Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Пернишките дипломи и приватизацията на БАН

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    До: Пернишките дипломи и приватизацията на БАН

    Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
    Е аз пък съвсем се изкривих от твоята . Я приложи тази твоя гледна точка към лекарите например . Като станат началници и работодатели , кой ше лекува ? Фелдшерите . Ше почнеме да ревеме пък за връщане на полувисшето образование .
    Специалистите с висше образование са в болшинството си висококвалифицирани "занаятчии" . Специално на инженерите им викаха ИТР .
    Кога казах, че всички висшисти стават работодатели? Кога казах, че всички висшисти стават учени? Кога казах, че всички висшисти правят бизнес?

    Да, повечето от тях "не стават" за това. Те отиват и си стават бачкатори. Малцина от тях успяват да направят нов завод, пробив в медицината, откритие в математиката, новост в авиацията... Нашата цел обаче са именно тези малцина - те са важните за обществото хора. Затова имаме "университети", а не "колежи". В държавите, които "са си навили на масрафа" преобладават колежите. Държавите, които трябва да "догонват" преобладават университетите. Колежите дават "висококвалифициран занаят". Университетите дават "висококвалифициран занаят базиран на научни знания".

    Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
    А що се отнася до интеграцията на ромите - тук вече отиде с коня у реката ! Ние цял ден говорим за формалното обучение , незаслужени оценки и т.н. Нямам нищо против въпросния етнос (стига да не ми миришат отблизо) , но ще ми е върха на сладоледа да те гледам как учиш циганин да пресмята троен интеграл по затворен контур !
    Грубо, много грозно, расистко и не отива на този форум. Смятах, че тук се събират хора с разбиране към етническите, социалните и религиозните проблеми. Явно съм грешал. Ще трябва да си пишем само за джипки изглежда...

    Коментар


    • #62
      До: Пернишките дипломи и приватизацията на БАН

      Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
      Кога казах, че всички висшисти стават работодатели? Кога казах, че всички висшисти стават учени? Кога казах, че всички висшисти правят бизнес?

      Да, повечето от тях "не стават" за това. Те отиват и си стават бачкатори. Малцина от тях успяват да направят нов завод, пробив в медицината, откритие в математиката, новост в авиацията... Нашата цел обаче са именно тези малцина - те са важните за обществото хора. Затова имаме "университети", а не "колежи". В държавите, които "са си навили на масрафа" преобладават колежите. Държавите, които трябва да "догонват" преобладават университетите. Колежите дават "висококвалифициран занаят". Университетите дават "висококвалифициран занаят базиран на научни знания".



      Грубо, много грозно, расистко и не отива на този форум. Смятах, че тук се събират хора с разбиране към етническите, социалните и религиозните проблеми. Явно съм грешал. Ще трябва да си пишем само за джипки изглежда...
      Не знам, не знам.
      Фил, не го приемай лично, ама да ти кажа.
      Аз съм безработен в момента и мога да си позволя да седя по цял ден в интернет.
      Изработил съм си каквото е трябвало и съм си платил всички данъци.
      Дори и тогава, когато бяха 40%. Само ДОД.
      Ти какво работиш, та по цял ден си пишеш на воля?
      Кой ти плаща?

      Коментар


      • #63
        До: Пернишките дипломи и приватизацията на БАН

        Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
        Аз винаги съм смятал, че целта на университетите е да подготвят НЕ работници, а работодатели!
        Еее - хеее... Къде отиваш ти, ... едва ли не ...

        тая ти идея може да върви само ако с дипломата от висше образование с отличие върви държавна гаранция за кредит за стартиране на малък и среден бизнес - например едни 200 - 300 000 евро, необезпечен заем с гратисен период за главница и лихви от ... да речем 5 години за лихви и 10 години за главница... и после погасяване за 15-20 години ?...

        При такива искания - аз излизам заедно с теб на протест пред парламента веднага ...


        РАБОТОДАТЕЛ се става след като дълго време си бил самонает и ти е потръгнало, но това само ако преди това дълго време си бил служител и си натрупал достатъчно опит, за да успееш като самонает.

        ... иначе отиваш в
        Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
        бизнеса с продоволствие.
        Правилно - ... семки.
        Вицовете нямат стойност само на вицове ...
        Когато погледнеш света с вулгарните очи на икономист-работодател, ще разбереш, че всичко е виц ... при това не от най-смешните ...

