Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Техники на падане!

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Техники на падане!

    Пиша тази тема тук, защото видях другата на Бойко - техники на каране.
    Сега, когато подутините на крака ми започнаха да спадат, по разположението на хематомите, болките и уврежданията на крака ми, смятам, че мога да възпроизведа точно какво се е случило в онази част от секундата, докато мотора ме мачкаше.
    Разбира се, за напредналите мотористи темата едва ли представлява интерес, но за начинаещи като мен, цената на незнанието е месеци лежане и медицински последствия.
    Защото докато се обучаваш, може да минеш между капките, но може и да нямаш късмет.
    Установявам, че съм допуснал редица грешки. За екипировката под кревата , не искам и да говоря , че ме яд. Екипировката, макар и скъпа не помага, когато е в къщи !

    Другото, за което си мисля е, че при падане трябва да се предприемат действия, така че възможно най-бързо да се отделим от мотора. Дали съм прав ?
    Това е точно обратно на логиката при управление на автомобил. Освен скоростта на тялото, спрямо насрещните неподвижни препятствия, другата непосредствена опасност е носещият се заедно с теб 200 или повече килограмов мотор.
    Като гледам, моята основна грешка е била тази, че вместо да се пусна от мотора , да се отритна от степенките и да се отблъсна от кормилото, аз се държах упорито за него и понесох последствията от значителната му маса и скорост, като тялото ми се оказа буфер.
    Както е известно, по време на катастрофа познанията не сработват, а само натрупаните от опита инстинктивни действия. Просто няма време да се мисли.
    Така че, техниката на падане може би трябва да се отработи с някое лекичко мотопедче оборудвано подходящо, върху затревен терен, докато Гъза започне да управлява Главата, а не обратното.
    Аз съм правил това с автомобил върху заледения паркинг на СО-МАТ преди години, когато върху него нямаше тирове.
    Умишлено вкарвах жигулата си в поднасяне и завъртане и след това репетирах овладяване на ситуацията.
    И така 10 дни, докато автоматизма на реакциите излезе от мисълта ми и се вкорени в първосигналната нервна система - сиреч гъза .
    Почти съм убеден, че трябва да си купя някоя 75 кубикова "пръдливка", да я съоръжа с предпазна рамка против чупене и да почна да тренирам отскачане на скакалец от марулево листо. При загуба на управление върху мотоциклета трябва да се отделя от него веднага.
    Какво мислят по печените колеги, моля ?
    Последно редактирано от Nik Nikolov; 06-06-10, 13:45.
    Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

  • #2
    От: Техники на падане !

    Ники, принудителното лежане си има и добри страни...
    Виждам, че си схванал основните неща, но не изпадай в другата крайност. За твоя ръст и тегло, минимума е 200 кубика. Джамбазов в момента кара курс за категория А, с правилната машина - 4-тактов, 125-кубиков. Друг е въпросът колко е в час инструкторът, щом моторетката се кара на асфалтов полигон и по улиците, с кросови гуми...
    Относно паданията, както при повечето бойни спортове, то и при мотоциклетите, би трябвало да се започва с това. При това, техниката на падане е различна на пътя и извън него.
    Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
    Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

    Коментар


    • #3
      От: Техники на падане !

      Честно да си призная - нямам никаква идея колко трябва да си падал, за да "задобрееш" в тази дисциплина. А и ситуациите могат да са твърде различни и ако при хлъзгане правилния начин е един, то при сблъсък май е друг

      За падане в офф-роуд отсечки пък чак не знам как може да се предвиди реакция - такова разнообразие трудно се систематизира

      Бързо и пълноценно възстановяване ти желая, и все си мисля, че вместо да се учиш как да падаш е по - добре да наблегнеш на управлението на мотора.

      Коментар


      • #4
        От: Техники на падане !

        Понеже нямам мнение, наблюдение и опит в падането с мотор/ за втори път харча парите за него, мама му/, но имам опит с падания и прелитания на тялото, мисля че при падането с мотор действа афоризма: "Не чакай нещата да се случат, а ги предизвикай да се случат". Откакто се помня, започна ли да падам просто отскачам, така имам контрол и мога да променя падането./ Замисли се колко бързо вървят мислите в подобна ситуация/. Е, ефектът се губи на по-високо от 3 ет. или падане при 50 км/ч и повече с препятствие пред теб. А постовете преди мен има какво да разкажат за падания с мотор и наистина няма две еднакви ситуации, затова няма и еднакви решения. Оправяй се скоро и да не ти посича акъла да тренираш падане, това не е като да се научиш да владееш колата.
        Последно редактирано от viki terzieva; 10-06-10, 22:05.
        Как милата ми родина се падна в толкова скапана държава?

        Коментар


        • #5
          От: Техники на падане !

          Ники, бързо оздравяване ти желая. Такова нещо като техника на падане няма, защото няма как да се тренира. Единственото вярно е това, което си писал - при падане, колкото се може по-бързо трябва да се отдалечиш от мотора. Това е. И нека никой да не тринира техника на падане.
          Последно редактирано от viki terzieva; 10-06-10, 22:06.

