Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Личен опит и съвети в карането на мотор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: Техники на каране

    Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
    Да , но някои четът само книжки и гледат клипчета , ама не разбират за какво става въпрос. Обяснява се , че мотора не е автомобил , и с бутане на кормилото не се завива , а се пада .И мислят , че трябва да бутнеш кормилото на ляво , за да завиеш на дясно , най-лесния начин да се падне. Мотора завива с накланяне , и всеки го прави с тяло , някои го правят , но така и не разбират.
    Абе що си толкова инат, напомняш ми на ЧЕФО.Вземи млъкни, ходисе вози като си искаш и стига сме преебвали темата. Аман от дървени философи, щял да падне, возисе на кола като те е страх.
    Животът не се мери с броя вдишвания, които правим, а с моментите, които спират дъха ни!

    Коментар


    • #62
      От: Техники на каране

      Еми , вземи и погледни клипчето на ili4 , и ми го обясни . По инат съм от Чефо , и не мога да замълча за глупостите които говориш , трябва ли да се пребие някой.
      В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

      Коментар


      • #63
        От: Техники на каране

        Ако трябва да съм сериозен, наистина съм чувал за това бутане на кормилото, и съм го пробвал, и помага! Ама това не е нужно за всеки завой, а само когато лягаш, лягаш и повече няма накъде, а пък завоя иска още, тогава натискаш дръжката, но това е по-скоро натиск при който няма видимо завиване на кормилото, ама помага. Т.е. това е техника за взимане на завой с максимална скорост. Друга такава техника е дрифтинга, ама там когато съм го правил, ми се е струвала много на късмет цялата работа, пък аз не обичам да завися от късмета.
        "Do not correct a fool, for he will hate you;
        Correct a wise man, for he will appreciate you."

        Коментар


        • #64
          От: Техники на каране

          Момчета, успокойте топката! Всички четем книжки и ровим из нета.

          Няма нужда, да цитирате нещо от чуждата теория, но ако искате да споделите нещичко, от собствен опит, не се притеснявайте да го направите.

          Аз ще споделя как открих за себе си, отварянето на коляното.

          През лятото на 2010, Змеят организира научен симпозиум на тема "Каране по правата на завоя". След бурните нощни дискусии, така и не достигнахме до консенсус по темата... Както и да е, както всички хубави неща на този свят, така и симпозиума си имаше своя край. Мисля, че тогава, с Влади Шидера, си тръгнахме заедно. Тези които са карали с него, знаят как кара... Освен това, имаше много силен вятър, на пориви. Аз се опитвах да го следвам плътно, но влизайки в един ляв завой, силен порив на вятъра от ляво, почти ме повдигна от асфалта. Моторът се опитва да се изправи, а аз го натискам да легне, премествайки се изцяло от лявата му страна. Уви, моторът продълава да се опитва да се изправи. Тогава инстинктивно отворих коляно, опитвайки се да изместя, още по вътрешно на завоя, центъра на тежеста (както правилно е отбелязал Илиян по-горе) и... Ооо чудо, моторът полегна и взех завоя, вече почти в края на асфалта, до банкета.

          П.П. В случая, освен центъра на тежестта, известна роля имаше и допълнителното аеродинамично съпротивление, което в случая създава въртящ момент, стремящ се да завърти мотоциклета в посоката на завоя.
          Последно редактирано от giorgio; 25-02-11, 08:59.
          Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
          Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

          Коментар


          • #65
            От: Техники на каране

            Центъра на тежеста , е отбелязан много по-нагоре , ама се чете само това което пишат определени хора.
            В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

            Коментар


            • #66
              От: Техники на каране

              Айде да поддържаме огъня

              Коментар


              • #67
                От: Техники на каране

                Ей, упорити юзъри, бе

                Предполагам, че на Джорджо отварянето на коляното му е помогнало да вземе завоя най - вече в главата му - страхът, че ще паднем ни кара подсъзнателно да се опитваме да изправим мотора. Отварянето на коляното ни дава илюзорната сигурност, че ако почнем да падаме ще можем да се подпрем.

                И вместо да се е мъчил да се мести по мотора напред и назад или наляво и надясно, за да накара мотора да се наклони, най - лесно и просто е било да ползва каунтър стиъринга - тогаз никак, ама никак няма нужда да вкарваш в играта тоя пуст център на тежестта, който някои се опитват да променят с разходки по моторетката си.

                И като се е почнало с триковете, ще споделя един с вас - когато ви се струва, че влизате бързо в завой и може да не го вземете, вкарайте вътрешното на завоя рамо напред.

                П.П. Горната снимка показва нуждата от смъкване на центъра на тежестта, когато скоростта на взимане на завоя е такава, че при наклона на мотора същия ще застърже по настилката. Още помня Пламен как се кикереше по РоудСтар-а ми, мъчейки се да ми избяга из прохода Шипка

                Коментар


                • #68
                  От: Техники на каране

                  Първоначално публикуван от motor_men Преглед на мнение
                  Да , но някои четът само книжки и гледат клипчета , ама не разбират за какво става въпрос. Обяснява се , че мотора не е автомобил , и с бутане на кормилото не се завива , а се пада .И мислят , че трябва да бутнеш кормилото на ляво , за да завиеш на дясно , най-лесния начин да се падне. Мотора завива с накланяне , и всеки го прави с тяло , някои го правят , но така и не разбират.
                  Хайде като се оправи времето ще отидем да покараме и ще ти покажа завиване без да си мърдам тялото, а само кормилото. А ти продължавай да ми казваш, че е невъзможно и само се пада така....