        Коментар


        • #64
          До: Пернишките дипломи и приватизацията на БАН

          Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
          Ти какво работиш, та по цял ден си пишеш на воля?
          Кой ти плаща?
          Какво ли не работя:

          1. Асистент в университет
          2. Хамалин (помагам в бизнеса на баща ми да разнасяме стоки до обекти, но това е работа за без пари в понеделник)
          3. Freelancer тук таме където може да свърша нещо
          4. Консултантски услуги към една фирма (за support - тази работа я върших 4 години преди в хостинг компания)
          ... и какво ли още не. Публикувал съм си CV-то и историята на сайта си.
          5. Бях учител в едно частно училище, но прекъснах тази дейност наскоро.

          В общи линии живота ми преминава пред компютъра... за съжаление. Може би споменах по-горе - от две години и половина не съм имал почивен ден. За щастие време да пиша по форумите поне имам... между другата работа.

          П.С. Най-мразя някой да ми казва, че "няма работа". Мен непрекъснато ме преследва... само парите са проблем, ама тях ги преглъщам.
          Последно редактирано от Filthy@JvruceR; 12-05-10, 23:28. Причина: п.с.

          Коментар


          • #65
            До: Пернишките дипломи и приватизацията на БАН

            Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
            Ти предлагаш изцяло платено образование. Аз съм против него, защото ограничава достъпа на определени групи хора. Как смяташ да "интегрираме" ромите например, ако им отрязваме клончето за образование?

            Моята мечта е всеки студент да може да следва и учи без да се притеснява за хляба си и без да му се налага да работи. Вашата мечта каква е?
            Не, не съм за изцяло платено образование. Обаче не съм и за това всеки студент да може да учи безпрепятсвено. Аз съм за това да могат да учат безплатно само тези, които имат потенциал и желание да го впрегнат. На тях да им се поема дори квартирата и храната и от държавата, че да могат наистина да не мислят за друго. На по посредствените само образованието, а на трагичните нищо... ако искат да учат, поне да спонсорират университета. Обаче и той трябва да прецени дали да ги взема, за да не си накърни името и ограниченият брой субсидирани от държавата, да не предпочетат друг.

            Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
            Тук вече ми прилошава от изкривения образ на гледната ти точка. Аз винаги съм смятал, че целта на университетите е да подготвят НЕ работници, а работодатели! Целта винаги е била от купчината инженери да изпъкне поне един, който да осигури работа на останалите чрез развиването на дадена иновация. Затова се учи теория и други "досадни научни работи", които на един бачкатор "не му трябват".

            Пример - студентите, които учат информатика при нас масово казват, че "учат глупости" и "къде ще им трябва тая електротехника на пазара на труда?". Да, ако гледаме пазара на труда, като място, в което единствената ти реализация е да бачкаш в чужда фирма и да програмираш на PHP - университета за теб си е тотална загуба на време и нерви. Ако обаче разглеждаш пазара на труда като потенциална сфера, в която ти да "посадиш дръвче", тогава нещата стават съвсем други...

            Та... престанете да гледате на студентите като на "бачкатори"! Гледайте на тях като на "потенциални работодатели"! Колко от тях ще станат такива - това зависи от качеството на обучение, малко шанс и късмет... и много политика!

            Всеки нов бизнес, всяка нова разработка, всяка иновация започва с "нисък старт". Малко от тях оцеляват и успяват. Малко от малкото стават велики. Но дори един велик човек може да създаде цяла империя?
            Аз пък се изумавам от твоята пълната липса на връзка с реалноста... Прав си, че човек излязъл от университет трябва да търси развитие. То обаче става постепенно. Колкото и да е добър университета, той дава само теоретична подготовка. Опитът е друго нещо. Никой не може да излезе от университет и без да работи по специалноста си да стане директно шеф. Нали ти самият беше против 20 годишни професори? Как ти се струва да гледаме на завършилите магистри, като започващи моментално декани и ректори? Сам каза в друга тема, че преподавател се става като преподаваш. В началото си кръгла нула, но всяка лекция и изнасяш по-добре от предишната. И така докато не станеш толкова добър, че да заслужиш титлата професор. Същото и в частната сфера. Започваш да работиш, трупаш опит, ставаш все по-добър, изучаваш всичко случило се преди теб (за 5 години, колкото и да е добър университета, няма как да стане в него) и чак тогава си способен да създадеш иновации и ръководиш фирми. Така че, ако изключим няколко гения и връзкари, няма как един завършил студент да не мине през етапа работник. Дори напротив, за негово добро е да мине през него. Та в тази връзка, ако изкарваме студенти по машиностроене, без те да има къде да отидат да работят, на тях не им остава друго освен да зареждат щандовете в МЕТРО. Да не говорим, че точно в сферата на промишленоста трябват и огромни инвестиции, които или трябва да са от натрупан с работа собствен капитал или от кредити, за които обаче първо трябва да убедиш банката, че си надежден... а без един ден трудов стаж, няма как да стане...
            Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

