Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Имаме нужда от техническа консултация за лодката на Станко.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Имаме нужда от техническа консултация за лодката на Станко.

    Както знаете купихме лодка за почистване на язовир Въча.
    Тя се оказа съвършено изгнила. След изстъргване на всички изгнили дъски от дъното, лодката се оказа само по външния пласт от стъкломат.
    Ето малко предистория - това е една обикновенна рибарска лодка от дърво, която в известен етап на своето съществуване е била облепена
    с няколко слоя стъкломат,за да не пропуска вода и да не се налага калафатене всеки сезон.Лодката е работила в солена черноморска вода.
    Ние като крайно неопитни в подобни начинания взехме, че я купихме и Станко я докара до София.
    Още като я видяха всички специалисти, казаха, че лодката е за буклука, и да си направим детска катерушка от нея.

    Тъй като бюджетът ни е и без това е ограничен, ние решихме все пак да опитаме да я съживим, поне да стане шлеп за извозване на товари.
    В случая, чували с буклук.

    Ето какъв е резултатът към момента.



    Вижда се ясно, докъде стигат неизгнилите дъски. Останалите дъски по надолу са отстранени,
    но техния отпечатък остава върху стъклопласта .



    Това , което се вижда по дъното, не са дъски а само дебелият 2 - 3 мм. стъклопласт.



    Ребрата на лодката са изрязани до здравата си част.



    В средата се търкаля една кръгла греда облепена с фолио по краищата. Тази греда се използува за стъпване по нея,
    за да не пробием с крак стъкломата. Не я махах на снимките, тъй като не подозирах, че толкоз ще обърква изображението.
    Нека тя не ви заблуждава.



    На практика, може да се стъпва, само върху дебелият кил в средата на лодката, който не е облепен със стъкломат и гредата.
    Килът е в добро състояние, държи устойчиво пирони, явно е от много хубаво дърво.



    Имаме няколко възможни решения.
    Да опитаме да възстановим дървените ребра и дъсчици и да залеем отгоре със стъкломат.
    Недостатък - влагата от неизбежния конденз между двата слоя сткломат, ще се просмуче в дървените детайли
    и тъй като няма от къде да се изпари, само след година, ще имаме същия прогнил скелет.



    Изрязваме до здраво дърво.







    Ето колко изгнило е дървото на опорните ребра. Направо прахан.



    Друга идея, да наредим фибран, на ивици, и отгоре да положим втори слой стъкломат. Ще се получат своеобразни кутии, които ще осигурят
    обем . Здравината обаче , ще се определя от адхезията между стария и новия слой стъкломат. И нищо друго.



    А колкото и добре да почистим повърхността с телени четки, няма да се получи идеално слепване.
    Ето парче фибромат.



    Изключително крехък и чуплив.



    Тогава се зачудихме за PVC кабелни канали. С тях да изградим ребра. Те пък са много меки.



    И така решихме да пробваме с обикновенни PVC тръби Ф 20 и Ф 40.

    Ф20 са разположени по дъното на разстояние 50 мм една от друга, а Ф 40 се подпират на ребрата и ги заместват. При това ги извиваме така,
    че след сглобяване на конструкцията да разпъват тялото на лодката.









    Постепенно ще се научим да ги извиваме по- добре с пистолет за горещ въздух.



    Както се вижда втората сгъвка, стана по добре.
    Ето така се снаждат в средата, разбира се преди финалното сглобяване. ще бъдат залепени с лепило, за да се херметизира връзката.



    Ето, как се осигурява притискането на долните ребра.



    Няма просвет. Плътно ги притиска.



    А ето как се херметизират тръбите. Чрез подгъване в края.




    Следват въпросите, по така описания метод.
    Последно редактирано от Nik Nikolov; 28-03-09, 23:18.
    Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

  • #2
    До: Имаме нужда от техническа консултация за лодката на Станко.

    Нито ще е лесно, нито ще е евтино. Тва пукане се чува от главата ми. Така прави като се замисля.
    За заеми и кредити поискани от лица с които нямам кръвна връзка не отговарям.

    Работя бързо, евтино и качествено. Можеш да избереш две от трите опции.

    Коментар


    • #3
      До: Имаме нужда от техническа консултация за лодката на Станко.

