Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Техники на падане!

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Техники на падане!

    Абе аз ли нещо съм се объркал, ама що ми се струва, че е много по-смислено да полагаш усилия за усвояване на техники за каране вместо на техники за падане
    Следващият път, когато умът ви витае, последвайте го! => www.smehurko.info

    Коментар


    • #47
      От: Техники на падане!

      Първоначално публикуван от Ilarioncho Преглед на мнение
      Абе аз ли нещо съм се объркал, ама що ми се струва, че е много по-смислено да полагаш усилия за усвояване на техники за каране вместо на техники за падане
      Както няколко пъти отбелязах темата е актуална за начинаещи със стаж до 1 година.
      Например 1 ви урок бих го посветил на това - никога не оставяй мотора да те затисне.
      Затова първият 1 час, върху добре закрепен мотор със загасен двигател, отработване на техника, отскачане вляво и дясно, прекатурване на зад или претъркалване през кормилото. В серии по 10 повторения с подходящо обезопасяване
      до превръщане на знанието в рефлекс.
      След това бих посветил време на занятие : Рефлексна автоматика за натискане на съединител при загуба на управление на мотора - или нещо подобно.
      Нямам опит, просто съм начинаеш, на който му се наложи да лежи 45 дни още с първия урок.
      Бих искал да предпаза другите "бегинъри" от подобни произшествия.
      Ако имаше някъде нещо да прочета, може би щеше да ми се размине.
      Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

      Коментар


      • #48
        От: Техники на падане !

        Първоначално публикуван от ЗМЕЙ Преглед на мнение




        За такава ситуация не трябва да търсим гръбен протектор, а читава каска
        Да бе и аз това казвах на един парашутист - да не се занимава с резервни парашути, а да си вземе една хубава каска - той пък ме гледа едно тъпо-тъпо....

        Не е трудно за изчисления, но предполагам, че такава каска трябва да е поне педя дебела.
        Друг вариант е да си монтираме перки на гърба като ония педофил Карлсон, но това пък ще е опасно за пътниците зад нас... лесно няма...
        Последно редактирано от ili4; 15-06-10, 12:15. Причина: правопис
        You'll never find out - I got no key hole....

        Коментар


        • #49
          От: Техники на падане !

          Ама доста от Вас много здраво се гъбаркат със сериозна тема като тази. Мотоциклет хем не съм карал, хем много здраво съм падал... Значи се случва и трябва да сме подготвени за такъв род случки. Както някой по- горе написа, /
          Ilarioncho/ че е по-важно да се усвояват добри техники на каране, а не на падане, ако се съглася с това като се понауча да карам и имам увереността, но субективна, че е така, да захвърля каска, и всякаква екипировка, че ми е жега и тази екипировка само ми пречи да карам по-добре. Та който както иска така да възприема темата, всеки е господар на съдбата си.
          Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

          "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

          Коментар


          • #50
            От: Техники на падане!

            Колега никой не се качва на мотора за да падне... Ако разбирам, какво препоръчват колегите (в това число и аз на няколко пъти) по-разумно е да се научиш как да НЕ падаш.

            Всеки може да навива газта на равното... Въпроса е така да си вземаш завоите, че да не се налага да скачаш от мотора. Другото, което ми идва на ум е вече, когато си в трудна позиция да си достатъчно добре подготвен за да се възстановиш от нея. По-горе нарочно описах как точно се отъркалях с мотора заради това. Въпреки, че много добре знаех, че шанса ми е почти никакъв все пак направих всичко, което можех (не, че това е много, но...) за да се опитам да възстановя баланс. При следващото занасяне ще знам, че трябва да очаквам по бързо да се наклони мотора насреща и че няма нужда от много сила за когато "риташ" земята за да възстановиш баланс. Аз лично имам няколко падания с подобен момент (ритане на земята) и това според мен е нещо, което винаги е различно, но е добре да се опитва в подобна ситуация (моя мотор е 85 кила все пак де...).