            Коментар


            • #66
              До: Пернишките дипломи и приватизацията на БАН

              Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
              Не, не съм за изцяло платено образование. Обаче не съм и за това всеки студент да може да учи безпрепятсвено. Аз съм за това да могат да учат безплатно само тези, които имат потенциал и желание да го впрегнат. На тях да им се поема дори квартирата и храната и от държавата, че да могат наистина да не мислят за друго. На по посредствените само образованието, а на трагичните нищо... ако искат да учат, поне да спонсорират университета. Обаче и той трябва да прецени дали да ги взема, за да не си накърни името и ограниченият брой субсидирани от държавата, да не предпочетат друг.
              "Безпрепятствено"? Кога го казах? Напротив - в моя план сложих толкова жестоко препятствие, че завършването е в пъти по-тежко от сегашното. Ако това, което написах някога някой го реализира, то ще учат само и единствено мотивирани студенти. Останалите просто няма да бъдат допускани напред (от самия университет), а дори да "пробият" - ще срещнат стена на изпита за завършване. Некадърни хора няма да завършват въобще.

              И тук е проблема с границата на некадърност. За съжаление в България е прекалено ниска...

              Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
              Аз пък се изумавам от твоята пълната липса на връзка с реалноста... Прав си, че човек излязъл от университет трябва да търси развитие. То обаче става постепенно. Колкото и да е добър университета, той дава само теоретична подготовка. Опитът е друго нещо. Никой не може да излезе от университет и без да работи по специалноста си да стане директно шеф. Нали ти самият беше против 20 годишни професори? Как ти се струва да гледаме на завършилите магистри, като започващи моментално декани и ректори? Сам каза в друга тема, че преподавател се става като преподаваш. В началото си кръгла нула, но всяка лекция и изнасяш по-добре от предишната. И така докато не станеш толкова добър, че да заслужиш титлата професор. Същото и в частната сфера. Започваш да работиш, трупаш опит, ставаш все по-добър, изучаваш всичко случило се преди теб (за 5 години, колкото и да е добър университета, няма как да стане в него) и чак тогава си способен да създадеш иновации и ръководиш фирми. Така че, ако изключим няколко гения и връзкари, няма как един завършил студент да не мине през етапа работник. Дори напротив, за негово добро е да мине през него. Та в тази връзка, ако изкарваме студенти по машиностроене, без те да има къде да отидат да работят, на тях не им остава друго освен да зареждат щандовете в МЕТРО. Да не говорим, че точно в сферата на промишленоста трябват и огромни инвестиции, които или трябва да са от натрупан с работа собствен капитал или от кредити, за които обаче първо трябва да убедиш банката, че си надежден... а без един ден трудов стаж, няма как да стане...
              Дявола как четеше Евангелието? Така и ти ме четеш мен

              Коментар


              • #67
                До: Пернишките дипломи и приватизацията на БАН

                Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
                "Безпрепятствено"? Кога го казах? Напротив - в моя план сложих толкова жестоко препятствие, че завършването е в пъти по-тежко от сегашното. Ако това, което написах някога някой го реализира, то ще учат само и единствено мотивирани студенти. ...
                Уважаеми колега, да ме прoщаваш за прямотата, но нямаш и най-малка представа за реалността и за това как се организира мотивацията на студентите и научно-образователната програма на един средно статистически "успешен" университет. Някой по-горе ти беше писал за незаменимостта на опита, повярвай му! И преди да скочиш два боя колко си врял и кипял в университетските дела - да спомена за протокола, имам 23 години oпит с преподаване и научна работа както следава: ВХТИ, БАН, Технически Университет Карлсруе, Университет Берн и последно - Федерално Висше Техническо Училище Цюрих.

