Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблема с мръсният въздух над София и начин за решаването му !

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    35 годишната ми Фероза вчера е минала преглед безгрижно. И не само че в конкретния пункт по принцип си гледат нещата по книга, но и са били нови хора, дето за сефте я виждат.
    Спарки, каква е горивната уредба на Ферозата?

    Коментар


    • Ми ква да е - на тоя дръгел гледат СО да е под 3,5% , оставаше и да не мине.
      Фиат Купе
      Опел Фронтера В
      Мицубиши Паджеро Пинин

      Коментар


      • Пълен инжекцион. Има и катализатор. Работещ. Заводски без EGR. Никога не е имала газ.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • Значи ако газ анализаторите минават през метрологията и се проверяват, персонала знае как се работи с тях и не са завишили изискванията за шибаните изгорели газове над фабричните за нещото...
          Какво излиза, че просто консервите ви по някаква причина не са у ред?
          Вече забравих ама идеята на тия годишни прегледи по принцип не е ли барем веднъж в годината консервата да покрива някакви изисквания?!?
          Враг усраине

          Коментар


          • Първоначално публикуван от Esper Преглед на мнение
            Значи ако газ анализаторите минават през метрологията и се проверяват, персонала знае как се работи с тях и не са завишили изискванията за шибаните изгорели газове над фабричните за нещото...
            Имам сериозни съмнения, че изискванията не са попълнени конкретно за всеки модел и модификациите му.
            Вероятно специалисторите са нацъкали нещо "на око" или каквото им е написал "чат гтп" и толкова...
            Не чета коментари и не отговарям на такива.

            И коментаторите...

            Коментар


            • stefsab
              stefsab коментира
              Редактиране на коментар
              Сложих друг, чисто нов, за моя сметка!
              Но не усещаш елементарна поддръжка от държавата - да пресече изкупуването на крадени катализатори.

            • cecoa1
              cecoa1 коментира
              Редактиране на коментар
              Аз нямам против карането на газ. Нека се и мери на газ(то така е и по закон май), но не виждам какви други норми и изисквания трябва да има за мерене на газ.
              Газта я споменах само доколкото скапва по-бързо катализатора в общия случай. Със сигурност ако се слага кадърно, както и при заводските на газ, това не важи в същата степен, но в нашата реалност...имаме каквото имаме. И то при нашия стар и неподдържан автопарк(плюс споменатите с АГУ), тия сегашните проценти нищо не са, ето пример от Германия- https://www.google.com/amp/s/www.aut...diesel-v4/amp/

            • sparkybg
              sparkybg коментира
              Редактиране на коментар
              @ stefsab : Да, не усещаш, но проблема пак не е в прегледа, а в това че не сме накарали "държавата" да си свърши работата така, щото да няма условия за кражби.

          • Цъфнали сме и вързали, най бедните, ама с най високите евро .
            Е как да стане , ясно като VW щото никой не може да мине

            Как ще мине теста Тойота за О при 3000 оборота на празен ход, като обеднява сместа.
            Скапан бензин с биокомпонента няма да мине и на 24г кола.
            но това в министерството калиниките никога няма да го разберат.

            Коментар


            • Точно биокомпонентата в бензина не ти е абсолютно никакъв проблем за минаването, дори напротив.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • Тубата ми пробута видео на някакъв влагач по темата.
                Не го гледах много внимателно но според него има разминаване в заводските показатели и заложените в "системата".
                Конкретният кошник, за който снимаше виделото трябвало да блюе <0.5 нещоси според производителя.
                В пунктовете кошника влизал в различна категория за която нещоси трябвало да е под 0.3.
                Излиза, че заложените тук изисквания са по-високи от заводските.

