Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Петролът свършва :(

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Петролът свършва

    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    А простичката истина е че единствения несвършваем на практика източник на енергия е слънцето. Удобен или не - фактът си е факт. И има достатъчно енергия за всички, идваща от там съвсем безплатно. Енергията в петрола е пак със слънчев произход.

    Та, решението е да намерим по-изгодни начини да я ползваме. И съвсем не изключвам вероятността такива разработки да се пазят в тайна. Както и много други, междувпрочем.

    Накратко, почти цялата енергия, дето ползваме в момента. е дошла от слънцето. Ползваме петролния и вариант, защото за момента ни е най-удобен. Изключение прави атомната енергия, макар че и там може да се поспори, в зависимост от гледните точки.
    Има и още една която е и по-сигурна - геотермалната
    всъщност почти във всяка точка , ако пробиеш 20км. сонда ще имаш доста дълговечна енергия

    проблем - цената на сондажа и подръжката му
    надежди - плазмените сонди

    а за беломорската магистрала , има ли нещо останало от нея или поне карта къде е била
    байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
    Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
    Суперспам - спама на суперите

    Коментар


    • #47
      До: Петролът свършва

      Първоначално публикуван от Dobril Dossev Преглед на мнение
      проблем - цената на сондажа и подръжката му
      За съжаление е от непреодолимите, поне в обозримо бъреще. Доста скъпа ще се окаже тая енергия.

      Затова и засега разчитаме на естествените сондажи на майката природа.
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • #48
        До: Петролът свършва

        Първоначално публикуван от Dobril Dossev Преглед на мнение
        а за беломорската магистрала , има ли нещо останало от нея или поне карта къде е била
        Всъщност темата е много интересна. Знае се съвсем малко защото първо: никога не е била довършена и второ: просъществувала е съвсем малко (мисля, че няколко месеца - година). Предисторията, поне доколкото на мен ми е позната е следната:

        След окупирането на Гърция през Втората Световна Война, тя се явява, като база (плацдарм) на резервните немски войски. Там са били изпращани отпускари от фронта и е имало голямо струпване на военна техника. Идеята е била при нужда, бързо да бъдат мобилизирани свежи войски, които през територията на съюзническа България, да достигнат бързо и безпрепятствано източния фронт. За целта е била необходима удобна магистрала. За много кратко време (няколко месеца) е била построена основната част от нея, която е пресичала източните родопи в района на селата "Славеево" и "Дарбишна" - Ивайловградско (там съм виждал и следите от нея). Още по време на строежа и, тя е била бомбардирана заради изключителното си стратегическо значение. Още в първите години след войната, българското правителство е видяло голяма заплаха в тази магистрала, заради възможността за бързо и лесно нахлуване на вражеските Гръцки и Турски войски до вътрешността на страната. Освен това е била своеобразен символ на "фашистка България". По тая магистрала местните са ходили на плаж на бяло море с каруци. Така, че тоговашните властимащи бързо, бързо са се погрижили не просто да я заличат, ами и да потъне в забвение, за да не хвърля сянка върху "светлото бъдеще".

        Ще съм много благодарен на някой, който знае повече да сподели!
        Последно редактирано от Тодор (Zaarin); 23-06-09, 09:58.

        Коментар


        • #49
          До: Петролът свършва

          Я опитай, да покажеш на Викимапия, къде точно си виждал остатъци от нея. Даже и да е полуразрушена, трасето задължително си стои!
          ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО

          Коментар


          • #50
            До: Петролът свършва

            Първоначално публикуван от Kamen13 Преглед на мнение
            ... Бетоновите пътни настилки са много по качествени от асфалта. 30% от магистралите в САЩ са от Бетон (данни от 90 и някоя година)...

            Нещо си се пообъркал доста сериозно Че бетона е по-качествен - така е, ама не за дълго, защото за разлика от асфалта по-бързо се руши и не е еластичен. Направи една бетонна магистрала и като минат 5 пъти яко натоварени камиони по нея ела се обади какво е останало. А тези в САЩ дето са от бетон все още са такива щото не са се засилили да ги Хасфалтират, не за друго. Впрочем и прехвалената Германия интересно защо предпочита асфалта след като бетона е по-читав... странна работа разбираш ли
            What Orwell feared were those who would ban books. What Huxley feared was that there would be no reason to ban a book, for there would be no one who wanted to read one.

            Коментар


            • #51
              До: Петролът свършва

              Първоначално публикуван от swartalf Преглед на мнение
              Нещо си се пообъркал доста сериозно Че бетона е по-качествен - така е, ама не за дълго, защото за разлика от асфалта по-бързо се руши и не е еластичен. Направи една бетонна магистрала и като минат 5 пъти яко натоварени камиони по нея ела се обади какво е останало. А тези в САЩ дето са от бетон все още са такива щото не са се засилили да ги Хасфалтират, не за друго. Впрочем и прехвалената Германия интересно защо предпочита асфалта след като бетона е по-читав... странна работа разбираш ли
              Айде сега се позамисли от какво се руши бетона, реално. От минаващите по него возила, или от нещо по-друго. После си задай въпроса, защо едни бордюри, да речем, си седят на мястото от много-много години, без да са мръднали, а други се разпадат.

              За всичко си има технология. Друг е въпроса колко е изгодна, и как ще се чувстват очите ти лятото на светлия бетон, като пекне слънцето.

              А тук, в България сме таланти да правим всичко наобратно - ремонтираме едни и същи участъци по 20 пъти, вместо просто да отведем течащата по тях вода на някъде, че да не ги руши. В България сигурно има всичко на всичко 10 завоя с правилен наклон, а всички други са с обратен. И т.н., и т.н. Като попаднах на изкуствено направен правилен наклон на новия участък на Тракия, бях толкова изненадан че се чудех какво става.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • #52
                До: Петролът свършва

                Относно това къде с какво правят магистралите: миналата година на път към Мюнхен в Австрия, хората си правеха новата магистрала с чист бетон. Пък и участъка около Линц, целия си е от бетон. Изглежда е въпрос на предпочитание, а и бетона правен там става каго джам. Дупки и изравяния не съм видял. Пичовете слагат пълнители, подобрители, и кви ли не други добавки, които правят бетона непорьозен за влагата. Обаче ние като едни "велики" хитреци спестяваме де що можем. Затова чисто новите плочки след 2г са без повърхност и единственото което се вижда е чакъла в плочката.
                Изобщо, добре че и децата си не ги правим с ръцете си.
                ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО

                Коментар


                • #53
                  До: Петролът свършва

                  Спорите за глупости. По-научному, асфалтът е петролен продукт, а това, което е по улиците, е асфалтов бетон.

                  Разликата между асфалтовия и циментовия бетон е малка и повече технологична, отколкото потребителска. Какъв ще се слага на пътя зависи от наличните производствени мощности, традициите, цените на суровините и други такива дреболии. И едното, и другото, може да се направи добре. Да си седи на мястото дълго време и цял, да не блести в очите, да не се напича като котлон... е, в България се прави по другия начин.

                  Коментар


                  • #54
                    До: Петролът свършва

                    Битумът е петролния продукт в асфалта.
                    Асфалтовите настилки са най-евтини.
                    А освен начина на строителство, липсата на поддръжка също е основна причина за "хубавите" ни пътища.

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X