Обява

Свий
Няма добавени обяви.

СТОМАНЕНИ ВЪЖЕТА

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: СТОМАНЕНИ ВЪЖЕТА

    Представи си, че еластичната деформация представлява местене на кристалните дислокации. Пластичната деформация представлява местене до друг локален енергиен минимум. Ако преместването е твърде далеч - отворил си пукнатина. Ако тя стане достатъчно голяма - процесът се самоускорява, защото остава все по-малко плътно сечение. Ето ти скъсване.

    Нанотехнологията не е панацея - готов ли си, например, да пазиш въжето чисто от прах и корозия, подобно на кристала на интегралните схеми? В мината, в пещерата, в гората? От пряка слънчева светлина? Да платиш за него 40 пъти повече? Да се произвежда в три фабрики в света?

    Коментар


    • #32
      От: СТОМАНЕНИ ВЪЖЕТА

      Освен температурните промени в дължината, не видях някой да взема под предвид мисля, че термина е модул на Юнг(най-вероятно греша). Тоест, ако в шахтата хвърлиш 20КМ стоманено въже, после може да извадиш 21КМ
      Също така трябва да се вземе под предвид, че колкото по-на дълбоко се слиза толкова гравитацията е по-малка.
      Както и следната постановка: Спукате едно тънко въже и гледате на каква дълбочина се къса, след това спускате 2 такива въжета едновременно, след това 1000.

      Коментар


      • #33
        От: СТОМАНЕНИ ВЪЖЕТА

        Задачата далеч не е теоретична. Когато експедиция на Жак Кусто спусна първия подводен апарат до дъното на Марианската падина, основен технически проблем е бил конструирането на 13 километрово въже което да не се скъса под собствената си тежест. Само ще спомена, че въжето е било с променливо сечение (естествено).
        Technical Rescue Direct - life lies in courage
        http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

        Коментар


        • #34
          От: СТОМАНЕНИ ВЪЖЕТА

          Първоначално публикуван от ike Преглед на мнение
          Освен температурните промени в дължината, не видях някой да взема под предвид мисля, че термина е модул на Юнг(най-вероятно греша). Тоест, ако в шахтата хвърлиш 20КМ стоманено въже, после може да извадиш 21КМ
          Също така трябва да се вземе под предвид, че колкото по-на дълбоко се слиза толкова гравитацията е по-малка.
          Както и следната постановка: Спукате едно тънко въже и гледате на каква дълбочина се къса, след това спускате 2 такива въжета едновременно, след това 1000.
          Модул на Юнг е хубаво нещо, но обикновено, много по-малък от него е модълът на скъсване. Т.е. въжето ще се удължи не повече от 1% в най-натоварената част, преди да се скъса.
          А да стане по-малка гравитацията - нямаме чак такива шахти. До няколко стотици километра надолу гравитацията ще расте и чак после ще започне да намалява, това поради нарастващата плътност на Земята в дълбочина.

          Това с няколкото въжета е добра илюстрация - след като всичките се късат на една дължина, едва ли ще има разлика ако ги сплетем заедно в едно дебело въже. Всъщност, ще има - плетката намалява здравината, но това е вече сложно.

          Коментар


          • #35
            От: СТОМАНЕНИ ВЪЖЕТА

            1. Тъй като личи от постовете, че има колеги занимаващи се с въжета, питам наясно ли е някой с производството им. По-точно с изтеглянето не нишките. От металургията знам - с горещо валцуване се постига диаметър 8 милиметра. Виждал съм да тееглят през стоманена (твърдосплавна) дюза благородни метали в бежутерията. Бижутерийни изделия с тънки телове са известни от хилядолетия.
            А как преди няколкостотин години са изтегляли струни за лири, арфи, клавесини. Те са от много яки сплави. А е нямало прахова металургия за корави дюзи.


            2.Наличието на пазара на голямо разнообразие стоманени въжета и аксесоари позволява да се правят най-различни конструкции. Например, правил съм за някои хотели елементи от стълбищни парапети. В магазините за граадинарски потреби има интересен инструмент за обтягане на струни (тънки въжета) до скъсване. За да избегна междинни опори и тежки профили в покрива на едно кафене от стоманена тръба 50х80 мм. направих проста усилваща ферма, в която опънните елементи са от няколко паралелни въжет ф 5 мм. Евтино, изящно, ефектно.(нескромно...)

