Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Съвет за мотоциклет

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Съвет за мотоциклет

    Първоначално публикуван от bushiDO Преглед на мнение
    Това не е така! Главният фактор, който спасява живота (без да подценявам екипировката) е това дето се намира няколко см под каската!
    Е...то за това бюджет не трябва.Трябва ти да го имаш...и да се учиш без да се самозабравяш!
    П.П.И пак не е точно така, защото ако на завоя има разсипано масло или нещо подобно...каквото и да имаш под каската шансовете са малки да ти помогне!
    П.П.П.Идеята е, че...много хора особено след закупуването на мотор/т.е. когато бюджета е поизчерпан/, за да си набавят екипировка минават на компромисен вариант, което е голяма грешка!
    Именно това исках да наблегна на колегата, да не прави компромиси с качеството на екипировката, поради ограничен бюджет след покупката на возилото!
    Поздрави!
    NISSAN FOREVER
    -----------------------------------------------------------------------------
    Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

    Коментар


    • #32
      От: Съвет за мотоциклет

      Да, съгласен съм с всичко до тук.
      Вчера гледах една Honda NX 500 Dominator - старичка е , но пък е много запазена за годините си. Покарах я, пасна ми. В понеделник ще ходя с един приятел да я види и той- все пак по-разбиращ от мен.

      Ще съм благодарен да споделите някакво мнение за този мотор. По това което изнамерих в нета тази с е произвеждала между 94-96 година, за Австрия и е с този двигател заради някакви рестрикции относно емисиите.
      Забравих да спомена - моторетката е със сервизна история и съответните документи (по думите на продавача), които ще искам да видя. В България е вкаран миналата година и каран около 300-400км. Видимо няма поражения от кал (имам пред вид корозия по ауспусите и захватите на амортисьора). Има за смяна верига.Няма омазано и течове, а мотора беше доста прашасал.
      Благодаря на Всички и Поздрави

      Коментар


      • #33
        От: Съвет за мотоциклет

        Добре де, нека да уточним какво значи да не се прави компромис с екипировката?

        Аз до един момент до който събрах целия екип (отне ми почти 2 години след като купих поредния мотор) винаги съм правил компромис и не виждам нищо лошо в това ако се налага, защото не всеки може да извади 5-6 х. левчета за мотор и после да изсипе около 2 - 3 бона за екипировка. Защото за мен да не се прави компромис означава - каска около 800 лева, ботуши около 600 ръкавици около 200 и екип от яке и панталони около 1200 обаче това е колкото бюджета на някой колеги за мотор.

        Разбира се може и да не съм прав. Все пак времената са различни. Сега като чета, мотора дори не може да запали ако нямаш мотористки екип дето се вика, а в същото време има хора които още не знаят, че карането без тапи в ушите ти поврежда перманентно слуха след време. На времето когато на 14 годинки като се качих на балканчето, го карах по къси панталони (ако беше по хладно дълги) и гуменки (джапанки слагах само като ходех на язовира да плувам) и въпреки това съм оцелял.

        И до ден днешен карам мотор в града по дънки и яке и не смятам че това застрашава живота ми. Най-малкото защото ако каката отзад (за де не е сексистко изказването ще кажа, че същото важи и за разни индивиди от мъжки пол дето не внимават) те натресе докато се гримира защото не е успяла да спре, то тогава и най-супер екипа да си сложил няма да отцелееш между купчината ламарини.

        Колегата по-горе го каза, най-важната екипировка на моториста е вътре в каската.

        Примера с маслото на пътя е просто опит да се докаже нещо което не е задължително да е така.

        Имам предвид следното:
        Завой на пътя влизаш с нормална скорост и си със супер екипировка обаче има масло (или нафта което наистина ми се е случвало с колата и извадих луд късмет) Разбира се супер екипировката ще помогне да ти останат всичките краиници на едно място след като се размажеш в насрещно идващия ТИР (всъщнот може и лека кола да е насряща ефекта ще е същия) А ако имаш и много яката каска, дори ще може близките ти да видят лицето ти за последен път. Но нека да бъдем реалисти, в такава ситуация дори и в кола с каска да си пак нямаш много шанс.

