Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Петролът свършва :(

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Петролът свършва

    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    А простичката истина е че единствения несвършваем на практика източник на енергия е слънцето. Удобен или не - фактът си е факт. И има достатъчно енергия за всички, идваща от там съвсем безплатно. Енергията в петрола е пак със слънчев произход.

    Та, решението е да намерим по-изгодни начини да я ползваме. И съвсем не изключвам вероятността такива разработки да се пазят в тайна. Както и много други, междувпрочем.

    Накратко, почти цялата енергия, дето ползваме в момента. е дошла от слънцето. Ползваме петролния и вариант, защото за момента ни е най-удобен. Изключение прави атомната енергия, макар че и там може да се поспори, в зависимост от гледните точки.
    Има и още една която е и по-сигурна - геотермалната
    всъщност почти във всяка точка , ако пробиеш 20км. сонда ще имаш доста дълговечна енергия

    проблем - цената на сондажа и подръжката му
    надежди - плазмените сонди

    а за беломорската магистрала , има ли нещо останало от нея или поне карта къде е била
    байо, кажи ти моите и аз твоите кривици, па да се поправим и все (за)едно да вървим, ако ще бъдем хора.
    Един луд: на много простите хора всичко им се вижда сложно…
    Суперспам - спама на суперите

    Коментар


    • #47
      До: Петролът свършва

      Първоначално публикуван от Dobril Dossev Преглед на мнение
      проблем - цената на сондажа и подръжката му
      За съжаление е от непреодолимите, поне в обозримо бъреще. Доста скъпа ще се окаже тая енергия.

      Затова и засега разчитаме на естествените сондажи на майката природа.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • #48
        До: Петролът свършва

        Първоначално публикуван от Dobril Dossev Преглед на мнение
        а за беломорската магистрала , има ли нещо останало от нея или поне карта къде е била
        Всъщност темата е много интересна. Знае се съвсем малко защото първо: никога не е била довършена и второ: просъществувала е съвсем малко (мисля, че няколко месеца - година). Предисторията, поне доколкото на мен ми е позната е следната:

        След окупирането на Гърция през Втората Световна Война, тя се явява, като база (плацдарм) на резервните немски войски. Там са били изпращани отпускари от фронта и е имало голямо струпване на военна техника. Идеята е била при нужда, бързо да бъдат мобилизирани свежи войски, които през територията на съюзническа България, да достигнат бързо и безпрепятствано източния фронт. За целта е била необходима удобна магистрала. За много кратко време (няколко месеца) е била построена основната част от нея, която е пресичала източните родопи в района на селата "Славеево" и "Дарбишна" - Ивайловградско (там съм виждал и следите от нея). Още по време на строежа и, тя е била бомбардирана заради изключителното си стратегическо значение. Още в първите години след войната, българското правителство е видяло голяма заплаха в тази магистрала, заради възможността за бързо и лесно нахлуване на вражеските Гръцки и Турски войски до вътрешността на страната. Освен това е била своеобразен символ на "фашистка България". По тая магистрала местните са ходили на плаж на бяло море с каруци. Така, че тоговашните властимащи бързо, бързо са се погрижили не просто да я заличат, ами и да потъне в забвение, за да не хвърля сянка върху "светлото бъдеще".

        Ще съм много благодарен на някой, който знае повече да сподели!
        Последно редактирано от Тодор (Zaarin); 23-06-09, 09:58.

        Коментар


        • #49
          До: Петролът свършва

          Я опитай, да покажеш на Викимапия, къде точно си виждал остатъци от нея. Даже и да е полуразрушена, трасето задължително си стои!
          ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО

          Коментар


          • #50
            До: Петролът свършва

            Първоначално публикуван от Kamen13 Преглед на мнение
            ... Бетоновите пътни настилки са много по качествени от асфалта. 30% от магистралите в САЩ са от Бетон (данни от 90 и някоя година)...

            Нещо си се пообъркал доста сериозно Че бетона е по-качествен - така е, ама не за дълго, защото за разлика от асфалта по-бързо се руши и не е еластичен. Направи една бетонна магистрала и като минат 5 пъти яко натоварени камиони по нея ела се обади какво е останало. А тези в САЩ дето са от бетон все още са такива щото не са се засилили да ги Хасфалтират, не за друго. Впрочем и прехвалената Германия интересно защо предпочита асфалта след като бетона е по-читав... странна работа разбираш ли
            What Orwell feared were those who would ban books. What Huxley feared was that there would be no reason to ban a book, for there would be no one who wanted to read one.

            Коментар


            • #51
              До: Петролът свършва

              Първоначално публикуван от swartalf Преглед на мнение
              Нещо си се пообъркал доста сериозно Че бетона е по-качествен - така е, ама не за дълго, защото за разлика от асфалта по-бързо се руши и не е еластичен. Направи една бетонна магистрала и като минат 5 пъти яко натоварени камиони по нея ела се обади какво е останало. А тези в САЩ дето са от бетон все още са такива щото не са се засилили да ги Хасфалтират, не за друго. Впрочем и прехвалената Германия интересно защо предпочита асфалта след като бетона е по-читав... странна работа разбираш ли
              Айде сега се позамисли от какво се руши бетона, реално. От минаващите по него возила, или от нещо по-друго. После си задай въпроса, защо едни бордюри, да речем, си седят на мястото от много-много години, без да са мръднали, а други се разпадат.

              За всичко си има технология. Друг е въпроса колко е изгодна, и как ще се чувстват очите ти лятото на светлия бетон, като пекне слънцето.

              А тук, в България сме таланти да правим всичко наобратно - ремонтираме едни и същи участъци по 20 пъти, вместо просто да отведем течащата по тях вода на някъде, че да не ги руши. В България сигурно има всичко на всичко 10 завоя с правилен наклон, а всички други са с обратен. И т.н., и т.н. Като попаднах на изкуствено направен правилен наклон на новия участък на Тракия, бях толкова изненадан че се чудех какво става.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #52
                До: Петролът свършва

                Относно това къде с какво правят магистралите: миналата година на път към Мюнхен в Австрия, хората си правеха новата магистрала с чист бетон. Пък и участъка около Линц, целия си е от бетон. Изглежда е въпрос на предпочитание, а и бетона правен там става каго джам. Дупки и изравяния не съм видял. Пичовете слагат пълнители, подобрители, и кви ли не други добавки, които правят бетона непорьозен за влагата. Обаче ние като едни "велики" хитреци спестяваме де що можем. Затова чисто новите плочки след 2г са без повърхност и единственото което се вижда е чакъла в плочката.
                Изобщо, добре че и децата си не ги правим с ръцете си.
                ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО

                Коментар


                • #53
                  До: Петролът свършва

                  Спорите за глупости. По-научному, асфалтът е петролен продукт, а това, което е по улиците, е асфалтов бетон.

                  Разликата между асфалтовия и циментовия бетон е малка и повече технологична, отколкото потребителска. Какъв ще се слага на пътя зависи от наличните производствени мощности, традициите, цените на суровините и други такива дреболии. И едното, и другото, може да се направи добре. Да си седи на мястото дълго време и цял, да не блести в очите, да не се напича като котлон... е, в България се прави по другия начин.

                  Коментар


                  • #54
                    До: Петролът свършва

                    Битумът е петролния продукт в асфалта.
                    Асфалтовите настилки са най-евтини.
                    А освен начина на строителство, липсата на поддръжка също е основна причина за "хубавите" ни пътища.

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X