                При проявен интерес бих споделил моите, а и не само, виждания за проблемите и начините за тяхното решение, но за начало бих те посъветвал да смениш тона.

                Коментар


                • #68
                  До: Пернишките дипломи и приватизацията на БАН

                  Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
                  "Безпрепятствено"? Кога го казах? Напротив - в моя план сложих толкова жестоко препятствие, че завършването е в пъти по-тежко от сегашното. Ако това, което написах някога някой го реализира, то ще учат само и единствено мотивирани студенти. Останалите просто няма да бъдат допускани напред (от самия университет), а дори да "пробият" - ще срещнат стена на изпита за завършване. Некадърни хора няма да завършват въобще.
                  Основният проблем е, че ресурсът не е неограничен. Трябва да се използва оптимално. Стратигията да се наливат много пари на входа, с надеждата, че все няколко качествени резултата ще излязат на изхода, не е такава. Целта би трябвало да бъде още на входа кандидатите да бъдат пресети, така че всяка стотинка вложена в тях да си заслужава. С други думи да завършат всички и то с високо качество. Е, да бъдем реалисти, почти всички. Да, контролът на изхода е задължителен, но при добре изпълнени начални условия, въобще не трябва да седи отворен въпроса, че поне 90% от получаващите държавна издръжка, няма да са в състояние да го прескочат. Останалото е прахосване на средства. Рискът от спиране на финансирането е и един от най-силните стимули. Не ми казвай, че не виждаш всеки ден хора от тип "вечен студент", такива които учат аради самото учене - издръжка от родителите, евтина квартира в Студентски град, възможност за работа без осигуровки, не на последно място купища студентки около тях и т.н. Начини за прекъсване, подновяване на правата и т.н. много, въобще не припарват до потенциалните точки за контрол на изхода. Обаче пилеят ресурс, който иначе може да се използва за подобрения.

                  Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
                  Дявола как четеше Евангелието? Така и ти ме четеш мен
                  Просто обясних надълго и на широко, че не мога да гледам като на добър потенциален работодател, на човек който няма и един ден трудов стаж по специалноста си. Освен, разбира се, ако не е гений с баща милиардер. За целта необходимо условие е да има къде да започне работа...
                  Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                  Коментар


                  • #69
                    До: Пернишките дипломи и приватизацията на БАН

                    Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
                    Целта би трябвало да бъде още на входа кандидатите да бъдат пресети, така че всяка стотинка вложена в тях да си заслужава.
                    Когато взимаш едно дете на име "Димитър Бербатов" в школа по футбол, ти все още не знаеш какво ще излезе от него. Постъпило е заедно с още хиляда деца с първоначален потенциал. То показва някакви заложби, но те трябва тепърва да се развият. Постепенно хилядите деца отпадат едно по едно, докато остане само Димитър Бербатов. Работа на треньорите е да го търсят непрестанно "изсред плявата" и да го намират. В един момент той надминава по възможности всички (вкл. треньорите) и става звезда. Колкото е по-малък входа, толкова по-малка е вероятността в него да присъства някой Бербатов. Талантът не винаги се изразява в това колко добре решаваш задачите на входния изпит по математика или физика. Талантът обикновено е нещо извън традиционното и "сивото" и е изключително трудно да бъде забелязан и оценен още преди да се е изявил. Затова трябва да се дава колкото се може по-широк шанс на всички нива... а който докаже, че не може - той си отпада по естествен път. Капиш?

                    Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
                    Просто обясних надълго и на широко, че не мога да гледам като на добър потенциален работодател, на човек който няма и един ден трудов стаж по специалноста си.
                    Пълно противоречие с тезата ти от предишния параграф. За щастие тук си казал вярно. Аз вече отговорих (с моя предишен параграф), но все пак дай да го направя пак:

                    Има една наука наречена "Теория на Вероятностите". Много по-вероятно е да се пръкне един учен, който да направи откритие измежду 200 магистъра, отколкото измежду 20 магистъра... Това естествено е вярно когато всички са истински качествено обучени магистри!

