Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Личен опит и съвети в карането на мотор

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

    Чета си Аз мненията, отиваме да караме после пак чета и си мисля; как следващия път като излезем да караме да завивам с кормилото на Ляво за да хвана по-лесно десния завой.Даже мисля да пробвам да не се навеждам щото може да се "гътна". Вие ме объркахте тотално.

    Коментар


    • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

      А аз от всичкото четене разбрах,че не мога да карам правилно.Аз си мислих че при карането на мотор се използват всички елементи(тяло,кормило и т.н) в зависимост от пътя и скороста и т.н.А то се използвало само едното от двете.
      Това значи ли ,че ако мога примерно да си движа само ръцете без други части на тялото ще мога да карам(не да се возя) мотор?
      И другия ми въпрос,на един от моторите ми кормилото се заключваше на право(с луфт от по 5 см.в двете посоки) ,според вас може ли да се кара със заключено кормило?

      Колкото до на Драго въпроса,според мене е напълно грешно да стискаш съединител в завой,аз примерно нищо не правя.Просто се стремя да не правя резки движения,ако се наложи малко изправям мотора.

      Коментар


      • От: Техники на каране

        Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
        Не е точно така, 'щото тежките ендура се карат по-често на асфалт.
        Ама като си пуснеш в завоя крака изпънат напред, като в мотокроса, ти се изправя перчема


        Не разбрах на ей тази картинка, пусната от Найден, кой е правилният начин за завиване?

        Следващият път, когато умът ви витае, последвайте го! => www.smehurko.info

        Коментар


        • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

          ........ кой е правилния начин на завиване?.......този в който броя на влизане и излизане от завоя е равен.
          Последно редактирано от bulgarasen; 04-03-11, 13:18.
          BMW F800GS

          Коментар


          • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

            Първоначално публикуван от bulgarasen Преглед на мнение
            ........ кой е правилния начин на завиване?.......този в който броя на влизане и излизане от завоя е равен.
            Aхааа, то затуй на пистите на НАСКАР не пущат мотори да карат
            Съвеста ми е чиста, просто защото не я използвам.

            Коментар


            • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

              Предполагам че сте виждали клипове с подобни неща , мен лично ме навеждат на кофти мисли относно уменията ми



              Въпреки че ползвам к-стииринга ( между впрочем е открит от брата Райт , описали явлението при тандемни колела , докато се мъчели да летят) , мисля че нещата при карането на мотор не се базират изцяло на него - с ниска скорост когато завивам наляво , си тегля и кормилото наляво , накланяйки мотора - това като пример.

              Коментар


              • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

                Повечето тук имат доста повече опит от мен и не ми е работа да давам акъл, но съм виждал хора, които са по моторите от десетилетия и допускат фундаментални грешки. Ще споделя нещо, което ми беше много полезно. Става дума за маневри с ниска скорост - обратни завои и така нататък. Повечето караме тежки ендура с висок център на тежестта и понякога бавното маневриране си е приключение. Гледах един филм на единамерикански инструктор. Там даваше много ценен съвет на обучаемите си - 'гледайте там където искате да отидете, а не предната си гума'. Осъзнах, че аз гледам точно гумата, или на метър пред нея и винаги трябва да поравя по 2-3 маневри за да псотигна желаната посока, стремейки се да удържа мотора. Голяма грешка. Гледайки обаче към мястото, към което искам да тръгна установих, че радиуса на завоя се намаля драматично - успявал съм да правя обратен завой само в една лента, чак се учудих.
                Yamaha XT​M600E '98
                Mazda 626 2.0 DITD '99 Estate

                Коментар


                • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

                  Първоначално публикуван от c_chanev Преглед на мнение
                  Повечето тук имат доста повече опит от мен и не ми е работа да давам акъл, но съм виждал хора, които са по моторите от десетилетия и допускат фундаментални грешки. Ще споделя нещо, което ми беше много полезно. Става дума за маневри с ниска скорост - обратни завои и така нататък. Повечето караме тежки ендура с висок център на тежестта и понякога бавното маневриране си е приключение. Гледах един филм на единамерикански инструктор. Там даваше много ценен съвет на обучаемите си - 'гледайте там където искате да отидете, а не предната си гума'. Осъзнах, че аз гледам точно гумата, или на метър пред нея и винаги трябва да поравя по 2-3 маневри за да псотигна желаната посока, стремейки се да удържа мотора. Голяма грешка. Гледайки обаче към мястото, към което искам да тръгна установих, че радиуса на завоя се намаля драматично - успявал съм да правя обратен завой само в една лента, чак се учудих.
                  човек се учи докато е жив, това с гледането също го пише в тази книга, с която Бойко е започнал една друга тема.
                  Животът не се мери с броя вдишвания, които правим, а с моментите, които спират дъха ни!