                То покри изискванията и мина освидетелстване въпреки това.
                И въпреки, че марката му беше пежо - това запомних

                Враг усраине

                Коментар


                • И аз го гледах, ако е наистина вярно това....Пак по-католици от папата. То VW я манипулирали заводски, а аз да вадя по-добри от заводските показатели на прегледа?! Спарки, проблема е за коли бензин след 2000 година някъде. За издънен дизел и дърт бензин няма ядове. Това още миналата година ми го казаха на прегледа. Моята все още влиза в нормите, но ако така си ги измислят другарите то и нова кола няма да мине скоро. Куриерска Дачия на 3,5 години с фабрична газ едва е минала, накладки на два-три месеца и спирачките били на границата. Това от миналата седмица. Кое как, не съм бил там да видя какво са правили, но факт.
                  Ford Maverick II 2.3 XLT
                  Ford Mondeo MK5

                  Коментар


                  • Първоначално публикуван от Asen Kushlev Преглед на мнение
                    ....Спарки, проблема е за коли бензин след 2000 година някъде. За издънен дизел и дърт бензин няма ядове. Това още миналата година ми го казаха на прегледа.
                    5.7, 2009-та миналата година си покри норите с абсолютна лекота. Изрично питах, защото ми е важно. Шкода евро4 2005-та - същата история, преди 2 или 3 месеца.
                    Въпросния 5.7 се произвежда все още в същата комплектация, със същата горивна система, катализатори и т.н.
                    Не, нямам нищо по-ново. Вероятно няма и да имам скоро. Бензин с директно впръскване няма да имам възможно най-дълго., доколкото зависи от мен.

                    Първоначално публикуван от Asen Kushlev Преглед на мнение
                    Куриерска Дачия на 3,5 години с фабрична газ едва е минала, накладки на два-три месеца и спирачките били на границата. Това от миналата седмица. Кое как, не съм бил там да видя какво са правили, но факт.
                    Таксиджийско caddy на 3.5 години е абсолютен дреп на минимум 300000км. Не си представям куриерска Дачия на 3.5 години с по-малък пробег и карана по-внимателно. Какъв критерий за изправност може да е това? И накладките за 2-3 месеца навъртат 20-30000км градско каране. Да, така ги правят, но какъв по дяволите е проблема да се сменят преди преглед, при положение че операцията отнема преко сили половин час, барабар с философстването?

                    Прегледите поне по отношение на спирачки са си абсолютно обективно нещо - или спира, или не. Ако спирачките на марката/модела са калпави и не могат да минат на преглед, марката/модела няма да се продава. Така работи пазарът и именно минаването ма преглед както до сега изкривява това. При под 1% върнати от преглед явно проблем няма. На мнение съм че много повече от 1% от движещите се железа по пътищата не са в състояние да минат обективен технически преглед.


                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • Има промяна в меренето, като мерят над цо2
                      Само да кажа че точно по този показател чисто нови коли не минават стандарта. -щото стандарта е писан от някой французин.

                      Ако колата ти няма софтуер за преглед - да манипулира сместа не можеш да минеш
                      Стари дизели минават без проблем, не пуши ли от зад минава. За бензин обаче не става. не минава ЦО2 теста.
                      Съвети от майстори бол. Катан само с 100 октана хубав бензин- българския на лукоил не става. .
                      Добавки , поне София -Пловдив -София с 200 и веднага на преглед

                      Калинки колко щеш .
                      Навремето обясняваха че сипват метанол преди прегледа , дали това сега ще върви и колко е безопасното количество

                      Коментар


                      • Сега си имаш етанол. Да сипваш повече е безсмислено. Единственото значимо нещо, което прави, е да събере водата и други неразтворими в бензин неща.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • Клипа с един брадат е пълна глупост. Просто му е грешна информацията в аутодатата, понеже този мотор на Пежо го има и с Евро 3, и са записали по-високите стойности за Евро 3. Той обаче все пак, макар и трудно, бил минал теста и покрил стойностите за Евро 4. Ми...Окъм го е казал- най-простото е вярно - а при положение, че нормите за мерене са такива и в Германия(сигурно и в цяла Европа), то няма как производителят да е дал данни за Евро 3, и да го е сертифицирал Евро 4.
                          Ето ви нормите в Германия- https://www.meiswinkel-kfz.de/news/2...to-diesel.html
                          ...
                          Тестовете са си добре, изравните коли си минават.
                          Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                          Коментар


