Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблема с мръсният въздух над София и начин за решаването му !

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Атмосферата на Земята се самопречиства
    https://knowridge.com/2025/02/earths...aning-itself/#
    ЪХ: "Парите си похарчих за пури, пиене и жени, а останалите ги профуках"

    Коментар


    • Absolut
      Absolut коментира
      Редактиране на коментар
      Интересно е. Но не разбрах следствие на какво хироксилните радикали в атмосферата на Нова Зеландия са се увеличавали с по 12% всяка година (в Анрактида дори още повече), през последните 33г? А това, че метанът се окислява е известно. Някъде имах диаграма, как се е изменял състава на земната атмосфера, през няколкото милиарда години съществуване.

    • Gadnyara
      Gadnyara коментира
      Редактиране на коментар
      Ето колега, това са предполагаемите причини, според статията:

      What is causing the atmosphere to get better at cleaning itself?

      Scientists identified four key factors that affect OH levels:

      1️⃣ Nitrogen oxides (NOₓ) – Produced by cars, factories, wildfires, and lightning, these gases increase OH levels.
      2️⃣ Ozone depletion – Changes in the stratospheric ozone layer affect how OH forms.
      3️⃣ Water vapor – Global warming is increasing humidity, which helps create OH.
      4️⃣ Methane emissions – Methane is increasing rapidly, which actually reduces OH levels.

    • Absolut
      Absolut коментира
      Редактиране на коментар
      Така написано, е все едно да кажеш, че причината за увеличението на шкембето е хладилника. Да, ама него си го е имало и преди и няма как без нещо радикално, да има 12% годишна промяна.

  • Първоначално публикуван от Гаврил Груев Хлътев Преглед на мнение
    ...
    СЕГА работя, като писах предишния пост - не работеха.
    А това не е заона, а датчика на мястото. Той е в цвета съответстващ на показанията му.
    Сега видях коментара - знам, че е датчика. Описаното от мен замърсяване става през един блок от обозначеното местонахождение на датчика. И не се различава от останалата част на квартала.

    Има и още нещо - докато паркирани коли пред блоковете и тераси и прозорци 1-3 етаж тънат в прах и мръсотия, прозорците и первазите на последните 7 и 8 етажи са почти чисти. Или поне толкова, колкото са тези, над влаковата линия около г.Подуене, където има огромен автомобилен трафил. Това за пореден път потвърждава, че праховото замърсяване идва предимно и най-вече от строежите и паркирането в калта, а не от транспорта.

    Коментар


    • Първоначално публикуван от Absolut Преглед на мнение

      Сега видях коментара - знам, че е датчика. Описаното от мен замърсяване става през един блок от обозначеното местонахождение на датчика. И не се различава от останалата част на квартала.

      Има и още нещо - докато паркирани коли пред блоковете и тераси и прозорци 1-3 етаж тънат в прах и мръсотия, прозорците и первазите на последните 7 и 8 етажи са почти чисти. Или поне толкова, колкото са тези, над влаковата линия около г.Подуене, където има огромен автомобилен трафил. Това за пореден път потвърждава, че праховото замърсяване идва предимно и най-вече от строежите и паркирането в калта, а не от транспорта.
      Интересно наблюдение, заслужава да се 'изследва'

      Коментар


      • Във всички изследвания, прахта се създава и вдига от дейности и транспорт. Има ли прах, винаги ще се намери нещо да я вдигне. Най-много тежките МПС -та вдигат прах и смилат едрата прах на ситна. Те и ерозират на прах горния износващ се слой на асфалта. В центъра, това са тролеи и автобуси.

        Коментар


        • Първоначално публикуван от stefsab Преглед на мнение
          Във всички изследвания, прахта се създава и вдига от дейности и транспорт. Има ли прах, винаги ще се намери нещо да я вдигне. Най-много тежките МПС -та вдигат прах и смилат едрата прах на ситна. Те и ерозират на прах горния износващ се слой на асфалта. В центъра, това са тролеи и автобуси.
          Интересно е как се разпределя концентрацията на рм2.5 и рм10 съобразно височината?
          Например колко е на 2-рия етаж и на 6-тия етаж точно над него.
          това би могло да се проследи с 2 бр от https://nettigo.eu/products/airbg-in...ommunity-sht31

          Коментар


          • Вчера, покрай липсата на тежък транспорт в центъра, ми се стори по-чист въздуха.
            Днес, София според сайтовете с резултати от станциите е "позеленяла".
            А леките коли си бръмчат както обикновено...

