Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Малко електричарски въпроси

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Малко елеткричарски въпроси

    Искам да използвам заглавието на темата и да опиша един казус и да помоля за отговор от знаещите.
    В апартаментното табло има трифазен главен предпазител и някакъв брой еднофазни предпазители с различен ампераж. В главното табло също има трифазен предпазител, който е за по-висок ампераж от това в апартаментното. Предизвиках късо съединение по невнимание в един от кръговете. Съответния монофазен предпазител изключи, но изключи и трифазния предпазител в главното табло. До колкото си спомням трифазния в главното табло беше 40А, трифазния в апартаментното табло 32А, а монофазния 20А. Всички предпазители бяха на Шнайдер. Въпроса ми е защо изключва и третия предпазител по веригата - трифазния в главното табло, като втория остава включен.
    Глупости вършат умните хора, за останалите това е ежедневие.

    Пияният е винаги по-щедър от трезвеният... питайте катаджиите...

    Коментар


    • #32
      От: Малко елеткричарски въпроси

      Първоначално публикуван от Сианга Преглед на мнение
      Искам да използвам заглавието на темата и да опиша един казус и да помоля за отговор от знаещите.
      В апартаментното табло има трифазен главен предпазител и някакъв брой еднофазни предпазители с различен ампераж. В главното табло също има трифазен предпазител, който е за по-висок ампераж от това в апартаментното. Предизвиках късо съединение по невнимание в един от кръговете. Съответния монофазен предпазител изключи, но изключи и трифазния предпазител в главното табло. До колкото си спомням трифазния в главното табло беше 40А, трифазния в апартаментното табло 32А, а монофазния 20А. Всички предпазители бяха на Шнайдер. Въпроса ми е защо изключва и третия предпазител по веригата - трифазния в главното табло, като втория остава включен.
      Аналогичен случай и при мен се получи. Явно са с различни бързодействия. Пробвах няколко марки и в крайна сметка съм със стопяеми в главното табло.

      Коментар


      • #33
        От: Малко елеткричарски въпроси

        Търтей,обясни това табло на къща ли е или апартамент,ще се включват ли разни машини като електродвигатели и заваръчни машини или само за домакинство става въпрос,дали дву или три проводна е без значение !Дефектно токова защита при дву проводна линия в обекта е като лети джанти на москвич !Не че ще навреди ама не помага а натежава финансово !
        Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
        Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
        Анатолий Пейчинов o8875о9815
        https://dvrbg.com/

        Коментар


        • #34
          От: Малко елеткричарски въпроси

          Нормално е. Във външното табло автоматът ти е с по-голям ток на изключване, но има и още един параметър - крива на изключване на електромагнитния изключвател в автомата. Гугълни подчертаното и ще разбереш за какво става въпрос.

          Коментар


          • #35
            От: Малко елеткричарски въпроси

            Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
            Аналогичен случай и при мен се получи. Явно са с различни бързодействия. Пробвах няколко марки и в крайна сметка съм със стопяеми в главното табло.
            Всички предпазители имат различна крива ,мисля че се класифицираха ,като крива Д е подходяща за електромотори с тежък пуск примерно....Тая крива оказва при един и същи праг на ток кой ще сработи по бързо !

            п.п С паджеровод сме писали едновременно ! Друго е да си в джаза !
            Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
            Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
            Анатолий Пейчинов o8875о9815
            https://dvrbg.com/

            Коментар


            • #36
              От: Малко елеткричарски въпроси

              Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнение
              Всички предпазители имат различна крива ,мисля че се класифицираха ,като крива Д е подходяща за електромотори с тежък пуск примерно....Тая крива оказва при един и същи праг на ток кой ще сработи по бързо !

              п.п С паджеровод сме писали едновременно ! Друго е да си в джаза !
              При мен ел.мотори има само в пералня, хладилник и вентилатори. Главния трифазен 3х45А падаше при обикновено късо в фасунга!

              Коментар


              • #37
                От: Малко елеткричарски въпроси

                Първоначално публикуван от Радослав Райчев Преглед на мнение
                Ако бръкнеш с двата пръста (или двете ръце) в контакта - защитата няма да сработи. Тока може да те умори.
                Ако бръкнеш с единия пръст в контакта и има условия да те хване тока (уцелил си фазата и си бос по земята/плочките) - защитата ще сработи.
                Сигурен ли си в това което пишеш или аз грешно те разбирам !

                Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
                При мен ел.мотори има само в пералня, хладилник и вентилатори. Главния трифазен 3х45А падаше при обикновено късо в фасунга!
                Нормално !Какъв е въпроса ?
                Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                Анатолий Пейчинов o8875о9815
                https://dvrbg.com/

                Коментар


                • #38
                  От: Малко елеткричарски въпроси

                  Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                  Конкретно зададох два конкретни въпроса. На единия получих отговор.

                  Е и празни приказки имаше също, ама то нормално, нали сички разбират от сичко

                  Що не вземеш да ми се обадиш - ще ти кажа какво трябва да направиш, а и други акъли ще ти дам.

                  Коментар


                  • #39
                    От: Малко елеткричарски въпроси

                    Първоначално публикуван от Roninn Преглед на мнение
                    Сигурен ли си в това което пишеш или аз грешно те разбирам !
                    Бих се присъединил към това питане. Аз не съм специалист, но поне 2-ма тесни специалисти в тази област уверено ми твърдяха, че ДТЗ на двупроводна вътрешна инсталация пази само от извънземни.

                    Коментар


                    • #40
                      От: Малко елеткричарски въпроси

                      Първоначално публикуван от turtey Преглед на мнение
                      На единия получих отговор.
                      На кой от двата, щото отговорите не са много конкретни.
                      Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                      Коментар


                      • #41
                        От: Малко елеткричарски въпроси

                        Първоначално публикуван от bojitch Преглед на мнение
                        На кой от двата, щото отговорите не са много конкретни.
                        На тоя за килоамперите. Не знам коректни некоректни ма разбрах че като няма 4.5 да зимам 6 и да си свиркам
                        И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                        Коментар


                        • #42
                          От: Малко елеткричарски въпроси

                          Първоначално публикуван от derhunter Преглед на мнение
                          ... една груба но приблизителна бакалска сметка е 2А на KW...
                          Поправка 4.5А.

                          А по въпросът за изпреварващите действие предпазители, то пише шнайдер, но не съвсем.

                          Влошковите предпазители са с по-бързо действие. Това е една от причините да се използват в електрониката все още.

                          Коментар


                          • #43
                            От: Малко елеткричарски въпроси

                            Другият е още по-конкретен - сам си го правиш, ма викаш ония да го свържат...
                            Lancia Delta HF Integrale Evolucione

                            Коментар


                            • #44
                              От: Малко елеткричарски въпроси

                              Първоначално публикуван от dab4i_125 Преглед на мнение
                              Поправка 4.5А.

                              А по въпросът за изпреварващите действие предпазители, то пише шнайдер, но не съвсем.

                              Влошковите предпазители са с по-бързо действие. Това е една от причините да се използват в електрониката все още.
                              За тези със стопяема пластина ли говориш ? Преди няколко години в работата с главния енергетик си спретнахме такова късо че на него му увисна ченето въпреки че има над 45 години стаж по токовете . Късото беше в един трифазен щепсел . Бакелита като нагори се овъглява и става проводим . Добре че слабото място излезе в контакт на 10 метра от нас първо късото беше между фаза и нула после събра и трите фази и дъгата горя поне 4-5 секунди преди да изгорят 63 амперовите ножови предпазители . Човека каза че за целия му трудов стаж не е виждал толкова време при късо да не изгорят предпазителите .
                              Без цигари и алкохол ще съм най здравия труп в гробищата .

                              Коментар


                              • #45
                                От: Малко елеткричарски въпроси

                                При късо в ножовите предпазители и човек свидетел,обичайно се ходи в очна клиника,колегата изкара седмица....
                                По темата....В пловдив има едни дистрибутори ,намират се в сградата на филкаб но нямат общо,продават сименс немски а не турски на цената на шнайдер,ползвам само такива и са изключително качествени,не съм ходил обаче от половин година
                                Galloper 2 Exceed 1998 2.5 TDI .Kia Ceed 2009 1.4 CVVT .Ford Connect 1.8 TDCI 90 hp 2010
                                Kawasaki Versys 650 2008 Suzuki 600 DUCATO 3.L 180 hp. и други
                                Анатолий Пейчинов o8875о9815
                                https://dvrbg.com/

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X