Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Свързване на генератор 220V към домашна инсталация

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    Първи стъпки - направих свързването на двата контакта на генератора в изходящ общ кабел. Тествах с една външна печка около 1,5 кW. Работи, не бие ток никъде. При превключване на степените и генератора леко променя звука, смятам да е нормално. Напрежението му спадна от 234 на 231 V. Утре ще правя таблото. Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_6573.jpeg Прегледи:0 Размер:231.8 КБ ID:7007709 Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_6576.jpeg Прегледи:0 Размер:302.0 КБ ID:7007710 Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_6575.jpeg Прегледи:0 Размер:328.9 КБ ID:7007711

    Коментар


    • Savov
      Savov коментира
      Редактиране на коментар
      Втори стъпки - вчера привечер тока пак спря. Наложи се по спешност да довърша проекта, при което свързах неправилно УМ ключа и нищо не тръгна. Шънтирах го, спях захранването от мрежата и включих генератора през комбинирана ДТЗ. Системата проработи. При включени два климатика и по-слаби други консуматори генератора не ги усеща,
      работи отлично. В този момент тока дойде и пак не довърших новото табло. Но системата работи отлично, не бие ток от никъде. Надявам се да я довърша довечера със снимки и указания за следващия ентусиаст.

  • #47
    Това не е ли забранено така с тия контакти. После щом на печката се позачудва какво ще стане ако наприер се появи моментен товар от 2-3киловата ? Например да включиш хладилника и 2 климатика.

    Коментар


    • plamenpe
      plamenpe коментира
      Редактиране на коментар
      Генератора е инверторен и е в режим ЕКО (икономичен режим,при който оборотите варират според товара).Ако товара се увеличи,увеличават се оборотите и обратно.
      Характерно за инверторните генератори е,че много бързо изключват когато се претоварят по ток.Например пусковият ток на асинхронен двигател,когато
      се надхърли за момент максималната мощност ,за разлика от обикновените генератори.

  • #48
    Хладилниците са комар в системата.....
    Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
    Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
    Анатолий Пейчинов o8875о9815
    https://dvrbg.com/

    Коментар


    • viperr
      viperr коментира
      Редактиране на коментар
      Възможно е но след някакъв ремонт на ЧЕЗ пуснаха тока нещо не беше наред, хладилника избръмча странно поработи за кратко и спря. После се оказа че компресора е заминал заради ЧЕЗ и техните тъпи изпълнения. Обеснявам като пълен НЕ РАЗБИРАЩ от токове. И ми е много интересно.

    • chrichri
      chrichri коментира
      Редактиране на коментар
      Може да му е дошло времето. Не, че нашите ергетици не са майстор ина подаването на напрежение.

    • sek.1
      sek.1 коментира
      Редактиране на коментар
      Това лято в най големите жеги включих интензивния режим на един фризер - ракла който имам от поне 30 години . Един приятел се обади че разчиства сезонно не носещите кокошки и това което се е излюпило като петли та да си заколя десетина . Явно на компресора му дойде байгън постоянната работа няколко часа и умря геройски . Сега си търся компресор поне 250 вата колкото е оригиналния . Хубаво е да има поне 50 вата отгоре като минаваш на фреон R 134 . Колкото и да не ми се иска ще мина от фреон 12 на R 134 .

  • #49
    По помен R134A е за "плюсова " хладилна система.

    За фризер ти трябва друг газ с темп. на изпарение --25 - 18 С.

    Коментар


    • Roninn
      Roninn коментира
      Редактиране на коментар
      Поне двата фризера дето дрънках последните месеци бяха със 134....

    • stefsab
      stefsab коментира
      Редактиране на коментар
      Хладилните газове имат термодинамичен показател енталпия. Възоснова на него се изчислява оптималното технико -икономическо оразмеряване на хладилната част.
      Съгласно тези показатели, R134A не е оптималния газ за охлаждане под -10 градуса.
      Не че не може!
      В годините на проектиране и изработка на споменатите фризери е преценено, че икономически е изгодно да са с R134A.

    • sek.1
      sek.1 коментира
      Редактиране на коментар
      Температурата на кипене на фреон R 134 А е - 26.5 градуса по целзий . До тази температура се държи съвсем прилично като хладилен газ .

