Пиша тази тема тук, защото видях другата на Бойко - техники на каране.
Сега, когато подутините на крака ми започнаха да спадат, по разположението на хематомите, болките и уврежданията на крака ми, смятам, че мога да възпроизведа точно какво се е случило в онази част от секундата, докато мотора ме мачкаше.
Разбира се, за напредналите мотористи темата едва ли представлява интерес, но за начинаещи като мен, цената на незнанието е месеци лежане и медицински последствия.
Защото докато се обучаваш, може да минеш между капките, но може и да нямаш късмет.
Установявам, че съм допуснал редица грешки. За екипировката под кревата , не искам и да говоря , че ме яд. Екипировката, макар и скъпа не помага, когато е в къщи !
Другото, за което си мисля е, че при падане трябва да се предприемат действия, така че възможно най-бързо да се отделим от мотора. Дали съм прав ?
Това е точно обратно на логиката при управление на автомобил. Освен скоростта на тялото, спрямо насрещните неподвижни препятствия, другата непосредствена опасност е носещият се заедно с теб 200 или повече килограмов мотор.
Като гледам, моята основна грешка е била тази, че вместо да се пусна от мотора , да се отритна от степенките и да се отблъсна от кормилото, аз се държах упорито за него и понесох последствията от значителната му маса и скорост, като тялото ми се оказа буфер.
Както е известно, по време на катастрофа познанията не сработват, а само натрупаните от опита инстинктивни действия. Просто няма време да се мисли.
Така че, техниката на падане може би трябва да се отработи с някое лекичко мотопедче оборудвано подходящо, върху затревен терен, докато Гъза започне да управлява Главата, а не обратното.
Аз съм правил това с автомобил върху заледения паркинг на СО-МАТ преди години, когато върху него нямаше тирове.
Умишлено вкарвах жигулата си в поднасяне и завъртане и след това репетирах овладяване на ситуацията.
И така 10 дни, докато автоматизма на реакциите излезе от мисълта ми и се вкорени в първосигналната нервна система - сиреч гъза .
Почти съм убеден, че трябва да си купя някоя 75 кубикова "пръдливка", да я съоръжа с предпазна рамка против чупене и да почна да тренирам отскачане на скакалец от марулево листо. При загуба на управление върху мотоциклета трябва да се отделя от него веднага.
Какво мислят по печените колеги, моля ?
Сега, когато подутините на крака ми започнаха да спадат, по разположението на хематомите, болките и уврежданията на крака ми, смятам, че мога да възпроизведа точно какво се е случило в онази част от секундата, докато мотора ме мачкаше.
Разбира се, за напредналите мотористи темата едва ли представлява интерес, но за начинаещи като мен, цената на незнанието е месеци лежане и медицински последствия.
Защото докато се обучаваш, може да минеш между капките, но може и да нямаш късмет.
Установявам, че съм допуснал редица грешки. За екипировката под кревата , не искам и да говоря , че ме яд. Екипировката, макар и скъпа не помага, когато е в къщи !
Другото, за което си мисля е, че при падане трябва да се предприемат действия, така че възможно най-бързо да се отделим от мотора. Дали съм прав ?
Това е точно обратно на логиката при управление на автомобил. Освен скоростта на тялото, спрямо насрещните неподвижни препятствия, другата непосредствена опасност е носещият се заедно с теб 200 или повече килограмов мотор.
Като гледам, моята основна грешка е била тази, че вместо да се пусна от мотора , да се отритна от степенките и да се отблъсна от кормилото, аз се държах упорито за него и понесох последствията от значителната му маса и скорост, като тялото ми се оказа буфер.
Както е известно, по време на катастрофа познанията не сработват, а само натрупаните от опита инстинктивни действия. Просто няма време да се мисли.
Така че, техниката на падане може би трябва да се отработи с някое лекичко мотопедче оборудвано подходящо, върху затревен терен, докато Гъза започне да управлява Главата, а не обратното.
Аз съм правил това с автомобил върху заледения паркинг на СО-МАТ преди години, когато върху него нямаше тирове.
Умишлено вкарвах жигулата си в поднасяне и завъртане и след това репетирах овладяване на ситуацията.
И така 10 дни, докато автоматизма на реакциите излезе от мисълта ми и се вкорени в първосигналната нервна система - сиреч гъза .
Почти съм убеден, че трябва да си купя някоя 75 кубикова "пръдливка", да я съоръжа с предпазна рамка против чупене и да почна да тренирам отскачане на скакалец от марулево листо. При загуба на управление върху мотоциклета трябва да се отделя от него веднага.
Какво мислят по печените колеги, моля ?
Коментар