Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Личен опит и съвети в карането на мотор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

    Да ви кажа намен мотор досега неми е излизал на аквапланинг ! Последния път когато ме валя на магистралата минах през една локва с над 200км/ч беше дълбока и струята вода от предната гума ми свали и двата крака от степенките но аквапланинг не усетих !
    Човек първо е изобретил колелото а после премазаните животни !

    Коментар


    • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

      Първоначално публикуван от Plamen WR Преглед на мнение
      Аз не съм рали пилот, но карайки направо е много по-нормално да си преместиш тежестта по-назад и да насучеш газта. На локва в завой няма да се спирам, че има да си чешем езиците до юни месец. То ще има скорости, епекси....
      Няма какво да си чешем езиците за апекси и скорости. Аквапланинга е просто явление - гумата планира върху водата без почти никакво сцепление. Сцеплението с настилката е по-ниско от това на лед. Много лесно е да си представим какво се случва. Категоричен съм, че при масивен аквапланинг и с 4-те гуми единствения шанс е да стоиш и да чакаш да ти се върне сцеплението. В тоя ред на мисли всякакви спирачки, въртене на волан и даване и отнемане на газ са опасни понеже когато сцеплението се върне рязко става лошо... И в тоя ред на мисли натискането на съединителя е съвсем правилно. При зацепване с настилката е добре нищо да не влияе на колелата за да няма неприятни ситуации. При частичен аквапланинг само с едно или две колелета е доста по-безопасно...

      При мотора не съм усещал аквапланинг и все ми се струва, че това явление е добре да го усещаме най-много с колите. При мотора съм сигурен че при аквапланинг падането ти е почти в кърпа вързано, особено ако е на предната гума.

      Между другото ако аквапланинга стане в завой ефекта и при мотора, и при колата е еднакъв - излизаш от завоя по допирателната...
      LZ2NKM

      Коментар


      • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

        Момчета, такива са мойте наблюдения от моето шофиране с кола и с мотор. На мен ми е помагало до сега натискането на съединителя, а не ми е пречило. Едни познати се завъртяха на рекичката която се появява на магистрала Тракия при дъжд ( идвайки от Пловдив посока София, 2ия завоя преди тунела), точно защото дадоха газ за да я преминат.На мен ми поднесе веднъж, когато се прибирах от Велико Търново посока София, излизайки от тунела на Правец ( следва моста на детелината за Ботев град)вали проливен дъжд и точно съм в самия завой и колата си тръгна на където си иска, натиснах съединителя и колата се кротна веднага. При дъжд, да ви питам колко от вас карат с над 150км/ч по магистралата? А колко е абразивен асфалта по нашите пътища? С кола аквапланинга се появява и при не толкова висока скорост. Когато съм с мотора по рядко ме хващат локвите и дъждовете, но когато ми се наложи и тук стискам съединителя, за да не ми направи ножичка, така поне аз процедирам. Да, на мотора му трябва много по голяма скорост за да се случи евентуално аквапланинг. Всички сме се бухали в локвите със скорост и тези дето сме с многото спойлери се чувстваме като чели караме не мотор а джет, ама хора много и стилове на каране и реакции на пътя пак много ( било то правилни или не ).
        Ново питане, да подържаме темата: Карате по завои ( да речем по Беклемето), времето е чудесно, температура на асфалта отлична, вие сте с хубави гуми, кефите се максимално на уменията си. Завоите са с различен радиус и няма пясък ( ех мечти), влизате в завой без видимуст и в среда та на завоя се случва така, че трябва да се намали скороста чрез спирачката ( някаква ситуация, да речем настигнат камион). Коя спирачка ще натиснете, предната, задната или и двете? Питането ми е за спирачките, а не за връщане на газта или сваляне на скорости.
        Животът не се мери с броя вдишвания, които правим, а с моментите, които спират дъха ни!

        Коментар


        • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

          Ето аквапланинг с мотор(без да падаш)http://www.youtube.com/watch?v=paGZ07nvIxk-
          Газ му е майката

          Коментар


          • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

            Така зададени въпросите не са коректни, има редица фактори които могат да "обърнат лодката" при аквапланинг-вид на пътната настилка, дълбочина на локвата/водното препятствие, вид на гумите, тежест на мпс-то, скорост. И все пак има принципи които се спазват-не се върти волана, а се запазва посоката на влизане във водата, или ако е възможно се изправя волана/кормилото направо. Предните колела при аквапланинг работят като рулове на лодка, накъдето са завити натам ще се насочи и мпс-то, в този смисъл отнемането рязко на газтта и натискане на съединителя променя драстично поведението на руля(колелата), особенно за кола с предно предаване или 4х4. При тях доподаване на газ при влизане във водата е препоръчително, при кола със задно се работи като при дрифта-волана се завива в противоположната посока на завъртането и леко се отнема газтта, ако се отнеме рязко драстично се губи сцепление.
            При мотора нещата са малко по-различни но и много подобни-както казах съм експериментирал с различни мотори и скорости(е с априлията и скорости над 60-70 не съм пробвал, не съм толкова смел )с 21''предна гума и кросови гуми аквапланинга почти не се усеща като ефект, колкото по-широка и гладка е предната гума толкова по-кофти стават нещата. Ако ми се случи да влезя в локва с натоварен мотор, завой и изпадна в аквапланинг предполагам че ще пусна кормилото и ще се прекръстя, колкото и да не съм набожен
            Ето малко информация по темата, опитвам се да намеря едно предаване на DSF в което имаше практични съвети за каране във вода, но нещо не успявам.
            http://www.smartmotorist.com/driving...uaplaning.html
            Драго относно спирачките пак много зависи от ситуацията то този въпрос е обсъждан и преди ако не греша, но аз винаги спирам с двете, ако мотора е натоварен задната може и по-усилено, важното е да не се натисне предната спирачка прекалено силно, да се смачка предното окачване, защото така се променя рязко ъгъла на вилката с асфалтта и съответно ъгълана завиване. Поради тази причина гледам да спирам равномерно и с двете, за да се "смачка" равномерно мотора отпред и отзад. Ето за такава ситуация параливера на БМВ е голямо предимство