            Коментар


            • #51
              От: Техники на падане!

              Ами те пък тея баш най-добрите тъй както карат много и добре и един път като паднат и пропускат по няколко месеца каране.Примери колкото си искаме в моторните спортове.Нищо не е сигурно.
              Иван Маринов
              Suzuki RMX 250 '92 - sold / Yamaha XTZ 750 Super Tenere '91 - sold / KTM EXC 250 2t '06 - sold
              ЕНДУРО ВАРНА

              Коментар


              • #52
                От: Техники на падане!

                Колеги, бъдете обективни. Техниката на каране в никакъв случай не означава да "навиваш на мах...", да си мислиш, че "на мен никога няма да ми се случи", да караш без екипировка, а още по-малко че "аз съм най-добрия". Техника на каране означава да усвоиш базовите и нормално необходимите умения да управляваш мотоциклет, а дай-боже и повече от това, да се научиш да разпознаваш и дори да предвиждаш потенциалната опасност преди да е станало късно, да знаеш как да избягаш или излезеш от ситуация, която иначе не би завършила особено приятно, да знаеш къде да подадеш газ, къде да стиснеш спирачка и колко да я стиснеш, да съобразяваш пътното си поведение с околната обстановка, дори в случаите, когато емоцията или желанието да навиеш са по-силни от всичко друго и да оценяваш правилно рисковете и необходимостта от екипировка... Това според мен е важното!

                Аз също съм от хората, научили най-тежките уроци пътху собствената си кожа(и не само) но това беше в едни по-други времена. Смятам, че всеки разумен човек може да осъзнае тези неща без да се стига до големи контузии и бзсмислени упражнения от типа скочи-претърколи, ако има кой да го насочи към правилните източници. Това се опитвам да направя тук, да спестя време и болка на всеки, който има желание.

                Определено съм убеден, че на Ники, а и на всеки друг, ще му е в пъти, ама МНОГО ПЪТИ по-полезно да прочете книжката на Кейт Код например и да осмисли съдържаниято и, отколкото да скочи 10 пъти от мотора Умишленото правене на маймуна няма да помогне много в стотната от секунда, която имаш, когато излетиш от мотора, за разлика от осъзнаването на необходимостта от контрастеаринг и усвояването му, защото точно този рефлекс ще те спаси в стотната от секундата преди да излетиш от завоя и просто няма да се наложи да проверяваш колко са ти здрави кокалите.

                Ще кажа и ДА. Техника на падане вероятно наистина е необходима, но съм съгласен с това твърдение само що се отнася до сериозни офроудъри или екстремни карачи и каскадйори. Не мога да си представя в никакъв случай Ники в това амплоа. Ники, поправи ме ако греша, но от малкото пъти когато съм те виждал ми изглеждаш по-скоро спокоен, уравновесен и усмигнат господин на средна възраст и се надявам да осъзнаеш за какво говоря. Дано да съм бил полезен.
                Следващият път, когато умът ви витае, последвайте го! => www.smehurko.info

                Коментар


                • #53
                  От: Техники на падане!

                  Това със стискането на съединителя ако ви поднесе мотора е много грешна стратегия. Понеже се предполага, че мотора е в завой, прекалили сте малко с газта, задницата се е заиграла, достатъчно е леко да се отпусне газта, но не рязко и докрай, а просто колкото да се овладее поднасянето. Целта е точно обратната - да се излезе плавно от поднасянето, а не рязко, защото в противен случай при рязко възвръщане на сцеплението, мотора се превръща в катапулт, и направо ви изхвърля в орбита
                  Същото се отнася, и ако ви поднесе мотора при спиране - трябва да останете хладнокръвни, и да отпуснете спирачката плавно, в противен случай се получава като горе

                  Коментар


                  • #54
                    От: Техники на падане!

                    Купих си яке с еърбег, но май няма да го нося.
                    Някой ден като си дойде от Германия, ще го продам на някой любител на паданията, гледам ги тука събрани всичките
                    На мен са ми достатъчни внимателно каране и стандартните протектори. Надявам се.

