Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблема с мръсният въздух над София и начин за решаването му !

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • По дани на ведомството в рамките на вчерашния ден са били извършени 10 980 прегледа на автомобили. От тях 10 811 са преминали без проблем. 133 коли са били констатирани неизправности и на собствениците им са дадени 2 седмици, за да отстрани нередностите като през това време те имат право да управляват автомобила си. 36 коли са били дерегистрирани, докато собственикът не отстрани проблемите, заявиха още от ведомството.
    Даже ми се вижда малка цифрата като знаем в какво състояние са ни колите, ама пак е нещо до вчера сигурно и една кола е нямало с неизправности.

    Коментар


    • Из форума най малко имаме интрес да ревеме щото... Витара с двигател от Омега и мостове от Парол, стоманена броня с лебедка от пред... ама всичко с регистрация и редовно. Та не бързайте да се радвате на затягането

      Коментар


      • Първоначално публикуван от mendi Преглед на мнение
        Из форума най малко имаме интрес да ревеме щото... Витара с двигател от Омега и мостове от Парол, стоманена броня с лебедка от пред... ама всичко с регистрация и редовно. Та не бързайте да се радвате на затягането
        Не се коси. Третия закон на Нютон,никой не го е отменил.😁
        Риболовът е болест,която не се лекува,а само се задълбочава.

        Коментар


        • Първоначално публикуван от vencifcl Преглед на мнение
          Даже ми се вижда малка цифрата...
          Гледам едната цифра и мигам на парцали.

          11000 консерви за 1 ден, 8 работни часа.
          Единадесет ХИЛЯДИ за ден!
          Чак ми звучи нереално.
          Дори да извадим двуколесните.

          Враг усраине

          Коментар


          • За съжаление, проблем действително има и засяга само бензинови двигатели. Дизелите, дори и да са леш минават без проблем теста за димност на място (пробвано и с изтърбушен филтър за твърди частици). Естествено, после под товар успешно преминалите дизели правят димна завеса, но това явно не е проблем.

            Стойността на „ламбда“, или „алфа“ в зависимост по коя школа сте учили, я мерят и калкулират на изхода, като повече хора не знаят всъщност какво мерят, затова и не могат да го обяснят. Не ми се навлиза в подробности от теорията, защото ще стане много дълго.
            За съжаление, ще бъдат засегнати хора, чийто автомобили на практика изпускат по-малко токсични компоненти, но ... това е.
            Причините – прекалено строг диапазон на ламбда (по-скоро горната му граница), при това измерен на края на изп.уредба. Неточни, некалибрирани кислородни сензори (на пунктовете). Непознаване на работата на бензинов ДВГ.

            Един въпрос – как си представяте да подложите на ламбда тест двигател с директно, или със смесено впъскване, който на подобни режими не работи със стехиометрична смес, а с обеднена, че и направо бедна гориво-въздушна смес (сумарно за целия цикъл/обем на цилиндъра)? Кислород ще има бол, ще бъде засечен при ГТП и... не минаваш, въпреки,че двигателя работи на този принцип откакто е проектиран и произведен.

            Но щом така са преценили, компетентните органи, така да бъде. Нищо не пречи да се купи дизел и проблема отпада.

            Да, знам, че който разбира какво имам предвид ще каже - след като стойността на ламбда е извън 0.97-1.03 (ако реално е толкова при горивния процес, а не отзад), ефективността на неутрализацията пада (въпреки, че директното измерване, именно на токсични компоненти като въглероден оксид и въглеводороди са в норма) и принциипно ще бъдат прави, но определено няма равнопоставеност (меко казано) в методиката за бензинов и за дизелов двигател.

            Относно азотните оксиди – да те са токсични, не ги мерят, но не може косвено при леко обедняване на бензинов двигател с индиректно впръскаване, на ускорен празен ход (ниска средна температура на цикъла) да се очаква че бълва азотни оксиди, ако това им е аргумента да късат, разбира се.

            В крайна сметка, ако тенденцията остане, вероятно дизелите ще поскъпнат, защото ще бъдем принудени да си купим... Жалко...

            Още малко проби, за спорта... хайде моята РАВ4 бензин/газ я оставете, тя е на 18 години 150000 км и може да не си е в ред, въпреки почти нулевите СО и СН... Но пробвахме Корола и Айго 2014, на под 100000 км (нямат газови уредби). Не. Кашкай 2017, на 80000 км (няма газова). Не. Просто се отчита свободен кислород отзад, на базата на чиято стойност се калкулира по някаква формула някаква ламбда стойност и си дотам. Не знам каква е методиката, откъде и по какъв начин сме я преписали, но резултатът е този.