            Коментар


            • Absolut
              Absolut коментира
              Редактиране на коментар
              Потвърждавам - вчера, маршрут, който в определения час ми отнема 1ч - 1ч и 15 мин., го взех за 45 мин. На връщане, в "час пик" минах по Симеоновско, къде на зелена вълна, къде на първия светофарен цикъл. Само с местата за паркиране беше тегаво, но пък облекчения трафик напълно оправдава 15-те минути допълнителна разходка.

              Относно качеството на въздуха - и аз го забелязах. Отдавам го на липсата на задръствания, защото столичния транспорт е преведен почти изцяло на газ или ток. Ето къде е заровено кучето за съществено подобрение на качеството на въздуха, а не в лобистките промени относно леките автомобили и в корупционните практики за подмяна на отоплителните уреди, които не доведоха до нищо положително.
              Последно редактирано от Absolut; 15-05-25, 10:32.

            • Bogoljub Gagic
              Bogoljub Gagic коментира
              Редактиране на коментар
              Да премахнем градския транспорт тогава! Хем по-чист въздух, хем по-малко задръствания, хем политическа стабилноС, хем сума ти пари спестени в общинския бюджет!

            • stefsab
              stefsab коментира
              Редактиране на коментар
              Това си е "старата школа" - предлага решение по Сталински, няма транспорт - няма проблеми!

          • Не ви знам къде пътувате, но май не е в София.
            БиТиВитонакултурата: Втори ден стачка: Празни спирки, препълнено метро и задръствания
            ДИРника.бг: Километрични задръствания блокираха сутрешния трафик в София във втория ден от стачката на служителите в столичния транспорт.
            България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

            Коментар


            • stefsab
              stefsab коментира
              Редактиране на коментар
              По Цариградско винаги 8-10 ч. сутрин е така. Журналистически внушения, че е само този ден Втори !

            • stefsab
              stefsab коментира
              Редактиране на коментар
              А и колко кмета какви велоалеи направиха! Текущия опаса и центъра. Какво се оплакваме? Здрав дух в здраво тяло! При толкова велоалеи за какво ти е градски транспорт ?

            • trapper
              trapper коментира
              Редактиране на коментар
              Коментарът за велоалеите ме подтикна към "устопсувни матерни сквернословия". Не си заслужават дори боята, с която са направени.
              Последно редактирано от trapper; 15-05-25, 22:48.

          • Вторият ден с ученици, първият без! Там е разликата!
            Марин Райковски

            Коментар


            • Вчера бях в столицата. От около 15:30ч до малко след 19:00ч.
              Нищо по-различно не усетих в задръстванията от друг път когато е имало Адски транспорт
              Панайот Бърдарски
              0887 60 77 22

              Коментар


              • neumoren
                neumoren коментира
                Редактиране на коментар
                и аз така. На едно трамвайно депо бяха насядали по релсите и една патрулка пазеше. Това е. Автора на долния коментар добре го е написал

            • Аз също след работа се наложи да вляза у градО…
              НИЩО съществено различно нямаше в трафика, това в медиите е обичайното бръмчене на мухи около пресно г0вн0.
              Даже МалинOFF беше необичайно празен за това време.
              Враг усраине

              Коментар


              • Esper
                Esper коментира
                Редактиране на коментар
                Жалкото е, че ако не се беше вдигнал тоя шум вероятно нямаше да има никаква индексация.
                Та пак е нещо ама едва ли ще се извие опашка от кандидати за работа

              • stefsab
                stefsab коментира
                Редактиране на коментар
                Във всяка диктатура силовите структури са добре нахранени, за да слушкат.

              • sek.1
                sek.1 коментира
                Редактиране на коментар
                За да няма проблем с хората заплатата на шофьор / ватман в градския транспорт на големите градове трябва да е над средната за бранша както е в частните фирми .

