Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Техники на падане!

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Техники на падане !

    Мерси! Може и за второ, а не трето да е ставало дума....
    You'll never find out - I got no key hole....

    Коментар


    • #17
      От: Техники на падане !

      Не скачам от мотора, докато не ми се удари задника в земята! Случвало ми се е да ми изскочи кон докато карам с 90, успях да намаля докъм 60, преди мотора да се усуче и да почне да се пързаля странично. Е, в крайна сметка останах на седалката на пързалящия се мотор и подсякох коня изотзад, при което коня просто седна върху мотора. Тъй като мотора все още се пързаляше на гумите си в момента на сблъсъка, макар и силно наклонен (дрифтинг му викат някои, май), аз се разминах без драскотина, мотора с няколко драскотини по степенката и огънат преден калник, а коня с ожулени глезени и вероятно натъртен задник. Ако бях се опитал да скоча от мотора, докато се пързаляше, щеше да е едно ми ти премятане дето не се знае как щеше да завърши. МЗ беше тогава мотора, ако беше ямашката, щеше да има поне и счупени пластмаси, а може и краката на коня да заминеха. Но пък с ямахата можеше и да успея да спра, кой знае.
      С ямахата ми се е случвало да поднесе в завой. Стабилно на пръв поглед поднасяне, с двете гуми едновременно (направо неспасяемо изглеждаше)! Докато, борейки се, вече си мислех, че падам, гумите зацепиха макар и в насрещното платно вече, и успях да се измъкна от завоя, а ако се бях предал по-рано, щях да ида в дерето заедно с 200 килограмовото железо (няма мантинела там).
      Последно редактирано от viki terzieva; 10-06-10, 23:11.
      "Do not correct a fool, for he will hate you;
      Correct a wise man, for he will appreciate you."

      Коментар


      • #18
        От: Техники на падане !

        Има логика в скачането от мотора или неговото отблъскване, но не и във всяка ситуация.
        При последнто ми сериозно премеждие ,ако бях скочил или отблъснал мотора, който се приземяваше върху предната си гума след непланиран скок, нямаше да си натреса главата върху слюдата... Която за мое нещастие се вряза в процепа на шлема ми. А последствията не бяха никак малки (четящите редовно форума вероятно знаят за какво става дума).
        Но пък в друг случай, при който след сериозно полягане в завой ми поднесе задна гума, успях да го изправя, а той се разтанцува и за миг ми мина през главата да скачам. А моторът взе, че се укроти ... И се питам после, ако бях скочил, най-малкото сериозни ожулвания по цялото тяло, счупен крайник...
        Така че, уважаеми господин Николов, няма такава универсална техника на падане за всяка ситуация, пък и нямаш много време за мислене ...падаш на секундата.
        Други колеги са го казали по-нагоре "Усъвършенстваи техниката на каране"

        Поздрави!
        Последно редактирано от viki terzieva; 10-06-10, 23:13.

        Коментар


        • #19
          От: Техники на падане !

          Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
          При падането допуснах грешка, че се опитах да омекотя удара с длантта на лявата ръка
          Точно така НЕ трябва да се опитваш да се подпреш с ръка, ако човек е 50-60кг. и се движи с 30-40км да, но я си представи какво ще се случи с ръката, ако някой който тежи 100кг+ и се движи с 60км+ се опита да поеме цялата тежест на едната си ръка?
          По-добрият вариант е да се претъркули човек и да се разпредели тежестта на голяма площ, дори да има камъни и да се спука някое ребро, но счупена китка, предмишница е по-лошо.

          Коментар


          • #20
            От: Техники на падане !

