От: Личен опит и съвети в карането на мотор
Леко натискане на задната в завой затваря радиуса на завоя все едно си завил още повече. Задната не изправя мотора.
Аз като взимах книжка имаше цяло едно упражнение, на което целта беше да те научи точно това.
Много пъти съм изтръпвал в завой и - ако гледам към изхода на завоя и леко (съвсем леко) пипна задната спирачка дозавивам още и излизам без проблеми.
Нямам предвид за кратък момент, за леко натискане на педала. Като го пробвах за пръв път се ухилих от кеф. Усеща се много явно.
					Леко натискане на задната в завой затваря радиуса на завоя все едно си завил още повече. Задната не изправя мотора.
Аз като взимах книжка имаше цяло едно упражнение, на което целта беше да те научи точно това.
Много пъти съм изтръпвал в завой и - ако гледам към изхода на завоя и леко (съвсем леко) пипна задната спирачка дозавивам още и излизам без проблеми.
Нямам предвид за кратък момент, за леко натискане на педала. Като го пробвах за пръв път се ухилих от кеф. Усеща се много явно.
 Сега отворих дебелите книги да направя пак справка как се спира в завой. На теория има два добри начина (сигурно има още няколко вариации по-лоши или по-добри). Нека първо да кажем защо е лошо да се спира в завой. Толкова по-лошо е да се спира в завой, колкото по-малко сцепление ни е останало свободно за спиране. А колкото по-наклонен е мотора толкова по-малко сцепление (англичаните му викат grip) с асфалта ни е останало за спирането. Т.е. едно рязко спиране в завой, първо ни изяжда останалия grip, второ изправя мотоциклета, което значи, че вече не завиваме толкова много, а просто се насочваме извън завоя.










Коментар