Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблема с мръсният въздух над София и начин за решаването му !

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ако може един въпрос. Как средно статистически ползвател на мпс да разбере, ако не му работи катализатора или сондата?
    Карам Црв 3 2008 г. 2.0 -бензин ,без газ. Миналата година като минах преглед ме питаха дали ми свети чека,че газовете са ми на границата. Не светеше тогава и сега не свети. Как да разбера за проблем тогава.
    Сега ми предстой до 15 да мина и съм решил да пробвам на друг пункт, да видя какво ще покаже. Имам още една Хонда за преглед, Акорд 2006г. 2.4 мотор с газ.На нея ще и е първи преглед след регистрация.
    CR-V 2.0i RVSi 147PS

    Коментар


    • Ако тотално не ти работи сондата ще харчи зверски. Ако работи "някак" (с времето става по-тромава), може и да няма други признаци. Вижда се на пункта като играещ Ламбда коефициент. Ако катализаторът ти е скапан и нямаш втора ламбда сонда след него, не свети нищо, но CO-то ти е по-високо. Ако имаш втора сонда, обикновено трупа грешки че катализатора не е в ред, но не е задължително. А може да трупа грешки и да не свети нищо.

      А може и двете ти сонди (ако са 2) да не са много със свят (тромави).

      Даже за различни региони софтуера в компютъра има различни критерии кога да светне лампа и кога не, и дали изобщо да светне.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • Това е част от ръководство. Не съм в час с английския на доколкото разбирам има втора сонда. Но си трябва читав диагностик да разбира какво да гледа и да мери.
        CR-V 2.0i RVSi 147PS

        Коментар


        • Около 2000 г. всички мотори са с мин 2 сонди - 1 преди кат. и 1 след кат. . Компа на мотора следи техните стойности и ако няма промяна на показанията 1-ва сонда / втора сонда, значи кат. не работи. В различни режими на двигателя трябва да има голяма разлика в показанията на двете сонди- значи кат. работи. Това е "погледа" на мот. компютър.

          От различни предписания - Бош обявява живот на сондите си 150к -160к км, след което са за смяна, защото мерят некоректно. За години - 5г.

          След този период сондите продължават да работят, но вече дават голямо отклонение съдържание на газове/електрически сигнал и е много вероятно компа на мотора да не хване "грешка" , но реално емисиите да са "на ръба"

          От извора - преди при ГТП е имало възможност за "човешки фактор" . В момента измерването и регистрирането на стойностите става автоматично и практически няма "човешки фактор".
          Нормите са същите.

          Коментар


          • Падна първата жертва: Заради техническите прегледи: Премиерът освободи шефа на Агенцията „Автомобилна администрация“

            Ford Maverick II 2.3 XLT
            Ford Mondeo MK5

            Коментар


            • Така е, така е.
              Сега ще "правят касичката" и ще спре да дрънка за известни време!
              Това е едно от положителните неща на перманентното вече предизборно състояние: Се 'ше се намери некой "загрижен" да изрие усраното и да "блесне".
              Враг усраине

              Коментар


              • sek.1
                sek.1 коментира
                Редактиране на коментар
                То най вероятно си отива точно защото касичката не дрънка в правилната посока . Специално с КАТ и ДАИ подхода трябва да е като на евреин към арабски терорист . Родата избита до девето коляно къщата взривена и земята посипана със сол .

            • Първоначално публикуван от Asen Kushlev Преглед на мнение
              Падна първата жертва: Заради техническите прегледи: Премиерът освободи шефа на Агенцията „Автомобилна администрация“
              То хубаво паднал, ама тези норми които са заложени за ГТП,не вярвам въпросния "паднал" да си ги е измислил вечерта на чашка
              Предполагам че са общоприети европейски показатели отговарящи на съответната Еко категория.
              Та интересно какво и под какъв предлог ще променят.
              Панайот Бърдарски
              0887 60 77 22

              Коментар


              • Не знам защо се оказва проблем да си оправят бузата данни.
                Демек да набият коректни такива за да не стига до парадокси, каквито все пак изглежда има.

                Също да не дават предимства на кюмюрджийките като реално не ги тестват.
                Изобщо тактиката “дай да направим… нещо” с дейности засягащи сериозно толкова много хора са цинични и тотално безотговорни.

                Безхаберие или просто профанщина а вероятно комбинация от всичко!
                И тоя дето е дал зелена светлина треве да чисти кенефи поне до пенсия.
                Но съм сигурен, че не е шефа на “дай”, който е удобен бушон в случая.

                На мен този въпрос ми е през чепа.
                Взел съм мерки това да не ме засяга понеже отдавна беше пределно ясно, че рано или късно ще се случи.
                Обаче каруцарският начин по който го въвеждат няма как да не дразни.
                Но и не ме изненадва!
                Враг усраине

                Коментар


                • sek.1
                  sek.1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  В случая дълги години се спазваше принципа и вълка сит и агнето цяло . Старата система си беше доволно добра поне докато стандарта на живот на повечето българи поне не се доближи до средно европейския . Защо им трябваше точно в тоя момент да ровят тия л@йн@ не знам . Това при положение че един мой познат на много висока позиция в МВР навремето казваше : Шест месеца преди избори и шест месеца след нищо в тая държава не работи защото не знаеш кой ще дойде на власт и къде ще стъпиш на криво .

