Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Твърдите куфари - предимства и недостатъци

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Твърдите куфари - предимства и недостатъци

    Първоначално публикуван от Стефан Слабов Преглед на мнение
    ...... не претоварваш ли опашката на мотора по този начин?
    Извинявам се, че се намесвам без да съм моторист но случайно се сетих за един твой коментар на Идилево, където питаше защо БМВ предупреждавали да не се кара с над 200?? (не помня цифрата) с куфари. И нали съм физик се замислих..., но докато го измисля ти си беше тръгнал Та не знам дали съм прав, но предполагам, че при висока скорост турбуленцията заради развалената аеродинамика в задната част на мотора ще натисне силно и най вече непостоянно задницата и ще олекне много кормилото, което е ясно до какво може да доведе....
    Technical Rescue Direct - life lies in courage
    http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

    Коментар


    • От: Твърдите куфари - предимства и недостатъци

      Със сигурност опит с тези сандъци за скорост над 150 води до рязко спиране и проверка "там ли са още?!". Мотора се разклаща във всички посоки доста опасно, а разликата е 1.5л/100....
      Прикачени файлове
      IF YOU DON'T KNOW,DON'T GO

      Коментар


      • От: Твърдите куфари - предимства и недостатъци

        Първоначално публикуван от icerunner Преглед на мнение
        Та не знам дали съм прав, но предполагам, че при висока скорост турбуленцията заради развалената аеродинамика в задната част на мотора ще натисне силно и най вече непостоянно задницата и ще олекне много кормилото, което е ясно до какво може да доведе....
        Абсолютно правилно предположение! Усеща се...
        Публикувайте отговор

        Коментар


        • От: Твърдите куфари - предимства и недостатъци

          Да не започвам нова тема! Имам нужда от съвет за монтажа на куфари! От какво се водите най-вече при позиционирането на куфарите! Аз изгледах няколко картинки и снимки и видео. Общо взето повечето се стараят горната част да е на нивото на рамата /под седалката/ или куфара стои леко наклонен напред. На снимката виждате , че се получава позицията на държачите на "черчеве" /му викаме тука Имам съмнения , че това ще влоши "носимоста" на куфара. Другото моите няма как да не опират в мигачите. И са асиметрични /единият е по голям.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:_DSC0768.JPG
Прегледи:1
Размер:202.0 КБ
ID:5704367
          ''Хубави сте, но сте празни..''- продължи малкият принц. - ''За вас не може да се умре.''.

          Коментар


          • От: Твърдите куфари - предимства и недостатъци

            Според мен нещо е направено при монтажа неправилно . Сега погледнах моите . На куфара местата за захват са симетрични , успоредни на дъното без разлики . При монтирани куфари на мотоциклета , стоят малко по ниско в предния край . Но наклона който се получава е от стойките за захващане , не от крепежа на куфара .

            Коментар


            • От: Твърдите куфари - предимства и недостатъци

              Защо да ти опират в мигачите? Ти нали караш БМВ R 1100 GS?
              Аз съм с два странични алуминиеви куфара направени по модел на Зега-Про. Доста големи са по близо 40 литра всеки. И двата са еднакви по големина. Моите са хванати с болтове, когато са закачени за крепежът на мотора и се свалят с гаечен ключ. Тоест не си играя да ги свалям и качвам, когато съм някъде на път. Ето тук има много снимки на мотора ми с куфарите, разгледай ги. http://vladi.unixsol.org/macedonia_a...harvatska2014/ Ако искаш да го видиш мотора ми без куфарите, а само с крепежа, трябва да гледаш пътеписа ми за Карпатите. Там бях без страничните куфари.
              По-тесният от двата твои куфара ще закачиш от ляво над ауспуха, а по-големият от дясно по посока на движението. Гледай да са максимално изнесени напред към кормилото на мотора и тогава ще са далече от задните мигачи, освен това ще са по-близо до центърът на тежестта на мотора, което е правилното положение за всякакъв по-голям багаж на дълъг път.
              Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
              Златомир Попов - Forry

              Коментар


              • От: Твърдите куфари - предимства и недостатъци

                Първоначално публикуван от Пламен Атанасов Преглед на мнение
                Според мен нещо е направено при монтажа неправилно . Сега погледнах моите . На куфара местата за захват са симетрични , успоредни на дъното без разлики . При монтирани куфари на мотоциклета , стоят малко по ниско в предния край . Но наклона който се получава е от стойките за захващане , не от крепежа на куфара .
                Нищо не съм пробивал и захващал. Подредил съм елементите на захвата по грубо начертана на кутията рамка, като съм наместил кутията водейки се от:
                1. Максимално назад /почти до мигача/ 2. Горният ръб успореден на "опашката" на мотора /да кажем три пръста под най високата част на седалката/.
                ''Хубави сте, но сте празни..''- продължи малкият принц. - ''За вас не може да се умре.''.