            Коментар


            • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

              Първоначално публикуван от drago varvar Преглед на мнение
              ... Коя спирачка ще натиснете, предната, задната или и двете? Питането ми е за спирачките, а не за връщане на газта или сваляне на скорости.
              Ей това ми се случи миналата година!!!

              След Ботевград, посока Враца, влязох в един десен завой с ограничена видимост. Познавам пътя добре и предвидливо намалих преди завоя, НО НЕ ДОСТАТЪЧНО! В средата на завоя видях камион в посоката ми на движение и твърде бавен. Без никаква подготовка направих следното (нямам представа дали е правилно или не, но резултата е, че не се ударих в него, а само му видях на една ръка разтояние стоповете):
              Преместих се леко назад и натиснах задната спирачка, веднага след това предната на импулси (ABS ). За секунда-две бях намалил от 80-90km/h на 30-40km/h. Взе, че стана. На косъм бях това да съм в каросерията му. И това в завой!!!
              Поздрави!
              Способен съм на всичко, стига то да е човешко. Който ме надмине не е човек.

              Коментар


              • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

                Днес минах към 200 км и пробвах системата за завиване с кормило в завой, ама наобратно, и установих че работи. Оказа се, че много леко и елегантно се сваля мотора без да се въртиш и местиш по седалката, и без да натискаш резервоара с бедрата, а само леко, като бутнеш кормилото в противоположната на завоя посока. Ама леко!... Даже успях да мина много от завоите с по-висока скорост, отколкото до сега съм ги минавал, но с много по-малко усилия.... Работело това чудо бе, мамицата му.
                Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                Златомир Попов - Forry

                Коментар


                • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

                  Аре, ша почерпиш

                  Коментар


                  • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

                    Сега и ония н-кратния шампион ако вземе да го пробва...
                    You'll never find out - I got no key hole....

                    Коментар


                    • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

                      Хаха е Владич честито, цял живот си карал без да знаеш как става, а?

                      Коментар


                      • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

                        Хехе, Владич, казах ти аз

                        Коментар


                        • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

                          Ами кой да ти го каже, пък и чуи само как звучи... Ако искаш да завиеш наляво чукаш кормилото на дясно...
                          Аз съм гледал на мотокроса и на спидуея как обръщат кормилото в противоположната на завоя посока. Но там орат, като трактори, размахват си крайниците, като полудели и на места кормилото им застава почти перпендикулярно на завоя, така че нямаше как да я приема тази схема, преди да стане тука дискусията.
                          Празен път с планини на хоризонта, бензин в резервоара и километри... Десетки, стотици и хиляди километри, които гумите жадно да захапват и да претворяват в емоции...
                          Златомир Попов - Forry

                          Коментар


                          • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

                            Първоначално публикуван от Гриша Преглед на мнение
                            Ей това ми се случи миналата година!!!

                            След Ботевград, посока Враца, влязох в един десен завой с ограничена видимост. Познавам пътя добре и предвидливо намалих преди завоя, НО НЕ ДОСТАТЪЧНО! В средата на завоя видях камион в посоката ми на движение и твърде бавен. Без никаква подготовка направих следното (нямам представа дали е правилно или не, но резултата е, че не се ударих в него, а само му видях на една ръка разтояние стоповете):
                            Преместих се леко назад и натиснах задната спирачка, веднага след това предната на импулси (ABS ). За секунда-две бях намалил от 80-90km/h на 30-40km/h. Взе, че стана. На косъм бях това да съм в каросерията му. И това в завой!!!
                            Поздрави!

                            По това което съм чел и гледал, спирачки можеш да натискаш до апекса на завоя. При мен ако нещо се оцапа работа в завой леко натискане на спирачките донакланя мотора и убива скоростта. Това важи естествено при любителско каране, а не при взимане на завой с максимална скорорст, когато няма на къде да накланяш повече.
                            А който не е пробвал да бута кормилото в обратна посока за да завива, да пробва. Горещо препоръчвам.
                            "If they give you ruled paper, write the other way." Juan Ramon Jimenez

                            Коментар


                            • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

                              Aз съм забелязал, че в завой, като натисна предната спирачка, мотора се изправя и изпускам траекторията на завоя, но като натисна задната мотора си стои наведен без да променя траекторията.
                              Животът не се мери с броя вдишвания, които правим, а с моментите, които спират дъха ни!

                              Коментар


                              • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

                                Спирачката в завой изправя мотора, и според мен въобще не е добра идея да натискаш задната. Аз връщам газта и го натискам повече, ако не помогне, скръствам ръце пред каската и се надявам да не си ударя точно главата
                                Ride to arrive.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X