Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпроси относно ремонт на българска помпа за напояване

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Въпроси относно ремонт на българска помпа за напояване

    Намерих турбината и е същия размер ,нормална резба.Изкопах и охлюва,на времето съм го правил със семеринг.Ако ти върши работа давай адреса.

    Коментар


    • #32
      От: Въпроси относно ремонт на българска помпа за напояване

      Разбира се че ще ми върши работа!
      Ивайло Димитров,гр.Казанлък,офис на Еконт Манастира,тел.0898570552
      Благодаря ти!
      Yamaha Yz450F
      Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
      Всичко с ''рошави''гуми!

      Коментар


      • #33
        От: Въпроси относно ремонт на българска помпа за напояване

        Нямаш дерт.

        Коментар


        • #34
          От: Въпроси относно ремонт на българска помпа за напояване

          Благодаря на колегата валкиса!Днес си взех от куриера турбината с охлюва и всичко необходимо.След няколко дена,само да остане време,ще сглобя помпата и ще кача снимки,кое,как.
          Yamaha Yz450F
          Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
          Всичко с ''рошави''гуми!

          Коментар


          • #35
            От: Въпроси относно ремонт на българска помпа за напояване

            Днес се занимавах с помпата.Камерата на телефона ми даде фира и затова не можах да снимам,но ще опиша основните работи.След като колегата ми прати турбина с охлювите,които бяха престъргани за семеринг,започнах сглобяване.Набих нови лагери,срещу 8 лева се сдобих с центробежен регулатор.В охлюва който ми прати колегата беше набит семеринг 20х30х7,само че аз вече бях престъргал ротора и набил втулка с външен диаметър 19,5мм,което значи че не мога да ползвам същия модел семеринг.Престъргах ротора до най близкия размер,а именно на 18мм,и взех семеринг 18х30х7.Набих 2 семеринги с този размер и сега всичко е ок.Като себестойност,ремонта ми излезе:
            -10 лева лагери
            -8 лева центробежен регулатор
            -10 лева общо за стругар
            Иначе казано срещу 28 лева помпата е основно рециклирана.Благодаря на всички включили се в темата,и най вече на колегата от Асеновград,който ми прати всички части.
            Yamaha Yz450F
            Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
            Всичко с ''рошави''гуми!

            Коментар


            • #36
              От: Въпроси относно ремонт на българска помпа за напояване

              Радвам се че съм бил полезен.

              Коментар


              • #37
                Хм, хванах се и аз с една такава беля. Помпата е на кошмиите, които са стари хора и много си държат на нея. При опит за пускане, бучеше само. Веднага обвиних кондензатора, но се разтърсих из интернета, изчетох де що тема има и установих, че надали е толкова просто. При опит да отворя клемното табло за да имам достъп да пробвам с друг кондензатор, тя (кутията) се потроши... и в тоя момент разбрах, че съм се прецакал, тоест вече няма мърдане назад и ще се реанимира трупа.
                Свалих я и си я довлякох в гаража. Първата ми работа беше да измеря кондензатора - здрав. Измерих намотките, не са прекъснати. Имам едно уредче с което да ги меря и то ми даде стойноста в милихенри, но никъде няма информация колко трябва да са, затова засега са с работна диагноза здрави.
                Така стигнах до извода че е бакелитения ключ на центробежния регулатор и започнах да я разглобявам. Болтовете на капака на турбината естествено се скъсаха. Вътре работното колело е изгнило почти напълно. Тялото на турбината е натрупало една кофа ръжда и варовик. Интересно, развих работното колело доста лесно, просто го застопорих и с тръбния ключ завъртях вала наобратно. Резбата на оста е непокътната. Развиха се лесно и болтовете на турбинката, но на единия просто изпадна ухото... оказа се че си е било счупено някога си и просто сложено там (както бих направил и аз). Явно и не е толкова отдавна, щом болтовете се развъртяха. По нататък разглобих и мотора - двата лагера са български, едностранно затворени и яко наплескани с графитна грес, което е и причина да откаже ключа, просто се е наклепал и той с грес. След почистване на пъпките, проработи. И не са и много изядени даже.
                И дотук всичко е добре, но за да стане пак на помпа, си трябват нов капак, колело и турбина... потърсих в олх, има един човек във Видин.. е цените на тея три части са 150 лв! Няма кой да ги плати, а аз не искам да съм чак толкова вътрешно, все пак трябва да взема и лагери и да реша проблема с набивката, вала е оръфан и трябва да се стругне... намерих обява за части втора ръка и човека ми ги прати за 35 лв общо и в интерес на истината стават, много по читави са от моите, даже работното колело е ново...
                Обаче се оказа че не са същите като моите. Тръбите са същите, 1.5 цола входяха, 1 1/4 изходяща, но тая турбина е по голяма, а работното колело е за по малка шиика на вала.
                И сега се чудя какво да правя? От една страна, ротора така или иначе ще ходи на струг, дали да не го преправя за това колело и едновременно с това и да го направя за семеринги. А турбината просто ще я центровам някак си и ще я разпробия на нови отвори, то и без това едното ухо е строшено.
                Как па се изхитриха тея да ги направят два модела бе...
                П.С. Варианта с нова помпа го има, но остава за много краен случай.