          Коментар


          • #6
            От: Техники на падане !

            Много лошо, дано се оправиш бързо!
            И моят голям проблем когато падам, е че до последно се опитвам да задържа мотора да не падна, е от този навик бързо се оттучваш, когато влезеш да покараш в гората-искаш не искаш, падаш, и ставаш, и пак падаш. Хубавото е че става с достатъчно ниска скорост и няма последствия...големи, вече не държа мотора, пускам го, ако се наложи дори го ритам за да е по-далеч от мен и да не ме затисне, това е техниката.

            Коментар


            • #7
              От: Техники на падане !

              Нямам мотор, но ето това ще запомня: "Екипировката, макар и скъпа не помага, когато е в къщи!".

              Мисля, че горното е валидно за почти всички екстремни спортове.

              Скорошно оздравяване и дано всичко ти мине без остатъци!
              ДНЕВНИКЪТ НА СТАС
              СВЕТЪТ НА МАИТЕ. ГВАТЕМАЛА, БЕЛИЗ И ХОНДУРАС

              Коментар


              • #8
                От: Техники на падане !

                Как да пада, човек се учи в други спортове (борба, джудо, самбо....) и наученото наистина помага и при падане с мотор. Но има нещо много важно - човек трябва да поддържа добрата спортна форма на тялото си постоянно. За да се изпълнят нужните движения с нужната скорост, си трябват добре тренирани мускули съответстващи на телесната маса на моториста. Лично за себе си с прискърбие установявам че с напредването на възрастта ми уменията а от там и желанието ми да падам, силно намалява.
                Друго важно е, че падането с лек мотор, няма нищо общо с падането с тежък мотор! Лекия мотор много лесно преминава от пързаляне към премятане, а тогава вече нещата излизат от контрол и стават много зле. Причините за падане с лек и тежък мотор също могат да са различни. Не знам защо ама ми се струва че колкото е по-лек мотора, толкова повече се пада с него ( и по-лесно). С тежките мотори има доста полягвания, но рядко падания.
                "Do not correct a fool, for he will hate you;
                Correct a wise man, for he will appreciate you."

                Коментар


                • #9
                  От: Техники на падане !

                  Слави е прав. Курсове по джудо или самбо според мен по биха ти създали навици за падане. Въпреки, че както казва Змея, паданията с мотор са толкова разнообразни, че трудно можеш да ги "овладееш перфектно"
                  Самбото/джудото ще те научи да падаш с прибрани крайници, да поемаш удара, както и ще ти създаде навик главата и врата да са винаги "прибрани". Паданията с мотор стават толкова бързо, че там действат само инстинкти, и каквито и да било съвети май са излишни.
                  Иначе съм съгласен, че трябва да се "избяга" от мотора. При някои видове падания, това си става от самосебе си - мотора те изстрелва като катапулт, и се приземяваш на няколко метра от него. При други - трябва ти самият да скочиш от него. И все пак - това е краен вариант, а не при всяко поднасяне или моментна загуба на контрол да скачате от мотора. Аз също се боря до последно, и ми се е случвало да избягвам наглед "неспасяеми" ситуации. Тайната е никога да не си помисляш, че ЩЕ паднеш, защото мине ли ти това през ум, падаш задължително.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Техники на падане !

                    Като стана дума за "бягане" от мотора, при падане, да ви разкажа една стара история:

                    Има един ляв завой, по пътя от Сливен към "Петолъчката", плавен и дълъг. От лявата му страна се спуска дере. В края на 70-те, прибирайки се към Бургас, влязох в завоя със 120, с ЧЗ 175 Спорт. За нещастие, по това дере се спуска понякога силно въздушно течение. Аз лягам, течението ме изправя... и така, малко преди края на завоя се приготвих да скоча в храстите отдясно, пред алтернативата да се лепна с мотора вурху мантинелата... Точно в този момент излязох от струята на течението и усапях да взема завоя. Често съм си мисле за изхода, ако бях отскочил от мотора, хвърляйки се в храстите зад мантинелата. В онези години екипировка нямаше и аз бях по дънки, ризка и сандалки, с руска каска на главата. Винаги, когато минавам от там се сещам за този случай. Преди 10-ина дни, минавайки от там, реших да пробвам с по-височка скорост... Получи се! Влязох със 180 и излязох с поне 190. Незнам дали заради отсъствието на въздушното течение, или заради по-добрия мотоциклет, но завоя си го взех съвсем леко и приятно...
                    Последно редактирано от giorgio; 09-06-10, 14:09.
                    Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                    Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Техники на падане !