                  Ще ти дам друг пример - караш мотор с кош (коша е от дясната страна). При рязко завиване надясно коша се вдига от пътя... кой го е вдигнал? водача с изместване на собствената си тежест ли?

                  Нямам повече въпроси.
                  You'll never find out - I got no key hole....

                  Коментар


                  • #69
                    От: Техники на каране

                    Изнесал се е понеже с този глупав мотор не може да се легне повече и тогава трябва така ! Това го говорихме по горе ! Но не завиваш защото си застанал тяка ! защото можеш да си висиш така и мотора да се движи направо ! но неможе да бутнеш "волана" и да се движиш направо
                    Човек първо е изобретил колелото а после премазаните животни !

                    Коментар


                    • #70
                      От: Техники на каране

                      Първоначално публикуван от CJ_ Преглед на мнение
                      Изнесал се е понеже с този глупав мотор не може да се легне повече и тогава трябва така ! Това го говорихме по горе ! Но не завиваш защото си застанал тяка ! защото можеш да си висиш така и мотора да се движи направо ! но неможе да бутнеш "волана" и да се движиш направо
                      А, ей го казано кратко, стегнато и ясно !!!

                      Коментар


                      • #71
                        От: Техники на каране

                        Ili4 , с моторите с кош съм доста запознат , по-точно със състезателните , бяха със автомобилни джанти и сликови гуми , два двигателя ЧЗ 500 /360,380,420к.см./ събрани заедно , само на единия беше премахната скоростната кутия. На наще завиваше и кошовото колело , което в Европа беше забранено. Бяха с решетачно-тръбна рама. Всичко това беше направено за да се свали центъра на тежеста , и действието на центробежните сили да не излиза извън опорните точки /колелата/ , защото когато излезе , мотора с кош се обръща. Същите тези състезателни мотори имаха втори състезател/балансьор/ , който в зависимо от завоя се местеше/лягаше/ в ляво и дясно с цел преместване центъра на тежеста. Питай друго!
                        В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                        Коментар


                        • #72
                          От: Техники на каране

                          При супермотото е различно, защото има дрифт и се въвлича крос техника и за това са от горе, а за уличните машини по скоро трябва да е отдолу.

                          Коментар


                          • #73
                            От: Техники на каране

                            Два ЧЗови двигателя на Sidecar имаше Милчо Младенов, скоростната кутия беше от BSA ако не се лъжа. Също знам и за Врбурговия Sidecar и Трабантовия , но карането на мотор с кош (Sidecar) няма нищо общо със солов мотор, там техниката е друга. Може и да греша поправетеме.














                            Последно редактирано от drago varvar; 25-02-11, 10:41.
                            Животът не се мери с броя вдишвания, които правим, а с моментите, които спират дъха ни!

                            Коментар


                            • #74
                              От: Техники на каране

                              Общото е , че действат едни и същи закони на физиката , но по различен начин им се противодейства. Първите две ЧЗ-та ги направи Милчо , бяха по 250к.см. и ги караше в клас 500 соло , за да компенсира изместения център на тежеста , понеже единия двигател старчеше /с премахнати скорости/ , противоположно монтираше акумулатора. На правите мотора беше много бърз , но в завойте беше труден за каране , затова по късно го монтира на мотор с кош , и единственото БМВ в този клас беше победено. Всичко това го беше видял в Чехия. Скоростите винаги са били ЧЗ.
                              В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                              Коментар


                              • #75
                                От: Техники на каране

                                Първоначално публикуван от sl.daskalov Преглед на мнение
                                Ако трябва да съм сериозен, наистина съм чувал за това бутане на кормилото, и съм го пробвал, и помага! Ама това не е нужно за всеки завой, а само когато лягаш, лягаш и повече няма накъде, а пък завоя иска още, тогава натискаш дръжката, но това е по-скоро натиск при който няма видимо завиване на кормилото, ама помага. Т.е. това е техника за взимане на завой с максимална скорост.
                                Ти наистина ли си се качвал на мотор?

                                Можеш да си държиш кормилото само с дясната ръка и с леко дръпване и бутане да си лягаш наляво и надясно, без даже да си помисляш да мърдаш която и да е част от тялото (така си карам, докато си изпуша цигарата). А можеш и да станеш прав и да го сваляш само с натиск на степенките, докато държиш кормилото само с по два пръста. Но тези прийоми са само при нормални скорости, като започнеш да се напъваш, става друга картинка и започваш да се мъчиш да си припомниш какво си чел по сайтовете.

                                Тези работи си идват сами, но след около 200к км по пътищата
                                Ride to arrive.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X