                    Така, че си прав, че не може на всеки един завършващ индивид да гледаш като на потенциален работодател, откриващ хилади работни места. Още по-малко трябва да очакваш, че ще има такъв още в деня на излизането си от университета. Но можеш спокойно да очакваш един такъв да се появи "из от нищото" след 10-15 години. След като е започнал дребен бизнес, развил го е, теглил е кредити, борил се е - успял е. Сигурно такива хора са 1 на 1000, а може би и по-малко. Но ги има - ние трябва да ги търсим! Ако не ги търсим - няма да ги намерим...
                    Последно редактирано от Filthy@JvruceR; 13-05-10, 23:35.

                    Коментар


                    • #70
                      До: Пернишките дипломи и приватизацията на БАН

                      Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
                      Когато взимаш едно дете в школа по футбол на име "Димитър Бербатов" ти все още не знаеш какво ще излезе от него. Постъпило е заедно с още хиляда деца с първоначален потенциал. То показва някакви заложби, но те трябва тепърва да се развият. Постепенно хилядите деца отпадат едно по едно, докато остане само Димитър Бербатов. Работа на треньорите е да ги търсят непрестанно "изсред плявата" и да ги намират. В един момент те надминават по възможности всички (вкл. треньорите) и стават звезди. Капиш?



                      ...
                      Аааа , извинявай но аналогията ти е некоректна . Детската школа по футбол съвпада с основното образование . А Димитър Бербатов ако не е показал талант в ЦСКА , никога нямаше да отиде в Леверкузен . С други думи германците вече са видяли , че има хляб в него и ше го правят висшист .
                      ... и след като си завърши магистратурата в Байер , тогава вече се опита да стане доктор във великия Манчестър . Само че работата му заприлича на учен от БАН , та май ше си ходи .
                      .... в този аспект обаче имаме и положителни примери : аналогията с акад. д-р Христо Стоичков !
                      Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                      Коментар


                      • #71
                        До: Пернишките дипломи и приватизацията на БАН

                        Първоначално публикуван от Vlado_Ts Преглед на мнение
                        Аааа , извинявай но аналогията ти е некоректна . Детската школа по футбол съвпада с основното образование . А Димитър Бербатов ако не е показал талант в ЦСКА , никога нямаше да отиде в Леверкузен . С други думи германците вече са видяли , че има хляб в него и ше го правят висшист .
                        ... и след като си завърши магистратурата в Байер , тогава вече се опита да стане доктор във великия Манчестър . Само че работата му заприлича на учен от БАН , та май ше си ходи .
                        .... в този аспект обаче имаме и положителни примери : аналогията с акад. д-р Христо Стоичков !
                        Ти май под "аналогия" разбираш "изображение". Не, аналогията е напълно добра, но ти нарочно не желаеш да я забележиш, защото заяждането изглежда е зарибяващ спорт.

                        Затова нека ти направя аналогията в изображение, та ха дано мирясаш.

                        1. Бербатов влиза в детска школа - Айнщайн отива на училище
                        2. Бербатов е взет в юношеския отбор на ЦСКА - Айнщайн успял да влезе във ВУЗ
                        3. Бербатов попада в мъжкия отбор на ЦСКА - Айнщайн написал първия си научен труд
                        4. Бербатов трансферира в Леверкузен - Айнщайн станал признат учен
                        5. Бербатов отива в Манчестър Юнайтед - Айнщайн е признат за гений

                        Така харесва ли ти? На всеки един от етапите има работа, работа и много работа. И тя не е само на самия Бербатов или само на самия Айнщайн. Около тях е работил огромен екип и техните успехи са сложна връзка от талант, усилена работа, мотивация, подкрепа от треньори/учители, подкрепа от обществото, шанс и други... Ако на една от стъпките стане фал - всичко нататък пропада.

                        Пак се заяждай... Лесно е - все пак давам някакви реални примери, а те си имат кусури. Давай, бий дузпи... само, че вече си на празна врата. Аз се изтощих от теб.