                Коментар


                • #38
                  Кое й е по голямо на турбината, ако е диаметъра има по голям напор, ако е ширината - по голям дебит. И в двата случая ще товари повече моторчето .
                  пп Премери намотките на съпротивление една към друга и всяка към корпус че тая графитна грес вътре е проводник
                  Последно редактирано от Паджеровод; 28-07-21, 15:29.

                  Коментар


                  • #39
                    Диаметърът на работното колело е по голям, ширината си е същата. Разликата е в някакви милиметри де...
                    Абе май ще се върви на нова помпа...

                    Коментар


                    • #40
                      Можеш да пробваш да я пуснеш без работно колело да се увериш, че ще завърти. Ако не тръгва и иска пренавиване наистина е за боклука

                      Коментар


                      • #41
                        Имам Вида1, Вида4, а преди две години си купих райдър. На 2 цола, направо се родих.
                        Ако не се заблея и да свърши водата в кладенеца-помпата иска само да я включиш, и си работи безгрижно. Дебита е супер, за мен той е важен, напора не ме вълнува.

                        Докато работех с Видата-само ядове, постоянно обезвъздушаване(на всяко пускане), абе техника от друга епоха.
                        Когато са били нови са били много добри машини, на фона на кофата и навиване на ръка на синджира-даже и гадна помпа е супер благина.
                        Обаче след като има съвременни и много по-добри алтернативи-не виждам защо трябва да се4 мъчи човек със стара и амортизирана техника. Всичко си има живот, приемете, че тези помпи са изживели своя.

                        На всичко отгоре съвременните помпи не са и скъпи. Райдърчето струваше май към 130 лева, ново.
                        Има ли желание-има и начин!

                        Коментар


                        • #42
                          Аз го имам в наличност райдърчето, на 1.5 цола, смотах го от някаква промоция... някъде под сто лева излезе. Моментално го предложих, но нали са стари хора и са предпазливи, ако може - видата да се оправи...
                          Е видата и аз я виждам без бинокъл че си е изпяла песента. Ако някога за разсад домати са ставали нещата, стругари на държавен струг, материалите се въргалят наоколо, сега не е така.
                          Въпроса ми беше чисто технически и ще си остане, аз новата помпа ще я сложа, но не обичам из гаража да се въргалят остатъци, та ако някой има опит... Преди да ги изритам да им дам шанс?

                          Коментар


                          • gy6ter
                            gy6ter коментира
                            Редактиране на коментар
                            Имам някакви остатъци от такива помпи ,но по-рано от събота нямям възможност да ги поразгледам .

                          • Кольо
                            Кольо коментира
                            Редактиране на коментар
                            Именно за старите хора е новата техника-не иска никаква грижа, не иска обезвъздушаване, не иска нищо, просто цък копчето, и водата тръгва.
                            С видата изобщо не е така.

                            Откъм техническа страна е кеф да се поправи стара машина, но това е кефа от реставрирането. Ако се търси машина за безпроблемно ползване-само ново. А ако е от добра марка-кефа е съвсем пълен.

                        • #43
                          Напълно съм солидарен с Кольо. И най-дивият китаец е по-добър с пъти от този анахронизъм. Това, че са стари не е проблем. Лесно сравнително се превръщат в нови. Проблемът е, че са лошо замислени, лошо изпълнени и лошо функциониращи машини.
                          "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                          Коментар


                          • #44
                            Щом искаш да ги накажеш тия хора,оправи им видата.Тея райдери са на светлинни години напред.Видата работеща подарък да ми я донесеш и монтираш безплатно,ще ти се разсърдя.
                            Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                            Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                            Анатолий Пейчинов o8875о9815
                            https://dvrbg.com/

                            Коментар


                            • #45
                              Ясно... тая събота и неделя монтирам райдърчето. В крайна сметка, идеята изобщо е да ги улесня, че бабата си полива двора с лейката всяка вечер (а не е малък, бая време снове и лейката не е малка). А дядото (той е брат на покойния мъж на бабата и става дума за два съседни двора), въобще тая година се е отчаял да си гледа имота, пък му се иска много. Одеве ми обяснява по телефона че на видата нищо и нямало, той си я пускал с развъртане...
                              Хич нищо и няма, миналата година я видях в действие, изливаше повече вода от турбината, отколкото от тръбата.
                              Скептични са към китаеца, но мисля че ще ги изненада като им пълни лехите за отрицателно време.
                              Срамота е стари хора да се мъчат така, срамота е при наличие на супергеран (няма свършване просто), да вървят с лейки и да си зарязват имотите. Мисля че новата помпа ще им даде нови сили, даже и на такива внушителни години.

                              А за да не отива зян темата, все пак ми е интересно, ако това изкопаемо се възстанови до работещо състояние и евентуално му подменя лоените тъпотии със семеринги, дали няма да работи поне колкото райдърчето? Вече за разходи на ток, тежест и така нататък не говорим, просто за идеята? Щото така както чета, най големия дерт е именно салника, пък не ми изглежда толкова трудно да се преправи на двойка семеринги. И след това може да се елиминира пусковата намотка и с по-малък кондензатор да тръгва направо от работната.... тогава и центробежния прекъсвач няма да го има.

                              Коментар


                              • jordanov sv
                                jordanov sv коментира
                                Редактиране на коментар
                                ..

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X