            Интересното е, че поне при мен широколентовата (планарна) кислородна сонда на колата си дава 0.99 въздушно отношение, но сондата на пункта отчита 1.05, като не мисля че има, а и не откривам да има пропуск в изпускателнната уредба, който евентуално да вкара пресен въздух и да компрометира ламбда стойността. Не казвам, че колата ми е изправна, и напълно осъзнавам, че проблема може да е в моя телевизор, но пък всички други...

            Когато дойде време за ГТП, може да пробвам с нова оригинална кислородна сонда, но интересно, ако тогава резултата е същия?

            Не е болка за умиране, на Горубляне е пълно с дизели... Лошото е, че съм с две бензинови и ще е доста разоряващо, но здраве да е!
            Последно редактирано от Двигателист; 24-07-24, 22:14.

            Коментар


            • stefsab
              stefsab коментира
              Редактиране на коментар
              На колата са качествени сондите, като на широколентовите се измества характеристиката. На пункта са измерителни, количествени и оттам идва разликата.

              Номера с втулките и други магарии ще имат разцвет, не за да е изправен двигателя и неговото управление, а за да се мине ГТП.

            • cecoa1
              cecoa1 коментира
              Редактиране на коментар
              Същото мерят и в Германия.
              https://www.meiswinkel-kfz.de/news/2...to-diesel.html

              В момента там им стъжняват живота с по-строго мерене при дизели с Евро 6, оказва се, че като минат вече някакви километри, DPF не се справя добре, и не покриват нормите. Т.е. "оказва се" е защото се случва при коли и на относително малък пробег.

          • Парадоксалното е, че тъкмо съдът отмени нашенските "еко категории", и измислиха нова глупост.
            Не чета коментари и не отговарям на такива.

            И коментаторите...

            Коментар


            • Първоначално публикуван от Двигателист Преглед на мнение
              ...
              Когато дойде време за ГТП, може да пробвам с нова оригинална кислородна сонда, но интересно, ако тогава резултата е същия?

              До тогава "чудото" ще е отшумяло.
              Аз пак се върнах към цифрата, че нещо ме чопли.
              Да приемем, че е вярна и за по-лесна сметка вземам 10000 консерви за "освидетелстване" в рамките на деня.
              Пунктовете обикновено са с един канал но някъде може да има с 2.
              За 8 часа работен ден през 1 канал би трябвало да не могат да минат повече от 16 консерви.
              Айде закръгляваме ги на 20.
              Излиза, че са били нужни 500 пункта в страната че да обработват тези "пациенти".

              'Баго, това възможно ли е?

              Като се има предвид, че сметката е бакалска и вероятно цифрата им трябва да е по-голяма!
              Враг усраине

              Коментар


              • stefsab
                stefsab коментира
                Редактиране на коментар
                В момента се гледа и час на влизане и час на излизане. Хората от ГТП държат колата поне 35-40 мин.
                Реално 10-13 коли за 8ч.

                При "бакалска сметка" около 1000 пункта

            • Доколкото ГТП извъшват основно сервизи, ще има и въпроси "като ме връщате за неизправна - направете я изправна" и става интересно.

              Коментар


              • Първоначално публикуван от Двигателист Преглед на мнение
                ...Естествено, после под товар успешно преминалите дизели правят димна завеса, но това явно не е проблем.
                Правят чипосаните, щот "мнооо вървят". Нормално направен изправен (в останалите неща) дизел с махнат катализатор/DPF прави "завеса" точно колкото заводските. Не казвам че NOx емиссите и ФПЧ-тата са му в норма, а само че не прави завеса, която може да се види при нормални условия.

                Текущата простотия с бензините е още по-безсмислена от всичко до сега. От тях нито ФПЧ нито значимо количество NOx може да се очаква, колкото и да са избушени. А именно посочените 2 неща може да се считат за проблем в градовете, и по-конкретно в София. Друг е въпроса кое до колко идва от колите, при положение че в замърсени дни поне София мирише на всичко друго, но не и на дизелови сажди.