                        Между другото когато включиш печката - не пипай котлона, защото може да се опариш! Знам, че и това ще обориш. Важното е да има един "крив" - каквото и да каже Вуте - Я ке бъдем "на въпреки"

                        Коментар


                        • #72
                          До: Пернишките дипломи и приватизацията на БАН

                          Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
                          Когато взимаш едно дете в школа по футбол на име "Димитър Бербатов" ти все още не знаеш какво ще излезе от него. Постъпило е заедно с още хиляда деца. То показва някакви заложби, но те трябва тепърва да се развият. Постепенно хилядите деца отпадат едно по едно, докато остане само Димитър Бербатов. Капиш?
                          А тия 12 години училище преди това за какво са? Пращаме много деца в школата по футбол и в първи клас, от един момент нататък се занимаваме само с тези, които наистина имат потенциал. Добрият селекционер трябва да може да ги разпознае и да инвестира не само пари, а и време и умения само в тях, вместо да ги прахосва за тези, които просто не стават. Така ще е по-добре и за първите, ще получат по-добро обучение.

                          Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
                          Пълно противоречие с тезата ти от предишния параграф. За щастие тук си казал вярно. Аз вече отговорих (с моя предишен параграф), но все пак дай да го направя пак:

                          Има една наука наречена "Теория на Вероятностите". Много по-вероятно е да се пръкне един учен, който да направи откритие измежду 200 магистъра, отколкото измежду 20 магистъра... Това естествено е вярно когато всички са истински качествено обучени магистри!

                          Така, че си прав, че не може на всеки един завършващ индивид да гледаш като на потенциален работодател, откриващ хилади работни места. Още по-малко трябва да очакваш, че ще има такъв още в деня на излизането си от университета. Но можеш спокойно да очакваш един такъв да се появи "из от нищото" след 10-15 години. След като е започнал дребен бизнес, развил го е, теглил е кредити, борил се е - успял е. Сигурно такива хора са 1 на 1000, а може би и по-малко. Но ги има - ние трябва да ги търсим! Ако не ги търсим - няма да ги намерим...
                          Ако ще не 200, а 2 000 или 20 000 първокласни магистри в сферата на машиностроенето да излязат, ако 10-15 години подреждат щандовете в МЕТРО и сервират по заведения, просто защото няма къде да практикуват професията си, гарантирано нито един от тях няма да развие фабрика за машиностроене... Как се започва дребен бизнес свързан с промишленоста?! Как се завързва въобще бизнес, без да имаш и капка опит? Да, някои от тях могат да отворят магазинче или да внасят коли от Италия, но повече не ги търси в редиците на инженерите, започващи нещо голямо. Ти би ли могъл да станеш преподавател, ако нямаше университети? Ей, така да започнеш нещо дребно и след 10-15 години да си ректор на създаден от теб университет? Хвани най-добрият си студент и го прати в Сомалия да започне от нищото и след 10 години да е основал университет по математика... Просто не става. Съответно и студентите нямат стимул и интерес да учат. Те знаят, че така или иначе няма да работят по специалноста си, камо ли някой ден да направят нещо повече... Съжалявам, но това е черната действителност. Това не трябва да бъде така! Обаче е... За да има мотивирани и кадърни студенти в дадена област, тя трябва да ги привлича с потенциал за развитие. Иначе просто кадърните отиват да учат друго, а попадне ли някой по случайност, то той се демотивира. Под развитие не разбирам просто да стане бачкатор, но това е първата и задължителна стъпка. Без нея няма следваща, нито дребен, нито едър бизнес. Иновациите в частния сектор идват и по друг път. На ученият му се дават пари, за да прави наука. Малко или много, но му е дадено поле да рискува, средстава за опитите не са негови, заплата така или иначе идва, той е свободен да прави опити и грешки, докото накрая се получи нещо. Частникът не може да си позволи този лукс, парите за всяко нещо излизат от джоба му или от кредити, ако не спечели нищо този месец, няма и какво да яде. Той може да прави иновации, само докато гледа добре работещият по старо му модел, да го опознае в подробности и след това да стреля на сигурно. Няма право на опити, особено в началото. Има и друго - превърне ли се в голям работодател, пиши го бегал като инженер... няма да му остане време да прочете упътването на новия си калкулатор от административни и търговски простотии, камо ли да прави иновации.