            Да вметна към двата поста, които казват, че самбото и джудото те учат да падаш правилно.Ами това не е вярно! Аз от акробатиката знам, че най-безопасната поза при падане е свита /както дете в майчина утроба/. Това ще кажат и мотосъстезателите, и скиорите, и т.н. Към моя пост по-горе да вметна, че не винаги е добре да скачаш от мотора. Ако има стена или мантинела и се плъзнеш с мотора напред, то той ще убие голяма част от претоварването на организма. Ако моторът е зад теб, а стената пред теб - МНОГО ЛОШО. Да не се случва на никого. За да не ме захапете за това, че нямам мотор/все още/ и не съм падал с такъв, ще отбележа, че падането си е падане без значение от къде. Е, на курса за А кат. за малко да падна, но пожелах да остана на мотора. Всичко в поста е от опит в акробатиката, сноуборда и кашимерията.
            Последно редактирано от viki terzieva; 10-06-10, 23:14.
            Как милата ми родина се падна в толкова скапана държава?

            Коментар


            • #21
              От: Техники на падане !

              Първоначално публикуван от str8_4ce Преглед на мнение
              Да вметна към двата поста които казват, че самбото и джудото те учат да падаш правилно.Ами това не е вярно! Аз от акробатиката знам, че най-безопасната поза при падане е свита /както дете в майчина утроба/.
              Защо да не е вярно?! В акробатиката сам и доброволно започваш падането, никой не те засилва! Сигурно си мислиш, че като те метне мотора, ще успееш да направиш две-три салта и пируета във въздуха, завършвайки в стойка везна под бурните аплодисменти на околните шофьори . Да, да, ама не - при падане с мотор колкото по-малко се търкаляш и премяташ, толкова по-малко счупвания и натъртвания ще имаш. А стойката "стресиран таралеж" даже и да предположим, че успееш да я заемеш при падането (екипировката и инерционните сили няма да ти го позволят), ще доведе до много търкаляне и премятане. Най-добре е да поемеш първия сблъсък със земята с колкото се може по-голяма площ от тялото си, и после да се опиташ да се пързаляш, без да се премяташ.
              Последно редактирано от viki terzieva; 10-06-10, 23:15.
              "Do not correct a fool, for he will hate you;
              Correct a wise man, for he will appreciate you."

              Коментар


              • #22
                От: Техники на падане !

                @Nik Nikolov - колега, не се вкопчвай в идеята да падаш правилно - по-добре се опитай да караш по-добре...

                @sl.daskalov - колега, теб още от едно време съм те признал - с тоя туч къде ходиш не е истина.

                Скачането от мотора не е панацея, да. Въпросът за мен е по-скоро "дали?" и "кога?". Проблемът е в това, че времето за отговор е части от секундата. В двата случая, за които говорих по-горе, прекалено опростено се изразих. В случая с асФалта (описвал съм го и преди точно в този форум), ставаше въпрос за простотията на шофьорите пред мен. Там избор нямах - или щяха да ме сгазят, или щях да падна след двойният "S"-образен завой на мокър, заледен асФалт с изтъркани гуми и под наклон... Просто нямах шанс от никъде - радвам се, че човекът след идиотите беше точно човек и точно заради това все още съм жив... Вторият случай (преди около три седмици) беше поради неразчетена траектория и под наклон с прекалено много предна. Просто класическия вариант на това, което НЕ бива да правиш - много предна, за да се вземе завой с ляв наклон. Предницата се компресира, след което буквално се заизвива, като локум (браво на Марцоки!), вместо директно да се преметна напред с все мотор, моторът занесе първо на ляво, сритах земята с крак с надеждата да остана отгоре, но просто с предницата, усукана на възел и стабилна скорост и под наклон наляво нямаше как мотора да възстанови баланса си при връщането надясно. Знаех го и също си давах сметка, че при второто занасяне е моят момент да скоча... Точно това е разликата между Ник и мен... Знаех, че нямам шанс - дали поради това, че не ми стига опита, или понеже положението е трудно вече няма значение... Останалото е история... Натъртих и си остъргах рамото и трябваше да направя пауза за три седмици (така или иначе валя, като из ведро при нас, та не беше голяма болка) и това определено не беше приятно...