            Коментар


            • #36
              От: СТОМАНЕНИ ВЪЖЕТА

              Първоначално публикуван от Симеон Преглед на мнение
              ... За да избегна междинни опори и тежки профили в покрива на едно кафене от стоманена тръба 50х80 мм. направих проста усилваща ферма, в която опънните елементи са от няколко паралелни въжет ф 5 мм. Евтино, изящно, ефектно.(нескромно...)
              Симеоне, снимки! Този път няма да ти се размине без снимки!
              Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
              Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

              Коментар


              • #37
                От: СТОМАНЕНИ ВЪЖЕТА

                Първоначално публикуван от Симеон Преглед на мнение
                1. Тъй като личи от постовете, че има колеги занимаващи се с въжета, питам наясно ли е някой с производството им. По-точно с изтеглянето не нишките. От металургията знам - с горещо валцуване се постига диаметър 8 милиметра. Виждал съм да тееглят през стоманена (твърдосплавна) дюза благородни метали в бежутерията. Бижутерийни изделия с тънки телове са известни от хилядолетия...
                ако имаш търпение да го изгледаш:
                http://www.youtube.com/watch?v=kYRgp...eature=related

                Коментар


                • #38
                  От: СТОМАНЕНИ ВЪЖЕТА

                  Първоначално публикуван от Симеон Преглед на мнение
                  А как преди няколкостотин години са изтегляли струни за лири, арфи, клавесини.
                  Идеята, че струните могат да се правят от метал, хич не е стара.

                  Но за бижутерията - и на мен ми е любопитно.

                  Коментар


                  • #39
                    От: СТОМАНЕНИ ВЪЖЕТА

                    Не само в бижутерията, а и в производството на проводници, се ползва технологията на изтегляне, през дюза. Има си система за пресмятане на всеки следващ диаметър... и така до няколко десети, че и по-малки размери. Бижутерската стоманена пластина с разпробити профилни отвори се нарича хате. За по-сериозно производство се ползват дюзи от метални карбиди, а при медните проводници, диамантени, разбира се, от изкуствен диамант.
                    Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                    Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                    Коментар


                    • #40
                      От: СТОМАНЕНИ ВЪЖЕТА

                      Първоначално публикуван от giorgio Преглед на мнение
                      ... Бижутерската стоманена пластина с разпробити профилни отвори се нарича хате. ...
                      Професионален жаргон? От де го знаеш това?

                      Тия неща не се разпространяват много-много..

                      Точно така е!

                      Коментар


                      • #41
                        От: СТОМАНЕНИ ВЪЖЕТА

                        Първоначално публикуван от Veni1 Преглед на мнение
                        Професионален жаргон? От де го знаеш това?
                        ...
                        Не само знам, ами съм и работил... В зората на "революцичта", "чиракувах" година, при най-добрия златар в Бургас. От него научих доста тънкости на занаята, а той от мен някои по-нови технологии... все пак си е маталообработка.
                        Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
                        Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

                        Коментар


                        • #42
                          От: СТОМАНЕНИ ВЪЖЕТА

                          Първоначално публикуван от icerunner Преглед на мнение
                          Задачата далеч не е теоретична. Когато експедиция на Жак Кусто спусна първия подводен апарат до дъното на Марианската падина, основен технически проблем е бил конструирането на 13 километрово въже което да не се скъса под собствената си тежест. Само ще спомена, че въжето е било с променливо сечение (естествено).
                          Тези дни гледах етикета на макара с 1000м стоманено Ф15 DIN 3069(невъртящо се). Тарата беше 1097кг. Теловете бяха високоякостни - 2160N/mm2. Сумарното усилие по сертификат беше около 21т. Ние го скъсахме при 14т, с Wedge socket.
                          Това въже ще издържи 13км собствена дължина и при употреба на Spelter socket(захват даващ 100% от минималното разкъсващо) ще има полезен запас около 7т. В зависимост от товара в клон на въжето коефициента му на запас ще бъде под 2, но няма да се скъса.
                          До колкото знам телове с якост над 1550 N/mm2 са в употреба сравнително от скоро - възможно е по времето на тази експедиция да не са били. Да не забравяме и теглото във вода - трябва да извадим теглото на обема на водата изместена от въжето.
                          Във всеки случай променливото сечение е хубаво инженерно решение.

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X