        Понеже това което изписах по горе е малко (всъщност доста ) импуллсивно ще се опитам да го обобщя:

        Карайте с най добрата екипировка която можете да си позволите и ако се налага правете компромиси с екипа, но НИКОГА не правете компромиси в преценката на възможностите си, тези на машината ви, на пътната обстановка както и на глупоста и невниманието на другите защото това може да ви попречи да се радвате на живота.

        П.С.
        Само да добавя за да не се стига до недоразумения. Понеже този пост идва след този на колегата Любашки не означава че се опитвам да му оспорвам нещо, по-скоро смятам че го допълвам и доизяснявам по начина по който аз разбирам нещата. Също така, до колкото цитирам неговия пример с маслото искам пак да отбележа, че това е довод който не съм чул за първи път сега от него и е нещо до което винаги се стига рано или късно при такива дискусии. Това не означава че искам да се заяждам, просто отричам клишета от сорта на това какво ще стане ако те удари самолет докато пресичаш на зебра.
        Honda Transalp XL600v PD06 1993 - откраднат в Лондон.
        Honda Varadero XL1000 SD03 2011

        Човек е 80% вода и ако няма мечти или цели в живота, това е просто една вертикална локва.

        Коментар


        • #34
          От: Съвет за мотоциклет

          Като почнеш да падаш с и без екипировка,най лесно ще оцениш качествена и посредствена,падането си е падане,разликата е в това колко по малки да са пораженията,отсякох една слива по къси панталони и бях мармалад 9 месеца,търкалях се на лифта на сопот 30 метра и само се изтупах екипиран.Най доброто което можеш да си позволиш,това и купуваш.Няма горна граница
          Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
          Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
          Анатолий Пейчинов o8875о9815
          https://dvrbg.com/

          Коментар


          • #35
            От: Съвет за мотоциклет

            ХА ХА, харесаха ми предните два коментара.
            Аз до сега съм карал само велосипеди... всякакви... включително има един, който струва малко под бюджета за мотор, ама с мотоциклета е друго. Първият път като карах успях да метна мотора 2 пъти.... ама не е мои и мятам и бягам.... с мноооого ниска скорост.
            известно ми е, че когато мотоциклета си е мои нещата ще са коренно различни, известно ми е че няма да мятам мотори и ще ги пазя.
            на това което карам курса има доста кусури... виждам ги, ама нямам думата ...много тежка ямаха фз 750. не искам да коментирам липсите по оборудването на мотора... да не коментирам че е едно от най куците мулета... здраве да има

            Утре ще гледам и едно Suzuki dr 650 rs.... УЖ НА 20 000 км
            в Пловдив е черно... давайте съвет

            Коментар


            • #36
              От: Съвет за мотоциклет

              Ще добавя нещо за екипировката: и най-добрата екипировка не върши работа, ако стои в гаража или гардероба.
              Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

              "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

              Коментар


              • #37
                От: Съвет за мотоциклет

                Ориентирал си се неправилно : за в града и полето където искаш да го ползваш нито доминатор , нито др рс , а още по-малко трансалп или супертенере ще ти вършат работа . Ще си отпадаш с тези пластмасови тролейбуси и само спойлери ще останат по тях , а за вдигане от земята ( след третото полягване ) ще ти е необходим кран . С бюджета , който си написал можеш да си вземеш един от следните модели : хонда хл 600 , сузуки др 600 , ямаха хт 600 или кавасаки клр 600 , които са доста по-леки , маневрени и малко по-универсални за твоя случай . Австрийските им 500 кубикови версии не ги споменавам , защото са много редки тук . Естествено не са за пренебрегване и по-малките им кубатури (250 - 350 ) , които аз даже предпочитам . Търси максимално изчистен , проходим и запазен екземпляр !

                Коментар


                • #38
                  От: Съвет за мотоциклет

                  Първоначално публикуван от ananievd Преглед на мнение
                  Да, съгласен съм с всичко до тук.
                  Вчера гледах една Honda NX 500 Dominator - старичка е , но пък е много запазена за годините си.
                  Тези са доста редки по нашите ширини. На живо сим виждал само веднъж. Изглеждат готини мотрчета но предвид "масовото" им разпространение не искам да си представям как се намират части.
                  Придържай се към масови модели, поне болките им са познати а и има някакво снабдяване на части, пък били и втора ръка.