      Добре де Ник.
      Защо не направите обратното ....
      Обърнете лодката изчистете до стълкомат съществуващото покритие и изградете още няколко слоя стъкломат. Новия слой да е поне 6-8 мм.
      Ще постигнете доста здрав корпус.
      А, като искате ребра ( още здравина)...... махнете всичко дървено от вътре..... и ги изградете от стъкломат.
      Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

      Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

      Коментар


      • #4
        До: Имаме нужда от техническа консултация за лодката на Станко.

        И така въпросите.

        1. Тези тръби, стареят ли ? Променят ли си характеристиките от UV обличване и за колко години ?

        2. Дали да закрепваме тръбите от основата, към тръбите на ребрата ?
        а. с лепило
        б. с капрон
        в. със свински опашки
        д . с болтчета

        3. Или да ги оставим само на обвивната сила на положения върху тях стъкломат. Някой да знае смолата за стъкломат, дало прилепва към това PVC ?

        4. Дали да заменим тези тръби с други по качествени ?

        5. Дали да лепим тръбите от основата Ф20, към долния стъкломат, или да оставим конструкцията плуваща при усукване. Имайте в предвид , че свободният ход на тръбите под стъкломатното покритие ще се изразява в десети от милиметъра.

        6. Дали да поставим междинен слой стъкломат, за закрепване на дънните тръби Ф20 и върху него да полпжим оребряващите тръби Ф 40 , или да направим цялата конструкция и отгоре стъкломат?

        Имаме нужда от сондаж на мнения и мозъчна атака, защото много неща не знаем, а и незнаем какво точно незнаем !
        Последно редактирано от Nik Nikolov; 28-03-09, 22:57.
        Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

        Коментар


        • #5
          До: Имаме нужда от техническа консултация за лодката на Станко.

          Първоначално публикуван от CarTest™ Преглед на мнение
          Добре де Ник.
          Защо не направите обратното ....
          Обърнете лодката изчистете до стълкомат съществуващото покритие и изградете още няколко слоя стъкломат. Новия слой да е поне 6-8 мм.
          Ще постигнете доста здрав корпус.
          А, като искате ребра ( още здравина)...... махнете всичко дървено от вътре..... и ги изградете от стъкломат.
          Само стъкломат отвън, колкото и да полагаме , лодката ще се гъне и усуква, все пак е 6 метра.

          От вътре за да оформим ребра, трябва пълнеж. Засега най добрия пълнеж, който ни хрумна са тези тръби.

          Засега се надяваме да минем със 100 килограма смола и 50 килограма стъклопласт. Толкова е закупено. Доста е скъпо, въпреки преференциалните цени, осигурени от колега.
          Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

          Коментар


          • #6
            До: Имаме нужда от техническа консултация за лодката на Станко.

            Вероятно знаете това, но.... извиваите тръбите пълни с пясък
            За по важните проблеми немога да помогна.
            Успех!
            VARADERO SD2

            Коментар


            • #7
              До: Имаме нужда от техническа консултация за лодката на Станко.

              А ставам и за "момче за всичко" при нужда.
              VARADERO SD2

              Коментар


              • #8
                До: Имаме нужда от техническа консултация за лодката на Станко.

                Много ми е интересна темата и искрено ви съчувствам, и ви се възхищавам за ентусиазма и упоритостта !
                Нищо не разбирам от лодки ! Нищо !

                Може ли няколко въпроса , а ако ви заинтригуват отговорите - ще се радвам !

                1. Стъкломат и виналкид едно и също ли е ?
                От виналкид се правят спойлерите на автомобилите , по същия начин -със стъклени влакна ?Така се правеха и ваните за баня !

                2.Какво целите с тези ПВС тръби - якост или някакъв обем ?
                Ако искате - може да ги напълните с пяна за прозорци и дограма !
                Ще станат плътни - по-яки и няма да влиза вода в тях !

                3. Защо не огънете тънкостенни тръби ( метални ) от които правят ауспусите . Ще имате якост и здравина ..... и малко повече тегло !
                Но пък позволяват конструиране и заварки .

                4.Ако дървото се импрегнира ( както траверсите за Ж.П. транспорта ) - вече няма да гние - поне не с такива темпове и няма да попива вода!

                Доста въпроси си задавам , но това е защото не разбирам от лодки!
                Ако са смешни въпросите - извинения.
                Успех в доброто начинание !

                Коментар


                • #9
                  До: Имаме нужда от техническа консултация за лодката на Станко.

