Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Твърдите куфари - предимства и недостатъци

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    От: Твърдите куфари - предимства и недостатъци

    Първоначално публикуван от milentv Преглед на мнение
    Остана да изчистим още един въпрос (колко съм зъл ), виждам, че по въпросите (непромокаемост, дуракоустойчивост, тежест) поддадохте.


    Още ли твърдите (двамата с Гичев ), че по подобни на горните пътища, карате 270 кила пегасо (с багажа), или друг мотор с багаж и жена-багаж ? Че и не падате!? Ден след ден..?
    Написал съм, сам не падам, с жената багаж плюс багаж, неправилно разположен върху багажника, в дълбока, лепкава кал падам!! В такава кал с мотор, който не е точно ендуро според днешните представи не падам, а с ендуро според представите отпреди 20 години падам!! Що е то?? И всичко е свързано само и единствено с центъра на тежестта и още няколко дреболии...
    Инак и аз не мога да се пофаля с повече от няколкодневни прехода...но нали идеята е да се променят нещата..подготвено
    Gnome Rhone AX2 800 1938
    Yamaha XT600Z 1VJ 1986
    Husqvarna Te 510 1989
    Argvmentvm ad novitatem

    Коментар


    • #92
      От: Твърдите куфари - предимства и недостатъци

      Измислих решение на проблема - от едната страна закачаш алуминиев, от другата дисага и се радваш на предимствата и на двете. Е, и на недостатъците, ама няма пълно щастие

      Коментар


      • #93
        От: Твърдите куфари - предимства и недостатъци

        Това е интересно решение...а относно падането, от двете страни помощни колелца под нужния ъгъл, може и регулируем, и въпроса е решен тотално. Както и серво на кормилото
        Gnome Rhone AX2 800 1938
        Yamaha XT600Z 1VJ 1986
        Husqvarna Te 510 1989
        Argvmentvm ad novitatem

        Коментар


        • #94
          От: Твърдите куфари - предимства и недостатъци

          Ааа, с колелца няма да стане. Нали говорим за кал и тиня - някаква разновидност на ски май ще е по-добре. А на резервоара тефлон против залепване за калта

          Коментар


          • #95
            От: Твърдите куфари - предимства и недостатъци

            Еееех, само спамите хубавата образователна тема !! Ските са само за зимно каране, калта е лепкава, за там требе само търкалца , тесни, за малко съпротивление и със стоманена шина, минимум шест спици Големият диаметър е за предпочитане с цел проходимост
            А за резервоара съм го решил, ще ползвам асфалтовия прийом при полягане да се предпазят хромираните детайли- лягаш под тях, кордурата всичко че опази
            Gnome Rhone AX2 800 1938
            Yamaha XT600Z 1VJ 1986
            Husqvarna Te 510 1989
            Argvmentvm ad novitatem

            Коментар


            • #96
              От: Твърдите куфари - предимства и недостатъци

              Аз нещо не можах да схвана смисъла на тази дискусия за куфарите и меките чанти... Тук се говори така по принцип, щото времето не става за каране, или се търси мнение за точно определен маршрут?
              Да разгледаме някакви по конкретни примери и да си направим някакви изводи, а не да говорим общи приказки. Опит от каране до 100 км в кал е смешно изобщо да се коментира. 100 км се минават и пеша за два дена....
              Да речем, че става въпрос за БАМ, или Монголия. И двете места са със супер тежък офроуд и си трябва лек много проходим мотор с кросови гуми и много малко багаж. Такаааа.... Да ама, до като стигнеш до началото и на двете места с този малък, и лек мотор, с малко багаж, и обикновенно тясна и твърда седалка за офроуд ще ти се разкаже цялата бойна слава на моторджийското тяло, защото до там са, около 7000 км и то точно по асфалт......
              Значи до там трябва да стигнеш с по-голям, по-тежък и по-удобен мотор с куфари, (за да не ти окрадат бохчите по пътя), с гуми за асфалт, и там по някакъв начин да минеш на лек висок мотор с кросови гуми и бохчи отзад.
              Само с един единствен мотор това няма как да стане и при подобна схема на пътешествието, при всички случаи се налага да правиш компромиси с едно, или друго. Справка Дъг Уотке и последното му пътешествие, и мото-творение. Прекрасен компромис шосе-офроуд с двигател на Харлей. Друг прекрасен пример Димо с БМВ и неговото пътешествие. И двете пътешествия са да кажем по 60% асфалт и по 40% тежък офроуд. Само че Дъг е с бохчи и Харлей, предница от кросов КТМ, и заден куфар от сандък за патрони, , а Димо с пълен комплект алуминиеви куфари за БМВ -1150 Адвенчър. А защо пиша за компромиси. Ами, защото Димо споделяше, че ако е имал по-лек ендуро-крос мотор в Памир е щял много повече да обикаля там и много повече да се кефи на офроуда, но нали трябва да стигне там..... А пък Дъг си е чопърджия, това каране го кефи най-много, но с чопър е абсурд да минеш по БАМ....
              Компромиси са мотори по 600-650, кубика, едноцилиндрови ендура, с по-големи резервоари (за да не мъкнеш допълнителна туба за бензин) и малък много добре подбран багаж, който пък ще ти коства студ, глад и други неудобства на разни места, за сметка на по-високата проходимост по черно.
              Херметични, тесни странични алуминиеви куфари, или водоустоичиви странични чанти.... Тук разлика от 10 кг между теглата на куфарите и чантите е абсурдна. Най-много 1-2 кг разлика в теглата да има, което е несъществено. Тази разлика ще се яви само от теглата на самите куфари и чантите, а не от теглата на тръбите за окачването им, което смятам че ще бъде еднакво... Даже мисля, че теглото на окачването на чантите ще е по-голямо от теглото на тръбите за окачването на куфарите, ако не искаш чантите ти да се клатят като т- - - ци отзад , но разликата смятам също за несъществена.
              При това положение на нещата аз съм твърдо за куфарите! Там вече дължина, ширина, височина на куфарите, скосени ъгли, цвят, херметичност и т.н. всичко се подбира според мотора, окачването и средствата, с които разполагаш.
              Пък който си е любител на чантите да си кара с чанти....
              Дано да съм ви помогнал с тези мои разсъждения.
              Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
              Златомир Попов - Forry

