Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Волтова дъга?!?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Волтова дъга?!?

    Трамваите и тролеите са на постоянен ток, но доколкото си спомням не е 3KV а 600V.
    "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

    Коментар


    • #17
      От: Волтова дъга?!?

      Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
      И тролеите.
      За тролеите е ясно - две жици - плюс и минус.

      За трамваите обаче - с тоя пантограф и една жица - винаги съм мислил, че са на променлив ток, но уви - и те били на прав.

      Само че са на 600 V ... (опс, докато го намеря - някой го е казал...)

      А метрото било на 825 V

      Коментар


      • #18
        От: Волтова дъга?!?

        Тролейбусите са на 600 прав, трамваите - на 3000 прав.

        Коментар


        • #19
          От: Волтова дъга?!?

          И трамваите са на 600V, Ясене! Дори ползват едни и същи ТИС.
          P.S. Готин аватар
          Последно редактирано от Scrapheap; 10-06-10, 14:20.
          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

          Коментар


          • #20
            От: Волтова дъга?!?

            Определено не ползват едни и същи ТИС, или поне не едни и същи изходи. За трамвая 600 не стигат по много причини.

            Коментар


            • #21
              От: Волтова дъга?!?

              ТМ тип Т6М 700 (инв.№№ 7**, 8**):
              Трамвайната мотриса Т6М 700 е 6-осна, за еднопосочно движение, с директно управление и се състои от два съчленени модула, свързани постоянно и неделимо.
              Ходовата част на ТМ Т6М 700 се състои от два типа талиги: двигателни Т 81 и опорни Тср 81, като І. и ІІІ. са двигателни, а ІІ. е опорна.
              Талигите Т 81 и Тср 81 са с двустепенно ресорно окачване състоящо се от пакети цилиндрично-винтови пружини, ленкерно водене на буксите, рамата на талигата е отворен тип има Н-образна форма с пространствено разположение.
              Тяговите електродвигатели са два, по един за всяка двигателна талига тип Т100М с номинално напрежение 600 V. Управлението им се извършва от пусково-спирачен контролер последователно включващ различен брой резистори разположени на покрива на първия модул.
              Предавателните механизми се състоят от: карданни валове – дълъг (от ТЕД до близкия колоосен редуктор) и къс (между редукторите), цилиндрично-конусни редуктори, чиито изходящи валове са двигателните колооси.
              ТМ е оборудвана с комбинирана /комплексна/ спирачна система, състояща се от следните независимо действащи системи:
              - Електродинамична - ТЕД се поставят в генераторен режим. Особеното при Т6М 700 е, че тя има комбинирано действие - след 6-та спирачна позиция на контролера се подава въздух към спирачните механизми на опорните талиги, така се увеличава ефективността на спирането.
              - Въздушно-механична - система от челюстно-барабанен тип с едностранно за-държане директно върху колоосите - осигурява достатъчно голяма натискова сила във фрикционните елементи, ограничена по сцепление /под тара/ на колелата с пътя.
              - Ръчна (френ) - действува само на І. и ІІ. талиги, като чрез лостов механизъм се действа на челюстите от въздушно-механичната. Тя осигурява 50 % спирачен товар и задачата й е да задържи ТМ на място след окончателно спиране.
              - Магнитно-релсова - състои се от осем броя електромагнитно-релсови блока, по два на всяка талига. Работното напрежение на магнитно-релсовите блокове е 24 V.
              - Аварийна спирачна система - има два начина на задействуване: чрез изтегляне на ръкохватката, намираща се на стената на ватманската кабина от страната на салона за пътници и от бутоните за аварийно спиране, намиращи се до вратите в салона за пътници. При задействуване на посочените уреди се прекъсва верига на нормално затворени контакти, изключва се захранването на контролера апарат, подава се въздух към спирачните апарати на опорните талиги, включват се магнитно-релсовите спирачки и се подава звуков сигнал във ватманската кабина.
              Салона за превоз на пътниците е разположен по цялата дължина на коша, като в предната част е оформена кабината на водача и органите за управление на ТМ. Предвидени са четири броя врати за пътници с размери 2270 × 1300 mm, като предната е по-малка с размери 2270 × 800 mm и обслужва и ватманската кабина. Прозорците са с раз-мери 1350 × 1140 mm, като в горната си част се отварят чрез плъзгане по рамката. В пода са предвидени отвори за достъп до тяговите електродвигатели /1180 × 820 mm/, двигателните талиги /660 × 600 mm/, опорната талига /Ø 2040 mm/.
              Т6М 700 притежава следните технико-експлоатационни показатели:

              Колооосна формула: B′ 2′ B′
              Междурелсие: 1 009 mm
              Дължина на ТМ, в т.ч. прикачните съоръжения: 20 750 mm
              Максимална ширина на коша: 2 250 mm
              Бази на модулите между централните болтове на талигите: 2 × 6 300 mm
              База на талигите: 1 600 mm
              Дължина на конзолните части: 3 700 mm
              Височина на покрива от глава релса (под тара): 3 140 mm
              Височина на стъпалата от глава релса (под тара): 350 mm
              Височина на пода на коша от глава релса (под тара): 930 mm
              Диаметър на колелата по кръга на търкаляне: 700 mm
              Работна височина на токоприемника от глава релса:
              минимална: 4 140 mm
              максимална: 5 900 mm
              Собствено тегло (тара) на ТМ: 25 000 kg
              Тягова мощност – ТЕД тип Т100М: 2 броя
              обща продължителна: 200 kW
              обща часова: 230 kW
              Конструктивна скорост: 60 km/h
              Максимално преодоляван наклон: 70 ‰
              Тягово напрежение в контактния проводник: 600 V (-20 %; +30 %)
              Напрежение в спомагателните и управляващи вериги: 24 V
              Минимален радиус на вписване в крива: 18 m
              Пътниковместимост – седалки в салона: 32 места
              номинална – 5 пътника / m2: ≈ 120 места
              максимална – 8 пътника / m2: ≈ 192 места
              Средно ускорение при потегляне от място с номинално натоварване: 1 ms-2
              Показател за плавност на хода (по Шперлинг): < 3,25

              Коментар


              • #22
                От: Волтова дъга?!?

                Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                За трамвая 600 не стигат по много причини.
                Кажи го на трамвая
                Той си върви безгрижно на 600...
                А на 3 kV вървят локомотивите в откритите рудници.
                "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                Коментар


                • #23
                  От: Волтова дъга?!?

                  Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                  Определено не ползват едни и същи ТИС, или поне не едни и същи изходи. За трамвая 600 не стигат по много причини.
                  Хванахме те... Ау коуко ми е кеф...
                  http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%...B2%D0%B0%D0%B9
                  "Номиналното напрежение на изхода на подстанцията е 600 волта, а номиналното напрежение на токоприемника на подвижния състав е 550 волта. В някои градове по света е прието напрежение 750 V."


                  PS. Верно много ти е готин аватара...

                  Коментар


                  • #24
                    От: Волтова дъга?!?

                    Наскоро в Бургас пострада един рибар с карбонова пръчка.
                    Доколкото разбрах май е докоснал някаква жица,но преди това имаше два други случая от дъгата-единия смъртен,а втория се отърва с 6месеца на патерици.
                    SUBARU LEGACY 2.2 4WD GX
                    0878299791

                    Коментар


                    • #25
                      От: Волтова дъга?!?

                      брей, какви хора. Хванали ме били. Сега ще ровя къде съм чел другото, да знам дали да вярвам и на другите неща.

                      Коментар


                      • #26
                        От: Волтова дъга?!?

                        В казармата охранявахме няколко вагона от композиция.Въпреки инструктажа и забраната едно от момчетата се качило върху открит вагон, натоварен със сандъци, последните обковани с метална лента, която ги крепи.Останалите двама бяхме във един от товарните вагони и изскочихме навън след първата дига, която поваля момчето.Случайно там имаше трудоваци, които се развикаха.Явно в несвяст момчето върху сандъците се опита да се изправи и тогава последва втората дъга ....и той падна отново.Успях да възпра второто момче,което тръгна да се катери и да помага на първото.Един от трудоваците пратих в...управлението да изключат ел. захранването,а друг да търси линейка.Момчето бе спасено и излекувано във Варненската Военна болница.Там където бе стъпил ,на сандъците,ламарината беше разтопена от дъгата.Втората дъга ,която видяхме, се получи на разстояние 10-20 см от жицата,при положение че беше с войнишки обувки, а времето сухо.