                Първоначално публикуван от Двигателист Преглед на мнение
                ...няма равнопоставеност (меко казано) в методиката за бензинов и за дизелов двигател.
                То няма и как да има, поне докато не направят бензинки, дето работят в същите режими като дизел. От дизел CO да се мери е безсмислено, защото ще се измери едно голямо нищо.

                Първоначално публикуван от Двигателист Преглед на мнение
                Относно азотните оксиди – да те са токсични, не ги мерят, но не може косвено при леко обедняване на бензинов двигател с индиректно впръскаване, на ускорен празен ход (ниска средна температура на цикъла) да се очаква че бълва азотни оксиди, ако това им е аргумента да късат, разбира се.
                Аргумента им няма как да е това, при положение че ако бензина е толкова обеднен, че да бълва NOx, просто ще изгасне.

                Първоначално публикуван от Двигателист Преглед на мнение
                В крайна сметка, ако тенденцията остане, вероятно дизелите ще поскъпнат, защото ще бъдем принудени да си купим... Жалко...
                Все още има изключително богат избор на бензини БЕЗ директно впръскване. Но и да нямаше, ако предположим изложения от теб сценарий и започнат да късат заводски нови коли с директно впръскване, нещата ще се размиришат драстично.

                Първоначално публикуван от Двигателист Преглед на мнение
                Не е болка за умиране, на Горубляне е пълно с дизели... Лошото е, че съм с две бензинови и ще е доста разоряващо, но здраве да е!
                И трите ми бензинки (на 33, на 19 и на 15 години) винаги абсолютно безгрижно са си минавали прегледа, без да се налага да се търсят "връзки", и да се пише нещо на ръка. Просто си оправи колите, ако не са в ред.

                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • Esper
                  Esper коментира
                  Редактиране на коментар
                  Е то доколкото разбирам проблемите са започнали едва от няколко дни.
                  Това, че си минавал освидетелстване до сега не гарантира успех в момента.

                  Иначе ще се размирише, да.
                  Аз например просто ще хвърля ключа на дилъра.
                  Да се оправя той регулаторите ако вече продукта му не покрива изискванията.
                  Или с консервата - да си я "поправи"!

                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  Имах предвид че винаги са си покривали нормите. Аз се интетесувам от това. То 2 от тях ако не ги покрият ще се разпищят самите те и без друго.

                  Проблемът беше че по пунктовете масово се въвеждаше на ръка каквото им скимне, а сега хем трябва техниката им да е в ред, хем директно вързана към където трябва. И зорът ще е докато и на това му наметят колая.

                  Нормите и методиките на мерене не знам да са променени и надали са твърде различни от в други държави.

                  Няма какво да се лъжем - тук нов катализатор се слага само ако колата не може да се излъже, а често дори се маха нарочно още преди да се скапе. И суответно страшно юного автомобили са с катализатор само по документи. Същото е и при дизелите, само дето там меренето е трудно.

                • sek.1
                  sek.1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Спарки поне в София пиковете на замърсяването на въздуха в повечето случаи са през ноща когато практически автомобилно движение няма .

              • Първоначално публикуван от Esper Преглед на мнение

                Гледам едната цифра и мигам на парцали.

                11000 консерви за 1 ден, 8 работни часа.
                Единадесет ХИЛЯДИ за ден!
                Чак ми звучи нереално.
                Дори да извадим двуколесните.
                В България имало 3 000 000 автомобила. Годината има 365 дни, от които пунктовете работат в 5.5 дни от 7, или 287 дни. 3000000/287 = 10452 автомобила на ден трябва да минават на преглед, иначе ще са спрени от движение.

                Кое ти е нереално?
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • Esper
                  Esper коментира
                  Редактиране на коментар
                  Само? Допусках, че са повече.
                  Но да - сметката излиза.
                  Май ни трябват ОЩЕ пунктове - тия са малко

                • stefsab
                  stefsab коментира
                  Редактиране на коментар
                  133 върнати към 10 811 минали, са около 1.2 % върнати. Чисто теоретично, не може да няма коли, не покриващи някое изискване за ГТП.

                  Според журналистически статии, част от проблема е, че колата с наднормени емисии се спира от движение незабавно, а с неизправни спирачки има 14 дневен "гратисен период" и право на повторен преглед!

                • sek.1
                  sek.1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Че как иначе ще ти закопаят и внуците до живот с лизинг на нова консерва ?

              • Ето ви чистота на въздуха от към Елин Пелин....... по тв изглежда че е доста страшно.