            • Не ,че нещо ,но много лесно се дават държавни пари за общински проблеми. За другите общини ще има ли или там шофьорите са паралий. А за фирмата на вълка ще дадем ли. Че там вече ще усетят миризливия въздух софянци.
              CR-V 2.0i RVSi 147PS

              Коментар


              • Esper
                Esper коментира
                Редактиране на коментар
                Лесно щеше да е ако ги бяха дали без целия шум.
                Ама от умрел - писмо.
                Щом и тихо значи стигат.

              • gecata1059
                gecata1059 коментира
                Редактиране на коментар
                То без шум как щеше да се появи спасителя с джипката. Затова ли си подготвя сценката през медийте толкова старателно. Да докаже ,че е "можач". И как така нареди на премиера. Не знам да има 121 депутата. Нещо коалицията не я чух.

            • Първоначално публикуван от gecata1059 Преглед на мнение
              А за фирмата на вълка ще дадем ли. Че там вече ще усетят миризливия въздух софянци.
              Естествено, че ше дадем. Нали Васко ДеСéто му бутнà ловната резиденция в санитарната зона на яз. Искър. Требе да го компенсират! А Васко ДеСето да си оди!
              България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

              Коментар


              • gecata1059
                gecata1059 коментира
                Редактиране на коментар
                Който не слуша, не папка.

            • Крадено от другаде, ама е намясто

              Коментар


              • sek.1
                sek.1 коментира
                Редактиране на коментар
                Някога в добрите години на социализма майка ми като учител с почти две висши образования взимаше 280 лева като учителка . Аз като монтьор в АС Москвич с основно образование 360 лева на ведомост . Майка ми ме натискаше да уча а аз съответно в този момент мотивация не можех да намеря никаква . В последствие срещата ми с един колега от АС Дружба ми даде нужната мотивация . Справедливост в заплащането на база образование при пазарна икономика не може да има . Вчера по БТВ гледах двама доценти по политология които казаха че професорската заплата едвам стигала 3000 лева ама дори и при тези мизерни парички няма нито едно свободно място а само за шофьори на автобуси в ГТ на София има над 200 вакантни места .
                Последно редактирано от sek.1; 24-05-25, 04:19.

            • Градския е кофти навсякъде. Ама нашия е особено кофти, има си и типично нашенски проблеми.
              В случая протеста имаше и обективна страна, а и политически беше употребен. Кмета нямаше вина, даде им предложение за пари колкото желаеха, но само на шофьорите, където липсват кадри сега. Това още първия ден, но не се прие, щото...протеста беше употребен политически. Дълго мога да пиша неща от кухнята(макар отдавна да не го работя), които да ви изяснят картинката... Но тя е твърде грозна, като по-същественото влошаване започна някъде около 2013г, когато Герберите си спуснаха калинките и в този сектор, повечето от които калинки работят и до сега...
              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

              Коментар


              • gecata1059
                gecata1059 коментира
                Редактиране на коментар
                Според мен е политически създаден. И най-голямите протести са където има синдикати.

              • sek.1
                sek.1 коментира
                Редактиране на коментар
                Цецо колегите са бъзикат че единственото хубаво на шофьор на автобус в ГТ е че товара сам се качва . Колегите от Пазарджик които имаха поне 20 години на автобуси и станаха международни шофьори като Бееев фалира автостопанството не щат да чуят да се върнат на автобус . Аз още в началото се зарекох че на автобус повече в тоя живот няма да се кача когато с моя Чавдар на Дръвница над Правец се завъртях на леда и ако имаше някой от долу едва ли някой от тия 45 човека зад мен щеше да оцелее . Беше 10 . 12 1993 година . Возих за студентския празник до Плевен и обратно една студентка екскурзия . Малко в повече ми идва да нося постоянно тая отговорност за 50 + човека зад мен .
                Последно редактирано от sek.1; 21-05-25, 08:08.

            • На мен ми е през чепа кой кого е употребил и дали.
              Важното е, че в последната брънка по веригата ще влезнат повече пари.

              Враг усраине

              Коментар

              Активност за темата

              Свий

              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

              Зареждам...
              X