Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Имаме нужда от техническа консултация за лодката на Станко.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Имаме нужда от техническа консултация за лодката на Станко.

    Шлайфаш до чист стъкломат!
    Нямаш ядове ... ако ще и след 100 години .... пак може да лепиш.

    А всичко се покрива после с гел. Може да се купи готов може и да се приготви, да се разреди и да се пръска или маже ...
    Това за UV защита на стъкломата, иначе .... почва да се разпрашави и троши.
    Гела е това много гладкото по лодките.
    Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

    Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

    Коментар


    • #17
      До: Имаме нужда от техническа консултация за лодката на Станко.

      Първоначално публикуван от Nik Nikolov Преглед на мнение
      аха, да се оставят голи пресечните точки на тръбите, добра идея.
      Ама НЕ с тръби!
      Няма смисъл ... цена, тегло ....
      Подобни ребра .... само че вътре стиропор или каквато там изолация за колиби, а отгоре стъкломата.
      Печелиш тегло и здравина.

      Стъкломата е ВИНАГИ по здрав от повечето метали при сходни размери и условия.
      Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

      Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

      Коментар


      • #18
        До: Имаме нужда от техническа консултация за лодката на Станко.

        А защо вместо ПВС тръби не пробвате с такива от полипропилен.

        1. по здрав
        2. по еластичен
        3. не се влияе толкова от УВ лъчите
        4. доста по дебелостенни от другите са

        Както сте го почнали на снимките но вместо ф20 ПВЦ използваите ф25или 30 за надлъжните, а за напречните ф40. Следтова отгоре може да се облече със стъкломат и ще стане достатъчно здраво.
        ИСКАМ БЪЛГАРИЯ ЧИСТА
        MITSUBISHI SHOGUN 3.5 V6 AUTO
        0896736775 Любо

        Коментар


        • #19
          До: Имаме нужда от техническа консултация за лодката на Станко.

          Това с тръбите е добро за отвътре, а за отвън най-добре е така както казва колегата Кар тест. Хубаво шлайфане до стъкломат и после нанасяне на още слоеве от същото.
          ИСКАМ БЪЛГАРИЯ ЧИСТА
          MITSUBISHI SHOGUN 3.5 V6 AUTO
          0896736775 Любо

          Коментар


          • #20
            До: Имаме нужда от техническа консултация за лодката на Станко.

            Първоначално публикуван от CarTest™ Преглед на мнение
            Добре де Ник.
            Защо не направите обратното ....
            Обърнете лодката изчистете до стълкомат съществуващото покритие и изградете още няколко слоя стъкломат. Новия слой да е поне 6-8 мм.
            Ще постигнете доста здрав корпус.
            А, като искате ребра ( още здравина)...... махнете всичко дървено от вътре..... и ги изградете от стъкломат.


            Ето ви го решението. Тези тръбички веднага ги изхвърлете. Безполезни, прекалено еластични и трудни за работа.

            Зачиствате кила от вътре, мъжете го с нещо /не знам с какво, това други да го кажат/ правите от някакъв материал /морски пресован картон, шперплат../ няколко напречни прегради /стени, bulkheads/, захващате ги за кила с Г образни планки и всичко това се залива зверски със стъкломат. Лодката ще е много тежка, това дърво е като гъба, ще попива тонове с вода, но аз само така ги виждам нещата. Можете и да надстроите кила от вътре, вдигнете го малко нагоре за да има къде да се захванат женските леглa на напречните стени /bulkheads/.

            Това всичкото го пиша без да съм строител. Аз само карам. Сега отивам да чета как се прави точно. Очаквайте повторно включване.

            http://www.bruceroberts.com/public/H...t_building.htm

            Долната част на материалчето. Имате на практика матрицата. Лодката ви се явява тази матрица. Лепите отгоре след зачистване и сте готови. С тази разлика, че матрицата си остава, а не се маха както са го показали. Навремето гледах как ги правят в ОСО Варна, долу на езерото. Същата работа. Лепи здраво, оправете кила, няколко напречни прегради и имате кораб!
            Последно редактирано от NIKSD; 29-03-09, 01:46.
            https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

            Коментар


            • #21
              До: Имаме нужда от техническа консултация за лодката на Станко.

              Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
              Долната част на материалчето. Имате на практика матрицата. Лодката ви се явява тази матрица. Лепите отгоре след зачистване и сте готови. С тази разлика, че матрицата си остава, а не се маха както са го показали. Навремето гледах как ги правят в ОСО Варна, долу на езерото. Същата работа. Лепи здраво, оправете кила, няколко напречни прегради и имате кораб!
              Благодаря!

              Тази идея ми се струва много разумна!
              Ще трябва и подсилване на корпуса. На местата на бившите дъски е прекалено тънък (около 3 мм.). Само стъклопласт не е варянт, колкото и дебел да го направя.

              За да сме наясно с целите - тази лодка трябва да живее около две години. Идеята е да превозва товари, или хора. Каквото и да стане, едно е ясно - преди да я използваме, ще се кача и ще подскачам по всевъзможни начини, за да се уверя, че не е опасна. Приемам доброволци за тестовете!

              Поздрави!

              Коментар


              • #22
                До: Имаме нужда от техническа консултация за лодката на Станко.

                Къде се намира това чудо и кога е удобно да го видя на живо, ако може?

                Коментар


                • #23
                  До: Имаме нужда от техническа консултация за лодката на Станко.

                  Първоначално публикуван от Stanko Преглед на мнение
                  ... Приемам доброволци за тестовете!

                  Поздрави!
                  Методика за тест:

                  1. Товарим кораба с бира, мезе и тестери до проектната товароносимост
                  2. Закотвяме го на 1.0-1.2м дълбочина, 4-10м от брега
                  3. Поддържащата група от брега пуска силно предварително подбрана музика за различни танци (хоро, степ, пого) и други разрушителни действия (сиртаки)
                  ...
                  Обещавам да съм трезвен до степен да броя тестерите в кораба периодично и при излизането на брега, с кораба или без него.

                  Коментар


                  • #24
                    До: Имаме нужда от техническа консултация за лодката на Станко.

                    Друга дивашка идея:

                    Основен строителен материал става стъкломатът. От него трябва да се оформят тръбовидни конструкции, ето така:

                    1. Лепи се стиропор/фибран/подобно примерно 20см х 2см напречно на лодката на разстояние примерно 28-30см

                    2. покрива се всичко това със стъклопласт

                    3. редят се лентите стиропор в останалите вдлъбнати места

                    4. пак се покрива всичко със стъклопласт

                    5. боядисва се поголовно

                    Така цялата лодка ще се състои от стъклопластови тръби, които ще са доста държеливи на усукване. Такава конструкция ще е доста толерантна към сблъсъци с дънери, язовирни стени и други подобни препятствия, които трудно ще пробият и двата слоя.

                    Има вариант да се наредят шахматно плочки 20х20х2см, а после в оставените дупки - трудът е доста повече, а резултатът - не фрапиращо по-добър.

                    Коментар


                    • #25
                      До: Имаме нужда от техническа консултация за лодката на Станко.

                      Само да вметна и аз малко опит и да се опитам да ви предпазя от грешки.Смолата,предполагам полиестерна,при втвърдяването си отделя температура.Така че мислете какво става като залеете фибран или стиропор.Технологията е по-различна.По принцип за оребряване се изпорзват ребра от дърво,които се облицоват със стъклопласт.В случаят дори и ПВЦ тръбите не са лошо решение.Нямайте притеснения от ув лъчи и каквото и да е.След облицоването на тръбите те са защитени от всякакви външни влияния.Лошото е че са гъвкави но след заливането ще дадат не лоша устойчивост на огъване и усукване.Абе я казвайте къде е тази лодка и да го мислим заедно.
                      Верно е това че баламите нямат свършване, няма нужда от кука, захапват влакното и стискат здраво. Стария.
                      Селска фурна аспух нема. Пак същият.
                      В+ LZ1HAN нула три осмици 9014две тройки

                      Коментар


                      • #26
                        До: Имаме нужда от техническа консултация за лодката на Станко.

                        Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение


                        Ето ви го решението. Тези тръбички веднага ги изхвърлете. Безполезни, прекалено еластични и трудни за работа.