                Бележка под линия за колегите които имат повече късмет при падането. По моя опит след падане първото, което се прави, след като си установил какви са щетите по теб е да се угаси двигателя! Огледайте добре мотора ПРЕДИ да се опитате да го изправите! В раздел "Ендуро" по едно време имаше тема за това как се изправя най-добре полегнал мотор (колегата sl.daskalov беше писал там и аз ползвам неговия начин, ако е тучав мотора!).

                P.S. това, което написах за Марцоки го казах сериозно - браво на тия хора, заради тях ми се размина сравнително леко и мотора си е здрав!
                Последно редактирано от viki terzieva; 10-06-10, 23:18. Причина: P.S. добавка...

                Коментар


                • #23
                  От: Техники на падане !

                  Според мен колкото се може по-далеч от мотора/атв-то и на крака ако е възможно! Другото което казаха, за свитата поза също е много вярно!
                  Като малък доста съм падал и аз лично си спомням, че когато падах винаги инстинкта ми за самосъхранение, а именно свиването на кълбо с глава между колената ми, ме е спасявал от травми на главата!

                  П.П. - има случаи при които просто или не можеш да реагираш навреме и да предотвратиш падането или падаш като чувал с картофи, което не е много хубаво!

                  Поздрави!
                  [IMG]http://img.userbarz.com/18/3586.gif[/IMG]

                  Марин Маринов - 0885114702

                  Коментар


                  • #24
                    От: Техники на падане !

                    Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение
                    Защо да не е вярно?! В акробатиката сам и доброволно започваш падането, никой не те засилва! Сигурно си мислиш че като те метне мотора, ще успееш да направиш две три салта и пируета във въздуха завършвайки в стойка везна...
                    Говоря за инцидентни падания, като да се скъса въжето на батута или да се оплетеш в лонжата/ вид осигуровка с въжета/,а не за скачане на салта, там имаш контрол.Но да не разваляме темата, просто винаги има риск и наистина истинкта и ориентацията много помагат в критични ситуации.И активните хора,каквито са повечето тук притежават тези качества повече от хората които наблягат на бирата и кюфтетата.Но няма учебник и тренировки по измъкване.
                    Последно редактирано от giorgio; 11-06-10, 07:55.
                    Как милата ми родина се падна в толкова скапана държава?

                    Коментар


                    • #25
                      От: Техники на падане !

                      Тази тема не е ли вече за раздел СПАМ. До колкото си спомням Ник е тренирал бокс и понеже и аз съм се пробвал в този спорт, то смея да твърдя, че сравнено със самбо и борба в бокса се развиват много по-бързи реакции. Така че, Ник си има необходимата физическа тренировка. Падането в спорта или от колело или от мотор са съвсем различни неща и нямат нищо общо помежду си - от мотора падах на глава два пъти, по задник, на рамо, по корем - на повечето ЗМЕЯ е свидетел и може да потвърди колко време има за да се сгънеш в поза зародиш. Няма техника на падане, защото още не са измислени тренировките за нея. Важна е много екипировката и нищо друго. В най-различни ситуации съм бил на косъм от падането но съм удържал мотора, но усетя ли че няма да мога го пускам за да не ме затисне. После ще го гледам какво му е станало. Абсолютно различни са и падането с мотор в гората и на асфалта. Така че, техника на падане няма и не виждам с какво можем да посъветваме Ник, освен да се оправя бързо и да тренира карането. Няма моторист, който да не е пада, така че тези неща се случват поради милион причини, които не могат да се систематизират за да се оформи техниката на падане.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Техники на падане !

                        Бойко, в бокса няма падане, освен нок-даун, или нок-аут, ама това е съвсем друго нещо. При повечето бойни спортове, неслучайно се започва с техника на падане... При това, поза "ембрион", изобщо не е най доброто решение. Мога да се обзаложа, че като видя как пада някой, мога да позная, дали е тренирал спорт, в който се набляга на паданията. Не е без значение и общата двигателна култура. Тези, които в детството си са наблагяли на игрите навън и спорта, си личат и по паданията. Вярно е, че е по-добре да се учим на "техника на каране", за да не падаме. Вярно е, че никой още не е предложил, или създал система за "техника на падане с мотоциклет", но това не пречи да се отнасяме с достатъчно сериозност към темата.
                        Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                        Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Техники на падане !