                Коментар


                • От: Твърдите куфари - предимства и недостатъци

                  Първоначално публикуван от ВладиЧ Преглед на мнение
                  Защо да ти опират в мигачите? Ти нали караш БМВ R 1100 GS?
                  Аз съм с два странични алуминиеви куфара направени по модел на Зега-Про. Доста големи са по близо 40 литра всеки. И двата са еднакви по големина. Моите са хванати с болтове, когато са закачени за крепежът на мотора и се свалят с гаечен ключ. Тоест не си играя да ги свалям и качвам, когато съм някъде на път. Ето тук има много снимки на мотора ми с куфарите, разгледай ги. http://vladi.unixsol.org/macedonia_a...harvatska2014/ Ако искаш да го видиш мотора ми без куфарите, а само с крепежа, трябва да гледаш пътеписа ми за Карпатите. Там бях без страничните куфари.
                  По-тесният от двата твои куфара ще закачиш от ляво над ауспуха, а по-големият от дясно по посока на движението. Гледай да са максимално изнесени напред към кормилото на мотора и тогава ще са далече от задните мигачи, освен това ще са по-близо до центърът на тежестта на мотора, което е правилното положение за всякакъв по-голям багаж на дълъг път.
                  Здрасти Владич
                  Благодаря за отделеното внимание. Да и аз съм със "струг" . В момента търся от какво да се водя. Куфарите ми са 35 и 41 литра , а стойките са на Гиви асиметрични. Исках куфарите да са максимално близко до мотора. Взимам мярката максимално близко до мигача с мисълта да има достатъчно място за краката на пътника. Като гледам твоите ти си се водил от това ръба на куфара да е успореден на рамката за захващане ...Така ли е?
                  ''Хубави сте, но сте празни..''- продължи малкият принц. - ''За вас не може да се умре.''.

                  Коментар


                  • От: Твърдите куфари - предимства и недостатъци

                    Когато "куфара" е на една линия с опашката /под седалката/ то тогава не е успореден с рамката за закрепване и обратно Кое е правилното? Другото...дори и да изравня с рамката ,при мен рамката не се пада в средата на куфара а в задният край!
                    ''Хубави сте, но сте празни..''- продължи малкият принц. - ''За вас не може да се умре.''.

                    Коментар


                    • От: Твърдите куфари - предимства и недостатъци

                      Крепежите на тези моите куфари са успоредни на рамата, защото са хванати с болтове точно за оригиналните крепежи за пластмасовите куфари на БМВ. Но самите ми куфари не са хванати точно успоредно на крепежите, а са леко наклонени напред, тоест леко са засукани спрямо крепежа. Можело е още малко да се наклонят напред поне още 2-3 см, но за сега така са направени. На предишният ми мотор Африката, куфарите ми бяха доста по-наклонени напред. Това според мен е по-добре по ред причини, от колкото страничните куфари да са успоредни на земята, и като натовариш здраво мотора да изглеждат, като увиснали назад...
                      Иначе и на Африката и на БМВ-то на страничните ми куфари крепежите ми бяха направени, така че да са далече от мотора, за да мога спокойно да бъркам с ръка зад тях. Това от една страна е добре, за да можеш да чоплиш по мотора спокойно, за да не се задръства с кал всичко, и евентуално да навреш някоя допълнителна малка кутия там, ако тръгнеш на околосветско, но от друга страна пък габаритът на мотора се увеличава. Въпрос на вкус и на избор. А това че крепежът на куфара не е точно в средата на самият куфар, изобщо не е фатално. И на моите куфари крепежът не се пада точно в средата на страничната им стена, но този факт никога не ми е създавал проблеми.
                      Сетих се и друго. Губел съм болтове и гайки от окачването по крепежите на дълъг път и после смених всички такива с неръждаеми болтове с неразвиващи се гайки. Едни такива гайки с пласмасови вложки вътре. Освен това ми са се трошели заварки пак по крепежите на куфарите, а също и два пъти ми се е случвало да ми се чупят ключалките на капаците на страничните ми куфари на дълъг път, но пък аз винаги на дълъг път си нося допълнителни резервни ластици за багаж, така че с тях закърпвах положението, до като се прибера.
                      Последно редактирано от ВладиЧ; 02-03-16, 07:53.
                      Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                      Златомир Попов - Forry

                      Коментар


                      • От: Твърдите куфари - предимства и недостатъци

                        Да това исках да чуя! И аз така си помислих, че ако са успоредни на земята ще "виснат" като се натовари мотора.Десният само ми е грижата ,защото левият "изхвърча" над мигача. Вероятно ще мина на вариант или да скъся десният мигач за да мога леко да преместя куфара назад или да преместя и двата мигача по схема ,която колегата Sev ми прати. Между другото в комплекта на стойките имам едни удължители /по скоро/ фиксатори за мигачите на друго място.
                        Това преместване на куфарите малко назад го искам за да приближа центъра на куфара с центъра на стойката.
                        ''Хубави сте, но сте празни..''- продължи малкият принц. - ''За вас не може да се умре.''.

