До: Проверяват грамотността на децата със състезание по правопис
Започваме:
Пише се "писАл"!
Изразът "Да бе, и аз така" трябва да изглежда "Да, бе и аз така"
"мислЕх", а не "мислих".
Пред "че" почти винаги се пише запетая.
След запетая има интервал.
Я напиши един по-голям текст, че...
Започваме:
Пише се "писАл"!
Изразът "Да бе, и аз така" трябва да изглежда "Да, бе и аз така"
"мислЕх", а не "мислих".
Пред "че" почти винаги се пише запетая.
След запетая има интервал.
Я напиши един по-голям текст, че...
. Има само три излишни запетайки.
Накраят взех та погледнах в учебниците им и хем се изумих
, хем се ядосах
на високопарния, неразбран и глупав начин на поднасяне на материала, дори по математика... Не ми се пише подробно сега, накратко - начинът по който аз обяснявах нещата изобщо не съществуваше в уч-ците, затова децата ме гледаха неразбиращо и казваха: "Ама г-жата не ни го обяснява така!". Въпреки всичко обяснявах им нещата, така както са ме учили мен и на децата им просветваше, и разбираха за какво иде реч. Да, обаче след 1 или 2 седмици г-жите им ме повикаха и ми забраниха да обяснявам в къщи по "старовремските" начини, въпреки, че децата така проумявали нещата - бъркали се, щото не било по учебника, пък и при проверки ги следели нещата да се преподават по учебниците. Под сурдинка ми споделиха, че също са възмутени от откровените глупости, написани в учебниците, от плановете и програмите (защото са "стари учители, и знаят "старата система"), но нищо не могат да направят - изискванията били такива!?
Коментар