                    Ето и самото яке http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...d.php?t=115874
                    Последно редактирано от boiko73; 22-03-11, 21:37.

                    Коментар


                    • #55
                      От: Техники на падане!

                      Здравейте! От 3 години карам тежко ендуро Сузуки и ми се е случвало да влизам в приключения - ето моя скромен опит. Още на първия дъжд пресякох трамвайната линия "успоредно" и резултата беше тъжен - задницата поднесе, предната гума обаче си тръгна по релсата. Като резултат - мотора ме влачи по асфалта 22 метра (толкова беше дирята от стъпенката по асфалта) накрая задницата се качи върху тротоара. Но останах под него със затиснат ляв крак, защото си го "стискам до последно", нали е новия ми мотор... Както и да е - спряха коли, извадиха ме, отървах се само с уплаха, счупен капак на картера и изтекло масло (от удара в бордюра) и поскъсан екип. Без драскотина. Така че - всеки пада, важното е да има втора "кожа" и да не си стиска мотора, когато вече е паднал.
                      И второ - когато вляза в завой с висока скорост и усещам как изпускам завоя, връщам газта, лягам колкото мога (с риск да си "полегна") съвсем леко чуквам задната (ама много леко) и леко стискам съединителя. Защо съм си избрал тази тактика - за да намаля плавно двигателното усилие върху задното колело и да мога да удържа траектория без да изтърва пътя.

                      Но в тази връзка имам и въпрос - има ли според вас ъгъл, под който не трябва да се накланя мотора когато е с ендурови гуми, които определено имат ръб на грайфера и според мен има опасност да го прескоча при голяво накланяне? Опитвам се да гоня темпото на колеги със стрийт мотори и ми е доста трудно по завоите ... За да не пиша пак тук как имам нов опит с паданията ;-)

                      Коментар


                      • #56
                        От: Техники на падане!

                        Първоначално публикуван от maticard Преглед на мнение
                        ...И второ - когато вляза в завой с висока скорост и усещам как изпускам завоя, връщам газта, лягам колкото мога (с риск да си "полегна") съвсем леко чуквам задната (ама много леко) и леко стискам съединителя. Защо съм си избрал тази тактика - за да намаля плавно двигателното усилие върху задното колело и да мога да удържа траектория без да изтърва пътя.

                        Но в тази връзка имам и въпрос - има ли според вас ъгъл, под който не трябва да се накланя мотора когато е с ендурови гуми, които определено имат ръб на грайфера и според мен има опасност да го прескоча при голяво накланяне? Опитвам се да гоня темпото на колеги със стрийт мотори и ми е доста трудно по завоите ... За да не пиша пак тук как имам нов опит с паданията ;-)
                        Понеже описаната "техника" и въпроса ти касаят карането, а не падането - погледни тук http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=88778

                        Коментар


                        • #57
                          От: Техники на падане!

                          Аз съм имал най-различни мотори и с повечето от тях съм падал... Но на всичките си мотори и чопъри, и ендура съм монтирал странични роубари, и поради тази причина никога не съм чупил кости при тези падания. Единствено на ТДМ-а нямах роубари. Там бях монтирал само краш тапи от страни, ако падне мотора да не чупя спойлерите, но с този мотор за мой късмет не съм падал...
                          Така че това е моят съвет. Монтирайте си роубари на моторите. Хем става по-гъзарски мотора, хем при падане няма да ви затисне, пък и самият мотор няма да се потроши.
                          Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                          Златомир Попов - Forry

                          Коментар


                          • #58
                            От: Техники на падане!

                            Първоначално публикуван от ЗМЕЙ Преглед на мнение
                            Понеже описаната "техника" и въпроса ти касаят карането, а не падането - погледни тук http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=88778
                            Да, правилно. Извинявам се, отклонил съм се от темата... Отивам да чета ;-)

                            Коментар

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X