              Коментар


              • #97
                От: Твърдите куфари - предимства и недостатъци

                Камшиците които се усещат при каране на черно с мек багаж са ми страшно дискомфортни, както казах и преди аз и куфарите си ги привързвам допълнително, за да не ми тракат. Направо не мога да си представя как ще омотая страничните дисаги, за да не ги усещам като подскача задницата...и все пак за следващата година съм си приготвил платнени дисаги ...май ще трябва да си търся и здрави ластици

                Коментар


                • #98
                  От: Твърдите куфари - предимства и недостатъци

                  Разгледай темите в ADV форума на Colebatch. Чиляка има за няма и година над 60000км , повечето офроуд в онази част на света, където според г-н Владич "офроуда" там е супер тежък...с което не съм напълно съгласен, но както и да е , различни възприятия. Там има конструкция от тръби, но платняните торби на Ортлиеб имат някакви пластмасови закопчалки все пак, отделно превръзки, като има едно много добро допълнение!! В зависимост от терена е все пак. За гористи участъци, където ще се провираш между шубраци и дървета не са удачни вързалките от външната страна по вертикал, да не те свали някой клон ...случвало се е, отделно имаше разпрана кордурена торба със забито дърво откъм лицевата и част...абре идеята на Нигел е най удачна, от едната страна платняна, от другата алуминиева, и според време, условия, слънцестоене ги монтираш на различни места по мотора.
                  Владич, темата освен да въведе начинаещи лаици като мен примерно в дебрите на трансконтинентален пренос превоз по извънасфалтови трасета, за други не знам каква полезност би имала..ако някой си намери нещо в нея- хубаво, ако не...
                  Чакаме отговора на Милен относно килограмите.
                  Gnome Rhone AX2 800 1938
                  Yamaha XT600Z 1VJ 1986
                  Husqvarna Te 510 1989
                  Argvmentvm ad novitatem

                  Коментар


                  • #99
                    От: Твърдите куфари - предимства и недостатъци

                    Да не подценяваме БАМ, или Монголия, или пък Памир.... Ако някой се е забил в някоя кал и гора в България, видял е малко зор, и сега си мисли, че в Памир ще му е много леко, щото там над 4000 м нмв няма гора и кал, а примерно само камъни и пясък, то ще остане изключително неприятно изненадан.... Аз съм бил там, макар и не с мотор.... Местата наистина са страшни и тежки, а като добавиш и липсата на кислород от надморската височина, и изолацията от цивилизацията, то нещата стават много неприятни и опасни....
                    Самият факт, че само една шепа хора, ( може би под 100 ) са минали през тези места с мотори и то далече не безпроблемно вече трябва да ви говори нещо....
                    Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                    Златомир Попов - Forry

                    Коментар


                    • От: Твърдите куфари - предимства и недостатъци

                      Хе хе , не съм имал за цел да те нервя, Владич!! Не мисля че може да има и спор за сложността и трудностите при дестинации БАМ и Монголия. За Памир ...чел съм изключителния пътепис на Димо и нищо не мога да кажа, и не казвам. Когато българските пътешественици стигнат и до другите две направления, също няма да пиша, ще чета и ще се надявам някой ден и аз да стигна..това е
                      То не че и сега има какво да пиша ..това май е единственото което ще напиша.