                Коментар


                • sek.1
                  sek.1 коментира
                  Редактиране на коментар
                  Това е нищо . Навремето Кремиковци работеше ; всички ТЕЦове си пушеха на воля на мазут ; икарусите и чавдарките на ГТ го докарваха на пушек повече от адмирал Кузнецов пък драми с чистотата на въздуха нямаше .
                  Последно редактирано от sek.1; 26-07-24, 05:30.

              • Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение


                И трите ми бензинки (на 33, на 19 и на 15 години) винаги абсолютно безгрижно са си минавали прегледа, без да се налага да се търсят "връзки", и да се пише нещо на ръка. Просто си оправи колите, ако не са в ред.
                Виж си стойностите на клетката "ламбда" на уреда на пункта и тогава пиши. Ако наистина е 0.97-1.03, тогава мога само да те поздравя, искрено, без ирония, за уникалното състояние на машините!
                Безгрижно, без връзки и писане съм минавал и аз досега, но на базата на токсичните компоненти, а не на въздушното отношение.
                Пробвай и пиши за резулата.
                За 33 годишната не се притеснявай, проблема е при по-новите (методика). Гледат година на производство, и оттам нататък явно има различни пътища/възможности.

                Коментар


                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  Виж 2 поста по-нагоре. При 133 върнати от почти 11000, явно проблем няма.

                  А при положение че теснолентова сонда работи като по книга и като скорост и като осцилограма, не виждам какво повече да и меря.

                  Отделно, най-младата кола е и с 4 оригнални сонди на по 20000км и с 8 оригинални дюзи на под 10000км. Башка дето на нея мога да и докарам каквато стехиометрия искат точно за 2 минути - 3 параметъра са във флаша, където директно пишеш отношението въздух-гориво.

                  Нито една няма газ и никога не е имала.

                  Най-ранната проверка ще е след 4 месеца.

              • Според приятел авто търговец от Горубляне за последната една седмица рязко се е повишило търсенето на автомобили с дизелови двигатели и цените им са поне с хилядарка нагоре . Според друг познат работещ на пункт за ГТП вече има сериозни индикации за проблеми в таксиметровия бранш където колите са на малко години и много километри с ДВГ работещ предимно на някакъв природен газ . За капак идват и избори а това е удар по най бедните .
                Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                Коментар


                • Струва ми се, че уредите за измерване на емисии би требвало да минава през някаква периодична проверка..
                  Точно какво електрическите измервателни уреди използвани индустриално.
                  Явно не са на такъв режим е сега, когато работата им наистина се оказа от значение - греда.

                  Би трябвало да се измерва и звуков фон поне веднъж годишно.
                  Всъщност това е по-големият и реален проблем в града.
                  Не мисля че пунктовете имат изискване да правят такива измервания а би трябвало.
                  Но като знам кой ще плаща евентуално и това изискване - мани заеби!

                  Предпочитам да инвестирам просто в слушалки
                  Враг усраине

                  Коментар


                  • sek.1
                    sek.1 коментира
                    Редактиране на коментар
                    Минават метрология като всички измервателни уреди защото това си е по същество повече търговско от колкото техническо измерване . Просто не разбирам защо точно сега решихме да сме по светци от папата . Чисто технически като дойде време да карам бензинката на преглед догодина по това време просто ще отрежа един отвор в тръбата преди последното гърне та поне половината газове да минават от там и след прегледа го затварям с една скоба .
                    Последно редактирано от sek.1; 27-07-24, 07:54.

                  • Двигателист
                    Двигателист коментира
                    Редактиране на коментар
                    Не мисля, че това ще помогне, особено ако ламбда стойността ти показва обедняване, защото мисля, че при теста на ускорен празен ход, по-скоро оттам ще влиза, а няма да излиза въздух, който ще вдигне много нивото на О2… Поне така си мисля, но не пречи да пробваш и да пишеш как влияе отвор в изпускателната уредба. Виж при богата смес, може и да ти е от полза, може би.

                  • sek.1
                    sek.1 коментира
                    Редактиране на коментар
                    Второто гърне при мен е по средата и една тръба повее от 30 сантиметра почти под прав ъгъл излиза под задна лява врата . С чиста съвест и след второто мога да прекарам колкото искам обем газове към уреда .

                • 35 годишната ми Фероза вчера е минала преглед безгрижно. И не само че в конкретния пункт по принцип си гледат нещата по книга, но и са били нови хора, дето за сефте я виждат.
                  Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X