                          Общо взето тези разсъждения тръгнаха по линия на тезата ми, че не е възможно да имаме читави студенти по специалности свързани с промишленоста, преди да започнем да я развиваме. Малко парадоксално, но уви. Не е пълен омагьосан кръг, де. Имаме стари специалисти все още, винаги може да се ползват и чужди като за начало, но излизането от кръга може да стане само с развитие на областа преди образованието свързано с нея. Така дори ще се даде старт на образователен бум, развиваща се сфера с дефицитни кадри и огромно поле за изява. Гарантирано ще привлече кадърни студенти. Обартоното обаче е обречено... Дори 1-2 години без работа по специалноста след завършване и завръщането обратно към нея е малко вероятно.
                          Последно редактирано от Тодор (Zaarin); 13-05-10, 23:58.
                          Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                          Коментар


                          • #73
                            До: Пернишките дипломи и приватизацията на БАН

                            Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
                            А тия 12 години училище преди това за какво са? Пращаме много деца в школата по футбол и в първи клас, от един момент нататък се занимаваме само с тези, които наистина имат потенциал. Добрият селекционер трябва да може да ги разпознае и да инвестира не само пари, а и време и умения само в тях, вместо да ги прахосва за тези, които просто не стават. Така ще е по-добре и за първите, ще получат по-добро обучение.
                            Отричаш ли, че е по-добре ако имахме възможност да дадем възможност на всички?

                            Е, нямаме възможност да дадем на всички, много добре го забеляза и това е нормално. Но въпреки това аз отстоявам позицията си, че трябва да се опитваме да даваме на колкото се може повече - чрез т.нар. "държавна поръчка" за безплатно образование (то сега и то не е безплатно, но това е друга тема). Колкото повече - толкова по-добре!

                            Развитието на частни университети и модели на платено образование означава, че вървим в обратна посока - ще даваме все по-малко и по-малко възможности...

                            Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
                            Ако ще не 200, а 2 000 или 20 000 първокласни магистри в сферата на машиностроенето да излязат, ако 10-15 години подреждат щандовете в МЕТРО и сервират по заведения, просто защото няма къде да практикуват професията си, гарантирано нито един от тях няма да развие фабрика за машиностроене... Как се започва дребен бизнес свързан с промишленоста?! Как се завързва въобще бизнес, без да имаш и капка опит? Да, някои от тях могат да отворят магазинче или да внасят коли от Италия, но повече не ги търси в редиците на инженерите, започващи нещо голямо. Ти би ли могъл да станеш преподавател, ако нямаше университети? Ей, така да започнеш нещо дребно и след 10-15 години да си ректор на създаден от теб университет? Хвани най-добрият си студент и го прати в Сомалия да започне от нищото и след 10 години да е основал университет по математика... Просто не става. Съответно и студентите нямат стимул и интерес да учат. Те знаят, че така или иначе няма да работят по специалноста си, камо ли някой ден да направят нещо повече... Съжалявам, но това е черната действителност. Това не трябва да бъде така! Обаче е... За да има мотивирани и кадърни студенти в дадена област, тя трябва да ги привлича с потенциал за развитие. Иначе просто кадърните отиват да учат друго, а попадне ли някой по случайност, то той се демотивира. Под развитие не разбирам просто да стане бачкатор, но това е първата и задължителна стъпка. Без нея няма следваща, нито дребен, нито едър бизнес. Иновациите в частния сектор идват и по друг път. На ученият му се дават пари, за да прави наука. Малко или много, но му е дадено поле да рискува, средстава за опитите не са негови, заплата така или иначе идва, той е свободен да прави опити и грешки, докото накрая се получи нещо. Частникът не може да си позволи този лукс, парите за всяко нещо излизат от джоба му или от кредити, ако не спечели нищо този месец, няма и какво да яде. Той може да прави иновации, само докато гледа добре работещият по старо му модел, да го опознае в подробности и след това да стреля на сигурно. Няма право на опити, особено в началото. Има и друго - превърне ли се в голям работодател, пиши го бегал като инженер... няма да му остане време да прочете упътването на новия си калкулатор от административни и търговски простотии, камо ли да прави иновации.

                            Общо взето тези разсъждения тръгнаха по линия на тезата ми, че не е възможно да имаме читави студенти по специалности свързани с промишленоста, преди да започнем да я развиваме. Малко парадоксално, но уви. Не е пълен омагьосан кръг, де. Имаме стари специалисти все още, винаги може да се ползват и чужди като за начало, но излизането от кръга може да стане само с развитие на областа преди образованието свързано с нея. Така дори ще се даде старт на образователен бум, развиваща се сфера с дефицитни кадри и огромно поле за изява. Гарантирано ще привлече кадърни студенти. Обартоното обаче е обречено... Дори 1-2 години без работа по специалноста след завършване и завръщането обратно към нея е малко вероятно.
                            Ясно - за теб има "невъзможни неща". Отказал си се. Съжалявам - аз винаги съм бил мечтател. Виждам, че и хората в другите страни са такива. Наричай ги "тъпаци" ако щеш... аз обаче само в България съм виждал масово "сваляне на гарда" и почти пълна липса на мечтатели...

