бистрица, Сапарево, за да видиш различни мотори, да седнеш и да си създадеш по-точно мнение. Най-добре също така да помолиш приятел, който разбира от мотори да дойде с теб, защото в еуфорията на любовта от пръв поглед в конкретен мотор може да се "нахендриш" много сериозно
                          Ако няма кой да ти прави компания бих се разходил с теб един следобяд да позяпаме ако не друго

                          Коментар


                          • #28
                            От: Категории/типове мотоциклети според предназначението им

                            Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                            ....А както са ми тръгнали колената, може и никога да не ми е до мотор.....
                            Мотора лекува!!
                            Gnome Rhone AX2 800 1938
                            Yamaha XT600Z 1VJ 1986
                            Husqvarna Te 510 1989
                            Argvmentvm ad novitatem

                            Коментар


                            • #29
                              От: Категории/типове мотоциклети според предназначението им

                              Първоначално публикуван от gnomerhone Преглед на мнение
                              Мотора лекува!!
                              Съгласен.Докато се возиш забравяш за тях.
                              Оправданието е като гъз-всеки го носи със себеси !

                              Коментар


                              • #30
                                От: Категории/типове мотоциклети според предназначението им

                                И аз за това Тенере XT 660 Z в Дупница говорех. Мотора изглежда много добре по снимките, a също е и много добре обурудван. Малко са излъгали за конете в обявата. Не е 55 коня, а само 48, но това е дреболия. Кавазакито КLE 500 също изглежда много добре.
                                Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                                Златомир Попов - Forry

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X