                  Отлейте си ребра .... направо на място.
                  Кил имате.
                  От някакъв стиропор (за изолации) изрежете ленти да речем 20х30 или 30х40 мм. дължина колкото е необходимо.
                  Лепиш върху стъкломата после върху него изграждаш реброто.

                  Същата технология и за страничен ръб ... примерно 10 см. широк.
                  Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

                  Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

                  Коментар


                  • #10
                    До: Имаме нужда от техническа консултация за лодката на Станко.

                    Малко лоши новини:

                    PVC страда от светлината. Тези конкретни тръби нямат никакъв лъчепротектор, защото са предназначени за вътрешни инстралации.
                    http://www.google.com/search?q=pvc+uv+degradation
                    Бедата е, че не само ултравиолетът създава проблеми, даже и видимата светлина ги тормози. Ще станат чупливи.
                    Защитата - черна боя.

                    И тук идва другата беда - нищо не лепне доброволно върху тях. Ни боя, ни лепило, поне не задълго.

                    Тук ми идва на ум алтернативна идея - двоен корпус. Оригиналния стъклопласт, върху него скелетът от тръби, после втори слой стъклопласт. Това ще доведе някои полезни следствия - например лодката ще има значителна плавучест даже и обърната. Лъчезащита на "скелета" може да бъде двойният корпус. Но пък ще намалее ремонтнопригодността и полезният обем.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Имаме нужда от техническа консултация за лодката на Станко.

                      Идеята тръбите да са метални има хляб. Веднага възниква въпросът на чии врат ще ги кривим и как ще ги съединяваме. И колко струва такова количество неръждавей или алуминий. За други (черни) метали може да не мислим.

                      Монтажната пяна няма място никъде в лодката (мисля си аз). Тя поема доста вода, от слънцето се разпрашава, а на открито гние.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Имаме нужда от техническа консултация за лодката на Станко.

                        Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                        Малко лоши новини:

                        PVC страда от светлината.

                        И тук идва другата беда - нищо не лепне доброволно върху тях. Ни боя, ни лепило, поне не задълго.

                        Тук ми идва на ум алтернативна идея - двоен корпус. Оригиналния стъклопласт, върху него скелетът от тръби, после втори слой стъклопласт. Това ще доведе някои полезни следствия - например лодката ще има значителна плавучест даже и обърната. Лъчезащита на "скелета" може да бъде двойният корпус. Но пък ще намалее ремонтнопригодността и полезният обем.
                        Точно от това се опасявах - Слънцето.
                        Разбира се че върху дънните тръби, ще бъде наложен отгоре слой или два стъклопласт. Може да примесим лепилото с оцветител. Дано да помогне. Въпросът е какъв оцветител и от къде ?

                        След това следват ребрата, и отново стъклопласт. А най отгоре дървена скара, по която да се ходи.

                        Най важният въпрос,е да се ляпят ли дънните тръби - Ф20, за дъното и с какво лепило ?
                        Защото ако се залепят, интегралното съпротивление на тандема корпус - тръби, ще бъде по голямо, но възникват въпроси с концентрация на напрежения при температурни промени а и при усукване на лодката.
                        Ако не се лепят, то стъкломатът върху тях, трябва да се положи доста плътно, така че горният слой, да се залепи към долния, в промеждътъка 50 мм между дънните тръби Ф20.
                        Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                        Коментар


                        • #13
                          До: Имаме нужда от техническа консултация за лодката на Станко.

                          Нещо подобно се опитвам да обясня:




                          Но направете и по поне едно надлъжно ребро от всяка страна, освен кила и горния страничен ръб.
                          Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

                          Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

                          Коментар


                          • #14
                            До: Имаме нужда от техническа консултация за лодката на Станко.

                            Първоначално публикуван от CarTest™ Преглед на мнение
                            Отлейте си ребра .... направо на място.
                            Кил имате.
                            ............
                            Това добре, но не можем да гарантираме добро прилепване на новоотлетия стъклопласт, към стария който е на 5 или повече години.

                            При това положение повечето усилия ще се концентрират в ъглите на конструкцията, което след известна употреба, може да доведе до отлепване на двата слоя един от друг и загуба на якостни качества.
                            Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                            Коментар


                            • #15
                              До: Имаме нужда от техническа консултация за лодката на Станко.

                              аха, да се оставят голи пресечните точки на тръбите, добра идея.
                              Не ми пука за лака , а за пропуснатите приключения ))

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X