                  Коментар


                  • #39
                    От: Съвет за мотоциклет

                    Само да вметна, по повод на какво писах за екипировката...
                    Ставам свидетел на какви ли не ...изстъпления откъм екипировка на някои колеги мотоцилетисти.
                    Да не изпадам в подробности, ама ей така с две думи какво имам предвид.
                    Примерно като си купуваш каска, ама...може и да не е от 1500лв., ама да не е от ...80,00лв. с реклама чисто нова, че и модуларни има за такива пари...ама нонейм...
                    Не са сертифицирани, нямат производител, не са минали никакви тестове и не отговарят на никакви изисквания за безопастност...дори и на елементарните!
                    Към това апелирам да не се подлъгва колегата, защото принципно изглеждат много хубави и гъзарски...ама е съмнително колко ще го пазят!
                    А за маслото...казвам го принципно имайки предвид всяка една ситуация, която не зависи от теб и от това дето го имаш на 2 см. под каската.Примерно...серсемина, който решава да ти сече пътя или да те свие в банкета...и какво става в тия случаи...дето дори и масло няма на пътя?
                    Много са ситуациите в които не те зачитат за участник в движението и може да стане сакатлък...колкото и да си опитен и предвидлив...
                    Та затова...не разчитайте само на акъл...Той е много важен, опита също...ама без добра екипировка не стига!
                    Това е моето мнение де....
                    Те и старите хора са го казали..."Да се подготвим за зима, а ако дойде лято по-добре..."
                    Поздрави!
                    Последно редактирано от lubashki777; 08-04-16, 13:09.
                    NISSAN FOREVER
                    -----------------------------------------------------------------------------
                    Или трябва да намерим път,или да си направим......няма назад!!!

                    Коментар


                    • #40
                      От: Съвет за мотоциклет

                      Как да го кажа... не зная
                      имал съм и случай с масло на пътя... магистралата от Шумен към Варна... участък около 30 метра, с кола, ужасно преживяване и 150-160км/ч.
                      За мотор.. не искам да си представям.
                      Хубаво яке с предпазители - да
                      добра каска, нова - да - за сега съм със стара такава.... докато покрия категорията... след това ще му мислим.
                      за панталони с предпазители - ще помисля.... може би дънки със съответните кори отделно

                      Ама има и един друг лаф - който го е страх от мечки, не ходи в гората, а аз съм бивш парашутист ...

                      Поздрави момчета!

                      Коментар


                      • #41
                        От: Съвет за мотоциклет

                        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:SLR 650 001.jpg
Прегледи:1
Размер:168.9 КБ
ID:5710336Мисля че имам мотор точно за колегата.

                        Коментар


                        • #42
                          От: Съвет за мотоциклет

                          То това за гората е още по зле от Доминатора.
                          Оправданието е като гъз-всеки го носи със себеси !

                          Коментар


                          • #43
                            От: Съвет за мотоциклет

                            Имал съм три Доминатора включително и 500. Пешо ти е изброил правилните модели насочи се към тях.
                            Оправданието е като гъз-всеки го носи със себеси !

                            Коментар


                            • #44
                              От: Съвет за мотоциклет

                              Първоначално публикуван от dragon 76 Преглед на мнение
                              [ATTACH=CONFIG]861299[/ATTACH]Мисля че имам мотор точно за колегата.
                              С "точния" мотор опитвал ли си да караш в гората ?

                              Коментар


                              • #45
                                От: Съвет за мотоциклет

                                Първоначално публикуван от pe6o74 Преглед на мнение
                                С "точния" мотор опитвал ли си да караш в гората ?
                                Не става въпрос за гора,а за каране до вилата.Говорих с колегата,споко.Иначе аз от 8 години превземам планините с Тенере 600.Имам 13 000 км оффроуд.Планина Беласица,Огражден,Малашевска,Славянка и Пирин.Почти няма място където да не съм бил.Ако ме познаваше лично нямаше да ми задаваш такъв въпрос.Тоя СЛР си го мятам като пръскачка из лозе,с една ръка го вдигам от земята.Така че е въпрос на физика и можене.Айде със здраве.
                                Последно редактирано от dragon 76; 10-04-16, 11:56.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X