                        ПП Момчето се казва Станчо, от Сливен е ,69 набор. Господ беше с него!
                        ПП2 Нямаше как да не го споделя, след като видях темата.......
                        Това което ни липсва ни кара да мечтаем.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Волтова дъга?!?

                          Абе, кат' сте се заговорили за напрежения да питам - знае ли някой какво е напрежението на линията по южния бряг на чепинския гьол?
                          Качена е на бетонни стълбове, като тези по улиците. Мисля, че е захранване за драгата, ама не съм съвсем сигурен.
                          Питам, щото преди някоя година се опитах да им краднем от тока с един 7 метров карбонов камшик. В резултат - III степен изгаряне на двата крака - дъгата проби маратонките през кожата отстрани - над подметката, пръчката, отпечатана върху ръката ми и ръката върху пръчката.
                          Аз по гръб на земята и чак като взе да ми изсветлява пред очите и видях жиците на фона на небето разбрах какво ми се е случило...

                          Ако бЕх нагазИл у водата що риба щЕх да изкарам, малийййй

                          От тогава все се каня да ида на Чепинци и да набарам енергетика, ама на - все няма време

                          Та някой ако знае, кажете, барем да знам на колко волта държа

                          Коментар


                          • #28
                            От: Волтова дъга?!?

                            Първоначално публикуван от denislav Преглед на мнение
                            Абе, кат' сте се заговорили за напрежения да питам - знае ли някой какво е напрежението на линията по южния бряг на чепинския гьол?
                            Качена е на бетонни стълбове, като тези по улиците. Мисля, че е захранване за драгата, ама не съм съвсем сигурен.
                            Питам, щото преди някоя година се опитах да им краднем от тока с един 7 метров карбонов камшик. В резултат - III степен изгаряне на двата крака - дъгата проби маратонките през кожата отстрани - над подметката, пръчката, отпечатана върху ръката ми и ръката върху пръчката.
                            Аз по гръб на земята и чак като взе да ми изсветлява пред очите и видях жиците на фона на небето разбрах какво ми се е случило...

                            Ако бЕх нагазИл у водата що риба щЕх да изкарам, малийййй

                            От тогава все се каня да ида на Чепинци и да набарам енергетика, ама на - все няма време

                            Та някой ако знае, кажете, барем да знам на колко волта държа
                            То по-важното е на колко ампери държиш.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • #29
                              От: Волтова дъга?!?

                              Първоначално публикуван от denislav Преглед на мнение
                              Абе, кат' сте се заговорили за напрежения да питам - знае ли някой какво е напрежението на линията по южния бряг на чепинския гьол?
                              Качена е на бетонни стълбове, като тези по улиците. Мисля, че е захранване за драгата, ама не съм съвсем сигурен.
                              Питам, щото преди някоя година се опитах да им краднем от тока с един 7 метров карбонов камшик. В резултат - III степен изгаряне на двата крака - дъгата проби маратонките през кожата отстрани - над подметката, пръчката, отпечатана върху ръката ми и ръката върху пръчката.
                              Аз по гръб на земята и чак като взе да ми изсветлява пред очите и видях жиците на фона на небето разбрах какво ми се е случило...

                              Ако бЕх нагазИл у водата що риба щЕх да изкарам, малийййй

                              От тогава все се каня да ида на Чепинци и да набарам енергетика, ама на - все няма време

                              Та някой ако знае, кажете, барем да знам на колко волта държа
                              Най-вероятно 3х220В. По- високите напрежения ги качват на по-високи стълбове.
                              То и не е тилкова важно. Всичко над 48 Волта може да те утрепе одма.
                              При определени условия, може и с по-ниско напрежение.
                              Тока е това което убива.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Волтова дъга?!?

                                Бе те амперите зависят от волтовете.

                                Много пъти съм се ловил на мрежово напрежение, кога с обувки, кога не, а веднъж, бос на плочки, хвърлих доста далече една метална кана от печката

                                Ама не беше същото бе - никогЪш контакт не ме е тръшкАл на земята...

                                А върха на пръчката беше заприличал на бърсалка за прах - бяха му са разплели нишките.

                                220 V, баси, искате да ми смажете самочувствието, завистници

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.

                                Зареждам...
                                X