                            Коментар


                            • #74
                              До: Пернишките дипломи и приватизацията на БАН

                              Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение

                              Пак се заяждай...
                              ....за последно :

                              Първоначално публикуван от philipp Преглед на мнение
                              ....Когато взимаш едно дете на име "Димитър Бербатов" в школа по футбол, ти все още не знаеш какво ще излезе от него. Постъпило е заедно с още хиляда деца с първоначален потенциал....

                              Не искам такъв държавен университет , в който не знам какво ще излезе от детската градина . Искам в него да влизат хора след доказана игра с победи . Щото 5 години ще ги храня . А само глупак може да си хвърли парите на вятъра .
                              Дъвчем едно и също сто пъти : Първата яка отсявка трябва да е още на входа . Ясно е че човек , който си е направил задачите на изпита и отделно има 6 по математика от средното училище не е тъпанар . Не може да хващаш всеки решил да си убие времето и да го обучаваш . Защото яде от твоето време и твоите нерви , а яде и хляба на данъкоплатеца....Безплатен обяд няма ! А вътре си има семестри , сесии и рябва да стане като как си беше : две поправки и аут за 1 година ! А не да ми влачат изпити от първи анализ до 4-ти курс ...
                              .....ама що ли ги говоря ?!

                              ....аз моята аспирантура я зарязах през 90-та , а с придобитите знания все някак я карам до днес . Доволен съм и че дъщеря ми вече премина математиките . (питах я - не си и бил асистент).
                              ....та мога само да ти пожелая успех на научното поприще !
                              ....ама както казваше един колега когато бях млад инженер : "Абе ти си още аджамия на работата... има време , ше ти дойде акъл в главата ."
                              Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                              Коментар


                              • #75
                                До: Пернишките дипломи и приватизацията на БАН

                                Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение

                                Общо взето тези разсъждения тръгнаха по линия на тезата ми, че не е възможно да имаме читави студенти по специалности свързани с промишленоста, преди да започнем да я развиваме. Малко парадоксално, но уви. Не е пълен омагьосан кръг, де. Имаме стари специалисти все още, винаги може да се ползват и чужди като за начало, но излизането от кръга може да стане само с развитие на областа преди образованието свързано с нея. Така дори ще се даде старт на образователен бум, развиваща се сфера с дефицитни кадри и огромно поле за изява. Гарантирано ще привлече кадърни студенти. Обартоното обаче е обречено... Дори 1-2 години без работа по специалноста след завършване и завръщането обратно към нея е малко вероятно.
                                Тодоре , нещо интересно по този повод извън темата (аз по темата съм съгласен с теб) :

                                Като те слушам , говориш за развитие на промишлеността ни в близко бъдеще , сякаш се очаква нещо като китайски бум .
                                Аз не виждам след 20 години кретане как изведнъж може да тръгне нещо едва ли не бурно у нас освен контрабанда на наркотици и оръжие (то пък сякаш сега го няма). Как ще развиваме промишлеността : Ето илюстрация с един хипотетичен (и не до там )пример : Почваме да строим Белене . Дали руснаци , дали американци , те ще си докарат специалистите . Следователно тези дето сме останали старите няма да отидем директно при тях на работа , а евентуално чрез фирми подизпълнители . И то български . Убаво , ама българските фирми могат да се доредят единствено да строят столовите и кенефите . Т.е. за нас са трохите . Основните средства ще отидат "където трябва".
                                Не виждам и крупни инвестиции в близко бъдеще . Не ми е ясно къде ще се реализират дори сегашните млади инженерчета . Айде аз ше взема при мен един - двама , ама навремето в моето предприятие бяхме към 80 !
                                ...не съм черноглед , опитвам се да съм реалист , ама светлина в тунела .... дори не мъждука за съжаление.
                                Топлата вода е открита случайно само първия път . Всички последващи опити за нейното преоткриване са умишлени , упорити и целенасочени.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X