              • Първоначално публикуван от pansim Преглед на мнение

                То хубаво паднал, ама тези норми които са заложени за ГТП,не вярвам въпросния "паднал" да си ги е измислил вечерта на чашка
                Предполагам че са общоприети европейски показатели отговарящи на съответната Еко категория.
                Та интересно какво и под какъв предлог ще променят.
                Въпросния няма, а и няма нужда да има общо. Идеален момент да махнат някому неудобен, да дойде нечий друг човек. Идват избори, ето властта се загрижи за народа, бла, бла...Тия еко категории май са плод на нашите умници, хората са направили еврокатегории за тази цел. Нещата ще се оправят с негласно карайте по старому и всички доволни. За сега. Иначе въпросният шеф беше директор на нашето РДВР Габрово, след едни размирици с цигани в града. Имам добро впечатление за дейността на Полицията по негово време. Но какво общо има с транспорта, че го направиха шеф на ДАИ идея си нямам. Даже катаджия не е, до колкото знам ресора му е основно борба с безредиците. То и в ДАИ са само безредици де, може пък да е за там....
                Ford Maverick II 2.3 XLT
                Ford Mondeo MK5

                Коментар


                • cecoa1
                  cecoa1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Еко-категориите са еквивалент на еко-стикерите в Германия например.

              • Тъй като ядох попарата със спирането от движение и 14 дневен срок за покриване на критериите по Приложение 5 към НАРЕДБА № Н-32, да споделя:
                Настройките на двигателя, проверките на ламди, новите свещи, почистените дросели и дюзи, сменените филтри и др.подобни доведоха двигателя до състояние (слава на майстора, който свърши всичко това!), в което трябва да пипна скоростния лост или да погледна таблото, за да разбера, че колата е запалена. Уви, емисиите й бяха в пъти над нормата. А сипването на 100Super само влоши положението (отдавам го на другия сервиз, в който тествах). Оказа се, че имам катализатор, та дрънка!



                Т.е., като го разклатиш и дрънка. Пък аз все се чудех какво дрънчи в колата, когато подавам газ. След смяната му, макар и близко до границата, мина Е4.

                Имам въпрос към по-опитните участници: В ръководството по експлоатация има препоръка за проверка на състоянието на катализатора след 100К км. Възможно ли е такова износване на катализатора, само за 83К км (последните 40К са мои) или само аз си мисля, че наистина са толкова!?

                Коментар


                • viperr
                  viperr коментира
                  Редактиране на коментар
                  Тази кола е на 83 000 ама после. На около 400 000 на газ може.

                • sek.1
                  sek.1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Нормално ако колата е с произход Горубляне или някой друг авто битак .

                • makeit
                  makeit коментира
                  Редактиране на коментар
                  Интересно ми е от къде и какъв катализатор купи за да минеш?

              • Този катализатор хич няма вид да е на 83 хиляди. На колко години е?
                Ford Maverick II 2.3 XLT
                Ford Mondeo MK5

                Коментар


                • Absolut
                  Absolut коментира
                  Редактиране на коментар
                  18г

              • Това не е катализатор на 83000км. На такива километри щеше да е неразличим от нов. Освен ако някой не се е изсрал тотално с някоя газова уредба и да го е изгорил.

                Катализатора на 35 годишната ми фероза вътре си е наред, макар и поръждясал отвън.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • Absolut
                  Absolut коментира
                  Редактиране на коментар
                  Газ никога не е имало. Но поради сгрешен резонатор е имало понижено налягане, заради което била изгоряла ламбда... Или поне нещо такова съм запомнил. В онова състояние е карана ~500-1000km.
                  Сигурно зависи и от колата? Това е от SGV 2006 1.6.

              • Свалял съм 15-20 годишни катализатори, нямат нищо общо с този. И 83 х.км. за 19 години, аз в дядо Мраз отдавна не вярвам. Или това мпс е експлоатирано изключително неправилно и в агресивна външна среда.
                Ford Maverick II 2.3 XLT
                Ford Mondeo MK5

                Коментар


                • Ох, потвърждавате съмненията ми. Двигателят определено е в много по-добро състояние. Но ще трябва да се проверяват много други агрегати... Към какво да се насоча първо? Верига, първи катализатор (който е непосредствено на изхода на двигателя, с два датчика?

                  Коментар


                  • Имам близки хора работещи от много години в ГТП сервизи в ЮК, единия ми вика това от последните години с емисиите е пълен ташак, казва ми, че ползва хитрости за да мине над 90% от колите, казва как може коли на 2-3-4 години с под 40-50к на километража да не минават емисиите, има начини за минаване, които нашите на пунктовете още не са усвоили, ще мине година и всичко ще "си дойде на мястото"...

                    Има и друго нещо, в ЮК поне може ръчно да вкараш в системата автомобила и примерно да избереш предна версия/модификация където емисиите са в други граници и така се минават леко проблемни автомобили, така ми обясни последния път един англичанин, че моя Гранд бил на ръба 3л ЦРД.
                    Бъдете живи и здрави!

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X