                          • Esper
                            Esper коментира
                            Редактиране на коментар
                            Да, баш некакъв такъв брадат козел беше.
                            "Колата е напълно изправна понеже аз съм я правил"
                            След това някак нищо не може да се вземе на сериозно

                        • Истината е някъде по средата, както обикновено. Пак казвам, за сега съм на чул, видял. Аз лично ходих на преглед миналия месец, преди нововъведенията. Минах без проблем, Маверик 2 2,3 бензин, 2006 г, километри като от автокъща, наличен катализатор. Миналата година пак се тюхкаха за нея, но се оказа че е в норма и си мина нормално. Нямам нищо против да си вкарам колата в ред, ако има нещо, ама да я докарвам по-добра от нова...А накладки и дискове продават такива боклуци и то без оглед на цената.
                          Ford Maverick II 2.3 XLT
                          Ford Mondeo MK5

                          Коментар


                          • trav : Автомобил, който не е в състояние да покрие CO нормите е технически неизправен по съвсем обективен критерии.

                            Ако нещо пречи на нов изправен автомобил да мине преглед, то може да е само изискването зa ламбда между 0.97 и 1.03. Понеже lambda-та има пряко отношение и към CO и към NOx, а NOx се мери трудно (нормата е в грамове за километър, което няма как да се премери на пункт за ГТП), остава по CO и Lambda да се съди дали всичко е наред. Не знам дали това може да е проблем за модерен мотор - горе се изказаха мнения че обедняват, но ми е малко трудно да се сетя за полза от това.
                            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                            Коментар


                            • trav
                              trav коментира
                              Редактиране на коментар
                              А как ще коментираш , съветите от ГТП- Да се минава преглед след дълго каране и само с 100 октанов бензин.
                              Качеството на горивото проблем на автомобила ли е

                            • sparkybg
                              sparkybg коментира
                              Редактиране на коментар
                              След дълго каране в обороти дюзите и изобщо двигателя и катализатора в общия случай са в по-добро състояние, независимо дали иде реч за бензин или дизел.

                              За бензина - никога не съм имал ядове с бензин (с дизел само веднъж, зимата), за да кажа енщо повече. 100 октановия бензин би-трябвало да е с по-добро качество, и според мен това е нещото, което би-могло да влияе. Нормален днешен (че и вчерашен) двигател с нок сензори компенсира октаните, поне до някъде. Дококлото на чак такъв боклук че да причинява детонации до степен да влияе осеаемо на работата на мотора, не съм попадал, не мога да кажа нещо повече от личе опит. Но и не сипвам гориво случайни noname бензиностанции. Общо взето се ограничавам до големите вериги (Предимно Lukoil и OMV), и по-често до няколко по-дребни (май вече не до там) като Interspeed/Avia/Rompetrol, доколкото цените са им по-добри.

                              Казвам само че до тук се вижда че автомобил в прилично техническо състояние очевидно няма проблем да мине ГТП, независимо дали стар или нов. Като се натрупа повече статистика, може и да се окаже че не съм прав, а може и да се потвърди че съм прав. Във всеки случай за собствените си автомобили нямам повод за безпокойство.

                              ПП: Горното не променя факта че като дойде времето пвросто ще отида до пункта както всеки път до сега, без да правя никакви сметки какъв бензин съм сипал и колко и как съм карал.
                              Последно редактирано от sparkybg; 29-07-24, 12:56.

                            • sek.1
                              sek.1 коментира
                              Редактиране на коментар
                              Спарки поне в България автомобилния транспорт не се класира и в топ 10 на основните замърсители на въздуха . Екологията е бизнес за много милиарди .

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X