  • #50
    В заключение, системата проработи нормално. Ето какво направих - събрах тока от двата контакта на генератора с ваго клеми. Заземяването от корпуса го събрах с това от контактите. Направих нещо като кутия от сапунерка с капак, хидроизолирах я с лепило.
    ​​ Не се смейте, това имах под ръка.
    Взех външно табло, пробих едната страница /От грешната страна/ и монтирах ръчен УМ ключ 63 А. Той има три позиции 1-0-2 Включва два източника по отделно към общ изход.
    Докарах заземяването от таблото на електромера в новото табло. Предварително проверих заземяването, че с дебел кабел отива точно във земята.
    На новото заземяване вързах земята от генератора и условната нула от едната клема на контактите на генератора, както и заземяването към къщата. Изведох и един кабел за нула към ключа. Поради липса на ваго си играх с обикновена клема. Общия изход от ключа отива през комбинирана ДТЗ към къщата. Всичко работи нормално.
    Недостатък на пръв прочит е липсата на информация, че е дошъл тока по мрежата. Обмислям да монтирам лампичка като за бойлер, но едва ли ще изкара дълго.
    ​​ ​​ Натиснете снимката за да я уголемите  Име:IMG_6591.jpeg Прегледи:0 Размер:374.7 КБ ID:7008022​ Снимките се дублираха, извинявам се.
    Последно редактирано от Savov; 14-08-25, 21:44.

    Коментар


    • #51
      На шината с бушоните монтираш един такъв индикатор и ще знаеш кога има ток Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_7529.jpeg
Прегледи:172
Размер:802.1 КБ
ID:7008029
      Прикачени файлове
      ________________________________________________
      Subaru OUTBACK 2,5
      Hyundai TUCSON 2.0

      Коментар


      • Savov
        Savov коментира
        Редактиране на коментар
        Благодаря!
        А как се свързва този индикатор? Нула трябва ли му?
        Последно редактирано от Savov; 14-08-25, 08:33.

      • IvanIvanovi
        IvanIvanovi коментира
        Редактиране на коментар
        то си пише на картинката лед индикатор за една фаза, монтира се на шината като бушон и се продава където и бушоните, по спомен само фаза му трябва, но то ще пише на него.

      • Savov
        Savov коментира
        Редактиране на коментар
        Монтирах и лед индикатора, тествах, всичко е ок. Доволен съм от системата.

    • #52
      Правилно ли разрах, че ако инсталацията на къщата е двупроводна (заземлението на контактите е към "0"та) с гнератор НЕ можеш да си реализираш резервно захранване?
      Три дена глупави експерименти икономисват половин час четене!

      Коментар


      • #53
        Първоначално публикуван от Savov Преглед на мнение
        ...Снимките се дублираха, извинявам се.
        Снимките са една снимка. Останалите не се виждат.

        Първоначално публикуван от danail_3 Преглед на мнение
        Правилно ли разрах, че ако инсталацията на къщата е двупроводна (заземлението на контактите е към "0"та) с гнератор НЕ можеш да си реализираш резервно захранване?
        С няколко уговорки - може.
        Тема за размисъл - заземяването от енергото е перманентно, независимо дали има или няма електричвесто е мрежата. Дали би могло да бъде използвано?
        Не чета коментари и не отговарям на такива.

        И коментаторите...

        Коментар


        • #54
          Преди години реализирах подбно нещо.

          Беше с два контактора и 1 НО клапан за гориво.
          С двата контактора реализирам схема ИЛИ.
          Който има напрежение (генератор, енергото ) захранва къщата. Естествено се ползват и НЗ контакти, за да се блокира неправилно включване на 2-та контактора едновременно.

          Като "дойде тока" - от трансформатора на звънеца изправям 8-те V и те спират горивото на генератора с горивния клапан.
          Ако "идването на тока" е кратко, за 30-50 с , генератора продължава да си работи на горивото от карбуратора.

          Недостатъци - единия контактор харчи ток около 3-5 W постоянно.
          При пускане генератора иска ръчно напомпване за пълнене на карбуратора.

          Коментар

          Активност за темата

          Свий

          Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

          Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.

          Зареждам...
          X