                      Колкото до сложността на пътищата , примерно БАМ, явно използваме различен подход за преценка.
                      За да преценя нещо го разглеждам извън контекста, от частното към общото, от малкото към голямото. Явно ти правиш изводи по индуктивния начин, аз предпочитам другия. Разглеждам и другите фактори поотделно и след това Збирам всичко, разглеждам ги като цяло и тегля чертата.Когато пиша за пътищата, имам предвид само и единствено пътищата!! Не сложността да стигнеш до там, както и двата определени месеца отворено време, както и изолацията и отдалечеността от нашия свят...то си е накрай света, сурови условия, малко отворено време за посещения, голяма неизвестност, която с всяка изминала година все повече се разбулва...няма как да се юрне народа на талази.Относно БАМ , сложни са преминаванията през реките, и то много, както и през мочурляци и блата.
                      А калта..те са много видове кал, понякога е смърт за моторите На Ладога отдавна се отказаха да мерят сили
                      Gnome Rhone AX2 800 1938
                      Yamaha XT600Z 1VJ 1986
                      Husqvarna Te 510 1989
                      Argvmentvm ad novitatem

                      Коментар


                      • От: Твърдите куфари - предимства и недостатъци

                        Тя тази тема си е за раздел ,,СТЪРГАЛО (ОБЩИ ПРИКАЗКИ) или направо за ,,лични'' , не за раздел ,,ЕКИПИРОВКА'' !!!
                        Дали някой си спомня ,че темата е ,,ТВЪРДИТЕ КУФАРИ-ПРЕДИМСТВА И НЕДОСТАТЪЦИ'' .....
                        PATROL 2.8TD КЪСА БАЗА -МАЛКО ПИПНАТ
                        КТМ 990 ADVENTURE , SUZUKI DRZ400-E,YAMAHAYZ250F
                        0899187766

                        Коментар


                        • От: Твърдите куфари - предимства и недостатъци

                          След 20 дена пътуване и 7000км в група от 3-ма се убедих, че не съм сбъркал, че съм с твърди куфари. Конфигурацията 2 странични куфара и една мека голяма торба отзад е най-добрата според моите плюшковски изисквания.

                          Повечето меки торби са на 1-2 падания и са чао. Да ок, може да ги шиеш, кърпиш, да им слагаш допълнителни подложки ама мен това не ме кефи. Предпочитам да заварявам и изправям.

                          Завиждам им на тези пичове дето не им пука от крадци, но аз за съжаление съм с повредено мислене на тази тема и не оставям нищо на шанса. Нещата, които определено ме радват за твърдите ми куфари са:

                          +лесни за подредба
                          +лесни за заключване
                          +голям обем
                          +голямо удобство
                          +защитени са нещата вътре

                          - нужда от заваряване на стойките от време на време. Рано или късно караш ли по черно/друскаво ще стигнеш до този момент. Предполагам след време ще трябва да се купят нови, защото материала ще се измори.

                          Лично обичам като си купя нещо да го използвам безмилостно за да видя кога ще се счупи и да му знам лимита.

                          Ето една снимка:

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0918_small.JPG
Прегледи:1
Размер:227.0 КБ
ID:5371212

                          Килограмите им, които са 15, не ги смятам за голям минус, защото на фона на моите килограми, тези на бензина който нося (45 литра) и тези на мотора не са ми проблем.

                          Коментар


                          • От: Твърдите куфари - предимства и недостатъци

                            Пълна подкрепа
                            Както бях казал преди - минах през ,,меките'' дисаги и няма да повторя...
                            еволюция ,както се казва
                            PATROL 2.8TD КЪСА БАЗА -МАЛКО ПИПНАТ
                            КТМ 990 ADVENTURE , SUZUKI DRZ400-E,YAMAHAYZ250F
                            0899187766

                            Коментар


                            • От: Твърдите куфари - предимства и недостатъци

                              Малко да по събудим темата. Новите тенденции явно са- ,,меки'' странични дисаги в комбинация на ,,твърда '' топ каса :


                              - в момента съм някъде из Турция и масово се ползват дисаги - ама истински







                              PATROL 2.8TD КЪСА БАЗА -МАЛКО ПИПНАТ
                              КТМ 990 ADVENTURE , SUZUKI DRZ400-E,YAMAHAYZ250F
                              0899187766

                              Коментар


                              • От: Твърдите куфари - предимства и недостатъци

                                Някой предпочитат хард варианта

                                BMW F800GS

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X