                      Първоначално публикуван от boiko73 Преглед на мнение
                      ... Такова нещо като техника на падане няма, защото няма как да се тренира. единственото вярно е това, което си писал - при падане колкото се може по-бързо трябва да се отдалечиш от мотора. Това е. И нека никой да не тринира техника на падане.
                      Не карам мотоциклет, но тук имате грешка, която може да доведе и до по-фатални последствия. Ще напиша 1 примерче как неправилно постъпих в ситуация подобна на управлението на лек мотоциклет: карам велосипед и стигам до процеп в земята с дълбочина 40-50 см. и дължина няколко метра. Скоростта ми не е голяма, мога да опитам да спра, но бързо натискам педала, за да вдигна предницата. Но на тревата гумата превърта и не можах да вдигна и задържа предницата необходимото време. Тогава централното предаване /венеца/ заора в пръстта и се преобърнах през кормилото. При падането допуснах грешка, че се опитах да омекотя удара с длантта на лявата ръка, а трябваше да се свия на кълбо и да поема последователно удара с лакътна и после с раменна стави, да се претъркалям и "убия" кинетичната енергия. Но подпрях ръката на дланта и като по чудо не се "надянах" на някой от многото камъни, а срещнах само влажна пръст. Чист късмет, но не винаги работи.

                      Пиша тези редове, но изобщо не знам как се пада на асфалт и как се бяга от гумите на тежките камиони. Но на "черно" си има правила за падане и тренировките помагат.
                      Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                      "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                      Коментар


                      • #12
                        От: Техники на падане !

                        Първоначално публикуван от ACCELERATOR Преглед на мнение
                        ...Тайната е никога да не си помисляш, че ЩЕ паднеш, защото мине ли ти това през ум, падаш задължително.
                        Ей това няма как да отрека - винаги, когато ми е минала мисълта, че ще падна съм падал Последният пример в подкрепа на тази зависимост идва от най - атрактивното ми падане до момента, което реализирах в пълен наполовина с вода трап, незнайно как озовал се на средата на горска пътека - видях го, намалих, почнах да го заобикалям и докато си помисля, че ще плувам, вече плувах

                        Е, случвало ми се е да падам и без да го мисля преди това

                        Първоначално публикуван от s_s1
                        ... Но на "черно" си има правила за падане и тренировките помагат.
                        Да, групирането на тялото и прибирането на всичко стърчащо от него е полезен ход, доколкото инстинкта да се подпреш далеч не е най - правилната реакция - за това съм съгласен. Само че досега не съм чувал за практически тренировки по падане с мотоциклет, било то на черно или Хасфалт.
                        Последно редактирано от ЗМЕЙ; 09-06-10, 14:10. Причина: допълване

                        Коментар


                        • #13
                          От: Техники на падане !

                          Въпрос по темата: Веднъж гледах интервю с някоя от легендите на Дакар (не помня точно кой) и той го представи едва ли не като правило. На черно с мотор, ако започнеш да губиш задницата встрани се опитваш да я вкараш в правия път до три пъти. Ако тръгне да бяга четвърти път (на която и да е страна), по-добре скачай. Може би това се отнася за съзтезания само където приоритетите са малко по-други. Някой има ли коментари по въпроса?
                          You'll never find out - I got no key hole....

                          Коментар


                          • #14
                            От: Техники на падане !

                            Абе не знам, но момента на изненада не бива да се подценява. Аз така тичах в парка веднъж и едно леко блато ме изненада в последния момент! Тръгнах да минавам по едно дърво, от което се подхлъзнах и разбира се паднах. Само дето се изпльосках по очи в калта по най-баламския начин и то защото се изненадах. Ако бях помислил преди това вероятно щях да постъпя по друг начин, но на! Така че моментът на изненада води до неочаквани резултати, въпреки тренировките.
                            ДНЕВНИКЪТ НА СТАС
                            СВЕТЪТ НА МАИТЕ. ГВАТЕМАЛА, БЕЛИЗ И ХОНДУРАС

                            Коментар


                            • #15
                              От: Техники на падане !

                              Първоначално публикуван от ili4 Преглед на мнение
                              Въпрос по темата: Веднъж гледах интервю с някоя от легендите на Дакар (не помня точно кой) и той го представи едва ли не като правило. На черно с мотор, ако започнеш да губиш задницата встрани се опитваш да я вкараш в правия път до три пъти. Ако тръгне да бяга четвърти път (на която и да е страна), по-добре скачай. Може би това се отнася за съзтезания само където приоритетите са малко по-други. Някой има ли коментари по въпроса?
                              Лично за мен след второто поднасяне е по-добре да си пазиш краката вместо мотора... На асФалт съм падал само веднъж, но красиво и качествено - слава богу без последствия за мен самия. Във всеки случай последното ми отъркалване с ТМ-а протече горе-долу така, само дето моя милост си има правило за второто занасяне на задницата и предпочете да плонжира в ляво, докато мотора се подмяташе в дясно... Резултата беше натъртено и ожулено рамо и пак две седмици без каране. В момента вече не ме боли рамото, но все още прещраква леко в определени моменти. Както и да е де - тая седмица ако е рекъл господ мога да се кача на коня
                              Последно редактирано от viki terzieva; 10-06-10, 22:09.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X