Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпроси относно ремонт на българска помпа за напояване

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпроси относно ремонт на българска помпа за напояване

    Здравейте!Имам българска помпа за напояване.Помпата работи от близо 30 години,върши ми работа.Искам да й сменя лагерите,и да възстановя мястото където контактува лоената набивка с вала,понеже започна много често да иска обезвъздушане,и ме съмнява че там вала е ''изяден''.Първия ми въпрос е как да сваля турбината.Ето това е помпата:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Изображение0997.jpg
Прегледи:1
Размер:81.4 КБ
ID:6102504
    А това е турбината,след като свалих единия капак:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Изображение0996.jpg
Прегледи:1
Размер:79.7 КБ
ID:6102505
    От страната на двигателя,има 4 болта които държат и вътрешния капак,всичко е много клеясало.Как да извадя турбината?На шпонка ли е към вала?Въобще всякаква информация относно разглобяването,би ми била от полза.
    Yamaha Yz450F
    Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
    Всичко с ''рошави''гуми!

  • #2
    От: Въпроси относно ремонт на българска помпа за напояване

    Имам "Вида 4", бая престояла без да работи, та е за профилактика.

    Ще следя темата с интерес, и Колега, ако може повече снимки.
    ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

    Коментар


    • #3
      От: Въпроси относно ремонт на българска помпа за напояване

      Тази моята да не би да е Вида 4?А за снимките,няма проблеми,щом има интерес,ще направя.Както се вижда от втората снимка,при развиване на първия капак на турбината се скъсаха болтовете-ще ги разпробивам и вадя.Но,това по-нататък,първо да разбера как се вади турбината.
      Yamaha Yz450F
      Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
      Всичко с ''рошави''гуми!

      Коментар


      • #4
        От: Въпроси относно ремонт на българска помпа за напояване

        Имах идея да я почвам, но бях сигурен, че някои от болтчетата ще се скъсат, и само това ме спря.
        На удобно място са, но ако не я ремонтирах своевременно, щеше да си остане насипна, и после в скрапа.
        ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

        Коментар


        • #5
          От: Въпроси относно ремонт на българска помпа за напояване

          На резба е,непомня дали беше лява обаче.
          Двигателя от към перката ,вала в менгемето,с тръбния ключ хващам колелото и развивам
          На CpM 158 e на шпонка със гайка отпред
          Болтове слагай от неръждавейка,ако оста е изядена ,вала се пристъргва и се набива пръстен от неръждавейка.
          Последно редактирано от Roninn; 05-11-15, 18:28.
          Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
          Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
          Анатолий Пейчинов o8875о9815
          https://dvrbg.com/

          Коментар


          • #6
            От: Въпроси относно ремонт на българска помпа за напояване

            На резба е . Отвива се в поска обратна на тази , която е работната на турбината . Май беше нормална - дясна . Както каза "Ронинн" при монтажа ползвай СС болтове . Подмени и гумените О пръстени на капаците , като почистиш леглата им много добре . Можа да ти предложат наваряване на вала и последващо пристъргване до размер но не е добра идея защото награвянето поврежда оста . Правил съм със неръждаема горещо набита втулка . Става практически вечно защото не се износва от набивката . При разглобяването на ел. мотора внимавай за центрубежния механизъм защото много лесно се чупи . Най-добре го подмени с нов даже и да запазищ стария.
            Виждам , че си скъсал болтовете на капака . Може да се наложи да минеш на следващия размер 8 мм така , че си подготви метчик и бормашина с подходящ размер свредла.
            :D Мога да помогна на всеки - стига да не ми иска пари !

            Коментар


            • #7
              От: Въпроси относно ремонт на българска помпа за напояване

              Преди години,още бях ученик,за нещо отварях турбината.Тогава скъсах всички болтове,от тази страна и ги пренавих на 8мм,така че сега само ми остава вадене на старите.Ще видя дали ще може да се хване перката на турбината с тръбния ключ и ще пробвам да развия.Какъв е този центробежен механизъм?Благодаря на всички които се включват със съвети.
              Yamaha Yz450F
              Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
              Всичко с ''рошави''гуми!

              Коментар


              • #8
                От: Въпроси относно ремонт на българска помпа за напояване

                Това е една бакелитова шашма(туй е чупливото нещо),която като се развърти центробежният регулатор(не се троши лесно) изключва пусковата намотка на монофазен ел.двигател(като тоя)и го оставя на работна.Всичко става абсолютно автоматично,без човешка намеса,просто включваш и он си знае какво да прави.Превключвателя(бакелитовата шашма) е на един от капаците на мотора,държи се с 4мм болтчета за права отверка,виждат се без да разглобяваш.Ако ще вадиш въпросният капак,развий болчетата предварително,инак строшаването е неизбежно.
                Вива: Което само доказва, че земята е била плоска, преди да я намотаят на глобус...