                          Съгласен съм. Бил съм състезател по борба няколко години и падането няма общо с това от мотор, за това тези сравнения с борбата и самбото са неуместни. При мотора се пада по-бързо. По-добре тук в темата да се споделят мнения кой как е падал от мотора, как е щял да падне от мотора и какво е направил за да го овладее за да има полза. Останалите неща не могат да помогнат никому когато пада от мотор.

                          Коментар


                          • #28
                            От: Техники на падане !

                            Най важното, според мен, при падането от мотор е какво и как абсорбира кинетичната енергия.

                            На асфалт е ясно - трябва достатъчно разстояние за да може екипировката ти да я абсорбира при пързаляне до покой; при превъртане обаче започват фрактурите и костите ти абсорбират повечето енергия. Ако нямаш това разстояние и се резнеш в нещо неподвижно - стълб, знак, мантинела, насрещно движещо се МПС - вътрешните ти органи поемат същата тази енергия. Това, според мен е много по-опасно от това дали ще ме затисне мотора ми. Това са строго индивидуални неща и при всяка ситуация е различно, дори да има много аналогични неща между тях. Според мен трябва да се тренират правилни рефлекси при специални ситуации - аз за това си взех чисто ендуро за да свикна с някои неща - писна ми всеки път като ми тръгне задницата в завой на асфалт да се панирам и да връщам газта - знам какво трябва да направя но никога не мога да го направя, имам инстинкти, които трябва да подтисна с практика за да не ме убият.

                            Това, което се опитвам да кажа е, че трябва да тренират действията преди критичната точка, не тези след това. На черно сигурно има ситуации, в които трябва да скочиш от мотора си, но едва ли са толкова генерални, за да се дефинират като "техники за падане"... Най-много парализи от падания с мотор (северно-американска статистика) се случват, когато падналия удари с глава бордюр (не знам как се пише) на тротоар - това предава надлъжен стрес на гръбнака (необходима е сила от 4kN за да счупиш гръбнака си), никакви протектори за гръб не могат да те опазят от това, дори онези с многото награди, които не пропускат по-висока пикова стойност от 2kN.

                            Превантивен подход за минимизиране на рисковете е по-добрия в случая. Паднеш ли, еб_м ти и техники и всичко - Змея веднъж разказа за един случй в който удря фазан и който е много уместен за тая тема.
                            You'll never find out - I got no key hole....

                            Коментар


                            • #29
                              От: Техники на падане!

                              Мненията за идеята на Ник Николов, за тренировка тип "родео", са преместени тук.
                              Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                              Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Техники на падане !

                                Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
                                ... При повечето бойни спортове, неслучайно се започва с техника на падане... При това, поза "ембрион", изобщо не е най доброто решение...
                                Ааааааа, Джордж, тук нЕма как да се съглася с теб - ако качествено се изплющиш с моторетката и почнеш са периш ръчички и крачета, щото да поемеш енергията с възможно най - голяма площ, крайниците ти просто ще бъдат прекършени - тялото ни не може да издържа на толкоз джаули.


                                Първоначално публикуван от ili4
                                ... Най-много парализи от падания с мотор (северно-американска статистика) се случват, когато падналия удари с глава бордюр (не знам как се пише) на тротоар - това предава надлъжен стрес на гръбнака (необходима е сила от 4kN за да счупиш гръбнака си), никакви протектори за гръб не могат да те опазят от това, дори онези с многото награди, които не пропускат по-висока пикова стойност от 2kN...
                                За такава ситуация не трябва да търсим гръбен протектор, а читава каска

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X