                  Коментар


                  • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

                    Това с гледането преди години ме светна ЗМЕЯ и върши страшна работа. После вече като се намираха книжки и прочетох за това къде трябва да ти е погледа като караш. Единствено трябва малко да се преодолее първоначалния страх, че не гледаш пътя точно пред теб. Мисля, че и в ендурото майката му е да се гледа напред за да може по-правилно да си избираш пътя, ама за там други да кажат, че съм още с много малко опит.

                    Коментар


                    • Прочетох цялата тема защото ми е интересно, а и винаги се опитвам да събирам инфрмация няма да коментирам човек който не е осъзнал използването на контърстиринга не можеш да му го обясниш ако сам не го направи, след това лесно го разбира. Аз обаче когато карам и ми се лигави си завивам с тяло, при ляв завой бутам мотора наляво, а тялото надясно, пускам крака и какво ли още не, друг е въпроса до какви скорости и при какви завои са допустими подобни маневри.
                      Относно преминаването на локви-напълно грешно е натискането на съединител, при влизане в локва трябва само с газ особенно на кола с предно предаване много добре се усеща как загубва сцепление когато се върне газтта в средата на локвата. Волана се държи по възможност направо(или ако е в завой се използват колелата като рулове да насочат колата в посоката на движение)и се подава газ, ако се отнеме дори може да изгасне от сцеплението. Това важи за преминаване с кола, експериментирал съм и с мотора, но там е друга бира е досега не съм падал посредата на локва на пътя, но при влизането с 50-на км. в локва с дълбочина 20-30см усещането е сякаш се блъскаш в нещо. Кормилото само напред, на теория тежестта на тялото максимално назад(това още не съм го пробвал) и газ за да не забие предницата.

                      Не съм съвсем сигурен това клипче кое от тезите потвърждава, но евала на пича:
                      Последно редактирано от giorgio; 09-03-11, 08:24.

                      Коментар


                      • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

                        Първоначално публикуван от drago varvar Преглед на мнение
                        Аз от личен опит ( и с кола и с мотор) в дъждовно време, с не много бавна скорост съм се натъквал на скрита локва в завой или след завоя, или просто рекичка пресичаща магистралата ( БГ инфраструктура). В такъв момент, стискам съединителя преди локвата и го държа натиснат до излизанетоми от локвата ( като се моля да няма дупка в локвата). До сега не ми е поднесло и несъм правил аквапланинг никога с това си действие. Дано е полезно, научено от рали пилот.
                        Това е абсолютно най-правилното решение (говоря за кола), поради факта, че натискайки съединителя, отнемаш от двигателната сила на колелата и шансът да изпаднеш в аквапланинг намалява значително.

                        А като страничен наблюдател в таз' приятна тема, тъй като нямам много опит в шосейното каране, забелязвам, че тези, които пишат за технично взимане на завоите заляха темата с примери от ежедневно каране в ежедневни ситуации, а всички поддръжници на карането с тяло, бутане, лягане, дърпане и стискане, освен клипове със състезатели на писта и мото GP друго не пуснаха...
                        Per aspera ad astra.

                        Коментар


                        • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

                          Първоначално публикуван от drago varvar Преглед на мнение
                          Та бях задал по горе въпрос какво правите когато ви изненада локва на асфалтов път? Аз от личен опит ( и с кола и с мотор) в дъждовно време, с не много бавна скорост съм се натъквал на скрита локва в завой или след завоя, или просто рекичка пресичаща магистралата ( БГ инфраструктура). В такъв момент, стискам съединителя преди локвата и го държа натиснат до излизанетоми от локвата ( като се моля да няма дупка в локвата). До сега не ми е поднесло и несъм правил аквапланинг никога с това си действие. Дано е полезно, научено от рали пилот.
                          Аз не съм рали пилот, но карайки направо е много по-нормално да си преместиш тежестта по-назад и да насучеш газта. На локва в завой няма да се спирам, че има да си чешем езиците до юни месец. То ще има скорости, епекси....
                          Ride to arrive.

                          Коментар


                          • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

                            Така де, ама колкото по-бързо се движиш върху локва или мокра повърхност, толкова по-голяма е вероятността да изпаднеш в аквапланинг.
                            Има много тестове на автомобилни гуми, при равни други условия, над каква скорост започват да се "носят над асфалта". Най-калпавите изпадат в аквапланинг при по-ниска скорост, по-добрите при по-висока.
                            Per aspera ad astra.

                            Коментар


                            • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

                              Мотоциклетната гума е с много по-малка контактна повърхност. С голям мотор, ако върнеш газта при влизане в дълга и дълбока локва, след няколко метра просто ще спреш.
                              Ride to arrive.

                              Коментар


                              • От: Личен опит и съвети в карането на мотор

                                Това с аквапланинга е така(при колата,за мотора трябва доста висока скорост),но колегата Драго написа ако локвата(препятствието)е в завой.Тогава точно ако отнемеш двигателната сила,шанса да излезеш извън правилния път е доста голям.
                                И тогава няма да ти е до локвата,вече.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X