                Коментар


                • #9
                  От: Въпроси относно ремонт на българска помпа за напояване

                  Центробежния със бакелитовия ключ са отделни,бакелитовия го смени задължително както те съветват колегите,центробежния е кът,от пералня приспособих и работи две три години преди да пукне мотора.
                  Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                  Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                  Анатолий Пейчинов o8875о9815
                  https://dvrbg.com/

                  Коментар


                  • #10
                    От: Въпроси относно ремонт на българска помпа за напояване

                    Наскоро ремонтирах една такава ( поне на външен вид ).
                    В моя случай имаше конусна затворена ( глуха ) гайка М10 нормална.
                    Която, притиска турбината и същевременно я "центрира" по вала.
                    Та, на конуса имаше две засечки на 180°, които служат за развиване.
                    Ама, като гледам при тебе е доста изгнило и не се вижда дали има вобще на конуса има засечки.
                    Така че, давай смело със секач, или там каквото ти е насърце.
                    Моята турбина и гайка бяха пласмасови.
                    В магазина нямаше такива и ми предложиха чугунени.
                    Относно износеното място на вала контактуващо с лоените навивки.
                    В моя случай беше с втулка, която се нахлузва на вала и се застопорява с 5мм от шпонката за турбината.
                    Т.Е. Шпонката предава движение на тубината и на втулката.
                    Иначе е много тъпо да сменяш цял вал. Или да му правиш наварки.
                    Центробежния включвател го сменяй независимо как изглежда стария.
                    Дано съм ти помогнал.
                    Поздрави:
                    Mc Queen

                    Коментар


                    • #11
                      От: Въпроси относно ремонт на българска помпа за напояване

                      Центробежен регулатор не го докосвай ако работи,той представлява механика със две противотежести,вечен е ако не го счупиш,сменя се само бакелитовия ключ
                      Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                      Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                      Анатолий Пейчинов o8875о9815
                      https://dvrbg.com/

                      Коментар


                      • #12
                        От: Въпроси относно ремонт на българска помпа за напояване

                        Първоначално публикуван от ivo929 Преглед на мнение
                        Преди години,още бях ученик,за нещо отварях турбината.Тогава скъсах всички болтове,от тази страна и ги пренавих на 8мм,така че сега само ми остава вадене на старите.Ще видя дали ще може да се хване перката на турбината с тръбния ключ и ще пробвам да развия.Какъв е този центробежен механизъм?Благодаря на всички които се включват със съвети.
                        Колега ,ти калкулира ли колко ще ти излезе ремонта на тази помпа?
                        И още нещо.Имаш ли си на идея колко пари струва читава помпа-нова, която в пъти превъзхожда този фосил?
                        МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Въпроси относно ремонт на българска помпа за напояване

                          Не,не съм калкулирал нищо.Ти,ми кажи,ако знаеш разбира се.
                          Yamaha Yz450F
                          Suzuki Vitara V6 ''леко'' повдигната
                          Всичко с ''рошави''гуми!

                          Коментар


                          • #14
                            От: Въпроси относно ремонт на българска помпа за напояване

                            Първоначално публикуван от ivo929 Преглед на мнение
                            Не,не съм калкулирал нищо.Ти,ми кажи,ако знаеш разбира се.
                            Дъвкали сме го тоя въпрос,не си заслужава да се занимаваш с нея.Кпд и е ниско,ядовете безкрайни.
                            Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                            Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                            Анатолий Пейчинов o8875о9815
                            https://dvrbg.com/

                            Коментар


                            • #15
                              От: Въпроси относно ремонт на българска помпа за напояване

                              Първоначално публикуван от ivo929 Преглед на мнение
                              Не,не съм калкулирал нищо.Ти,ми кажи,ако знаеш разбира се.
                              Първо тая помпа гори много ток
                              Второ е много тежка
                              Трето -работната и диаграма е лоша
                              Четвърто -всички ремонти-стругари,втулки,че и работно колело като гледам е за смяна,ами тая лоена набивка дето трябва да ходиш с ключе 10 във всичките си гащи и да отвиваш и завиваш на всяко пускане като обезвъздушаваш.
                              Пето -купи си едно хидрофорче Метабо/такова си купих за къщата като се развеждах с ВиК-то преди два месеца/ и си свиркай.
                              Пък ако много ползваш вода мерцедеса е Грундфос с честотно инверторно управление на дебит и налягане.
                              МБ124 200Д седан 5 скорости 88 год. МБ 124 Е300Д Т 24 в 93 год. ОПЕЛ ФРОНТЕРА А ДБ 2,8ТДИ 95год. Не е проблем че човек е смъртен,проблема е че е внезапно смъртен!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X