                        Зачиствате кила от вътре, мъжете го с нещо /не знам с какво, това други да го кажат/ правите от някакъв материал /морски пресован картон, шперплат../ няколко напречни прегради /стени, bulkheads/, захващате ги за кила с Г образни планки и всичко това се залива зверски със стъкломат. Лодката ще е много тежка, това дърво е като гъба, ще попива тонове с вода, но аз само така ги виждам нещата. Можете и да надстроите кила от вътре, вдигнете го малко нагоре за да има къде да се захванат женските леглa на напречните стени /bulkheads/.

                        Това всичкото го пиша без да съм строител. Аз само карам. Сега отивам да чета как се прави точно. Очаквайте повторно включване.

                        http://www.bruceroberts.com/public/H...t_building.htm

                        Долната част на материалчето. Имате на практика матрицата. Лодката ви се явява тази матрица. Лепите отгоре след зачистване и сте готови. С тази разлика, че матрицата си остава, а не се маха както са го показали. Навремето гледах как ги правят в ОСО Варна, долу на езерото. Същата работа. Лепи здраво, оправете кила, няколко напречни прегради и имате кораб!






                        Да ама тези преградни стени не могат да се монтират през 50 см. А ако са през по-голямо разстояние не могат да играят ролята на ребра. Там кадето е стената ще е здраво и издръжливо на натоварване. Но там където няма при по-голямо натоварване може да не издържи.
                        Точно за това се поставят ребрата. За носещия скелет. Аз също карам но също така съм участвал и в правенето.
                        ИСКАМ БЪЛГАРИЯ ЧИСТА
                        MITSUBISHI SHOGUN 3.5 V6 AUTO
                        0896736775 Любо

                        Коментар


                        • #27
                          До: Имаме нужда от техническа консултация за лодката на Станко.

                          Е щом мислите, че няма да е достатъчно здраво, може да се направят ребра от нещо и да се залеят със стъкломат. Материала под стъкломата може да е каквото и да е- общо взето служи само да има къде да се залепи стъкломата. По лодките ползват балсово дърво, но това е май много гъзарско за целта.
                          https://m.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A

                          Коментар


                          • #28
                            До: Имаме нужда от техническа консултация за лодката на Станко.

                            Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
                            Е щом мислите, че няма да е достатъчно здраво, може да се направят ребра от нещо и да се залеят със стъкломат. Материала под стъкломата може да е каквото и да е- общо взето служи само да има къде да се залепи стъкломата. По лодките ползват балсово дърво, но това е май много гъзарско за целта.
                            И аз това им разказвам. Ребрата и от стиропор може да са, все едно носещият материал ще е стъкломатът. Лодката ще се ползва в доста harsh условия - дънери, разнороден товар, временни пристани, оператори с ограничена морска грамотност. Затова си мислех цялата да е ребра, макар и плоски.

                            Коментар


                            • #29
                              До: Имаме нужда от техническа консултация за лодката на Станко.

                              Първоначално публикуван от NIKSD Преглед на мнение
                              Е щом мислите, че няма да е достатъчно здраво, може да се направят ребра от нещо и да се залеят със стъкломат. Материала под стъкломата може да е каквото и да е- общо взето служи само да има къде да се залепи стъкломата. По лодките ползват балсово дърво, но това е май много гъзарско за целта.

                              Е да де .... нали аз за това съм им писал на колегите .... изолация за къщи ... евтина (сравнително), лесно се обработва, лека!
                              Почти като балса, ..... ама няма кой да слуша.
                              Кольо "Дупетата вървят и с мастика... "

                              Ясен Супер Модератор: "Абе при мене как не увисва?" "хм, представих си Багера по бельо."

                              Коментар


                              • #30
                                До: Имаме нужда от техническа консултация за лодката на Станко.

                                Първоначално публикуван от CarTest™ Преглед на мнение
                                Е да де .... нали аз за това съм им писал на колегите .... изолация за къщи ... евтина (сравнително), лесно се обработва, лека!
                                Почти като балса, ..... ама няма кой да слуша.
                                Ето, вече сме коалиция. Това, корабособственикът какво мисли, е отделна тема.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X