                        Коментар


                        • От: Твърдите куфари - предимства и недостатъци

                          Сега погледнах по-подробно снимката, която си качил. Бая е изместено окачването на този куфар. То си е направо в единият край на куфара. Такова голямо разместване на крепежа по стената на куфара може да създаде проблеми при каране по черно, или по лош път и при друсане на мотора, защото от тежестта на багажът в куфарът се ще натоварва допълнително на усукване крепежът, заварките, болтовете, рамата и т.н. Тук куфарът няма вина, а просто крепежът не е поставен правилно на точното място по мотора и от там щеш не щеш, трябва да окачиш куфарът в края, а не в средата, за да не ти пречи на мигачи, степенки, седалка и т.н.
                          Най-добре точно нагласи крепежът с болтове планки, заварки, и там каквото е необходимо по мотора, като същевременно центрираш, колкото е възможно куфарите. И да се появи малка разлика в окачването от центърът на куфарите и крепежа не е фатално, но при теб окачването сега си е направо, почти в единият край на куфара.
                          Последно редактирано от ВладиЧ; 02-03-16, 11:58.
                          Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                          Златомир Попов - Forry

                          Коментар


                          • От: Твърдите куфари - предимства и недостатъци

                            Първоначално публикуван от ВладиЧ Преглед на мнение
                            Сега погледнах по-подробно снимката, която си качил. Бая е изместено окачването на този куфар. То си е направо в единият край на куфара. Такова голямо разместване на крепежа по стената на куфара може да създаде проблеми при каране по черно, или по лош път и при друсане на мотора, защото от тежестта на багажът куфарът ще натоварва допълнително на усукване крепежът, заварките, болтовете, рамата и т.н. Тук куфарът няма вина, а просто крепежът не е поставен правилно на точното място по мотора и от там щеш не щеш, трябва да окачиш куфарът в края, а не в средата, за да не ти пречи на мигачи, степенки, седалка и т.н.
                            Най-добре точно нагласи крепежът с болтове планки, заварки, и там каквото е необходимо по мотора, като същевременно центрираш, колкото е възможно куфарите. И да се появи малка разлика в окачването от центърът на куфарите и крепежа не е фатално, но при теб окачването сега си е направо, почти в единият край на куфара.
                            "Крепежа" са си фирмени стойки на Гиви за БМВ. Голям зор видях докато ги наместя. Даже едната /пак дясната/ е усукана малко и не прилепва плътно до стената на куфара.
                            Под крепеж имам предвид стойките ,които са на мотора Тези които виждаш на куфара само съм ги поставил на предполагаемите места след като позиционирах куфара към дясната стойка и начертах грубо рамката на стойката.
                            Дори и да приближа двата центъра /на куфара и на рамката/ наклона ще си остане този за да може ръба да е успореден на опашката.
                            Последно редактирано от green; 02-03-16, 11:48.
                            ''Хубави сте, но сте празни..''- продължи малкият принц. - ''За вас не може да се умре.''.

                            Коментар


                            • От: Твърдите куфари - предимства и недостатъци

                              Знам ли, какво са мислили тези от Гиви?.... И аз Гиви - Уинграк 2 ползвах на повечето ми мотори, но слагах и по някоя и друга допълнителна планка, или тръба за укрепване, освен това самият крепеж Уинграк 2 позволяваше разтягане и наместване в някои посоки... Сега на БМВ-то ми си е самоделка крепежа, но проблеми още не е имало.
                              Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                              Златомир Попов - Forry

                              Коментар


                              • От: Твърдите куфари - предимства и недостатъци

                                Слагаш каката да седне на мотора и по нея мериш къде да монтираш куфарите. Монтажа двойно подсигурен - болтове (нитове) + лепило. И осигуряване против кражба. В никакъв случай мотора не трябва да е по-широк от 95 см отзаде, освен ако нямаш C+Е. И внимателно да се подбират каките - ако иска да носи торби с козметика - сменяш каката. Аз съм правил 5-6 дневни преходи с втори човек и супер малко багаж, а като гледам някои сами пътуват със странични куфари - това за мен си е разхищение на челно съпротивление и проходимост между храстите. Владича не знам каква кал ще чисти между куфара и мотора, та после две години ще пише пътепис.....само за чистенето, за замърсяването не искам и да си помислям
                                Yamaha XT​M600E '98
                                Mazda 626 2.0 DITD '99 Estate

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X